{"id":4373,"date":"2024-08-26T20:51:45","date_gmt":"2024-08-26T18:51:45","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=4373"},"modified":"2024-08-26T20:51:49","modified_gmt":"2024-08-26T18:51:49","slug":"a-marka-szerepe-egy-termek-megvasarolasakor","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/a-marka-szerepe-egy-termek-megvasarolasakor\/","title":{"rendered":"A m\u00e1rka szerepe egy term\u00e9k megv\u00e1s\u00e1rol\u00e1sakor"},"content":{"rendered":"\n
\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

A m\u00e1rka szerepe egy term\u00e9k \u00e9let\u00e9ben<\/h2>\n\n\n\n

A kis- \u00e9s k\u00f6z\u00e9pv\u00e1llalkoz\u00e1sok (KKV) tulajdonosair\u00f3l \u00e9s marketingeseir\u0151l elmondhat\u00f3, hogy csak \u00e9s kiz\u00e1r\u00f3lag a term\u00e9keikre vagy szolg\u00e1ltat\u00e1saikra koncentr\u00e1lnak \u2014 illetve a hozz\u00e1juk kapcsol\u00f3d\u00f3 napi feladatokra, mint az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s, az \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lat vagy a marketing<\/a>. <\/p>\n\n\n\n

Ebb\u0151l az k\u00f6vetkezik, hogy a nagyobb k\u00e9pre, azaz a m\u00e1rka\u00e9p\u00edt\u00e9sre kevesen ford\u00edtanak figyelmet, hiszen azt gondolj\u00e1k, hogy ez csup\u00e1n a nagyv\u00e1llalatok “j\u00e1tsz\u00f3tere”. <\/p>\n\n\n\n

De vajon val\u00f3ban \u00edgy van?<\/strong> <\/p>\n\n\n\n

Spoiler: Nem, a m\u00e1rka\u00e9p\u00edt\u00e9s a kisebb c\u00e9gek sz\u00e1m\u00e1ra is kulcsfontoss\u00e1g\u00fa lehet, hiszen egy er\u0151s m\u00e1rka ugyanolyan hat\u00e9konyan (ha nem hat\u00e9konyabban) k\u00e9pes megn\u00f6velni az elad\u00e1sokat, mint az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s, marketing vagy \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lat \u2014 r\u00e1ad\u00e1sul hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa versenyel\u0151nyt jelenthet, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen akkor, ha a konkurencia is \u00fagy gondolkodik, mint a legt\u00f6bb KKV tulajdonos, \u00e9s nem fektet r\u00e1 kell\u0151 figyelmet.<\/p>\n\n\n\n

A branding teh\u00e1t jelent\u0151sen hozz\u00e1j\u00e1rulhat a c\u00e9g siker\u00e9hez, az al\u00e1bbi sorok ut\u00e1n pedig \u00e9rdemes \u00fajragondolni, hogy a m\u00e1rka\u00e9p\u00edt\u00e9s val\u00f3ban csak a mamutc\u00e9gek kiv\u00e1lts\u00e1ga-e \u2014 ha pedig arra jutsz, hogy nem, gyakorlati tippekkel is ell\u00e1tunk!  <\/p>\n\n\n\n

A m\u00e1rka\u00e9p\u00edt\u00e9s \u00e9s a marketing mix<\/h2>\n\n\n\n

A v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k alapvet\u0151en n\u00e9gy dolgot \u2014 a marketing mix<\/a> elemeit \u2014 figyelik a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1skor:<\/p>\n\n\n\n