{"id":1864,"date":"2019-08-07T19:11:05","date_gmt":"2019-08-07T17:11:05","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=1864"},"modified":"2021-12-06T12:32:36","modified_gmt":"2021-12-06T10:32:36","slug":"mikor-es-kinek-ajanlott-a-google-shopping-hirdetes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/mikor-es-kinek-ajanlott-a-google-shopping-hirdetes\/","title":{"rendered":"Mikor \u00e9s kinek aj\u00e1nlott a Google Shopping hirdet\u00e9s?"},"content":{"rendered":"
2019. j\u00fanius elej\u00e9t\u0151l m\u00e1r Magyarorsz\u00e1gon is el\u00e9rhet\u0151 a Google egyik leg\u00fajabb hirdet\u00e9si megold\u00e1sa a Google Shopping. M\u00edg m\u00e1s orsz\u00e1gokban m\u00e1r \u00e9vek \u00f3ta haszn\u00e1latos ez a marketing megold\u00e1s, addig haz\u00e1nkban csak id\u00e9n v\u00e1lt el\u00e9rhet\u0151v\u00e9. Milyen c\u00e9gek profit\u00e1lhatnak a haszn\u00e1lat\u00e1b\u00f3l, \u00e9s mikor \u00e9rdemes belev\u00e1gni? Tudd meg cikk\u00fcnkb\u0151l!<\/p>\n
<\/p>\n
Az online v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s elterjed\u00e9s\u00e9vel fogyaszt\u00f3k\u00e9nt egyszer\u0171en el\u00e9rhet\u0151v\u00e9 v\u00e1ltak az \u00e1h\u00edtott term\u00e9kek, viszont a c\u00e9gek online t\u00e9rbe vonul\u00e1sa megn\u00f6velte a v\u00e1laszt\u00e9k mennyis\u00e9g\u00e9t is. M\u00e1r online v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00e9nt is nagy k\u00edn\u00e1lattal tal\u00e1lkozhatunk, ez\u00e9rt a b\u0151s\u00e9g zavara, illetve a marketing zaj miatt egyre nehezebb meghozni a d\u00f6nt\u00e9st, hogy v\u00e9g\u00fcl melyik term\u00e9ket v\u00e1lasszuk. A Google Shopping hazai bevezet\u00e9se mer\u0151ben megk\u00f6nny\u00edtheti a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k dolg\u00e1t, hiszen \u00e1r szerint megversenyezteti a hirdetett term\u00e9keket, \u00e9s mindig a leggazdas\u00e1gosabb opci\u00f3t mutatja els\u0151k\u00e9nt az \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek. Na de ne szaladjunk ennyire el\u0151re, els\u0151k\u00e9nt ismerkedj\u00fcnk meg r\u00e9szletesen a Google Shopping hirdet\u00e9si lehet\u0151s\u00e9ggel, hogy val\u00f3ban meg\u00e9rthess\u00fck annak m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t, \u00e9s el\u0151nyeit.<\/p>\n
A Google Shopping a nev\u00e9b\u0151l ered\u0151en a Google egyik marketing szolg\u00e1ltat\u00e1sa, amit fogyaszt\u00f3k\u00e9nt, \u00e9s akt\u00edv online v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00e9nt a keres\u0151 s\u00e1v alatt megjelen\u0151 b\u00e9lyegk\u00e9pekr\u0151l ismerhet\u00fcnk fel.<\/strong> Ebben a szekci\u00f3ban a online keresked\u0151 c\u00e9gek \u00e1ltal hirdet\u00e9sre bocs\u00e1tott term\u00e9keket l\u00e1thatjuk \u00e1r szerint n\u00f6vekv\u0151 sorrendben, de persze csak azokat, melyek megfelelnek a be\u00edrt keres\u00e9si felt\u00e9teleinknek. A b\u00e9lyegk\u00e9pen k\u00edv\u00fcl l\u00e1thatjuk a term\u00e9k \u00e9s a c\u00e9g nev\u00e9t, valamint annak \u00e1r\u00e1t is. Els\u0151k\u00e9nt csak 5-6 darab term\u00e9ket l\u00e1thatunk, de a megjelen\u0151 ny\u00edlra kattintva sokkal t\u00f6bb opci\u00f3t is megtekinthet\u00fcnk.<\/p>\n A Google Shopping a haz\u00e1nkban m\u00e1r elterjedt \u00c1rukeres\u0151, vagy \u00c1rg\u00e9p szolg\u00e1ltat\u00e1s logik\u00e1j\u00e1n alapszik, annyi k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9ggel, hogy itt csak azok a term\u00e9kek jelennek meg melyeket a c\u00e9g egy r\u00e9szletes term\u00e9k f\u00e1jl felt\u00f6lt\u00e9se ut\u00e1n hirdet\u00e9sre bocs\u00e1tott, \u00e9s a megadott adatok alapj\u00e1n megfelelnek a felhaszn\u00e1l\u00f3i keres\u00e9seknek.<\/p>\n <\/p>\n Egy\u00e1ltal\u00e1n nem t\u00falz\u00e1s azt \u00e1ll\u00edtani, hogy a Google Shopping hazai megjelen\u00e9se fel fogja bolyd\u00edtani a marketingeseket, hiszen ezzel a vizu\u00e1lis hirdet\u00e9si fog\u00e1ssal nagyobb sikereket, t\u00f6bb elad\u00e1st lehet el\u00e9rni. Arr\u00f3l nem is besz\u00e9lve, hogy a megold\u00e1s \u00fajdons\u00e1ga miatt nagy el\u0151nye lesz azoknak a c\u00e9geknek, akik hamar meglovagolj\u00e1k ezt a lehet\u0151s\u00e9get, \u00e9s ipar\u00e1gukban az els\u0151k k\u00f6z\u00f6tt kezdik el haszn\u00e1lni term\u00e9keik elad\u00e1s\u00e1ra.<\/p>\n Azokban az orsz\u00e1gokban, ahol m\u00e1r el\u0151tt\u00fcnk is haszn\u00e1lt\u00e1k ezt a hirdet\u00e9si lehet\u0151s\u00e9get, megfigyelhet\u0151, hogy ugr\u00e1sszer\u0171en megn\u00f6vekedtek a kattint\u00e1sok azoknak a c\u00e9geknek a hirdet\u00e9sein, akik ezt a m\u00f3dszert haszn\u00e1lj\u00e1k. A m\u00e1r szinte megszokott sz\u00f6veges hirdet\u00e9sekhez k\u00e9pest a felhaszn\u00e1l\u00f3i szemeknek is fel\u00fcd\u00fcl\u00e9s a sz\u00e9p vizu\u00e1lis megjelen\u00e9s, ez\u00e9rt nem is csoda, hogy ilyen nagy hat\u00e1ssal van a kattint\u00e1sokra. Azt m\u00e1r marketingesk\u00e9nt tudjuk, hogy az attrakt\u00edv k\u00e9pek, \u00e9s a vide\u00f3k<\/a> mindig jobban teljes\u00edtenek, mint egy sima sz\u00f6veges hirdet\u00e9s, de a sz\u00e1mok m\u00e9g ennek ellen\u00e9re is meglep\u0151en j\u00f3 eredm\u00e9nyeket mutatnak.<\/p>\n Amerik\u00e1ban p\u00e9ld\u00e1ul a 2018 els\u0151 negyed\u00e9ves e-kereskedelmi statisztik\u00e1k szerint az \u00f6sszes hirdet\u00e9sre k\u00f6lt\u00f6tt \u00f6sszeg 23,6%-a k\u00f6lt\u0151d\u00f6tt keres\u00e9si kamp\u00e1nyokra, melyek az \u00f6sszes kattint\u00e1s csup\u00e1n 14,7 %-\u00e9rt voltak felel\u0151sek, m\u00edg a Google Shopping hirdet\u00e9sek a klikkek marad\u00e9k 85,3%-\u00e9rt. Angli\u00e1ban ez az ar\u00e1ny kicsivel magasabb, ott az \u00f6sszes hirdet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9g 82%-\u00e1t k\u00f6lt\u00f6tt\u00e9k Google Shopping hirdet\u00e9sekre, amib\u0151l az \u00f6sszes hirdet\u00e9si kattint\u00e1s 87,9%-a sz\u00e1rmazott.<\/strong><\/p>\n Az al\u00e1bbi diagrammon<\/a> megtekintheted ipar\u00e1g szerint is az angliai keres\u00e9si (Search), illetve Google Shopping hirdet\u00e9sekre k\u00f6lt\u00f6tt negyed\u00e9ves \u00f6sszegek ar\u00e1ny\u00e1t, \u00e9s azok hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t.<\/p>\n <\/p>\n Arra a k\u00e9rd\u00e9sre, hogy kinek \u00e9s mikor aj\u00e1nlott a Google Shopping hirdet\u00e9sek haszn\u00e1lata nagyon egyszer\u0171, hiszen minden olyan hazai e-kereskedelmi c\u00e9gnek javasolt, aki fizikai term\u00e9keket \u00e1rul, \u00e9s szeretn\u00e9 leel\u0151zni konkurenci\u00e1j\u00e1t.<\/strong><\/p>\n Erre a v\u00e1lasz r\u00f6viden annyi, hogy min\u00e9l hamarabb, ann\u00e1l jobb, de az\u00e9rt ne egy\u00fck olyan forr\u00f3n a k\u00e1s\u00e1t, mert marketing strat\u00e9gia<\/a> hi\u00e1ny\u00e1ban val\u00f3sz\u00edn\u0171leg nem lesznek hossz\u00fat\u00e1von ilyen j\u00f3k az eredm\u00e9nyek. Az \u00fajdons\u00e1g-hat\u00e1s miatt a kezdetekben nagyobb \u00e1tkattint\u00e1si ar\u00e1nyra (CTR) sz\u00e1m\u00edthatunk, ez\u00e9rt ak\u00e1r a teljesen kezd\u0151k is elboldogulhatnak ezzel a hirdet\u00e9si m\u00f3dszerrel, viszont a v\u00edz elcsendesed\u00e9se ut\u00e1n nehezen lesz fenntarthat\u00f3 a kezdeti sikeres \u00e1llapot.<\/p>\n Ne feledkezz\u00fcnk meg arr\u00f3l, hogy a Google Shopping, mint b\u00e1rmelyik m\u00e1s hirdet\u00e9si, vagy marketing megold\u00e1s csak akkor \u00e9ri el a lehets\u00e9ges legnagyobb hat\u00e1st, ha strat\u00e9gi\u00e1ba \u00e9p\u00edtve m\u00e1s eszk\u00f6z\u00f6kkel egy\u00fctt logikusan fel\u00e9p\u00edtve, egy\u00fctt dolgoznak a c\u00e9l el\u00e9r\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben. Emellett azt is mindenk\u00e9ppen sz\u00e1m\u00edt\u00e1sba kell venned, hogy ez a hirdet\u00e9si szolg\u00e1ltat\u00e1s \u00e1r szerint teszi sorrendbe az egyes term\u00e9keket, ez\u00e9rt r\u00e9szletes piacismeret, \u00e9s konkurencia elemz\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl m\u00e9g arra is lehet es\u00e9ly, hogy term\u00e9ked meg sem fog jelenni a t\u00f6bbi k\u00f6z\u00f6tt. A kezd\u00e9s el\u0151tt mindenk\u00e9ppen tiszt\u00e1ban kell lenned azzal, hogy konkurenseid mennyi\u00e9rt \u00e1rulj\u00e1k term\u00e9keiket, \u00e9s Te, c\u00e9geddel k\u00e9pes vagy-e olyan elad\u00e1si \u00e1ron \u00e9rt\u00e9kes\u00edteni azt, hogy a hirdet\u00e9sben leel\u0151zd versenyt\u00e1rsaid, de m\u00e9g m\u00e9gis n\u00f6vekedni tudj v\u00e1llalatoddal.<\/strong> Ez\u00e9rt a Google Shopping trendben val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel nem csak egy marketing-, de egy \u00fczleti d\u00f6nt\u00e9st, \u00e9s behat\u00f3 ismeretet is ig\u00e9nyel.<\/p>\n Ha azon gondolkodsz, hogy vajon \u00e9rdemes-e kiszervezned c\u00e9ged marketing feladatait<\/a>, \u00e9s a Google Shopping hirdet\u00e9sek kezel\u00e9s\u00e9t egy k\u00fcls\u0151s v\u00e1llalkoz\u00f3nak, akkor e d\u00f6nt\u00e9s meghozatal\u00e1ban is seg\u00edt\u00fcnk Neked.<\/p>\n Egyszer\u0171re v\u00e9ve a k\u00e9pletet, hiszen k\u00e9rd\u00e9seidet \u00fagyis felteheted nek\u00fcnk \u00fczenetben, a Google Shopping hirdet\u00e9sek elind\u00edt\u00e1s\u00e1ra a k\u00f6vetkez\u0151 elker\u00fclhetetlen dolgokra lesz sz\u00fcks\u00e9ged:<\/p>\n 1. Google Ads \u00e9s Merchant Center fi\u00f3k<\/strong><\/p>\n A t\u00f6bbi Google hirdet\u00e9ssel egy\u00fctt, a Shopping kamp\u00e1nyaidat is a Google Ads fi\u00f3kon bel\u00fcl kezelheted, annyi k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9ggel, hogy itt sz\u00fcks\u00e9ged lesz egy Merchant Center fi\u00f3kra is, ahov\u00e1 felt\u00f6ltheted a hirdetni k\u00edv\u00e1nt term\u00e9keidet.<\/p>\n 2. Term\u00e9k adat f\u00e1jl (data feed)<\/strong><\/p>\n A hirdet\u00e9sben haszn\u00e1lt term\u00e9kk\u00e9peket a Google a term\u00e9koldalon megjelen\u00edtett k\u00e9peket fogja haszn\u00e1lni, ez\u00e9rt mindenk\u00e9ppen figyelj arra, hogy j\u00f3 min\u0151s\u00e9g\u0171 k\u00e9peket haszn\u00e1lj, melyek megfelelnek az elv\u00e1r\u00e1soknak, illetve ne legyen term\u00e9ked k\u00e9p n\u00e9lk\u00fcl. Ezen k\u00edv\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ged lesz egy term\u00e9k adat f\u00e1jlra, ami a hirdetni k\u00edv\u00e1nt term\u00e9kek r\u00e9szletes adatait tartalmazza.<\/p>\n Ha kev\u00e9s term\u00e9kkel rendelkezel, akkor ak\u00e1r magadnak, k\u00e9zzel is elk\u00e9sz\u00edtheted ezt a dokumentumot. De akkor se ijedj meg, ha t\u00f6bb sz\u00e1z term\u00e9ked van webshopodban, mert a legt\u00f6bb web\u00e1ruh\u00e1z motor rendelkezik automatikus term\u00e9kadat exporttal, melyet a kiv\u00e1lasztott form\u00e1tumban l\u00e9trehoz sz\u00e1modra. Ezt p\u00e1r kattint\u00e1s ut\u00e1n elk\u00e9sz\u00edtheted ShopRenter-ben, Shopify-ban, illetve WooCommerce-ben is a megfelel\u0151 b\u0151v\u00edtm\u00e9ny haszn\u00e1lat\u00e1val.<\/p>\n Arra figyelj, hogy f\u00e1jlodnak mindenk\u00e9pp tartalmaznia kell a k\u00f6vetkez\u0151 adatokat, mert m\u00e1sk\u00fcl\u00f6nben a Google elutas\u00edtja term\u00e9keidet:<\/p>\n N\u00e9h\u00e1ny webshopmotor nem rendelkezik ezen mez\u0151k k\u00f6z\u00fcl az \u00f6sszessel, ilyenkor magadnak kell kieg\u00e9sz\u00edtened a hi\u00e1nyz\u00f3 adatokat.<\/p>\n B\u00e1rmi k\u00e9rd\u00e9sed van a Google Shopping hirdet\u00e9sekkel kapcsolatban, vagy ha Te is bele szeretn\u00e9l v\u00e1gni ebbe a lehet\u0151s\u00e9gbe c\u00e9geddel, ne hezit\u00e1lj, \u00e9s keress fel minket m\u00e9g ma<\/a>!<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" 2019. j\u00fanius elej\u00e9t\u0151l m\u00e1r Magyarorsz\u00e1gon is el\u00e9rhet\u0151 a Google egyik leg\u00fajabb hirdet\u00e9si megold\u00e1sa a Google Shopping. M\u00edg m\u00e1s orsz\u00e1gokban m\u00e1r \u00e9vek \u00f3ta haszn\u00e1latos ez a marketing megold\u00e1s, addig haz\u00e1nkban csak id\u00e9n v\u00e1lt el\u00e9rhet\u0151v\u00e9. Milyen c\u00e9gek profit\u00e1lhatnak a haszn\u00e1lat\u00e1b\u00f3l, \u00e9s mikor \u00e9rdemes belev\u00e1gni? Tudd meg cikk\u00fcnkb\u0151l!<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1865,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[110,22,11],"tags":[],"yoast_head":"\nMi\u00e9rt \u00e9rdemes keresked\u0151k\u00e9nt figyelmet szentelni erre a marketing lehet\u0151s\u00e9gre?<\/h2>\n
Mikor kezdj neki a Shopping hirdet\u00e9seknek?<\/h3>\n
Mik sz\u00fcks\u00e9gesek az elind\u00edt\u00e1s\u00e1hoz?<\/h2>\n
Milyen term\u00e9kadatokra lesz sz\u00fcks\u00e9ged?<\/h3>\n
\n