{"id":1652,"date":"2019-01-25T17:56:01","date_gmt":"2019-01-25T15:56:01","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=1652"},"modified":"2021-12-06T12:33:56","modified_gmt":"2021-12-06T10:33:56","slug":"igy-neteztek-ti-nagy-online-marketing-felmeres-2019","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/igy-neteztek-ti-nagy-online-marketing-felmeres-2019\/","title":{"rendered":"\u00cdgy neteztek Ti: Nagy 2019-es online marketing felm\u00e9r\u00e9s"},"content":{"rendered":"

V\u00e9gezt\u00fck egy \u00e1tfog\u00f3 online marketing felm\u00e9r\u00e9st, amiben megk\u00e9rdezt\u00fcnk Titeket online hirdet\u00e9sfogyaszt\u00e1si szok\u00e1saitokr\u00f3l. Az eredm\u00e9ny nem csak \u00e9rdekes, hiszen egyes\u00edtve l\u00e1thatod a magyar internetez\u0151k viselked\u00e9s\u00e9t, hanem hasznos is, mivel seg\u00edt a j\u00f6v\u0151beli kamp\u00e1nyaid megalkot\u00e1s\u00e1ban. Az elm\u00falt napokban \u00e9rt\u00e9kelt\u00fcnk, osztottunk-szoroztunk, majd \u00e1br\u00e1zoltuk az eredm\u00e9nyeket. Ez lett a v\u00e9gkimenetel.
\n<\/p>\n

Te is szereted a statisztik\u00e1kat b\u00fajni? Szereted elemz\u00e9sekre alapozni a marketing \u00e9s \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si strat\u00e9gi\u00e1dat? Mi is! Pont az\u00e9rt gondoltuk, hogy egy ilyen \u00e1tfog\u00f3 felm\u00e9r\u00e9s, \u00e9s annak eredm\u00e9nye nagy seg\u00edts\u00e9ggel lehet a magyar v\u00e1llalatok online jelenl\u00e9t\u00e9nek n\u00f6vel\u00e9s\u00e9ben.<\/strong> F\u00fcggetlen k\u00e9rd\u0151\u00edv\u00fcnket t\u00f6bb mint 200 ember t\u00f6lt\u00f6tte ki, akik k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 demogr\u00e1fiai \u00e9s f\u00f6ldrajzi h\u00e1tt\u00e9rrel rendelkeznek.<\/p>\n

Mivel annyira sok aspektus\u00e1ra kit\u00e9rt\u00fcnk az online marketingnek, hogy nem tudtunk minden inform\u00e1ci\u00f3t besuvasztani egy infografik\u00e1ba, ez\u00e9rt kap\u00e1sb\u00f3l kett\u0151t k\u00e9sz\u00edtett\u00fcnk nektek. De mivel ezek m\u00e9g mindig nem tartalmazz\u00e1k az \u00e1ltalunk feldolgozott adathalmaz \u00f6sszes v\u00e9geredm\u00e9ny\u00e9t, ez\u00e9rt t\u00f6bb statisztik\u00e1val, sz\u00f6vegesen fogjuk kieg\u00e9sz\u00edteni az \u00e1br\u00e1zolt adatokat.<\/p>\n

V\u00e1gjunk is bele!<\/p>\n

Az eredm\u00e9ny: Els\u0151 r\u00e9sz<\/h2>\n

\"Marketing<\/p>\n

Mit tehetsz zsebre ezekb\u0151l a kimutat\u00e1sokb\u00f3l? A fenti eredm\u00e9nyek tiszt\u00e1n kimutatj\u00e1k, hogy haz\u00e1nkban a Facebook a legelterjedtebb k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platform.<\/strong> Koroszt\u00e1lyt\u00f3l f\u00fcggetlen\u00fcl, kicsik \u00e9s nagyok egyar\u00e1nt felhaszn\u00e1l\u00f3i az oldalnak, ez\u00e9rt kit\u0171n\u0151 v\u00e1laszt\u00e1s hirdet\u00e9s szempontb\u00f3l. B\u00e1rmilyen \u00f6sszet\u00e9tel\u0171 is legyen a c\u00e9lcsoportod, biztos lehetsz abban, hogy a legnagyobb r\u00e9sz\u00fcket el fogod \u00e9rni k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 Facebook prom\u00f3ci\u00f3k haszn\u00e1lat\u00e1val.<\/p>\n

Ami m\u00e9g esetleg felkelthette a figyelmed az az, hogy a kit\u00f6lt\u0151k nagy r\u00e9sze n\u0151. Ennek k\u00f6vetkezm\u00e9nyek\u00e9ppen \u00e1ll\u00edthatjuk azt, hogy ha n\u0151i c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged van, akkor a Facebook lesz val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a legjobb platform, amit term\u00e9keid hirdet\u00e9s\u00e9hez haszn\u00e1lhatsz.<\/p>\n

Ezen a sz\u00e1lon tov\u00e1bbhaladva l\u00e1thatod, hogy 88,8%-a azoknak a felhaszn\u00e1l\u00f3knak, akik ezen a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platformon fizetett hirdet\u00e9sekkel tal\u00e1lkoznak, el\u0151szeretettel kattintanak is r\u00e1, ha az megfelel az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9si k\u00f6r\u00fcknek.<\/strong> A Google elmarad\u00e1sa ezen a t\u00e9ren szerint\u00fcnk annak is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151, hogy nem mindenki van annak tudat\u00e1ban, hogy a Google tal\u00e1lati oldal\u00e1n (SERP) megjelen\u0151 eredm\u00e9nyek k\u00f6z\u00fcl az els\u0151 3 fizetett hirdet\u00e9s. Tov\u00e1bb\u00e1 val\u00f3sz\u00edn\u0171leg sok \u00e1tlagfelhaszn\u00e1l\u00f3 azt sem tudja, hogy a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 weboldalakon megjelen\u0151 hirdet\u00e9sek is a Google rendszer\u00e9vel lehetnek elk\u00e9sz\u00edtve.<\/p>\n

Hallott\u00e1l arr\u00f3l, hogy az emberek jobban szeretik a vide\u00f3hirdet\u00e9seket<\/a>, mint a sima sz\u00f6veges \u00e9s k\u00e9pes prom\u00f3ci\u00f3kat? Nos, kutat\u00e1sunkb\u00f3l pont az ellenkez\u0151je der\u00fcl ki. M\u00edg a vide\u00f3hirdet\u00e9seket csak a v\u00e1laszad\u00f3k majdnem 30%-a prefer\u00e1lja, addig a sz\u00f6veggel \u00e9s k\u00e9ppel rendelkez\u0151 prom\u00f3ci\u00f3k magasan verik a t\u00f6bbi hirdet\u00e9sform\u00e1t 62,2%-al.<\/strong> Mit jelent ez egy marketingesnek? Nem szabad elhanyagolni egyik megold\u00e1st sem, hiszen az emberek k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le kivitelez\u00e9seket r\u00e9szes\u00edtenek el\u0151nyben. Ez\u00e9rt ha az egyiket teljesen kihagyjuk marketingstrat\u00e9gi\u00e1nkb\u00f3l, c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fcnk nagy r\u00e9sz\u00e9nek nem fogjuk felkelteni az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00e9t.<\/p>\n

N\u00e9zz\u00fck tov\u00e1bb az eredm\u00e9nyeket!<\/p>\n

Az eredm\u00e9ny: M\u00e1sodik r\u00e9sz<\/h2>\n

\"Marketing<\/p>\n

A m\u00e1sodik infografik\u00e1b\u00f3l kider\u00fcl, hogy a hirdet\u00e9sek m\u00e9g 2019-ben is hatalmas m\u00e9rt\u00e9kben k\u00e9pesek v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra \u00f6szt\u00f6n\u00f6zni a vev\u0151ket. A megk\u00e9rdezett internetez\u0151k t\u00f6bb mint 64%-a \u00e1ll\u00edtja, hogy v\u00e1s\u00e1rolt m\u00e1r hirdet\u00e9s hat\u00e1s\u00e1ra.<\/strong> \u00c9rdemes felturb\u00f3znod Facebook \u00e9s Adwords kamp\u00e1nyaidat, ugye?<\/a><\/p>\n

Marketingesk\u00e9nt sokszor gondolkodunk azon, hogy vajon mennyi megjelen\u00e9st veszthet\u00fcnk el a hirdet\u00e9sblokkol\u00f3 internetes b\u0151v\u00edtm\u00e9nyek j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l. Mindig att\u00f3l tartunk, hogy c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fcnk nagy r\u00e9sze tiszt\u00e1ban van ezekkel a lehet\u0151s\u00e9gekkel, \u00e9s akt\u00edvan ki is haszn\u00e1lja \u0151ket. Kutat\u00e1sunk 53%-os felhaszn\u00e1lts\u00e1got mutat a kit\u00f6lt\u0151k k\u00f6r\u00e9ben. Ez azt jelenti, hogy vide\u00f3hirdet\u00e9seidnek \u00e9s Google Display hirdet\u00e9seidnek sokkal nagyobb el\u00e9r\u00e9se is lehetne, \u00e1m ezeket k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 b\u00f6ng\u00e9sz\u0151 b\u0151v\u00edtm\u00e9nyek haszn\u00e1lat\u00e1val cs\u00f6kkentik a felhaszn\u00e1l\u00f3k. Biztosan tal\u00e1lkozt\u00e1l m\u00e1r Te is olyan weboldalakkal, ahol bizonyos tartalmak megtekint\u00e9se el\u0151tt megk\u00e9rik a l\u00e1togat\u00f3t, hogy kapcsolja ki az AdBlockert. Nos, ez egy j\u00f3 megold\u00e1s olyan oldalak sz\u00e1m\u00e1ra, akik profit\u00e1lnak hirdet\u00e9sek megjelen\u00edt\u00e9s\u00e9b\u0151l.<\/p>\n

A m\u00e1sodik infografika harmadik r\u00e9sz\u00e9hez nem \u00e9rdemes sok kommentet hozz\u00e1f\u0171zni. Tiszt\u00e1n l\u00e1that\u00f3, hogy milyen fontos a j\u00f3 SEO,<\/strong> hogy magasan legy\u00e9l a Google tal\u00e1lati list\u00e1j\u00e1n. Az is l\u00e1tszik, hogy \u00e9rdemes energi\u00e1t belefektetni a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9p\u00edt\u00e9sbe is, hiszen c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gednek legnagyobb r\u00e9sze bel\u00e9p az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9si k\u00f6r\u00e9nek megfelel\u0151 csoportokba, k\u00f6veti az \u00e9rdekes tartalmakat YouTube-n \u00e9s v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s ut\u00e1n \u00e9rt\u00e9kel platformokon.<\/p>\n

\"h\u00edrlev\u00e9l<\/p>\n

K\u00e9sz\u00edtesz h\u00edrlevelet heti vagy havi rendszeress\u00e9ggel? \u00cdme egy kis betekint\u00e9s az \u00e1tlagos magyar megtekint\u00e9si ar\u00e1nyokba. Azoknak a k\u00e9rd\u0151\u00edv kit\u00f6lt\u0151knek akik feliratkoznak h\u00edrlevelekre, t\u00f6bb mint 70%-a olvassa a megkapott tartalmakat. Ezeknek a feliratkoz\u00f3knak t\u00f6bb mint 50%-a id\u0151szakosan olvassa az e-mailjeidet.<\/strong> Ebb\u0151l is l\u00e1tszik, hogy mennyire fontos nagy hangs\u00falyt fektetned a rendszeres, tartalmas \u00e9s \u00e9rt\u00e9kes h\u00edrlevelek k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9re, hiszen azok a percek amiket a meg\u00edr\u00e1s\u00e1val t\u00f6ltesz nem mennek k\u00e1rba. Mindig figyelj oda a figyelemfelkelt\u0151 t\u00e1rgy mez\u0151re, hiszen ez motiv\u00e1lni fogja a c\u00edmzettet annak megnyit\u00e1s\u00e1ra, \u00edgy k\u00f6nnyen n\u00f6velheted h\u00edrlev\u00e9l olvas\u00f3id sz\u00e1m\u00e1t.<\/p>\n

Az eredm\u00e9ny: Harmadik r\u00e9sz<\/h2>\n

Ahogy azt a cikk elej\u00e9n is eml\u00edtett\u00fck, nem \u00e1br\u00e1zoltuk grafikonokon az \u00f6sszes \u00e1ltalunk felt\u00e1rt eredm\u00e9nyt. Mivel m\u00e9g mindig nincs v\u00e9ge a hasznos elemz\u00e9seknek, ez\u00e9rt a k\u00f6vetkez\u0151kben m\u00e9g n\u00e9h\u00e1ny kihagyhatatlan statisztik\u00e1t szeretn\u00e9nk Neked bemutatni.<\/p>\n

Nagy hangs\u00falyt fektetsz a tartalommarketingre? \u00cdme n\u00e9h\u00e1ny adat blogolvas\u00e1ssal kapcsolatban:<\/p>\n