{"id":1811,"date":"2019-06-13T18:59:10","date_gmt":"2019-06-13T16:59:10","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=1811"},"modified":"2022-08-18T15:27:17","modified_gmt":"2022-08-18T13:27:17","slug":"mik-a-marketing-strategia-elemei","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/mik-a-marketing-strategia-elemei\/","title":{"rendered":"Mik a marketing strat\u00e9gia elemei?"},"content":{"rendered":"\n

A marketing strat\u00e9gia egy elhanyagolhatatlan dokumentuma minden egyes v\u00e1llalkoz\u00e1snak \u00e9s c\u00e9gnek. Seg\u00edt a gondolatok rendszerez\u00e9s\u00e9ben, a term\u00e9k vagy a szolg\u00e1ltat\u00e1s \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s\u00e9ben \u00e9s annak n\u00e9pszer\u0171s\u00edt\u00e9s\u00e9ben. Sokaknak nehez\u00e9re esik a strat\u00e9gia \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1sa, hiszen nincsenek tiszt\u00e1ban azzal, hogy milyen kihagyhatatlan elemei vannak \u00e9s milyen pontokra \u00e9rdemes kit\u00e9rni benne a c\u00e9l el\u00e9r\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben. <\/p>\n\n\n\n

Cikk\u00fcnkb\u0151l megtudod, hogy mit kell bele\u00edrnod a marketing strat\u00e9gi\u00e1dba.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

Mi az a marketing strat\u00e9gia \u00e9s mi\u00e9rt fontos?<\/h2>\n\n\n\n

Egyik el\u0151z\u0151 cikk\u00fcnkben<\/a> m\u00e1r kit\u00e9rt\u00fcnk az akci\u00f3terv elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9nek fontoss\u00e1g\u00e1ra. Viszont ha eddig nem olvastad el, akkor most n\u00e9h\u00e1ny mondatban ism\u00e9t \u00f6sszefoglaljuk, hogy mi\u00e9rt elengedhetetlen a c\u00e9ged g\u00f6rd\u00fcl\u00e9keny m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9hez egy ilyen terv.<\/p>\n\n\n

\n
\"c\u00e9lpiac\"<\/figure><\/div>\n\n\n

A marketing strat\u00e9gia a v\u00e1llalatod egyik alapk\u00f6ve.<\/strong> Ebben kell meghat\u00e1roznod, hogy pontosan mit, kinek, hol, hogyan, mennyi\u00e9rt, \u00e9s mikor fogsz hirdetni \u00e9s \u00e9rt\u00e9kes\u00edteni. Sokan azt gondolj\u00e1k, hogy ennek a dokumentumnak az \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1sa teljesen felesleges, hiszen c\u00e9gvezet\u0151k\u00e9nt, vagy fels\u0151 vezet\u0151k\u00e9nt tiszt\u00e1ban vagy a term\u00e9ked tulajdons\u00e1gaival, a piac elv\u00e1r\u00e1saival \u00e9s a konkurenci\u00e1kkal. Viszont azt sokan elfelejtik, hogy a marketing strat\u00e9gia nem az\u00e9rt sz\u00fcks\u00e9ges, hogy n\u00e9h\u00e1ny pap\u00edrlapot megt\u00f6ltve veregethess\u00fck a v\u00e1llunkat, hogy bizony nek\u00fcnk \u00edr\u00e1sba van foglalva a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fcnk, hanem az\u00e9rt, hogy k\u00e9rd\u00e9ses helyzetekben legyen hov\u00e1 fordulnunk.<\/p>\n\n\n\n

A marketing terv sokkal t\u00f6bb ann\u00e1l, hogy le\u00edrod, hogy szerinted kik fogj\u00e1k megv\u00e1s\u00e1rolni a term\u00e9keidet. Seg\u00edt abban, hogy milyen \u00fczeneteket k\u00fcldj a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia oldalaidon<\/a>, h\u00edrleveleidben \u00e9s m\u00e1s online anyagaidon kereszt\u00fcl. Seg\u00edt meghat\u00e1rozni a c\u00e9lodhoz vezet\u0151 utat. Seg\u00edt abban, hogy ne csak 1-1 k\u00fcl\u00f6n hirdet\u00e9st alkalmazz, amik m\u00f6g\u00f6tt semmi logika nincsen, hanem lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy egy j\u00f3l \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtott, megalapozott marketing rendszer legyen a term\u00e9ked m\u00f6g\u00f6tt.<\/strong> Ezeknek az \u00f6sszess\u00e9ge egy\u00fcttes er\u0151vel, egy val\u00f3di \u00f6kosziszt\u00e9mak\u00e9nt dolgozik a meghat\u00e1rozott c\u00e9lok el\u00e9r\u00e9s\u00e9\u00e9rt.<\/p>\n\n\n\n

A marketing strat\u00e9gia elemei<\/h2>\n\n\n\n

Ahhoz, hogy t\u00f6k\u00e9letes marketing tervet k\u00e9sz\u00edts nem szabad elfeledkezned egyetlen egy komponens\u00e9r\u0151l sem. A k\u00f6vetkez\u0151kben r\u00e9szletesen olvashatsz arr\u00f3l, hogy milyen r\u00e9szeket kell beletenned, \u00e9s miket kell az egyes r\u00e9szeken bel\u00fcl kifejtened.<\/p>\n\n\n\n

1. C\u00e9g le\u00edr\u00e1s<\/h3>\n\n\n\n

A marketing terved els\u0151 eleme mindenk\u00e9ppen a c\u00e9ged le\u00edr\u00e1s legyen. Mivel foglalkozik, miket \u00e1rul, \u00e9s mi volt a val\u00f3di motiv\u00e1ci\u00f3 a c\u00e9g elind\u00edt\u00e1sa m\u00f6g\u00f6tt. Ez az\u00e9rt fontos, mert ezt a tervet nem magadnak fogod meg\u00edrni, hanem a marketing csapatodnak, vagy az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151idnek. Fontos, hogy ha \u00faj ember \u00e9rkezik a csapatodba, akkor ha odaadod neki ezt a dokumentumot, azonnal minden \u00e9rthet\u0151 legyen sz\u00e1m\u00e1ra is.<\/p>\n\n\n\n

2. Misszi\u00f3<\/h3>\n\n\n\n

A c\u00e9g misszi\u00f3ja az\u00e9rt l\u00e9nyeges, hogy eml\u00e9keztesd saj\u00e1t magad, \u00e9s inform\u00e1ld az olvas\u00f3j\u00e1t arr\u00f3l, hogy mi volt az alapvet\u0151 \u00f6tlet a c\u00e9ged l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1n\u00e1l, milyen probl\u00e9m\u00e1t szeretn\u00e9l megoldani a term\u00e9keddel, \u00e9s milyen hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa eredm\u00e9nyt szeretn\u00e9l vele el\u00e9rni. <\/p>\n\n\n\n

Arra v\u00e1gysz, hogy egy term\u00e9ket bevezess a magyar piacra? Seg\u00edteni szeretn\u00e9l egy t\u00e1rsadalmi r\u00e9teget? Biztons\u00e1gosabb\u00e1 akarod tenni az emberek \u00e9let\u00e9t, az internetet, vagy a v\u00e1rosodat? Meg akarod tiszt\u00edtani az \u00f3ce\u00e1nokat a szem\u00e9tt\u0151l? N\u00f6velni szeretn\u00e9d az emberek eg\u00e9szs\u00e9gtudatoss\u00e1g\u00e1t? \u00cdrd le, hogy mi volt azaz \u00f6tlet, ami a c\u00e9ged elind\u00edt\u00e1s\u00e1ra vez\u00e9relt t\u00e9ged, \u00e9s mit szeretn\u00e9l el\u00e9rni c\u00e9geddel, ami nem csak a p\u00e9nz\u00fcgyi helyzetedre, hanem a k\u00f6rnyezetedre is hat\u00e1ssal van.<\/p>\n\n\n\n

\"SMART3. C\u00e9ges c\u00e9lok<\/h3>\n\n\n\n

Ez az egyik legkritikusabb pontja a marketing tervednek. Ki kell t\u0171zn\u00f6d, hogy mik a r\u00f6vid-, k\u00f6z\u00e9p-, \u00e9s hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa c\u00e9ljaid a v\u00e1llalkoz\u00e1soddal. Ha webshopod van<\/a>, akkor val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az elad\u00e1sok \u00e9s a profit n\u00f6vel\u00e9se lesz az, de ak\u00e1r ez lehet egy m\u00e1sik orsz\u00e1gba val\u00f3 terjeszked\u00e9s, x \u00faj koll\u00e9ga felv\u00e9tele, a m\u00e1rkaismerts\u00e9ged n\u00f6vel\u00e9se, vagy ak\u00e1r egy kulcsrak\u00e9sz szoftver lefejleszt\u00e9se is.<\/p>\n\n\n\n

T\u00f6rekedj arra, hogy SMART c\u00e9lok<\/strong>at haszn\u00e1lj! Mit jelent ez? A kit\u0171z\u00f6tt c\u00e9lod legyen: Specifikus (Specific), M\u00e9rhet\u0151 (Measurable), El\u00e9rhet\u0151 (Attainable), Relev\u00e1ns (Relevant), \u00e9s Id\u0151h\u00f6z k\u00f6t\u00f6tt (Time-based).<\/strong><\/p>\n\n\n\n

4. USP (Unique Selling Proposition) meghat\u00e1roz\u00e1sa<\/h3>\n\n\n\n

A USP egy olyan k\u00e9pess\u00e9ge, tulajdons\u00e1ga a c\u00e9gednek vagy term\u00e9kednek, ami kiemeli azt a t\u00f6bbi szolg\u00e1ltat\u00f3 k\u00f6z\u00fcl. Hat\u00e1rozd meg, hogy miben vagy jobb, mint m\u00e1s, mivel ny\u00fajtasz t\u00f6bbet. Legyen az egy kiemelked\u0151 garancia, ingyenes h\u00e1zhoz sz\u00e1ll\u00edt\u00e1s, jobb min\u0151s\u00e9g\u0171 term\u00e9kek, vagy f\u00f6ld\u00f6nt\u00fali \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lat. Igyekezz, hogy ezt az el\u0151nyt a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged is megtudja, \u00edgy k\u00f6nnyebben fog r\u00e1d esni a v\u00e1laszt\u00e1suk.<\/p>\n\n\n\n

5. C\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g meghat\u00e1roz\u00e1sa<\/h3>\n\n\n\n

Ahhoz, hogy tudd, hogy milyen \u00fczeneteket kell k\u00f6z\u00f6ln\u00f6d az emberekkel, milyen platformokat kell haszn\u00e1lnod az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9shez, \u00e9s milyen be\u00e1ll\u00edt\u00e1sokat alkalmaznod a hirdet\u00e9seidhez, elker\u00fclhetetlen a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g defini\u00e1l\u00e1sa. Meg kell hat\u00e1roznod, hogy milyen probl\u00e9m\u00e1i vannak ezeknek az embereknek, hol keresik r\u00e1 a megold\u00e1st, \u00e9s azt is, hogy kik is ezek az emberek val\u00f3j\u00e1ban. Mik a f\u00e9lelmeik? Milyen \u00e9rdekl\u0151d\u00e9si k\u00f6reik vannak?<\/p>\n\n\n\n

Amikre mindenk\u00e9pp t\u00e9rj ki<\/strong>:<\/p>\n\n\n\n