{"id":2685,"date":"2020-09-29T18:38:04","date_gmt":"2020-09-29T16:38:04","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=2685"},"modified":"2021-12-06T12:26:53","modified_gmt":"2021-12-06T10:26:53","slug":"minden-amit-az-inbound-marketing-megoldasokrol-tudnod-kell","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/minden-amit-az-inbound-marketing-megoldasokrol-tudnod-kell\/","title":{"rendered":"Minden, amit az inbound marketing megold\u00e1sokr\u00f3l tudnod kell"},"content":{"rendered":"\n

Az Inbound Marketing egy olyan felkapott sz\u00f3, amit manaps\u00e1g egyre t\u00f6bb marketinges haszn\u00e1l. Le\u00edrj\u00e1k, hogy milyen szuper eredm\u00e9nyeket lehet el\u00e9rni az inbound marketinggel, \u00e9s mennyivel jobb a digit\u00e1lis korban, mint m\u00e1s marketing megold\u00e1sok, \u00e1m sokan elfelejtik elmagyar\u00e1zni, hogy mit is jelent az, hogy Inbound Marketing, ezzel k\u00e9ts\u00e9geket hagyva a besz\u00e9lget\u0151partnerben vagy az olvas\u00f3ban.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

Ebben a cikkben minden k\u00e9rd\u00e9sedre v\u00e1laszt adunk, ami az Inbound Marketinget, mint hat\u00e1sos 21. sz\u00e1zadi marketing megold\u00e1st illet. \u00c9rinteni fogjuk, hogy mit is jelent ez a kifejez\u00e9s, mit foglal mag\u00e1ban, \u00e9s miben t\u00e9r el m\u00e1s megold\u00e1sokt\u00f3l. Mindezt k\u00f6z\u00e9rthet\u0151en, unalmas szakzsargon n\u00e9lk\u00fcl. \ud83d\ude42<\/em><\/p>\n\n\n\n

Egy kis marketing kitekint\u00e9s<\/h2>\n\n\n\n

A technol\u00f3giai fejl\u0151d\u00e9sek egyre rohamosabb terjed\u00e9s\u00e9vel az internet-felhaszn\u00e1l\u00f3k online viselked\u00e9se is gyorsan v\u00e1ltozik. Az Internet \u00e9s az online hirdet\u00e9sek megjelen\u00e9sekor j\u00f3l m\u0171k\u00f6dtek a vill\u00f3dz\u00f3, figyelemkelt\u0151, nagybet\u0171s, rik\u00edt\u00f3 sz\u00edn\u0171 hirdet\u00e9sek, melyek megzavart\u00e1k, megszak\u00edtott\u00e1k a felhaszn\u00e1l\u00f3 munkafolyamat\u00e1t. Divat volt a hideg h\u00edv\u00e1s, hideg e-mail, vagy postai \u00fczenetek k\u00fcld\u00e9se, amivel rengeteg c\u00e9g nagyot aratott. <\/p>\n\n\n\n

Mi\u00e9rt nem haszn\u00e1lhatjuk m\u00e1r ezeket a megold\u00e1sokat?<\/h3>\n\n\n\n

Az emberek egyre tudatosabban haszn\u00e1lj\u00e1k az Internetet. Nyugalmat szeretn\u00e9nk, megszak\u00edt\u00e1sok n\u00e9lk\u00fcli \u00e9lm\u00e9nyeket, amikkel nincsen \u00f6sszhangban a fentebb eml\u00edtett hirdet\u00e9st\u00edpus. <\/p>\n\n\n\n

Egyre \u00e9rz\u00e9kenyebbek vagyunk azokra az esetekre, amikor az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00fcnknek nem megfelel\u0151 hirdet\u00e9seket kapunk, \u00e9s amikor valaki nem tisztelve a mag\u00e1n szf\u00e9r\u00e1nkat, teleszemeteli a postafi\u00f3kunkat vagy a postal\u00e1d\u00e1nkat. <\/strong><\/p>\n\n\n\n

R\u00e1j\u00f6tt\u00fcnk, hogy nem mi vagyunk a hirdet\u0151k\u00e9rt, hanem \u0151k vannak \u00e9rt\u00fcnk. A v\u00e1laszt\u00e9k folyamatos n\u00f6veked\u00e9s\u00e9vel a c\u00e9gek \u00e9s a marketingesek is r\u00e1j\u00f6ttek, hogy ahhoz, hogy a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k vagy felhaszn\u00e1l\u00f3k kegyeibe f\u00e9rk\u0151zzenek egyedi \u00e9lm\u00e9nyt kell sz\u00e1mukra ny\u00fajtani, \u00e9s m\u00e1r cseppet sem el\u00e9gedhetnek meg a k\u00f6zhelyes, sablonos, t\u00f6meggy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa megold\u00e1sokkal. Senki sem akar egy lenni a sok k\u00f6z\u00fcl.. \u00e9rezni akarjuk, hogy k\u00fcl\u00f6nlegesek vagyunk…<\/em><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Ez az oka annak, hogy egyre t\u00f6bb c\u00e9g prioriz\u00e1lja a felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9ny <\/a>jav\u00edt\u00e1s\u00e1t, \u00e9s a perszonaliz\u00e1ci\u00f3t, azaz a folyamataik testre szab\u00e1s\u00e1t, hogy azok m\u00e9g jobban megfeleljenek a l\u00e1togat\u00f3k elv\u00e1r\u00e1sainak. <\/p>\n\n\n\n

\u00c9s itt j\u00f6n k\u00e9pbe az Inbound Marketing…<\/em><\/p>\n\n\n\n

\"inbound<\/figure>\n\n\n\n

Mi az az Inbound Marketing?<\/h2>\n\n\n\n

R\u00f6viden \u00f6sszefoglalva az Inbound Marketing azoknak a marketing eszk\u00f6z\u00f6knek az \u00f6sszess\u00e9ge, melyek val\u00f3di \u00e9rt\u00e9ket adnak az \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek, megv\u00e1laszolj\u00e1k k\u00e9rd\u00e9seiket, \u00e9s seg\u00edtik \u0151ket a mindennapokban, ezzel lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy az \u00e9rdekl\u0151d\u0151k \u00fagymond “saj\u00e1t maguknak adj\u00e1k el a szolg\u00e1ltat\u00e1st”, ahelyett, hogy direkt \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si praktik\u00e1kkal besz\u00e9ln\u00e9k r\u00e1 \u0151ket a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra.<\/strong> Az Inbound marketing seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel \u00e9rdekl\u0151d\u00e9si k\u00f6r\u00fcknek-, \u00e9s saj\u00e1t id\u0151beoszt\u00e1suknak megfelel\u0151en, a nekik legalkalmasabb platformon tal\u00e1lhatj\u00e1k meg a szolg\u00e1ltat\u00f3 c\u00e9geket.<\/p>\n\n\n\n

Az Inbound Marketing eset\u00e9ben nem mi, marketingesek, vagy a c\u00e9g hat\u00e1rozza meg a l\u00e9zerpontos c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, akiket \u00fagy pr\u00f3b\u00e1lunk meg el\u00e9rni, hogy m\u00e9g semmit sem tudnak a v\u00e1llalatr\u00f3l, hanem olyan hasznos tartalmakat \u00e1ll\u00edtunk el\u0151, melyekre keres\u00e9seik alapj\u00e1n r\u00e1bukkannak, \u00e9s egyre m\u00e9lyebben fedezik fel az adott t\u00e9mak\u00f6rt.<\/strong> Ez\u00e1ltal an\u00e9lk\u00fcl tal\u00e1lhatnak a c\u00e9gre \u00e9s a term\u00e9kre \u00e9rdekl\u0151d\u0151k, hogy mi el\u0151re lesz\u0171k\u00edten\u00e9nk a potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k k\u00f6r\u00e9t. Ezzel a m\u00f3dszerrel nem szabunk g\u00e1tat az \u00fajabb piaci r\u00e9sek felfedez\u00e9s\u00e9nek.<\/p>\n\n\n\n

Ilyen \u00e9rt\u00e9kad\u00f3 anyag lehet p\u00e9ld\u00e1ul a blog cikk, a podcast ad\u00e1s, a “hogyan” vide\u00f3 (how to), az e-book, a webinar, vagy az interakt\u00edv chatbot.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Ezzel a m\u00f3dszerrel val\u00f3di, tartalmas kapcsolatot tudunk l\u00e9trehozni v\u00e1llalat \u00e9s v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt, hiszen nem csak a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sok g\u00f6rcs\u00f6s er\u0151ltet\u00e9s\u00e9re koncentr\u00e1lunk (m\u00e9g ha a h\u00e1tt\u00e9rben ez is a c\u00e9lunk). <\/p>\n\n\n\n

Az Inbound Marketing ellent\u00e9te, az Outbound Marketing<\/h2>\n\n\n\n

Ezzel szemben, az outbound marketing megold\u00e1sok nagy t\u00f6megeket c\u00e9loznak meg, \u00e9s a nagy sz\u00e1mok t\u00f6rv\u00e9ny\u00e9re alapozva v\u00e1rj\u00e1k, hogy min\u00e9l t\u00f6bben lecsapjanak az \u00e1ltaluk bemutatott term\u00e9kekre \u00e9s szolg\u00e1ltat\u00e1sokra<\/strong>. Ilyenkor a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g hideg, azaz olyan embereket tartalmaz, akik addig a pillanatig m\u00e9g nem is hallottak a c\u00e9gr\u0151l, \u00e9s nem is felt\u00e9tlen\u00fcl van sz\u00fcks\u00e9g\u00fck a prom\u00f3ci\u00f3ban bemutatott term\u00e9kre vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sra.<\/p>\n\n\n\n

Ezek a hirdet\u00e9sek \u00e1ltal\u00e1ban olyan platformokon jelennek meg, ahol rengeteg embert lehet egyszerre el\u00e9rni, mint p\u00e9ld\u00e1ul a TV, plak\u00e1tok, vagy a Facebook (de nem minden t\u00edpus\u00fa Facebook hirdet\u00e9s outbound!).<\/p>\n\n\n\n

Outbound Marketingn\u00e9l a direkt elad\u00e1s a c\u00e9l, nem pedig az inform\u00e1ci\u00f3 \u00e1tad\u00e1s, vagy a d\u00f6nt\u00e9st\u00e1mogat\u00e1s. <\/strong>A direkt marketing leggyakoribb fajt\u00e1ja az akci\u00f3z\u00e1s, le\u00e9rt\u00e9kel\u00e9s, vagy k\u00e9szlet kis\u00f6pr\u00e9s. <\/p>\n\n\n\n

Biztosan Te is gyakran tal\u00e1lkozol ilyen e-mailekkel a Prom\u00f3ci\u00f3s, vagy Spam mapp\u00e1dban, a TV-ben vagy r\u00e1di\u00f3ban. Ha csak saj\u00e1t online viselked\u00e9sed, \u00e9s tartalom-fogyaszt\u00e1si szok\u00e1saidat megfigyeled, akkor Te is hamar r\u00e1j\u00f6ssz, hogy mennyivel t\u00f6bb id\u0151t ford\u00edtasz az Inbound Marketing eszk\u00f6z\u00f6kre, mint az Outbound Marketing kateg\u00f3ri\u00e1ba tartoz\u00f3, n\u00e9ha zaklat\u00e1snak, vagy agressz\u00edv tukm\u00e1l\u00e1snak t\u0171n\u0151 megold\u00e1sokra.<\/em><\/p>\n\n\n\n

\"Inbound
Forr\u00e1s: invoiceberry.com<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

Melyek az Inbound Marketing \u00e9s Outbound Marketing megold\u00e1sok?<\/h2>\n\n\n\n

A fentebb eml\u00edtett okok miatt az inbound \u00e9s az outbound marketing eszk\u00f6z\u00f6k<\/a> nagyr\u00e9szben elt\u00e9rnek egym\u00e1st\u00f3l, \u00e1m tal\u00e1lhatunk n\u00e9h\u00e1ny olyan eszk\u00f6zt, ami mind a k\u00e9t marketing megk\u00f6zel\u00edt\u00e9snek megfelel.<\/p>\n\n\n\n

Inbound Marketing eszk\u00f6z\u00f6k:<\/h3>\n\n\n\n