{"id":3052,"date":"2021-11-16T16:59:29","date_gmt":"2021-11-16T14:59:29","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=3052"},"modified":"2022-08-17T16:42:54","modified_gmt":"2022-08-17T14:42:54","slug":"social-media-riport-2022-uj-trendek-a-kozossegi-platformokon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/social-media-riport-2022-uj-trendek-a-kozossegi-platformokon\/","title":{"rendered":"Social Media Riport 2022 – \u00daj trendek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi platformokon"},"content":{"rendered":"\n

A Hootsuite m\u00e1r hatodj\u00e1ra k\u00e9sz\u00edtette el a glob\u00e1lis k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia riportj\u00e1t<\/a>, amire id\u00e9n t\u00f6bb, mint 18.000 embert\u0151l \u00e9rkezett v\u00e1lasz. A felm\u00e9r\u00e9s \u00f6sszesen 200 orsz\u00e1gb\u00f3l gy\u0171jt\u00f6tt adatokat \u00e9s 15+ vil\u00e1gm\u00e9ret\u0171 c\u00e9g reprezentat\u00edvj\u00e1val k\u00e9sz\u00edtett m\u00e9lyinterj\u00fat, mint p\u00e9ld\u00e1ul a Google, a YouTube \u00e9s a Twitter.<\/p>\n\n\n\n

Ebben a cikk\u00fcnkben a riport eredm\u00e9nyeit fogjuk \u00f6sszefoglalni, hogy Te is alkalmazni tudd a legfrissebb k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia trendeket.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Amikr\u0151l a cikkben sz\u00f3 lesz:<\/strong><\/p>\n\n\n\n

  1. A digit\u00e1lis k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek vir\u00e1gz\u00e1sa<\/li>
  2. Hirdet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9g-n\u00f6veked\u00e9s \u00faj platformokon<\/li>
  3. K\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi kommunik\u00e1ci\u00f3 kiterjeszt\u00e9se<\/li>
  4. A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si funkci\u00f3k aranykora<\/li>
  5. \u00dcgyf\u00e9lt\u00e1mogat\u00e1s a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi platformokon<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    V\u00e1gjunk is bele!<\/p>\n\n\n\n

    A digit\u00e1lis k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek vir\u00e1gz\u00e1sa<\/h2>\n\n\n\n

    Egyre ink\u00e1bb \u00e9szrevehet\u0151, hogy a c\u00e9gek a giga influenszerek helyett a kisebb, micro-influenszereket v\u00e1lasztj\u00e1k, akik autentikusabb \u00fczeneteket tudnak kommunik\u00e1lni. Azok a c\u00e9gek, akik k\u00f6r\u00fcltekint\u0151en v\u00e1lasztj\u00e1k meg \u00faj influenszer partner\u00fcket, szoros \u00e9s akt\u00edv k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek fel\u00e9 nyithatnak ajt\u00f3t.<\/p>\n\n\n\n

    Az online k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek soha nem vir\u00e1goztak m\u00e9g ennyire, mint most. Ennek a jelens\u00e9gnek a magyar\u00e1zata, hogy a pand\u00e9mia<\/a> \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi esem\u00e9nyek elt\u00f6rl\u00e9se miatt az emberek az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9si k\u00f6r\u00fcknek megfelel\u0151 csoportokban keresik a megnyugv\u00e1st \u00e9s a kikapcsol\u00f3d\u00e1si lehet\u0151s\u00e9geket. <\/strong><\/p>\n\n\n\n

    M\u00edg a csoportok \u00f3ri\u00e1si \u00e9rdekl\u0151d\u00e9snek \u00f6rvendnek TikTok-on \u00e9s Facebook-on, a Twitter sem akar kimaradni a bulib\u00f3l, \u00edgy m\u00e1r elkezdt\u00e9k tesztelni a Communities<\/em> funkci\u00f3jukat, amivel az emberek k\u00f6zelebb ker\u00fclhetnek azokhoz a diskurzusokhoz, ami \u00e9rdekli \u0151ket.<\/p>\n\n\n\n

    “A virul\u00f3 k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek a social m\u00e9dia platformokon hatalmas lehet\u0151s\u00e9get jelentenek, legf\u0151k\u00e9pp a kisebb m\u00e1rk\u00e1k sz\u00e1m\u00e1ra. T\u00f6bb\u00e9 m\u00e1r nem kell egy niche k\u00f6z\u00f6ss\u00e9get l\u00e9trehozni a null\u00e1r\u00f3l, hanem el\u00e9g, ha tal\u00e1lsz egy olyat, amibe beleillesz. Amennyiben t\u00e1mogatod \u0151ket, \u0151k is megteszik ugyanezt \u00e9rted.”<\/p>

    <\/p>Maggie Lower
    CMO, Hootsuite<\/cite><\/blockquote>\n\n\n\n

    A tartalomgy\u00e1rt\u00f3k szerepe<\/h3>\n\n\n\n
    \"content<\/figure>\n\n\n\n

    Azt mindenk\u00e9pp meg kell eml\u00edteni, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek sikere a digit\u00e1lis tartalomk\u00e9sz\u00edt\u0151k kez\u00e9ben van.<\/strong> A SignalFire riportja szerint ma m\u00e1r glob\u00e1lisan 50 milli\u00f3 ember tartja mag\u00e1t digit\u00e1lis alkot\u00f3nak.<\/strong> M\u00e9g Jamie Byrne, a YouTube Creator Partnership igazgat\u00f3ja is azt vallja, hogy ezek a digit\u00e1lis tartalomk\u00e9sz\u00edt\u0151k egy teljesen \u00faj szintre emelkedtek a m\u00e9dia \u00f6kosziszt\u00e9m\u00e1ban, ahol jelent\u0151s hatalommal \u00e9s befoly\u00e1ssal rendelkeznek.<\/p>\n\n\n\n

    R\u00e1ad\u00e1sul ezt a trendet a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi platformok<\/a> is t\u00e1mogatj\u00e1k, hiszen folyamatosan olyan funkci\u00f3kkal \u00e1llnak el\u0151, amivel m\u00e9g k\u00f6nnyebb\u00e9 teszik a kontent kre\u00e1torok \u00e9let\u00e9t.<\/p>\n\n\n\n

    2. Hirdet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9g-n\u00f6veked\u00e9s \u00faj platformokon<\/h2>\n\n\n\n

    A megk\u00e9rdezett c\u00e9gek 51.4%-a azt nyilatkozta, hogy 2022-ben m\u00e9g t\u00f6bbet fognak k\u00f6lteni hirdet\u00e9sekre k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi platformokon. Viszont az\u00e9rt, hogy kit\u0171njenek a t\u00f6bbi c\u00e9g k\u00f6z\u00fcl, \u00faj k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalakon fogj\u00e1k megvetni l\u00e1baikat.<\/p>\n\n\n\n

    A c\u00e9gek egy\u00e9rtelm\u0171en kijelentett\u00e9k, hogy a sz\u0171k\u00fcl\u0151 marketing k\u00f6lts\u00e9gek<\/a> ellen\u00e9re j\u00f6v\u0151re m\u00e9g t\u00f6bbet szeretn\u00e9nek k\u00f6lteni hirdet\u00e9sekre a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalakon, mint a LinkedIn, a Facebook, a Twitter, vagy a Youtube, viszont a t\u00f6rt\u00e9net csak most v\u00e1lik \u00e9rdekess\u00e9. Az el\u0151z\u0151 \u00e9vhez k\u00e9pest a legnagyobb ar\u00e1ny\u00fa hirdet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9g-n\u00f6veked\u00e9s a TikTok, a Pinterest \u00e9s a Snapchat platformokat \u00e9rinti.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

    Felt\u00f6rekv\u0151 \u00faj platformok<\/h3>\n\n\n\n

    Annak ellen\u00e9re, hogy a legmagasabb hat\u00e9konys\u00e1g\u00fa megold\u00e1snak m\u00e9g mindig az Instagram-ot \u00e9s a Facebook-ot (vagy mondjuk azt, hogy Met\u00e1t?) tartj\u00e1k \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben, jelent\u0151s volt a n\u00f6veked\u00e9s az ut\u00f3bbi 3, marketing szempontb\u00f3l m\u00e9g gyerekcip\u0151ben j\u00e1r\u00f3 platform meg\u00edt\u00e9l\u00e9s\u00e9ben. A TikTok hat\u00e9konys\u00e1ga a tavalyi 3%-r\u00f3l 24%-ra emelkedett a Hootsuite riportj\u00e1ban, ami 700%-os n\u00f6veked\u00e9st jelent!<\/strong><\/p>\n\n\n

    \n
    \"Hat\u00e9kony<\/figure><\/div>\n\n\n

    B\u00e1r a Facebook \u00e9s az Instagram m\u00e9g mindig az \u00e9len \u00e1ll, hiszen \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben glob\u00e1lisan m\u00e9g mindig ezek a legismertebb fel\u00fcletek, tavalyi teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fckh\u00f6z k\u00e9pest jelent\u0151sen cs\u00f6kkent a hat\u00e9konys\u00e1guk meg\u00edt\u00e9l\u00e9se a t\u00f6bbi felt\u00f6rekv\u0151 versenyt\u00e1rshoz m\u00e9rten.<\/strong><\/p>\n\n\n

    \n
    \"hat\u00e9kons\u00e1g<\/figure><\/div>\n\n\n

    R\u00e1ad\u00e1sul az elemz\u00e9sek azt mutatj\u00e1k, hogy ezek a fel\u00fcletek nemcsak rohamos gyorsas\u00e1ggal n\u00f6vekednek, de a felhaszn\u00e1l\u00f3k is hajlamosabbak interakt\u00e1lni 1-1 hirdet\u00e9ssel, mint a m\u00e1r j\u00f3l bej\u00e1ratott k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalakon. <\/p>\n\n\n\n

    Ennek magyar\u00e1zata az lehet, hogy egyel\u0151re itt m\u00e9g nem olyan tel\u00edtett a fel\u00fclet hirdet\u00e9sekkel, valamint az, hogy a Snapchat, a TikTok \u00e9s a Pinterest is arra motiv\u00e1lja a marketingeseket, hogy “ne hirdet\u00e9st k\u00e9sz\u00edtsenek, hanem olvadjanak egybe a platform tartalmaival.”<\/strong><\/p>\n\n\n\n

    A c\u00e9gek \u00f6n\u00e9rdek\u0171 hirdet\u00e9sei m\u00e1ra m\u00e1r unalmass\u00e1 v\u00e1ltak. Azok a c\u00e9gek, akik az eml\u00edtett 3 k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalon hirdetnek, j\u00f3l tudj\u00e1k, hogy a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g szeml\u00e9lete kulcsfontoss\u00e1g\u00fa a sikerhez.<\/p>\n\n\n\n

    3. K\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi kommunik\u00e1ci\u00f3 kiterjeszt\u00e9se<\/h2>\n\n\n\n

    Az elm\u00falt h\u00f3napokban a marketingesek egyre magabiztosabb\u00e1 v\u00e1ltak az organikus k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi tev\u00e9kenys\u00e9geik ROI<\/a>-j\u00e1nak (megt\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00e9nek) m\u00e9r\u00e9s\u00e9ben. A nagy\u00e1gy\u00fak ek\u00f6zben a social media kommunik\u00e1ci\u00f3t m\u00e1r a c\u00e9g teljes eg\u00e9sz\u00e9re kiterjesztik. De mit is jelent ez?<\/em><\/p>\n\n\n\n

    Eddig sok marketingesnek probl\u00e9m\u00e1t okozott, hogy nem tudt\u00e1k a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalokon elv\u00e9gzett tev\u00e9kenys\u00e9gek hat\u00e1s\u00e1t kvantita\u00edvan m\u00e9rni. A pand\u00e9mia viszont r\u00e1k\u00e9nyszer\u00edtette a c\u00e9geket arra, hogy a social media platformokat arra is haszn\u00e1lj\u00e1k, hogy tarts\u00e1k a kapcsolatot az \u00fcgyfeleikkel, ami \u00fagy n\u00e9z ki, hogy kezdi megoldani ezt a probl\u00e9m\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n

    A Hootsuite k\u00e9rd\u0151\u00edv\u00e9t kit\u00f6lt\u0151k 83%-a nyilatkozta azt, hogy m\u00e1r l\u00e1tja a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalak akt\u00edv haszn\u00e1lat\u00e1nak eredm\u00e9ny\u00e9t a statisztik\u00e1kban, ami 15%-os n\u00f6veked\u00e9st jelent az el\u0151z\u0151 \u00e9vhez k\u00e9pest.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

    Azok a c\u00e9gek, akik magabiztosak abban, hogy a social platformok kezel\u00e9se jelent\u0151sen hozz\u00e1j\u00e1rul \u00fczleti c\u00e9ljaikhoz, m\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta elmozdultak a r\u00e9gim\u00f3di felfog\u00e1st\u00f3l, ami kiz\u00e1r\u00f3lag k\u00f6zvetlen \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9sre \u00e9s konverzi\u00f3k gener\u00e1l\u00e1s\u00e1ra koncentr\u00e1l\u00f3dott. Ez\u00e9rt egy\u00e9rtelm\u0171, hogy Neked is ezt kell tenned.<\/em><\/p>\n\n\n\n

    \"k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi<\/figure>\n\n\n\n

    3 dolog, amit minden magabiztos marketinges tud a social media platformokr\u00f3l:<\/h3>\n\n\n\n