{"id":3821,"date":"2022-09-22T14:06:04","date_gmt":"2022-09-22T12:06:04","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=3821"},"modified":"2022-09-22T14:08:53","modified_gmt":"2022-09-22T12:08:53","slug":"semrush-seo-trendriport","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/","title":{"rendered":"Semrush SEO trendriport 2022 – SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n"},"content":{"rendered":"\n

A Semrush az egyik legjobb SEO szoftver, ami lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 online rangsorol\u00e1si, l\u00e1togat\u00e1si vagy keres\u00e9si adatokat m\u00e9rj\u00fcnk \u00e9s elemezz\u00fcnk. K\u00e9sz\u00edtettek egy \u00e1tfog\u00f3 tanulm\u00e1nyt<\/a> a 2021-es adatok alapj\u00e1n a keres\u00e9si \u00e9s SEO trendek alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l.<\/p>\n\n\n\n

Mostani bejegyz\u00e9s\u00fcnkben ezt a tanulm\u00e1nyt mutatjuk be Nektek, r\u00e9szletesen kit\u00e9rve a web \u00e1ltal\u00e1nos \u00e1llapot\u00e1ra (\u00faj domainek sz\u00e1ma \u00e9s az online forgalom alakul\u00e1sa), a legfontosabb SEO trendekre (keres\u00e9si sz\u00e1nd\u00e9k, kulcsszavak hossza), valamint a jelent\u0151sebb SERP funkci\u00f3kra is.<\/p>\n\n\n\n

SEO trendek \u00e9s a web \u00e1llapota<\/h1>\n\n\n\n

A 2021-es adatokat elemezve az online \u00e9let felpezsd\u00fcl\u00e9s\u00e9t l\u00e1thatjuk: a koronav\u00edrus<\/a> k\u00f6vetkezt\u00e9ben bevezetett korl\u00e1toz\u00e1sok glob\u00e1lis szinten lend\u00edtett\u00e9k fel a digit\u00e1lis szektort , ami megfigyelhet\u0151 az \u00faj domainek sz\u00e1m\u00e1ban \u00e9pp\u00fagy, mint a mobil \u00e9s asztali b\u00f6ng\u00e9sz\u00e9s ar\u00e1ny\u00e1nak v\u00e1ltoz\u00e1s\u00e1ban. A nagyobb online jelenl\u00e9t pedig \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban nagyobb versenyt \u00e9s konkurenci\u00e1t eredm\u00e9nyez az internetes t\u00e9rben, ahol \u00edgy kifejezetten \u00e9rdemes figyelemmel k\u00f6vetni a legfontosabb SEO trendek alakul\u00e1s\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n

Az \u00faj domainek sz\u00e1ma<\/h2>\n\n\n\n

Ennek meg\u00e1llap\u00edt\u00e1s\u00e1hoz a tanulm\u00e1ny szerz\u0151inyolc k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 piacon vizsg\u00e1lt\u00e1k meg \u00e9s vetett\u00e9k \u00f6ssze az \u00fajonnan rangsorolt domainek sz\u00e1m\u00e1t 2020-ban \u00e9s 2021-ben. (\u00c9rtve ezalatt azokat a webhelyeket, amelyeknek legal\u00e1bb egy URL-j\u00fck a legjobb 100-ban rangsorolt.) Ennek alapj\u00e1n majdnem 25%-os n\u00f6veked\u00e9st l\u00e1thatunk 2020-r\u00f3l 2021-re, amely m\u00e9g akkor is jelent\u0151snek t\u0171nik, ha a pand\u00e9miamentes 2019-r\u0151l 2020-ra l\u00e1tott n\u00f6veked\u00e9ssel hasonl\u00edtjuk \u00f6ssze.<\/p>\n\n\n

\n
\"SEMrush
\u00daj domainek sz\u00e1ma a top 100 oldalban 2020-ben \u00e9s 2021-ben. (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

Az \u00e1tlag organikus forgalom alakul\u00e1sa<\/h2>\n\n\n\n

A tanulm\u00e1ny az \u00e1tlag organikus forgalom alakul\u00e1s\u00e1t egy 30 napos peri\u00f3dusban, 2021 okt\u00f3ber\u00e9ben vizsg\u00e1lta, a szezon\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si hull\u00e1m el\u0151tt. Az eredm\u00e9nyek azt mutatj\u00e1k, hogy \u00e1tlagosan 310 l\u00e1togat\u00f3 kattintott az egyes weboldalakra asztali g\u00e9pr\u0151l, organikus megjelen\u00e9sekb\u0151l.<\/p>\n\n\n

\n
\"semrush
\u00c1tlagos forgalom domainenk\u00e9nt, 2021 okt\u00f3ber\u00e9ben. (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report )<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A top 100 oldal forgalm\u00e1nak eloszt\u00e1sa eszk\u00f6z\u00f6k szerint<\/h2>\n\n\n\n

A top 100-ban rangsorolt oldalak desktop vs. mobil forgalm\u00e1t vizsg\u00e1lva azt l\u00e1thatjuk, hogy az ar\u00e1nyok az el\u0151bbi jav\u00e1ra v\u00e1ltoztak a pand\u00e9mia hat\u00e1s\u00e1ra: 2020 \u00e1prilisa el\u0151tt az asztali eszk\u00f6z\u00f6ket haszn\u00e1l\u00f3k a forgalom 60%-\u00e1t tett\u00e9k ki, ami 2020 m\u00e1jus\u00e1ra 66%-ra n\u0151tt. A SEO trendek maradtak ezen a szinten m\u00e9g 2021 ny\u00e1r elej\u00e9n is, amikor m\u00e1r b\u0151s\u00e9ggel nyitottak meg a vend\u00e9gl\u00e1t\u00f3helyek \u00e9s bev\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00f6zpontok. Emellett pedig a mobilforgalmat vizsg\u00e1lva \u00e9ves szinten mintegy 8%-os cs\u00f6kken\u00e9st tapasztalhatunk.<\/p>\n\n\n

\n
\"semrush
A forgalom eszk\u00f6z\u00f6k szerinti megoszl\u00e1sa a Top 100 oldalon (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

V\u00e1s\u00e1rl\u00f3i viselked\u00e9s alakul\u00e1sa<\/h1>\n\n\n\n

A SEO trendek vizsg\u00e1lata sor\u00e1n elengedhetetlen a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i viselked\u00e9s meg\u00e9rt\u00e9se: a tanulm\u00e1ny ehhez a 2020-as \u00e9s 2021-es adatokat veti \u00f6ssze olyan szempontok szerint, mint az \u00e1tlagos visszafordul\u00e1si ar\u00e1ny, a webhelyen t\u00f6lt\u00f6tt id\u0151 vagy a l\u00e1togat\u00e1sonk\u00e9nti oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1ma.<\/p>\n\n\n\n

Bounce rate, azaz \u00e1tlagos visszafordul\u00e1si ar\u00e1ny<\/h2>\n\n\n\n

A visszafordul\u00e1si ar\u00e1ny tekintet\u00e9ben nem tal\u00e1lkozhatunk dr\u00e1mai v\u00e1ltoz\u00e1ssal, ha \u00f6sszevetj\u00fck az elm\u00falt k\u00e9t \u00e9v adatait, a 2020-as 53% 2021-re 52%-ra cs\u00f6kkent. Ennek megfelel\u0151en, akkor sem tapasztalhatunk jelent\u0151s elt\u00e9r\u00e9seket, ha visszafordul\u00e1si ar\u00e1nyokat szektorokra bontva vizsg\u00e1ljuk.<\/p>\n\n\n

\n
\"semrush
Az \u00e1tlagos visszafordul\u00e1si ar\u00e1ny szektor szerinti bont\u00e1sban, 2020-ban \u00e9s 2021-ben (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

Oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1ma<\/h2>\n\n\n\n

Az l\u00e1togat\u00e1sonk\u00e9nti oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1m\u00e1ban sem t\u00f6rt\u00e9nt jelent\u0151s v\u00e1ltoz\u00e1s. \u00c9rdekesebb k\u00e9pet mutat, ha szektoronk\u00e9nt n\u00e9zz\u00fck a visszafordul\u00e1si ar\u00e1nyt<\/a> az oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1m\u00e1hoz viszony\u00edtva. Ahol a l\u00e1togat\u00e1sonk\u00e9nti oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1ma a legalacsonyabb volt mindkett\u0151 \u00e9vben (Leisure, Online Media, and Publishing), ott jellemz\u0151bb a visszafordul\u00e1s, a t\u00f6bb oldalmegtekint\u00e9s viszont alacsonyabb ar\u00e1nyt hozott mag\u00e1val.<\/p>\n\n\n\n

Az oldalon t\u00f6lt\u00f6tt id\u0151<\/h2>\n\n\n\n

A l\u00e1togat\u00f3k \u00e1tlagos webhelyen elt\u00f6lt\u00f6tt idej\u00e9nek \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1sa sem mutatott jelent\u0151s v\u00e1ltoz\u00e1st 2020-hoz k\u00e9pest, ez al\u00f3l a P\u00e9nz\u00fcgyi szektor jelent kiv\u00e9telt, a maga k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl egyperces visszaes\u00e9s\u00e9vel. Ebb\u0151l az l\u00e1that\u00f3, hogy az online felhaszn\u00e1l\u00f3k viselked\u00e9s\u00e9t ebben a form\u00e1ban nem befoly\u00e1solta a j\u00e1rv\u00e1ny \u00e9s annak k\u00f6vetkezm\u00e9nyei.<\/p>\n\n\n

\n
\"semrush
Az oldalon t\u00f6lt\u00f6tt id\u0151 szektor szerinti bont\u00e1sban, 2020-ban \u00e9s 2021-ben (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Legfontosabb SEO trendek: a keres\u00e9si kifejez\u00e9sek (kulcsszavak) alakul\u00e1sa<\/h1>\n\n\n\n

Term\u00e9szetesen nem hagyhatjuk figyelmen k\u00edv\u00fcl a felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal bevitt kulcsszavak<\/a> t\u00edpusait vagy az egyes lek\u00e9rdez\u00e9sek hossz\u00e1t sem. Ehhez a tanulm\u00e1ny a nem kevesebb, mint 160 milli\u00f3 kulcssz\u00f3t tartalmaz\u00f3 teljes adatb\u00e1zis adatait elemezte. N\u00e9zz\u00fck, milyen eredm\u00e9nnyel!<\/p>\n\n\n\n

Sz\u00e1nd\u00e9k szerinti csoportos\u00edt\u00e1s<\/h2>\n\n\n\n

Minden keres\u00e9s m\u00f6g\u00f6tt megh\u00faz\u00f3dik valamilyen felhaszn\u00e1l\u00f3i sz\u00e1nd\u00e9k, ez jelenti az internetes keres\u00e9sek mozgat\u00f3rug\u00f3j\u00e1t. Az eredm\u00e9nyek k\u00f6nnyebb meg\u00e9rt\u00e9se c\u00e9lj\u00e1b\u00f3l a Semrush ezt n\u00e9gy kateg\u00f3ri\u00e1ra osztotta.<\/p>\n\n\n\n

Informational, azaz t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1si sz\u00e1nd\u00e9k, amikor a felhaszn\u00e1l\u00f3k valamilyen konkr\u00e9t k\u00e9rd\u00e9sre vagy \u00e1ltal\u00e1nos inform\u00e1ci\u00f3kra keresnek v\u00e1laszt (pl. hogyan tiszt\u00edtsuk a kl\u00edm\u00e1t<\/em> vagy kl\u00edma tiszt\u00edt\u00e1sa<\/em>). A commercial, azaz a kereskedelmi sz\u00e1nd\u00e9k adott term\u00e9keket, szolg\u00e1ltat\u00e1sokat vagy m\u00e1rk\u00e1kat (legjobb kl\u00edma)<\/em> keres, a transactional, azaz tranzakci\u00f3s sz\u00e1nd\u00e9k pedig kifejezetten v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s v\u00e9grehajt\u00e1s\u00e1t c\u00e9lozza (kl\u00edma v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s online<\/em>). V\u00e9g\u00fcl pedig a navigational, azaz a navig\u00e1ci\u00f3s sz\u00e1nd\u00e9k valamilyen webhelyet vagy oldalt k\u00edv\u00e1n felkutatni (Samsung kl\u00edma<\/em>).<\/p>\n\n\n

\n
\"SEO
A kulcsszavak sz\u00e1nd\u00e9k szerinti megoszl\u00e1sa (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Fentiekb\u0151l is j\u00f3l l\u00e1thatjuk, hogy a t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1si sz\u00e1nd\u00e9k teszi ki az egyedi keres\u00e9sek 60%-\u00e1t, ami h\u00e1romszorosa a tranzakci\u00f3s keres\u00e9sek sz\u00e1m\u00e1nak \u00e9s hatszorosa a kereskedelmi \u00e9s navig\u00e1ci\u00f3s kulcsszavak mennyis\u00e9g\u00e9nek.<\/p>\n\n\n\n

Kulcsszavak hossza<\/h2>\n\n\n\n

A SEO trendek vizsg\u00e1lata \u00e9s egy konkr\u00e9t strat\u00e9gia fel\u00e9p\u00edt\u00e9s sor\u00e1n a sz\u00e1nd\u00e9k meg\u00e9rt\u00e9se mellett annak elemz\u00e9se sem maradhat el, hogy mennyire specifikusak a felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal v\u00e1lasztott kifejez\u00e9sek. Az 1-2 szavas f\u0151 kulcsszavak \u00e9s a hosszabb, \u00fagynevezett long-tail kulcsszavak ar\u00e1nya j\u00f3l mutatja az adott sz\u00f3hosszok erej\u00e9t.<\/p>\n\n\n

\n
\"semrush
A kulcsszavak hossz\u00fas\u00e1g szerinti megoszl\u00e1sa (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Az egyedi lek\u00e9rdez\u00e9sek d\u00f6nt\u0151 t\u00f6bbs\u00e9ge, 83%-a, tartalmazott \u00f6t vagy kevesebb sz\u00f3t, az \u00f6sszes lek\u00e9rdez\u00e9s 67,1%-\u00e1t a 3-5 szavas, valamint 15,9%-\u00e1t az 1-2 szavas lek\u00e9rdez\u00e9sek tett\u00e9k ki. A t\u00e9nyleges k\u00e9p enn\u00e9l valamivel \u00e1rnyaltabb: az 1-2 szavas lek\u00e9rdez\u00e9sek sokszor csak a kiindul\u00f3pontjai a teljes keres\u00e9si folyamatnak \u2013 a megszerzett inform\u00e1ci\u00f3k alapj\u00e1n a k\u00e9s\u0151bbiekben konkr\u00e9tabb lek\u00e9rdez\u00e9seket hajthatnak v\u00e9gre (pl. kl\u00edma v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s<\/em> => f\u0171t\u00e9sre optimaliz\u00e1lt kl\u00edma \u00e1tlagos fogyaszt\u00e1sa<\/em>)<\/p>\n\n\n\n

Hogyan alakul a kulcsszavak hossz\u00fas\u00e1ga hirdet\u00e9sek eset\u00e9n?<\/h2>\n\n\n\n

\u00c9rdekes k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g figyelhet\u0151 meg a fizetett hirdet\u00e9sek vonatkoz\u00e1s\u00e1ban: am\u00edg a 2021-ben ind\u00edtott keres\u00e9sek t\u00f6bbs\u00e9ge (51%) 1-2 kulcssz\u00f3 hossz\u00fas\u00e1g\u00fa volt, addig a Google \u00e1ltal megjelen\u00edtett hirdet\u00e9sek eset\u00e9ben a 3-5 szavas kifejez\u00e9sek t\u00fals\u00falya (71,5%) figyelhet\u0151 meg.<\/p>\n\n\n

\n
\"SEO
A fizetett hirdet\u00e9sek kulcsszavainak hossz\u00fas\u00e1g szerinti megoszl\u00e1sa (forr\u00e1s: Semrush study, State of Search 2022, Global Report)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A konverzi\u00f3t vizsg\u00e1lva azt l\u00e1thatjuk, hogy a hosszabb kulcsszavak kev\u00e9sb\u00e9 gyakoriak, viszont jellemz\u0151en er\u0151sen c\u00e9lzottak \u00e9s nagyobb val\u00f3sz\u00edn\u0171s\u00e9ggel vezetnek konverzi\u00f3hoz. Ez a logika vezeti a fizetett hirdet\u00e9seket: az 1-2 kulcssz\u00f3t tartalmaz\u00f3 keres\u00e9seket jellemz\u0151en valamilyen t\u00e1gabb, kev\u00e9sb\u00e9 konkr\u00e9t c\u00e9l vez\u00e9rli, alacsonyabb \u00e1tkattint\u00e1si r\u00e1t\u00e1val (CTR), ez\u00e9rt kev\u00e9sb\u00e9 ide\u00e1lisak a hirdet\u00e9sek megjelen\u00edt\u00e9s\u00e9hez.<\/p>\n\n\n\n

SEO trendek: SERP funkci\u00f3k<\/h1>\n\n\n\n

A SERP (Search Engine Result Page) kifejez\u00e9s gyakorlatilag a tal\u00e1lati list\u00e1t jelenti, az itt megtal\u00e1lhat\u00f3 funkci\u00f3k pedig lehetnek fizet\u0151sek (Search Ads, Product Listing Ads) \u00e9s ingyenesek (k\u00e9pek, vide\u00f3k, GYIK stb.). Az al\u00e1bbi t\u00e1bl\u00e1zatban \u00f6sszegy\u0171jt\u00f6tt\u00fck az el\u00e9rhet\u0151 funkci\u00f3kat \u00e9s a rendszerezt\u00fck a tanulm\u00e1ny meg\u00e1llap\u00edt\u00e1sait a SERP-ben val\u00f3 megjelen\u00e9s, valamint a 2020-as adatokhoz viszony\u00edtott v\u00e1ltoz\u00e1s alapj\u00e1n.<\/p>\n\n\n

\n
\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n

N\u00e9zz\u00fck is, mit jelentenek ezek a sz\u00e1mok a gyakorlatban!<\/p>\n\n\n\n

Fizet\u0151s funkci\u00f3k<\/h2>\n\n\n\n

A fizet\u0151s funkci\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt tal\u00e1lhat\u00f3 a SERP tetej\u00e9n vagy alj\u00e1n l\u00e1that\u00f3, sokszor csak fizetett hirdet\u00e9sk\u00e9nt ismert Search Ads, amelyet l\u00e9nyeg\u00e9ben csak annyi k\u00fcl\u00f6nb\u00f6ztet meg az organikus tal\u00e1latokt\u00f3l, hogy a \u201ehirdet\u00e9s\u201d c\u00edmk\u00e9vel l\u00e1tt\u00e1k el \u0151ket. Valamint a Product Listing Ads , amelyet a hirdet\u0151k legink\u00e1bb Google Shopping hirdet\u00e9s<\/a> n\u00e9ven ismernek. Ez a funkci\u00f3 term\u00e9kinform\u00e1ci\u00f3-hirdet\u00e9sek megjelen\u00edt\u00e9s\u00e9t teszi lehet\u0151v\u00e9 \u00e9s webshop jelleggel list\u00e1zza a term\u00e9k fot\u00f3ja mellett annak \u00e1r\u00e1t vagy m\u00e1s fontos inform\u00e1ci\u00f3it.<\/p>\n\n\n

\n
\"\"
Product Listing Ads<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A keres\u00e9si hirdet\u00e9sek (Search Ads) vonatkoz\u00e1s\u00e1ban megfigyelhet\u0151, hogy azok ritk\u00e1bban jelentek meg a SERP-en 2021-ben, mint 2020-ban: \u00e1tlagosan csak 2-3%-ban att\u00f3l f\u00fcgg\u0151en, hogy mobilr\u00f3l vagy asztali g\u00e9pr\u0151l ind\u00edtott\u00e1k a keres\u00e9st, illetve a hirdet\u00e9s a SERP tetej\u00e9n vagy alj\u00e1n volt l\u00e1that\u00f3. Az el\u0151z\u0151 \u00e9vvel \u00f6sszehasonl\u00edtva ez az asztali el\u00e9r\u00e9s vonatkoz\u00e1s\u00e1ban 52%, mobilon 34% cs\u00f6kken\u00e9st jelent.<\/p>\n\n\n\n

Annak ellen\u00e9re, hogy a Google kifejezetten nagy hangs\u00falyt fektetett az ut\u00f3bbi id\u0151ben a Merchant Center fejleszt\u00e9s\u00e9re, a Product Listing Ads sem teljes\u00edt sokkal jobban: a 2021-es \u00e9vben asztali g\u00e9pr\u0151l ind\u00edtott keres\u00e9sek eset\u00e9n 2,5%-ban, mobilos keres\u00e9sek eset\u00e9n pedig 5%-ban t\u0171ntek fel a SERP-ben.<\/p>\n\n\n\n

Organikus funkci\u00f3k<\/h2>\n\n\n\n

Fenti t\u00e1bl\u00e1zatunkban sorra vett\u00fck az ingyenesen el\u00e9rhet\u0151 funkci\u00f3kat, most csak a legfontosabb t\u00edpusokat n\u00e9zz\u00fck meg r\u00f6viden. A People Also Ask (magyarul: m\u00e1sok ezeket a k\u00e9rd\u00e9seket is felteszik<\/em>) megjelen\u00e9si ar\u00e1nya mind mobilon, mint asztali g\u00e9pen jelent\u0151sen n\u0151tt az elm\u00falt \u00e9vben. A legfontosabb SEO trendek vizsg\u00e1lata sor\u00e1n \u00e9rdemes sz\u00e1molni ezzel a lehet\u0151s\u00e9ggel, hiszen ezek a speci\u00e1lisabb k\u00e9rd\u00e9sekre \u00e1ltal\u00e1ban kisebb a verseny, mint az 1-2 sz\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 lek\u00e9rdez\u00e9sekre.<\/p>\n\n\n

\n
\"SERP
Egym\u00e1s alatt: Instant Answer, People Also Ask \u00e9s vide\u00f3<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A FAQ (magyarul: gyakran ism\u00e9telt k\u00e9rd\u00e9sek<\/em>) szint\u00e9n n\u00f6velni tudta megjelen\u00e9seinek sz\u00e1m\u00e1t mind mobilon, mind desktopon, amely f\u0151leg er\u0151s versennyel rendelkez\u0151 piacokon lehet hasznos eszk\u00f6z. A SEO trendek emellett a k\u00e9pek \u00e9s a vide\u00f3k n\u00f6vekv\u0151 n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9t is mutatj\u00e1k. A j\u00f3l \u201ebe\u00e1ll\u00edtott\u201d (m\u00e9ret, alt text stb.) k\u00e9pek tartalmi SEO szempontb\u00f3l is \u00e9rt\u00e9kesek, egy-egy t\u00e9m\u00e1ba v\u00e1g\u00f3 vide\u00f3val pedig k\u00f6nnyed\u00e9n v\u00e1laszt adhatunk a felhaszn\u00e1l\u00f3kban felmer\u00fcl\u0151 k\u00e9rd\u00e9sekre, \u00edgy \u0151k vide\u00f3nk megtekint\u00e9se ut\u00e1n j\u00f3 es\u00e9llyel nem lesznek k\u00edv\u00e1ncsiak a SERP tov\u00e1bbi tal\u00e1lataira.<\/p>\n\n\n\n

Fontos a tudatos online jelenl\u00e9t<\/h1>\n\n\n\n

A fenti SEO trendek is azt mutatj\u00e1k, hogy az online vil\u00e1g t\u00e9rnyer\u00e9s\u00e9t a j\u00e1rv\u00e1ny elm\u00falta \u00e9s a korl\u00e1toz\u00e1sok kivezet\u00e9se sem akasztotta meg, a visszafordul\u00e1si ar\u00e1nyokat vagy a l\u00e1togat\u00e1sonk\u00e9nti oldalmegtekint\u00e9sek sz\u00e1mait vizsg\u00e1lva sem l\u00e1thatunk jelent\u0151s v\u00e1ltoz\u00e1sokat, az \u00faj domainek sz\u00e1ma pedig a tavalyi \u00e9vben is emelkedett. Az online t\u00e9rben tov\u00e1bbra is hatalmas a verseny, ahol nem csak a kulcsszavak, hanem azok hossz\u00e1nak helyes megv\u00e1laszt\u00e1sa is sz\u00fcks\u00e9ges lehet ahhoz, hogy l\u00e9p\u00e9st tudjunk tartani a legfontosabb SEO trendekkel.<\/a><\/p>\n\n\n\n

Ahol pedig k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen nagy a verseny, ott n\u00fcanszok d\u00f6nthetnek a l\u00e1togat\u00f3k\u00e9rt \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00e9rt folytatott k\u00fczdelemben. \u00c9ppen ez\u00e9rt fontos, hogy teljes online marketing tev\u00e9kenys\u00e9gedet hozz\u00e1\u00e9rt\u0151 kezekben tudd: ha h\u00e1zon bel\u00fcl nem tudod megoldani, a kiszervez\u00e9s lehet az ide\u00e1lis megold\u00e1s. Ha Neked is hasonl\u00f3 seg\u00edts\u00e9gre van sz\u00fcks\u00e9ged, vagy csak j\u00f3l j\u00f6nne n\u00e9h\u00e1ny szakmailag megalapozott tan\u00e1cs, keress minket bizalommal<\/a> \u00e9s mi mindenben seg\u00edts\u00e9gedre lesz\u00fcnk!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Semrush az egyik legjobb SEO szoftver, ami lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 online rangsorol\u00e1si, l\u00e1togat\u00e1si vagy keres\u00e9si adatokat m\u00e9rj\u00fcnk \u00e9s elemezz\u00fcnk. K\u00e9sz\u00edtettek egy \u00e1tfog\u00f3 tanulm\u00e1nyt a 2021-es adatok alapj\u00e1n a keres\u00e9si \u00e9s SEO trendek alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l. Mostani bejegyz\u00e9s\u00fcnkben ezt a tanulm\u00e1nyt mutatjuk be Nektek, r\u00e9szletesen kit\u00e9rve a web \u00e1ltal\u00e1nos \u00e1llapot\u00e1ra (\u00faj domainek sz\u00e1ma \u00e9s az online […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3834,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[68],"tags":[],"yoast_head":"\nSemrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"hu_HU\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Semrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Rocketing Online Marketing\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-09-22T12:06:04+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-09-22T12:08:53+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2022\/09\/SEO-riport-2022-1-1.png\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1500\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"844\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/png\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"rocketing\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Szerz\u0151:\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"rocketing\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"11 perc\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\"},\"author\":{\"name\":\"rocketing\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/60060c17ab9f5b4e77daa2f446ac90d2\"},\"headline\":\"Semrush SEO trendriport 2022 – SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n\",\"datePublished\":\"2022-09-22T12:06:04+00:00\",\"dateModified\":\"2022-09-22T12:08:53+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\"},\"wordCount\":2303,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#organization\"},\"articleSection\":[\"SEO\"],\"inLanguage\":\"hu\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\",\"url\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\",\"name\":\"Semrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#website\"},\"datePublished\":\"2022-09-22T12:06:04+00:00\",\"dateModified\":\"2022-09-22T12:08:53+00:00\",\"description\":\"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"hu\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/rocketing.hu\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Semrush SEO trendriport 2022 – SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#website\",\"url\":\"https:\/\/rocketing.hu\/\",\"name\":\"Rocketing Online Marketing\",\"description\":\"Rocketing - Marketing\u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/rocketing.hu\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"hu\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#organization\",\"name\":\"Rocketing\",\"url\":\"https:\/\/rocketing.hu\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"hu\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2018\/11\/Rocketing_logo.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2018\/11\/Rocketing_logo.png\",\"width\":960,\"height\":960,\"caption\":\"Rocketing\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/60060c17ab9f5b4e77daa2f446ac90d2\",\"name\":\"rocketing\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"hu\",\"@id\":\"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/6a28d1dc1bcf6622b0694f844889ddaa?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/6a28d1dc1bcf6622b0694f844889ddaa?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"rocketing\"},\"url\":\"https:\/\/rocketing.hu\/author\/rocketing\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Semrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing","description":"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/","og_locale":"hu_HU","og_type":"article","og_title":"Semrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing","og_description":"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!","og_url":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/","og_site_name":"Rocketing Online Marketing","article_published_time":"2022-09-22T12:06:04+00:00","article_modified_time":"2022-09-22T12:08:53+00:00","og_image":[{"width":1500,"height":844,"url":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2022\/09\/SEO-riport-2022-1-1.png","type":"image\/png"}],"author":"rocketing","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Szerz\u0151:":"rocketing","Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151":"11 perc"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/"},"author":{"name":"rocketing","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/60060c17ab9f5b4e77daa2f446ac90d2"},"headline":"Semrush SEO trendriport 2022 – SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n","datePublished":"2022-09-22T12:06:04+00:00","dateModified":"2022-09-22T12:08:53+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/"},"wordCount":2303,"publisher":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#organization"},"articleSection":["SEO"],"inLanguage":"hu"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/","url":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/","name":"Semrush SEO trendriport 2022 - SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n - Rocketing","isPartOf":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#website"},"datePublished":"2022-09-22T12:06:04+00:00","dateModified":"2022-09-22T12:08:53+00:00","description":"Olvasd el a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat a SEO alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l a Semrush 2022-es SEO trendriportj\u00e1nak \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1b\u00f3l!","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#breadcrumb"},"inLanguage":"hu","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/semrush-seo-trendriport\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/rocketing.hu\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Semrush SEO trendriport 2022 – SEO Trendek a pand\u00e9mia ut\u00e1n"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#website","url":"https:\/\/rocketing.hu\/","name":"Rocketing Online Marketing","description":"Rocketing - Marketing\u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g","publisher":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/rocketing.hu\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"hu"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#organization","name":"Rocketing","url":"https:\/\/rocketing.hu\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"hu","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2018\/11\/Rocketing_logo.png","contentUrl":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-content\/uploads\/2018\/11\/Rocketing_logo.png","width":960,"height":960,"caption":"Rocketing"},"image":{"@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/60060c17ab9f5b4e77daa2f446ac90d2","name":"rocketing","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"hu","@id":"https:\/\/rocketing.hu\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/6a28d1dc1bcf6622b0694f844889ddaa?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/6a28d1dc1bcf6622b0694f844889ddaa?s=96&d=mm&r=g","caption":"rocketing"},"url":"https:\/\/rocketing.hu\/author\/rocketing\/"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3821"}],"collection":[{"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3821"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3821\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3839,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3821\/revisions\/3839"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3834"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3821"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3821"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/rocketing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3821"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}