{"id":2100,"date":"2020-01-21T12:18:12","date_gmt":"2020-01-21T10:18:12","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=2100"},"modified":"2021-12-06T12:30:01","modified_gmt":"2021-12-06T10:30:01","slug":"mi-a-kulonbseg-a-marketing-es-az-ertekesites-kozott","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/mi-a-kulonbseg-a-marketing-es-az-ertekesites-kozott\/","title":{"rendered":"Mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a marketing \u00e9s az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s k\u00f6z\u00f6tt?"},"content":{"rendered":"\n
T\u00f6bb ismer\u0151s\u00fcnk is feltette m\u00e1r nek\u00fcnk a nagy k\u00e9rd\u00e9st: Mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a marketing \u00e9s a sales\/\u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s k\u00f6z\u00f6tt? Sokaknak egy\u00e9rtelm\u0171 lehet a v\u00e1lasz, m\u00e9gis azoknak, akik nem ezen a ter\u00fcleten tev\u00e9kenykednek, k\u00f6nnyen \u00f6sszet\u00e9veszthet\u0151 lehet ez a k\u00e9t ir\u00e1nyzat. Annak ellen\u00e9re, hogy k\u00e9t egym\u00e1shoz szorosan kapcsol\u00f3d\u00f3, de m\u00e9gis k\u00fcl\u00f6n\u00e1ll\u00f3 div\u00edzi\u00f3r\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk, n\u00e9h\u00e1ny ir\u00e1nymutat\u00e1s ut\u00e1n egyszer\u0171v\u00e9 v\u00e1lik a marketing \u00e9s a sales megk\u00fcl\u00f6nb\u00f6ztet\u00e9se.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n
A marketing<\/a> a szolg\u00e1ltat\u00e1sok vagy term\u00e9kek prom\u00f3ci\u00f3j\u00e1\u00e9rt felel\u0151s ir\u00e1nyzat. Gondolom ez \u00edgy \u00f6nmag\u00e1ban nem sokat mond, \u00edgy engedd meg, hogy r\u00e9szletesebben kifejtsem. A marketing (online vagy offline) gondoskodik arr\u00f3l, hogy egy c\u00e9g\/v\u00e1llalkoz\u00e1s term\u00e9ke vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sa a lehet\u0151 legt\u00f6bb potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 szeme el\u00e9 ker\u00fclj\u00f6n. K\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 technik\u00e1k<\/a> haszn\u00e1lat\u00e1val olyan embereknek mutatja be ezeket, akiknek \u00e9rdek\u00e9ben \u00e1llhat megv\u00e1s\u00e1rolni, saj\u00e1t \u00e9let\u00fck megv\u00e1ltoztat\u00e1sa \u00e9s\/vagy jobb\u00e1 t\u00e9tele \u00e9rdek\u00e9ben.<\/p>\n\n\n\n A marketing\nsokszor olyan embereket c\u00e9loz, akik m\u00e9g sohasem hallottak a term\u00e9kr\u0151l, \u00edgy a\nk\u00f6zvetlen elad\u00e1si sz\u00e1nd\u00e9k helyett k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 \u00fczenetekkel, az el\u0151ny\u00f6k\nkommunik\u00e1l\u00e1s\u00e1val, \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s fel\u00e9 vezet\u0151 l\u00e9p\u00e9sek \u00f6szt\u00f6nz\u00e9s\u00e9vel cs\u00e1b\u00edtja az\n\u00e9rdekl\u0151d\u0151ket a c\u00e9g fel\u00e9.<\/p>\n\n\n\n M\u00edg az\n\u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9sn\u00e9l csak az elad\u00e1sok sz\u00e1ma sz\u00e1m\u00edt sikerk\u00e9nt, addig a marketing\nkamp\u00e1nyokn\u00e1l m\u00e1r a feliratkoz\u00f3k, a k\u00f6nyv let\u00f6lt\u0151k, vagy a kommentel\u0151k ar\u00e1nya is\nkonverzi\u00f3nak k\u00f6nyvelhet\u0151 el, hiszen m\u00e1r ezek is j\u00f3l bizony\u00edtj\u00e1k azt, hogy \u00fajabb\n\u00e9s \u00fajabb embereket vonzottak a c\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra, akiknek a term\u00e9ket\/szolg\u00e1ltat\u00e1st\n\u00e1rus\u00edtani lehet.<\/p>\n\n\n\n Az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s c\u00e9lja minden esetben az elad\u00e1s. Az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151k feladata az, hogy a hozz\u00e1juk eljuttatott \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket v\u00e1s\u00e1rl\u00f3v\u00e1 konvert\u00e1lj\u00e1k, vagy a m\u00e1r megl\u00e9v\u0151 v\u00e1s\u00e1rl\u00f3kat visszat\u00e9r\u0151kk\u00e9 alak\u00edts\u00e1k. Esetleg tov\u00e1bbi kieg\u00e9sz\u00edt\u0151 term\u00e9keket\/szolg\u00e1ltat\u00e1sokat adjanak el olyan embereknek, akik nemr\u00e9giben kinyitott\u00e1k a p\u00e9nzt\u00e1rc\u00e1jukat c\u00e9g\u00fck sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n\n\n\n A sales nem\nfoglalkozik azzal, hogy h\u00e1ny ember iratkozott fel az ingyenes let\u00f6lthet\u0151\nanyagra, csak az \u00e9rdekli, hogy h\u00e1ny ember tette le p\u00e9nz\u00e9vel a voks\u00e1t a v\u00e1llalat\nmellett.<\/p>\n\n\n\n Ahogy azt a fentiekben is l\u00e1thattad, a marketing c\u00e9lja nem mindig az elad\u00e1s, mint az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s eset\u00e9ben. A h\u0151n \u00e1h\u00edtott \u00fczleti c\u00e9l ugyanis lehet k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9p\u00edt\u00e9s, \u00faj munkav\u00e1llal\u00f3k toborz\u00e1sa, vagy ak\u00e1r a CSR is. A c\u00e9loknak megfelel\u0151en kell igaz\u00edtani a marketing kamp\u00e1nyokat is, \u00e9s a fel\u00e1ll\u00edtott elv\u00e1r\u00e1sok alapj\u00e1n m\u00e9rhet\u0151 a siker. P\u00e9ld\u00e1ul sikeresnek sz\u00e1m\u00edt egy marketing kamp\u00e1ny, ha a megadott hat\u00e1rid\u0151re siker\u00fcl bet\u00f6lteni egy nyitott poz\u00edci\u00f3t, ami k\u00f6zvetlen\u00fcl nem j\u00e1r profittal a megb\u00edz\u00f3 sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n\n\n\n A marketing sosem\nszemt\u0151l szemben t\u00f6rt\u00e9nik. Ezek az interakci\u00f3k nem szem\u00e9lyesen zajlanak,\nellent\u00e9tben az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9ssel, ahol az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151 szaktud\u00e1s\u00e1n \u00e9s el\u0151ad\u00f3i\/elad\u00f3i\nv\u00e9n\u00e1j\u00e1n m\u00falik, hogy meg tudja-e gy\u0151zni besz\u00e9lget\u0151 partner\u00e9t arr\u00f3l, hogy\nsz\u00e1lljon be az \u00fczletbe, vagy v\u00e1s\u00e1rolja meg a term\u00e9ket. <\/p>\n\n\n\n<\/figure>\n\n\n\n
Mi az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s?<\/h2>\n\n\n\n
Mi a kett\u0151 k\u00f6z\u00f6tti k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g?<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n