{"id":3025,"date":"2021-09-08T13:54:08","date_gmt":"2021-09-08T11:54:08","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=3025"},"modified":"2023-02-08T20:13:30","modified_gmt":"2023-02-08T18:13:30","slug":"tartalommarketing","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/tartalommarketing\/","title":{"rendered":"A tartalommarketing (content) legfontosabb alappill\u00e9rei"},"content":{"rendered":"\n
Aki nem ma kezdte a marketing szakma megismer\u00e9s\u00e9t, az biztosan hallotta m\u00e1r a kifejez\u00e9st:<\/p>\n\n\n\n
Content is king.<\/strong><\/p>\n\n\n\n B\u00e1rhov\u00e1 is visz az utunk az online t\u00e9rben, tartalommal tal\u00e1lkozunk, \u00edgy nem csoda, hogy napjaink egyik legn\u00e9pszer\u0171bb marketinges kifejez\u00e9se a content marketing, vagy magyarul tartalommarketing<\/a>.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n Google Trends: Google keres\u00e9ses a \u201ccontent marketing\u201d kifejez\u00e9sre<\/em><\/p>\n\n\n\n B\u00e1rmely marketing csatorn\u00e1r\u00f3l is besz\u00e9l\u00fcnk \u2013 legyen az a Facebook, Instagram, Google vagy TikTok \u2013 mind-mind a tartalom k\u00f6r\u00e9 \u00e9p\u00fcl.<\/p>\n\n\n\n De pontosan mit is nevez\u00fcnk tartalomnak, mit \u00e9rdemes tudni r\u00f3la, \u00e9s hogyan lehet az \u00fczleti \u00e9rdekeink szolg\u00e1lat\u00e1ba \u00e1ll\u00edtani?<\/p>\n\n\n\n A content marketing a marketing<\/a> azon \u00e1ga, amely a tartalom l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1ra, k\u00f6zz\u00e9t\u00e9tel\u00e9re \u00e9s terjeszt\u00e9s\u00e9re \u00f6sszpontos\u00edt egy bizonyos c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra \u2013 jellemz\u0151en az interneten.<\/p>\n\n\n\n A tartalom teh\u00e1t maga az anyag, az inform\u00e1ci\u00f3 amit eljuttatunk a c\u00e9lcsoport sz\u00e1m\u00e1ra, \u00e9s amit azt\u00e1n \u0151k elfogyasztanak.<\/p>\n\n\n\n A tartalom gyakorlatilag b\u00e1rmi lehet:<\/p>\n\n\n\n \u00c9s \u00edgy tov\u00e1bb, a lista szinte v\u00e9gtelen.<\/p>\n\n\n\n A l\u00e9nyeg, hogy a tartalomnak teljes\u00edtenie kell az egyik f\u0151 c\u00e9lt a kett\u0151 alapvet\u0151 emberi v\u00e1gyb\u00f3l: legyen hasznos<\/strong>, vagy legyen sz\u00f3rakoztat\u00f3<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Az emberek ugyanis az\u00e9rt fogyasztanak tartalmat, hogy \u00e9rt\u00e9ket kapjanak bel\u0151le, vagy el\u0171zz\u00e9k az unalmukat.<\/p>\n\n\n\n Teh\u00e1t az, hogy milyen tartalomform\u00e1tumot v\u00e1lasztunk, l\u00e9nyeg\u00e9ben a c\u00e9g\u00fcnk adotts\u00e1gait\u00f3l \u00e9s az ipar\u00e1gunk saj\u00e1toss\u00e1gait\u00f3l f\u00fcgg \u2013 de b\u00e1rmilyen c\u00e9gr\u0151l is legyen sz\u00f3 (B2B vagy B2C, webshop vagy szoftver, olcs\u00f3 vagy luxus), a k\u00e9t legfontosabb emberi sz\u00fcks\u00e9glet k\u00f6z\u00fcl legal\u00e1bb egyet ki kell el\u00e9g\u00edtenie!<\/p>\n\n\n\n Az al\u00e1bbiakban l\u00e1ssuk, hogy ezt mik\u00e9nt lehet a legk\u00f6nnyebben el\u00e9rni.<\/p>\n\n\n\n A content marketing siker\u00e9t<\/a> rengeteg faktor befoly\u00e1solja, \u00e1m van k\u00f6zt\u00fck h\u00e1rom, aminek j\u00f3val nagyobb szerepe van, mint a t\u00f6bbinek, szimpl\u00e1n az\u00e9rt, mert a legt\u00f6bben ezeket rontj\u00e1k el a saj\u00e1t tartalomstrat\u00e9gi\u00e1juk kialak\u00edt\u00e1sa sor\u00e1n.<\/p>\n\n\n\n A kommunik\u00e1ci\u00f3s elm\u00e9let<\/a> szerint nem el\u00e9g, ha csak mag\u00e1ra a tartalomra koncentr\u00e1lunk \u2013 a kontextus is hihetetlen\u00fcl fontos.<\/p>\n\n\n\n \u00c9ppen ez\u00e9rt a tartalomstrat\u00e9gi\u00e1t \u00fagy kell \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtanunk, hogy az egyes r\u00e9szek, a tartalmak egy nagyobb eg\u00e9sz r\u00e9sz\u00e9t k\u00e9pezz\u00e9k.<\/strong><\/p>\n\n\n\n A tartalmak ez\u00e1ltal \u00f6sszef\u00fcggenek, relev\u00e1nsakk\u00e1 v\u00e1lnak \u00e9s egy t\u00f6rt\u00e9netet mes\u00e9lnek el.<\/p>\n\n\n\n Amennyiben p\u00e9ld\u00e1ul egy marketing blogot<\/a> vezet\u00fcnk, c\u00e9lszer\u0171 \u00fagy fel\u00e9p\u00edteni a tartalmakat, hogy azok tov\u00e1bbk\u00fcldj\u00e9k az olvas\u00f3t a k\u00f6vetkez\u0151re, illetve az elm\u00e9leti anyagok mell\u00e9 gyakorlat is p\u00e1rosuljon. Emellett az is fontos, hogy a big picture mell\u00e9 konkr\u00e9t, l\u00e9p\u00e9sr\u0151l l\u00e9p\u00e9sre kivitelezhet\u0151 \u00fatmutat\u00f3k is p\u00e1rosuljanak \u2013 \u00edgy az adott t\u00e9m\u00e1nk \u00f6sszes aspektus\u00e1t k\u00e9pesek lesz\u00fcnk lefedni.<\/p>\n\n\n\n A storytellinget azonban \u00e9rdemes sz\u00f3 szerint is alkalmazni, hiszen a t\u00f6rt\u00e9netek bevonj\u00e1k az olvas\u00f3kat, ez\u00e1ltal sokkal nagyobb elk\u00f6telez\u0151d\u00e9st v\u00e1lthatunk ki a seg\u00edts\u00e9g\u00fckkel, ami vissza fog k\u00f6sz\u00f6nni a l\u00e1jkokban, megoszt\u00e1sokban \u00e9s v\u00e9g\u00fcl a bev\u00e9telekben is!<\/p>\n\n\n\n A tartalom legy\u00e1rt\u00e1sa rendk\u00edv\u00fcl fontos, \u00e1m \u00f6nmag\u00e1ban semmit nem \u00e9r, ha nincs, aki elfogyassza \u0151ket.<\/p>\n\n\n\n Sokan hisznek a \u201cfield of dreams\u201d-ben, miszerint \u201cha meg\u00e9p\u00edtj\u00fck, j\u00f6nni fognak\u201d. Ez a kifejez\u00e9s azt a t\u00e9ves hitrendszert fejezi ki, miszerint ha l\u00e9trehozunk egy j\u00f3 tartalmat, akkor biztosra vehet\u0151, hogy sokan fogj\u00e1k elfogyasztani (elolvasni, meghallgatni, stb.).<\/p>\n\n\n\n Egy t\u00f6k\u00e9letes vil\u00e1gban biztosan \u00edgy lenne, \u00e1m akkor nem l\u00e9tezne a rekl\u00e1mszakma, az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s \u00e9s a marketing.<\/p>\n\n\n\n Ahhoz teh\u00e1t, hogy a tartalomgy\u00e1rt\u00e1si f\u00e1radoz\u00e1saink ne legyenek hi\u00e1baval\u00f3ak, bizony prom\u00f3ci\u00f3ra lesz sz\u00fcks\u00e9g\u00fcnk.<\/p>\n\n\n\n Prom\u00f3ci\u00f3 alatt azt \u00e9rtj\u00fck, ahogy a k\u00e9sz tartalmat eljuttatjuk a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra. Ennek sz\u00e1mos form\u00e1ja l\u00e9tezik, p\u00e9ld\u00e1ul:<\/strong><\/p>\n\n\n\n A l\u00e9nyeg, hogy a tartalom legy\u00e1rt\u00e1sa k\u00f6zben m\u00e1r el\u0151re kital\u00e1ljuk, hogy melyik marketing csatorn\u00e1kon lehet majd az elk\u00e9sz\u00fclt munk\u00e1t a legjobban eljuttatni a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ghez.<\/p>\n\n\n\n Az els\u0151 pontban kifejtett storytellinggel teh\u00e1t el\u00e9rt\u00fck, hogy a tartalom fogyaszthat\u00f3 v\u00e1ljon \u2013 a prom\u00f3ci\u00f3val pedig azt tudjuk biztos\u00edtani, hogy legyen, aki el is fogyasztja a tartalmat.<\/p>\n\n\n\n \u00c1m m\u00e9g ez sem garancia a sikerre \u2013 sz\u00fcks\u00e9g van egy harmadik komponensre is!<\/p>\n\n\n\n Nagyon sokan k\u00f6vetik el azt a hib\u00e1t, hogy \u00fagy gy\u00e1rtanak tartalmat, hogy annak gyakorlatilag nincsen semmif\u00e9le gyakorlati haszna.<\/p>\n\n\n\n \u0150k azok, akik a marketing gurukt\u00f3l kapott tan\u00e1csok csapd\u00e1j\u00e1ba estek, miszerint \u201cgy\u00e1rts tartalmat\u201d.<\/p>\n\n\n\n Ez a legrosszabb, amit tehet\u00fcnk, hiszen a munk\u00e1t ugyan\u00fagy bele kell tenn\u00fcnk, de az teljesen k\u00e1rba v\u00e9sz, hiszen eredm\u00e9ny nem t\u00e1rsul hozz\u00e1.<\/p>\n\n\n\n A tan\u00e1cs teh\u00e1t \u00fagy hangzik helyesen, hogy \u201cgy\u00e1rts tartalmat, aminek c\u00e9lja is van\u201d.<\/p>\n\n\n\n Egy megfelel\u0151en kialak\u00edtott tartalom \u2013 legyen az k\u00e9p, vide\u00f3, cikk vagy podcast \u2013 p\u00e9ld\u00e1ul t\u00f6bb CTA-t is tartalmaz, amelyek tov\u00e1bb terelik az \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si t\u00f6lcs\u00e9rben, majd v\u00e9g\u00fcl v\u00e1s\u00e1rl\u00f3v\u00e1 teszik.<\/strong><\/p>\n\n\n\n Amennyiben v\u00e9g\u00fcl mindh\u00e1rom felt\u00e9telt teljes\u00edtj\u00fck, a tartalommarketing el fogja \u00e9rni az \u00fczleti c\u00e9lj\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n Ez a tarot-r\u00f3l<\/a> sz\u00f3l\u00f3 cikk p\u00e9ld\u00e1ul remek\u00fcl alkalmazza a cikk\u00fcnkben felv\u00e1zolt 3 pontos rendszert:<\/p>\n\n\n\n Ha pedig m\u00e1r CTA-r\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk, mutatunk egy saj\u00e1t p\u00e9ld\u00e1t is: amennyiben tiszt\u00e1ban vagy a marketing fontoss\u00e1g\u00e1val, de nem akarod te magad csin\u00e1lni, keress meg minket<\/a> \u2013 megismerj\u00fck c\u00e9ged, fel\u00e1ll\u00edtjuk marketing strat\u00e9gi\u00e1d, \u00e9s a sz\u00e1modra legjobb online marketing m\u00f3dszerek haszn\u00e1lat\u00e1val hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa eredm\u00e9nyeket produk\u00e1lunk c\u00e9ljaid el\u00e9r\u00e9s\u00e9hez!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Aki nem ma kezdte a marketing szakma megismer\u00e9s\u00e9t, az biztosan hallotta m\u00e1r a kifejez\u00e9st: Content is king. B\u00e1rhov\u00e1 is visz az utunk az online t\u00e9rben, tartalommal tal\u00e1lkozunk, \u00edgy nem csoda, hogy napjaink egyik legn\u00e9pszer\u0171bb marketinges kifejez\u00e9se a content marketing, vagy magyarul tartalommarketing.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3027,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[125],"tags":[],"class_list":["post-3025","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-tartalommarketing"],"yoast_head":"\n<\/figure>\n\n\n\n
Mi az a content marketing?<\/h2>\n\n\n\n
\n
A tartalommarketing alappill\u00e9rei<\/h2>\n\n\n\n
1. Storytelling<\/h3>\n\n\n\n
2. Nem csak gy\u00e1rt\u00e1s \u2013 prom\u00f3ci\u00f3!<\/h3>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
\n
3. \u00dczleti c\u00e9l teljes\u00edt\u00e9se<\/h3>\n\n\n\n
\n