optimaliz\u00e1lni a hirdet\u00e9seket<\/a>?<\/strong><\/p>\n\n\n\nAhhoz, hogy optimaliz\u00e1lhassuk a hirdet\u00e9seket, arra van sz\u00fcks\u00e9g, hogy min\u00e9l t\u00f6bb ember l\u00e1ssa azokat, \u00e9s elegend\u0151 mennyis\u00e9g\u0171 adatot kapjunk bel\u0151le. Itt fontos a mennyis\u00e9g, hiszen az algoritmus csak akkor tud betanulni, ha min\u00e9l t\u00f6bben elv\u00e9gzik az \u00e1ltalunk meghat\u00e1rozott esem\u00e9nyt, p\u00e9ld\u00e1ul v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s, vagy let\u00f6lt\u00e9s. <\/p>\n\n\n\n
Ennek eredm\u00e9nyek\u00e9ppen hosszabb tanul\u00e1si f\u00e1zisra sz\u00e1m\u00edthatunk, \u00e9s cs\u00f6kken\u0151 hat\u00e9konys\u00e1gra.<\/strong> Viszont a k\u00e9k \u00f3ri\u00e1s sem most j\u00f6tt le a falv\u00e9d\u0151r\u0151l, \u00e9s el\u0151l\u00e9pett egy \u00faj megold\u00e1ssal Value Optimization, azaz \u00c9rt\u00e9k Optimaliz\u00e1ci\u00f3 n\u00e9ven. Ez lehet\u0151v\u00e9 teszi majd a hirdet\u0151knek, hogy ne csak egy bizonyos esem\u00e9ny bek\u00f6vetkezt\u00e9re optimaliz\u00e1ljanak, hanem hogy licit\u00e1ljanak a legt\u00f6bbet \u00e9r\u0151 v\u00e1s\u00e1rl\u00f3ikra.<\/p>\n\n\n\nA Value Optimization megold\u00e1s haszn\u00e1lat\u00e1hoz viszont bizonyos felt\u00e9teleknek meg kell felelni, amik a k\u00f6vetkez\u0151ek:<\/strong><\/p>\n\n\n\n- Facebook pixel, SDK, vagy term\u00e9k katal\u00f3gus<\/li>
- V\u00e1s\u00e1rl\u00e1si esem\u00e9ny haszn\u00e1lata<\/li>
- Legal\u00e1bb 100 optimaliz\u00e1lt v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s az elm\u00falt 7 napban<\/li>
- Legal\u00e1bb 10 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si \u00e9rt\u00e9k az elm\u00falt 7 napban (kumul\u00e1lt v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si \u00e9rt\u00e9k)<\/li><\/ul>\n\n\n\n
Az els\u0151 kett\u0151vel val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a legt\u00f6bb hirdet\u0151 rendelkezik, b\u00e1r sokaknak meggy\u0171lhet a baja a m\u00e1sodik k\u00e9t felt\u00e9tellel.<\/p>\n\n\n\n
A Facebook rem\u00e9nyei \u00e9s kalkul\u00e1ci\u00f3i szerint a dinamikus hirdet\u00e9seket kev\u00e9sb\u00e9 fogja \u00e9rinteni a v\u00e1ltoz\u00e1s<\/strong>, de hossz\u00fa t\u00e1von itt is lehet a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g mennyis\u00e9g\u00e9nek, \u00e9s a hirdet\u00e9s hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1nak cs\u00f6kken\u00e9s\u00e9vel sz\u00e1molni.<\/p>\n\n\n\nV\u00e1ltoz\u00e1sok a m\u00e9r\u00e9sekben az iOS14 hat\u00e1s\u00e1ra<\/h2>\n\n\n\n
Eddig a Facebook 28 napos kattint\u00e1si \u00e9s 7 napos view (megn\u00e9z\u00e9si) attrib\u00faci\u00f3val rendelkezett. Ami azt jelenti, hogy ha valaki r\u00e1kattintott a hirdet\u00e9sedre, \u00e9s 28 napon bel\u00fcl v\u00e1s\u00e1rolt a web\u00e1ruh\u00e1zadban, valamint ha valaki l\u00e1tta a hirdet\u00e9sedet \u00e9s 1 napon bel\u00fcl v\u00e1s\u00e1rolt, akkor azt a rendszer konverzi\u00f3nak \u00e9rtelmezte. Ez a j\u00f6v\u0151ben v\u00e1ltozni fog, hiszen a 28 nap helyett 7 napra cs\u00f6kken a kattint\u00e1si attrib\u00faci\u00f3, m\u00edg az 1 napos megtekint\u00e9si marad a r\u00e9gi.<\/strong><\/p>\n\n\n\nA cikk \u00edr\u00e1s\u00e1nak idej\u00e9ben (2021 janu\u00e1r) a 28 napos attrib\u00faci\u00f3s ablak m\u00e9g el\u00e9rhet\u0151, viszont \u00e9rdemes \u00e1tgondolnia ezt minden hirdet\u0151nek, mert a j\u00f6v\u0151ben ez meg fog v\u00e1ltozni.<\/p>\n\n\n\n
Miut\u00e1n \u00e9letbe l\u00e9p az iOS14 friss\u00edt\u00e9s, a Facebook sz\u00e1mol azzal, hogy neh\u00e9zs\u00e9gek mer\u00fclhetnek fel a konverzi\u00f3k m\u00e9r\u00e9s\u00e9n\u00e9l.<\/strong> Ennek kik\u00fcsz\u00f6b\u00f6l\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben egy saj\u00e1t modellez\u00e9si rendszert alak\u00edtanak ki, ami seg\u00edt kit\u00f6lteni a fennmaradt \u0171rt. Egyes esetekben r\u00e9szleges adatokkal kell megel\u00e9gedn\u00fcnk, de a statisztikai modell haszn\u00e1lata eset\u00e9n platformon bel\u00fcli \u00e9rtes\u00edt\u00e9s\u00e9k fogj\u00e1k jelezni ennek haszn\u00e1lat\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n