{"id":3841,"date":"2022-10-10T12:27:06","date_gmt":"2022-10-10T10:27:06","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=3841"},"modified":"2022-10-14T11:54:50","modified_gmt":"2022-10-14T09:54:50","slug":"a-legfrissebb-marketing-trendek-amelyekrol-neked-is-tudnod-kell","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/a-legfrissebb-marketing-trendek-amelyekrol-neked-is-tudnod-kell\/","title":{"rendered":"A legfrissebb marketing trendek, amelyekr\u0151l Neked is tudnod kell"},"content":{"rendered":"\n

A legfrissebb marketing trendek nyomon k\u00f6vet\u00e9se els\u0151sorban a marketingszakember feladata, azonban c\u00e9gvezet\u0151k\u00e9nt, szabad\u00fasz\u00f3k\u00e9nt vagy egy\u00e9ni v\u00e1llalkoz\u00f3k\u00e9nt is mindig hasznos tiszt\u00e1ban lenni az el\u00e9rhet\u0151 lehet\u0151s\u00e9gekkel. K\u00fcl\u00f6n\u00f6sen azokkal, amelyekkel hat\u00e9konyan gener\u00e1lhatunk leadeket, n\u00f6velhetj\u00fck a konverzi\u00f3t.<\/em> A k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi fel\u00fcleteken napjainkra nem is els\u0151sorban a felhaszn\u00e1l\u00f3k el\u00e9r\u00e9se v\u00e1lt neh\u00e9z feladatt\u00e1, hanem magunk mell\u00e9 \u00e1ll\u00edtani \u0151ket, elnyerni figyelm\u00fcket \u00e9s elk\u00f6telezetts\u00e9g\u00fcket term\u00e9k\u00fcnk, szolg\u00e1ltat\u00e1sunk ir\u00e1nt.<\/p>\n\n\n\n

Mostani cikk\u00fcnkben megn\u00e9zz\u00fck, v\u00e1rhat\u00f3an melyek lesznek a legfontosabb marketing trendek 2023-ban \u2013 ehhez pedig a minden \u00e9vben megrendez\u00e9sre ker\u00fcl\u0151 Magyar Marketing Fesztiv\u00e1l t\u00e9m\u00e1ba v\u00e1g\u00f3 kiadv\u00e1ny\u00e1t<\/a> is seg\u00edts\u00e9g\u00fcl h\u00edvjuk \u00e9s egy\u00fctt tekintj\u00fck \u00e1t az el\u0151tt\u00fcnk \u00e1ll\u00f3 \u00e9v figyelemre \u00e9rdemes marketing trendjeit.<\/p>\n\n\n\n

A legfrissebb marketing trendek 2023-ra<\/h2>\n\n\n\n

Sz\u00e1mtalan lehet\u0151s\u00e9g van elk\u00f6lteni marketingre sz\u00e1nt keret\u00fcnket: m\u00e1r a Facebook hirdet\u00e9sek<\/a> sem puszt\u00e1n k\u00e9pes vagy vide\u00f3s form\u00e1ban futhatnak, a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalak pedig sz\u00e9lesk\u00f6r\u0171 lehet\u0151s\u00e9geket biztos\u00edtanak potenci\u00e1lis \u00fcgyfeleink megnyer\u00e9s\u00e9re. N\u00e9zz\u00fcnk is meg n\u00e9h\u00e1nyat ezek k\u00f6z\u00fcl!<\/p>\n\n\n\n

Live streaming<\/h3>\n\n\n\n

A vide\u00f3s tartalmak n\u00f6vekv\u0151 n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge nem \u00fajkelet\u0171 jelens\u00e9g, az okostelefonok \u00e9s a (szinte) folyamatos online jelenl\u00e9t kor\u00e1ban jellemz\u0151en el\u0151bb n\u00e9z\u00fcnk meg egy t\u00e9m\u00e1ba v\u00e1g\u00f3 vide\u00f3t, mint olvasunk el egy blogbejegyz\u00e9st vagy interj\u00fat. A live streaming (\u00e9l\u0151 k\u00f6zvet\u00edt\u00e9s) remek\u00fcl illeszkedik ebbe a sorba \u00e9s am\u00edg kor\u00e1bban a kifejezetten erre szolg\u00e1l\u00f3 platformokon t\u00f6rt\u00e9nt az \u201e\u00e9l\u0151z\u00e9s\u201d, addig m\u00e1ra m\u00e1r a legnagyobb k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalak mind rendelkeznek ilyen funkci\u00f3val.<\/p>\n\n\n

\n
\"live
(forr\u00e1s: https:\/\/livestream.com\/blog\/62-must-know-stats-live-video-streaming)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A Twitter vagy a LinkedIn egyar\u00e1nt biztos\u00edt erre lehet\u0151s\u00e9get, az \u00e9l\u0151 bejelentkez\u00e9seket azonban els\u0151sorban a Facebookkal vagy az Instagrammal azonos\u00edtjuk. Mivel a k\u00e9t platform egy k\u00e9zben van, az \u00fczleti fi\u00f3kokat \u00f6sszekapcsolva ak\u00e1r egyidej\u0171leg is k\u00f6zvet\u00edt\u00fcnk rajtuk. \u00c9s nem szabad elfeledkezni a fiatalabb koroszt\u00e1ly k\u00f6r\u00e9ben nagyon n\u00e9pszer\u0171, kifejezetten r\u00f6vid \u00e9s frapp\u00e1ns vide\u00f3s tartalmak publik\u00e1l\u00e1s\u00e1ra szolg\u00e1l\u00f3 TikTok-r\u00f3l sem. Hogy melyik lesz az ide\u00e1lis v\u00e1laszt\u00e1s, nagyban befoly\u00e1solja c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fcnk \u00e9letkora: am\u00edg a 30-49 \u00e9ves koroszt\u00e1ly els\u0151sorban Facebookot, a fiatalabbak Instagramot vagy TikTokot haszn\u00e1lnak.<\/p>\n\n\n

\n
\"live
(forr\u00e1s: https:\/\/neilpatel.com\/blog\/live-streaming\/)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A live streaming sz\u00e1mos el\u0151nye k\u00f6z\u00fcl \u00e9rdemes kiemelni, hogy szinte korl\u00e1tlan m\u00e9ret\u0171 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get \u00e9rhet\u00fcnk el vele, hiszen nem k\u00f6tnek sem a fizikai terek (mint a befogad\u00f3k\u00e9pess\u00e9g), sem a t\u00e1vols\u00e1gok \u2013 mind\u00f6sszesen stabil internetkapcsolatra van sz\u00fcks\u00e9g\u00fcnk \u00e9s annyi vend\u00e9get h\u00edvunk meg, amennyit j\u00f3nak l\u00e1tunk. R\u00e1ad\u00e1sul mindez alacsony k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9sb\u0151l kivitelezhet\u0151: az \u00e9l\u0151 ad\u00e1s teret enged a kreativit\u00e1snak \u00e9s a spontaneit\u00e1snak, k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fcnk sem v\u00e1r el t\u0151l\u00fcnk prec\u00edz v\u00e1g\u00e1sokat, hosszadalmas szerkeszt\u00e9seket \u00e9s \u00fagy \u00e1ltal\u00e1ban t\u00f6k\u00e9letess\u00e9get. Ellenben sokkal ink\u00e1bb betekint\u00e9st engedhet\u00fcnk a kulissz\u00e1k m\u00f6g\u00e9, megv\u00e1laszolhatunk v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i k\u00e9rd\u00e9seket vagy mutathatunk be \u00faj term\u00e9keket, k\u00f6zelebb hozva ez\u00e1ltal a m\u00e1rk\u00e1t \u00e9s a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get.<\/p>\n\n\n\n

User-generated content<\/h3>\n\n\n\n

A user generated content (UGC, magyarul felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal gy\u00e1rtott tartalom) v\u00e1ltozatos form\u00e1ban n\u00f6velheti m\u00e1rk\u00e1nk ismerts\u00e9g\u00e9t, er\u0151s\u00edtheti a bizalmat \u00e9s n\u00f6velheti a hiteless\u00e9get. Az UGC olyan, nem fizetett vagy szponzor\u00e1lt bejegyz\u00e9s, amelyben a felhaszn\u00e1l\u00f3k tapasztalataikat, v\u00e9lem\u00e9ny\u00fcket, visszajelz\u00e9seiket osztj\u00e1k meg valamilyen term\u00e9kkel kapcsolatban. P\u00e9ld\u00e1ul az egyik ismer\u0151s\u00fcnk Instagram sztoriban sz\u00e1mol be egy kiv\u00e1l\u00f3 eb\u00e9dr\u0151l, megjel\u00f6lve az \u00e9ttermet, ahol elfogyasztotta. M\u00e1sikuk pedig egy TikTok vide\u00f3ban \u00fajs\u00e1golja el, hogy megtal\u00e1lta a legjobb dr\u00f3nt, amit valaha reptetett \u2013 ezek mind-mind user generated content-nek sz\u00e1m\u00edtanak.<\/p>\n\n\n

\n
\"user-generated
(forr\u00e1s: https:\/\/www.socialpilot.co\/blog\/guide-to-user-generated-content-ugc)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Az UGC egyik felt\u00e9tele, hogy olyan szem\u00e9ly hozza \u0151ket l\u00e9tre, aki nem a v\u00e1llalkoz\u00e1s k\u00e9pviselet\u00e9ben, hanem egyszer\u0171 \u00fcgyf\u00e9lk\u00e9nt form\u00e1l v\u00e9lem\u00e9nyt az adott term\u00e9kr\u0151l vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sr\u00f3l. Ez\u00e1ltal pedig v\u00e9gs\u0151 soron a m\u00e1rka ir\u00e1nti bizalmat n\u00f6veli, hiszen a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k is tiszt\u00e1ban vannak azzal, hogy j\u00f3 megvil\u00e1g\u00edt\u00e1ssal, kis ut\u00f3munk\u00e1val \u00e9s hasonl\u00f3 tr\u00fckk\u00f6kkelb\u00e1rmilyen term\u00e9k vonz\u00f3v\u00e1 tehet\u0151. Ezzel szemben a felhaszn\u00e1l\u00f3i visszajelz\u00e9sek, t\u00f6rt\u00e9njen az Facebook poszt vagy v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i \u00e9rt\u00e9kel\u00e9s form\u00e1j\u00e1ban, az elfogulatlans\u00e1g \u00e9s objektivit\u00e1s hat\u00e1s\u00e1val b\u00edrnak m\u00e9g akkor is, ha azok a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 szubjekt\u00edv benyom\u00e1s\u00e1n alapulnak.<\/p>\n\n\n\n

Omnichannel marketing<\/h3>\n\n\n\n

Az omnichannel marketing (sok csatorn\u00e1s kommunik\u00e1ci\u00f3) a c\u00e9ges kommunik\u00e1ci\u00f3nak egy \u00fajfajta, \u00fcgyf\u00e9lk\u00f6zpont\u00fa megk\u00f6zel\u00edt\u00e9se. Az omnichannel strat\u00e9gia egys\u00e9ges\u00edti a kommunik\u00e1ci\u00f3t, koherens c\u00e9ges \u00fczeneteket eredm\u00e9nyez az online \u00e9s offline csatorn\u00e1kon egyar\u00e1nt. Az \u00fcgyf\u00e9lnek ugyanabban az \u00e9lm\u00e9nyben lesz r\u00e9sze, ker\u00fclj\u00f6n b\u00e1rmilyen m\u00f3don kapcsolatba az adott m\u00e1rk\u00e1val, legyen sz\u00f3 a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1r\u00f3l, Ads hirdet\u00e9sekr\u0151l, az \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lattal t\u00f6rt\u00e9n\u0151 kapcsolatfelv\u00e9telr\u0151l vagy egy offline \u00fczletben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sr\u00f3l. Esetleg ezek kombin\u00e1ci\u00f3j\u00e1r\u00f3l, p\u00e9ld\u00e1ul, amikor online v\u00e1s\u00e1rol, de a term\u00e9ket szem\u00e9lyesen veszi \u00e1t valamelyik \u00fczletben. Az omnisend.com oldal statisztik\u00e1i<\/a> szerint 2021-ben az omnichannel marketing kamp\u00e1nyok 494%-kal magasabb rendel\u00e9si ar\u00e1nyt eredm\u00e9nyezetek, mint az egyetlen csatorn\u00e1t\u00f3l f\u00fcgg\u0151 kamp\u00e1nyok.<\/p>\n\n\n

\n
\"omnichannel
(forr\u00e1s: https:\/\/www.omnisend.com\/blog\/omnichannel-marketing\/)<\/em><\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

A k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 platformokon \u00e1t\u00edvel\u0151, k\u00f6vetkezetes, j\u00f3l beazonos\u00edthat\u00f3 strat\u00e9gia egy egyedi m\u00e1rkaim\u00e1zst \u00e9s arculatot teremt, emellett pedig biztos\u00edtja a koherens v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i \u00e9lm\u00e9nyt, n\u00f6velve az elk\u00f6telez\u0151d\u00e9st a m\u00e1rka ir\u00e1nt. A felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9ny (UX, user experience) mutatja meg, hogyan \u00e9rzi mag\u00e1t a fogyaszt\u00f3, ha kapcsolatba ker\u00fcl a m\u00e1rk\u00e1val. N\u00e9zz\u00fcnk is n\u00e9h\u00e1ny \u00e9rdekesebb statisztik\u00e1t a Magyar Marketing Fesztiv\u00e1l hivatkozott tanulm\u00e1ny\u00e1b\u00f3l:<\/p>\n\n\n\n