{"id":1506,"date":"2020-01-23T13:20:00","date_gmt":"2020-01-23T11:20:00","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=1506"},"modified":"2021-12-06T12:29:54","modified_gmt":"2021-12-06T10:29:54","slug":"7-indok-hogy-google-ads-ben-hirdess-2019-ben-is","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/7-indok-hogy-google-ads-ben-hirdess-2019-ben-is\/","title":{"rendered":"7 indok, hogy Google Ads-ben hirdess 2020-ban is"},"content":{"rendered":"
Te hirdeted term\u00e9ked vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sod a Google-ben? Ha m\u00e9g nem, vagy m\u00e1r haszn\u00e1ltad de nem hozta az elv\u00e1rt eredm\u00e9nyeket, akkor ez a cikk neked sz\u00f3l. \u00d6sszefoglaltuk, hogy mi\u00e9rt \u00e9rdemesid\u00e9n is a Google Ads-ben hirdetned, persze csak akkor, ha tudod hogyan kell haszn\u00e1lni, vagy egy szakember elk\u00e9sz\u00edti hirdet\u00e9seidet.
\n<\/p>\n
A Google Ads – kor\u00e1bban Adwords – a Google saj\u00e1t hirdet\u00e9si rendszere, ahol a hirdet\u0151k k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 kulcsszavakra licit\u00e1lhatnak. A licit\u00e1l\u00e1s \u00e9s a hirdet\u00e9sk\u00e9sz\u00edt\u00e9s c\u00e9lja, hogy a saj\u00e1t hirdet\u00e9seik el\u0151r\u00e9bb jelenjenek meg a keres\u00e9sek k\u00f6z\u00f6tt a konkurenci\u00e1hoz k\u00e9pest, ez\u00e1ltal nagyobb forgalmat vezetve weboldalukra vagy term\u00e9koldalaikra.<\/p>\n
Egyszer\u0171en \u00f6sszefoglalva, az\u00e9rt fizetsz a Google-nek, hogy a te hirdet\u00e9sed is megjelenjen a tal\u00e1lati oldalon vagy relev\u00e1ns t\u00e9m\u00e1j\u00fa weboldalakon, m\u00e9g akkor is ha az adott kulcssz\u00f3ra am\u00fagy nem jelenne meg a weboldalad. Ebben a m\u00f3dszerben az a legjobb, hogy hirdet\u00e9sed csak azoknak fog megjelenni, akik szolg\u00e1ltat\u00e1sod vagy term\u00e9ked ut\u00e1n \u00e9rdekl\u0151dnek. Ha Search, azaz keres\u00e9si kamp\u00e1nyokr\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk, a felhaszn\u00e1l\u00f3nak az adott pillanatban \u00e9ppen a te szolg\u00e1ltat\u00e1sodra van sz\u00fcks\u00e9ge, \u00edgy ha j\u00f3 helyen jelenik meg a hirdet\u00e9sed, nagy es\u00e9llyel egy \u00faj vev\u0151t szerezhetsz magadnak. Ezzel ellent\u00e9tben, a Facebook \u00e9s m\u00e1s k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalakon val\u00f3 hirdet\u00e9sek eset\u00e9ben egy meghat\u00e1rozott c\u00e9lcsoportra tudsz csak hirdetni, akiknek lehet nincs is sz\u00fcks\u00e9ge R\u00e1d, mint szolg\u00e1ltat\u00f3ra.<\/p>\n
<\/p>\n
Az, hogy mennyire lesz sikeres az adott hirdet\u00e9s, csak rajtad vagy a marketingeseden, illetve a konkurenci\u00e1n m\u00falik.
\nRengeteg be\u00e1ll\u00edt\u00e1si lehet\u0151s\u00e9g van a Google Ads rendszer\u00e9n bel\u00fcl, amikkel pontosan meghat\u00e1rozhatod, hogy kiknek is szeretn\u00e9l hirdetni.
\nBe tudod \u00e1ll\u00edtani a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, hogy csak azokra a potenci\u00e1lis \u00fcgyfelekre k\u00f6lts, akik hajland\u00f3ak is v\u00e1s\u00e1rolni n\u00e1lad.<\/p>\n
Ahhoz, hogy ezeket a be\u00e1ll\u00edt\u00e1sokat mindig profin \u00e9s prec\u00edzen be tudd \u00e1ll\u00edtani, komoly tapasztalat vagy egy profi marketinges sz\u00fcks\u00e9ges. Ha egyed\u00fcl esik neki az ember a hirdet\u00e9seknek mindenf\u00e9le seg\u00edts\u00e9g n\u00e9lk\u00fcl, az sokszor komoly p\u00e9nz\u00e9get\u00e9shez vezet. Ez\u00e9rt \u00e9rdemes el\u0151sz\u00f6r \u00e1tgondolni a marketing strat\u00e9gi\u00e1t, meghat\u00e1rozni a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, hogy ne a s\u00f6t\u00e9tben tapogat\u00f3zzunk \u00e9s a nehezen megkeresett p\u00e9nz\u00fcnket dob\u00e1ljuk ki az ablakon. Ha nincs id\u0151d hasonl\u00f3 feladatok elv\u00e9gz\u00e9s\u00e9re, fogadj fel egy Adwords hirdet\u00e9s specialist\u00e1t.<\/a><\/p>\n 7 pontban \u00f6sszeszedt\u00fck neked, mi\u00e9rt is sz\u00fcks\u00e9ges haszn\u00e1lni a Google Ads rendszer\u00e9t 2020-ban is.<\/strong><\/p>\n Gondolom jelen szeretn\u00e9l lenni Te is, ha valaki olyan term\u00e9ket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1st v\u00e1s\u00e1rolna, amit megkaphat T\u0151led. A Google Ads-et haszn\u00e1lva ott lehetsz ezekben a pillanatokban. Ahogyan Te is az internetet haszn\u00e1lod ha v\u00e1s\u00e1rolni szeretn\u00e9l valamit, ugyan \u00fagy a potenci\u00e1lis vev\u0151id is a neten fognak bogar\u00e1szni. Tudtad, hogy 1000-b\u0151l 471 ember a Google-t haszn\u00e1lja t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1sra miel\u0151tt online v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra sz\u00e1nn\u00e1 el mag\u00e1t? S\u0151t, c\u00e9lpiacodnak 75%-a az els\u0151 5 tal\u00e1latra kattint minden egyes keres\u00e9s alkalm\u00e1val. A Te szempontodb\u00f3l ez annyit jelent, hogy ha valaki \u00e9ppen azt a valamit keresi amit te szolg\u00e1ltatsz, de nem jelensz meg sem hirdet\u00e9seddel sem a weboldaladdal a tal\u00e1lati lista els\u0151 oldal\u00e1n, akkor t\u00f6bb sz\u00e1z potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3t vesztesz el minden h\u00f3napban.<\/p>\n Arr\u00f3l m\u00e1r kor\u00e1bban \u00edrtunk, hogyan tudsz el\u0151r\u00e9bb ker\u00fclni a keres\u00e9si eredm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a Google-ben SEO haszn\u00e1lat\u00e1val.<\/a> Ha m\u00e1r egy kicsit is tudsz a SEO-r\u00f3l, vagy esetleg olvastad el\u0151z\u0151 cikk\u00fcnket, akkor biztosan tudod, hogy nem egy egyszer\u0171 \u00e9s gyors folyamatr\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk. K\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 keres\u0151optimaliz\u00e1ci\u00f3s trendek l\u00e9teznek, amik gyakran v\u00e1ltoznak a Google algoritmus\u00e1val egy\u00fctt. Aki nem fektet bele el\u00e9g id\u0151t a kulcsszavak kutat\u00e1s\u00e1ba, el\u00e9g energi\u00e1t cikkek \u00edr\u00e1s\u00e1ba, link \u00e9p\u00edt\u00e9sbe \u00e9s weboldal SEO-bar\u00e1tt\u00e1 t\u00e9tel\u00e9be, az elveszik a tal\u00e1lati lista rengetegj\u00e9ben.<\/p>\n Ha valaki nem szeretne ebbe a hossz\u00fa, h\u00f3napokon \u00e1t tart\u00f3 folyamatba belebonyol\u00f3dni, de m\u00e9gis keres egy olyan m\u00f3dszert amivel gyorsan felvir\u00e1goztathatja \u00fczlet\u00e9t, annak a Google Ads a megold\u00e1s. A hirdet\u00e9sek l\u00e9trehoz\u00e1sa \u00e9s elfogad\u00e1sa ut\u00e1n azonnal megjelenik a prom\u00f3ci\u00f3 a kiv\u00e1lasztott m\u00e9diumokon a megfelel\u0151 form\u00e1ban. Ha b\u00e1rmilyen v\u00e1ltoztat\u00e1sra van sz\u00fcks\u00e9g relat\u00edve gyorsan v\u00e9ghez lehet vinni azokat, \u00e9s ak\u00e1r azonnali hat\u00e1st lehet kiv\u00e1ltani a kamp\u00e1ny teljes\u00edt\u00e9s\u00e9n.<\/p>\n Ha j\u00f3l \u00e1ll\u00edtottad be kamp\u00e1nyaidat, vannak konverzi\u00f3id \u00e9s megt\u00e9r\u00fcl a befektetett p\u00e9nzed, akkor a Google Ads, Adwords, a marketing vil\u00e1g egyik legk\u00f6nnyebben sk\u00e1l\u00e1zhat\u00f3 megold\u00e1s\u00e1v\u00e1 v\u00e1lik.<\/a> Ez nem jelent t\u00f6bbet, mint hogy min\u00e9l t\u00f6bbet k\u00f6ltesz hirdet\u00e9sekre, ann\u00e1l nagyobb bev\u00e9tellel sz\u00e1molhatsz. Fontos, hogy ez csak a j\u00f3l teljes\u00edt\u0151 hirdet\u00e9sek eset\u00e9ben m\u0171k\u00f6dik. Ha van egy alacsony relevanciapontsz\u00e1m\u00fa hirdet\u00e9sed nulla konverzi\u00f3val, az nem fog megjavulni att\u00f3l, hogy megt\u00f6bbsz\u00f6r\u00f6z\u00f6d a kamp\u00e1nyokra sz\u00e1nt b\u00fcdzs\u00e9det. Ebben az esetben val\u00f3sz\u00edn\u0171leg rossz c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g, \u00e9s sikertelen be\u00e1ll\u00edt\u00e1sok \u00e1llnak a h\u00e1tt\u00e9rben.<\/p>\n K\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 c\u00e9ljaidnak megfelel\u0151en sz\u00e1mos kamp\u00e1nyfajta \u00e1ll rendelkez\u00e9sedre, hogy megval\u00f3s\u00edtsd azokat. P\u00e9ld\u00e1ul ha azt szeretn\u00e9d, hogy t\u00f6bb ember ismerje meg a m\u00e1rkanevedet, mert \u00faj v\u00e1llalkoz\u00e1s vagy a piacon, akkor m\u00e1rkaismerts\u00e9gi kamp\u00e1nyt kell futtatnod Ads-ben. Ha az elad\u00e1saidat szeretn\u00e9d n\u00f6velni, akkor a hirdet\u00e9sed c\u00e9lja a konverzi\u00f3k n\u00f6vel\u00e9se lesz, ami seg\u00edt megn\u00f6velni bev\u00e9teled. Minden egyes kamp\u00e1ny eset\u00e9ben m\u00e1s jelenti a sikert. Ez el\u0151z\u0151 k\u00e9t p\u00e9ld\u00e1n\u00e1l maradva, ha 20.000 ember l\u00e1tta m\u00e1r a vide\u00f3hirdet\u00e9sedet 1 h\u00e9ten bel\u00fcl, \u00fagy hogy a m\u00e1rkaneved elismer\u00e9s\u00e9t szeretn\u00e9d n\u00f6velni, akkor a kamp\u00e1nybe\u00e1ll\u00edt\u00e1said megfelel\u0151ek. Ha viszont a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1said sz\u00e1m\u00e1t szeretn\u00e9d n\u00f6velni, de m\u00e9g senki sem kattintott a prom\u00f3ci\u00f3dra hetek elm\u00falt\u00e1val sem, akkor valamin s\u00fcrg\u0151sen v\u00e1ltoztatnod kell.<\/p>\n Az Ads-ben az a j\u00f3, hogy a kamp\u00e1nyod c\u00e9ljainak megfelel\u0151en kell fizetned az eredm\u00e9nyek\u00e9rt. M\u00e1rkaismerts\u00e9gi kamp\u00e1ny eset\u00e9n a megjelen\u00e9sek ut\u00e1n, bev\u00e9teln\u00f6vel\u0151 hirdet\u00e9sek eset\u00e9n pedig akkor, ha valaki r\u00e1kattint vagy v\u00e1s\u00e1rol is weboldaladr\u00f3l. Egyszer\u0171, mint az egyszer egy.<\/p>\n <\/p>\n Szerencs\u00e9re a Google \u00e1ltal k\u00e9sz\u00edtett statisztik\u00e1k sokkal megb\u00edzhat\u00f3bbak, mint a Facebook hirdet\u00e9skezel\u0151ben mutatott adatok. 2018-ban der\u00fclt f\u00e9ny arra, hogy a Facebook rossz sz\u00e1m\u00edt\u00e1sok miatt, hamis kamp\u00e1nyadatokat publik\u00e1lt a hirdet\u00e9skezel\u0151ben \u00e9veken kereszt\u00fcl.<\/a> Elvileg az\u00f3ta pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k jav\u00edtani az algoritmusukat, t\u00f6bb-kevesebb sikerrel. A Google eset\u00e9ben nem kell agg\u00f3dnunk hasonl\u00f3 incidensek miatt.<\/p>\n A Google Ads fel\u00fclet\u00e9n rengeteg hasznos adatot tal\u00e1lunk prom\u00f3ci\u00f3nkkal kapcsolatban. Ha valaki szeret elmer\u00fclni a sz\u00e1mok dzsungel\u00e9ben vagy analitikai gondolkod\u00e1ssal rendelkezik, akkor hamar kider\u00edtheti, hogy hogyan tudja jav\u00edtani a hirdet\u00e9se helyez\u00e9s\u00e9t. A kulcsszavakt\u00f3l kezdve, a konkurenci\u00e1hoz viszony\u00edtott \u00e1ll\u00e1son kereszt\u00fcl a tal\u00e1lati list\u00e1n val\u00f3 hirdet\u00e9s helyez\u00e9s\u00e9ig mindenr\u0151l tiszta k\u00e9pet kaphatunk ezen a platformon.<\/p>\n1. A potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3id a Google-t haszn\u00e1lj\u00e1k<\/h2>\n
\nVisszat\u00e9rve a hirdet\u00e9sek k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9re, ha j\u00f3l \u00e1ll\u00edtod be a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged \u00e9s megfelel\u0151 kulcsszavakra licit\u00e1lsz, egy remek\u00fcl \u00f6sszerakott \u00e9s megfogalmazott hirdet\u00e9ssel nagy az es\u00e9ly, hogy a konkurencia el\u0151tt fogsz megjelenni a relev\u00e1ns \u00e9rkez\u00e9si oldaladdal. Ha az \u00fcgyf\u00e9l m\u00e1r a te weblapodon van, mi\u00e9rt is ne t\u0151led v\u00e1s\u00e1rolna, ha szuper a term\u00e9ked \u00e9s megnyer\u0151 az arculatod, igaz?<\/p>\n2. Gyorsabb \u00e9s egyszer\u0171bb, mint a SEO<\/h2>\n
3. Sk\u00e1l\u00e1zhat\u00f3<\/h2>\n
4. Csak az eredm\u00e9ny\u00e9rt fizetsz<\/h2>\n
5. M\u00e9rhet\u0151<\/h2>\n
6. Ut\u00e1nk\u00f6vetheted a potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3kat – Retargeting<\/h2>\n