{"id":580,"date":"2018-10-13T14:55:42","date_gmt":"2018-10-13T12:55:42","guid":{"rendered":"https:\/\/rocketing.hu\/?p=580"},"modified":"2021-12-06T12:35:10","modified_gmt":"2021-12-06T10:35:10","slug":"marketing-101","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/rocketing.hu\/marketing-101\/","title":{"rendered":"Marketing 101, avagy ezeket mindenk\u00e9pp tudnod kell"},"content":{"rendered":"
Az \u00fczleti szf\u00e9ra tele van magukat szakemberknek nevez\u0151 kont\u00e1rokkal, akik le\u00edg\u00e9rik a csillagkat az \u00e9gr\u0151l, csak az\u00e9rt, hogy megkapjanak egy megb\u00edz\u00e1st. Miattuk is sokkal nehezebb ma a profi szakembereknek \u00e9s a seg\u00edts\u00e9get keres\u0151 v\u00e1llaltoknak egym\u00e1sra tal\u00e1lni. Ez\u00e9rt is fontos, hogy vezet\u0151k\u00e9nt vagy c\u00e9gtulajdonosk\u00e9nt tiszt\u00e1ban legy\u00e9l a marketing alapjaival.
\n<\/p>\n
Az\u00e9rt \u00edrtuk meg ezt a blog cikket, mert a KKV tulajdonosoknak van ann\u00e1l jobb dolga is, hogy a kamp\u00e1nyokat szabj\u00e1k testre vagy a statisztik\u00e1kat b\u00fajj\u00e1k. Viszont, az alapokat musz\u00e1j elsaj\u00e1t\u00edtani az\u00e9rt, hogy ne engedj\u00fck magunkat becsapni \u00e9s ne fogadjunk el haszontalan, elavult vagy nem m\u0171k\u00f6d\u0151 tan\u00e1csokat.<\/p>\n
Ha a felsz\u00ednen lev\u0151 komplik\u00e1lt marketing strat\u00e9gi\u00e1k m\u00e9ly\u00e9re n\u00e9z\u00fcnk, akkor l\u00e1thatjuk hogy a marketing val\u00f3j\u00e1ban egy igazi tudom\u00e1ny\u00e1g<\/a>, ami stabil alapokon nyugszik. Ha ezeket az alapokat meg\u00e9rtj\u00fck, minden sokkal egyszer\u0171bb\u00e9 \u00e9s \u00e1tl\u00e1that\u00f3bb\u00e1 v\u00e1lik a sz\u00e1munkra. De mik is a marketing alapelvei?<\/strong><\/p>\n Nagyon egyszer\u0171en ki tudod sz\u0171rni a haszontalan marketing tan\u00e1csokat, hiszen rengetegen fognak neked sikert \u00edg\u00e9rni p\u00e1r nap leforg\u00e1sa alatt. Amit tudnod kell, hogy a fenntarthat\u00f3 n\u00f6veked\u00e9shez ak\u00e1r hetek vagy h\u00f3napok is sz\u00fcks\u00e9gesek, k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 praktik\u00e1kat egy\u00fcttesen alkalmazva.<\/p>\n Minden egyes hirdet\u00e9s a tanul\u00e1si f\u00e1zissal kezd, ami azt jelenti, hogy monitorozz\u00e1k a be\u00e1ll\u00edtott c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g viselked\u00e9s\u00e9t \u00e9s az alapj\u00e1n fogj\u00e1k a megfelel\u0151 pillanatot kalkul\u00e1lni arra, hogy mikor mutassa nekik a porm\u00f3ci\u00f3dat a legmagasabb \u00e1tkattint\u00e1si ar\u00e1ny \u00e9rdek\u00e9ben. Valamint ahhoz, hogy val\u00f3di k\u00f6vetkeztet\u00e9seket vonj le a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 prom\u00f3ci\u00f3k teljes\u00edt\u00e9s\u00e9r\u0151l 2-4 h\u00e9tig biztosan futtatni kell \u0151ket, hogy el\u00e9g v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i adatot szerezzenek a sz\u00e1modra.<\/p>\n A hirdet\u00e9s maga csak egy kis r\u00e9sze a marketingnek. Ez az ipar\u00e1g nem csak abb\u00f3l \u00e1ll, hogy vizu\u00e1lisan attrakt\u00edv \u00e9s megkap\u00f3 sz\u00f6veg\u0171 h\u00edrdet\u00e9seket k\u00e9sz\u00edts\u00fcnk, hanem att\u00f3l sokkal de sokkal t\u00f6bb\u0151l. A marketing szerves r\u00e9sz\u00e9t k\u00e9pzi a c\u00e9lpiac meghat\u00e1roz\u00e1sa, az automata e-mail kamp\u00e1nyok, a tartalommarketing, a social media oldalak kezel\u00e9s, kreat\u00edv sz\u00f6vegek \u00edr\u00e1sa, k\u00e9pek k\u00e9sz\u00edt\u00e9se \u00e9s m\u00e9g sorolhatn\u00e1m. Az, hogy te szeretn\u00e9d hirdetni a c\u00e9gedet, term\u00e9kedet vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sodat, rengeteg m\u00e1s munk\u00e1t is jelenthet egy marketingesnek, mag\u00e1n a hirdet\u00e9s elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9n k\u00edv\u00fcl.<\/p>\n M\u00e1r a term\u00e9k\/szolg\u00e1ltat\u00e1s k\u00f6rvonalaz\u00f3d\u00e1s\u00e1nal az \u00f6tletgazd\u00e1nak az is kell, hogy a fej\u00e9ben j\u00e1rjon, hogy kinek fogja \u00e9rt\u00e9kes\u00edteni a term\u00e9keit, \u00e9s hogyan akarja majd t\u00f6bb \u00e9s t\u00f6bb potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3 tudt\u00e1ra adni annak l\u00e9tez\u00e9s\u00e9t. Ha eddig azt hitted, hogy a marketing sz\u00fcks\u00e9ge egy c\u00e9g \u00e9let\u00e9ben csak akkor j\u00f6n el, ha az m\u00e1r nem tud hirdet\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl n\u00f6vekedni, akkor t\u00e9vedt\u00e9l. Hiszen m\u00e1r maga a term\u00e9k koncepji\u00f3ja \u00e9s az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si strat\u00e9gia felv\u00e1zol\u00e1sa komoly marketing tev\u00e9kenys\u00e9get ig\u00e9nyel. Ha \u00fagy \u00e9rzed, hogy nehezedre esik a term\u00e9k vagy a szolg\u00e1ltat\u00e1s piacra dob\u00e1sa, ne hezit\u00e1lj, \u00edrj nek\u00fcnk most.<\/a><\/p>\n Az \u00e1raz\u00e1s legnehezebb r\u00e9sze az, hogy megtal\u00e1ld azt a bizonyos \u00e1rat ami mindk\u00e9t f\u00e9l r\u00e9sz\u00e9re nyer\u0151. Neked el\u00e9g magas ahhoz, hogy az el\u0151\u00e1ll\u00edt\u00e1si k\u00f6lts\u00e9get\/v\u00e9tel\u00e1rat \u00e9s minden m\u00e1s velej\u00e1r\u00f3 kiad\u00e1st fedezzen, plusz m\u00e9g profitod is legyen rajta, de m\u00e9gis el\u00e9g olcs\u00f3nak kell lennie ahhoz, hogy a vev\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra m\u00e9g mindig k\u00edv\u00e1natos \u00e9s megfizethet\u0151 legyen. De gondoltad volna, hogy az \u00e1raz\u00e1si strat\u00e9gia enn\u00e9l sokkal t\u00f6bbet rejt mag\u00e1ban, ami komoly marketinges tud\u00e1st ig\u00e9nyel? Mag\u00e1ba foglalja a kupon aj\u00e1nlatokat \u00e9s akci\u00f3kat, amiket \u00fagy kell kommunik\u00e1lni a vev\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, hogy az pozit\u00edvan hasson az elad\u00e1said sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n Rengetegen beleesnek abba a hib\u00e1ba, hogy nem tal\u00e1lj\u00e1k ki a m\u00f3dj\u00e1t, hogy hogyan fogj\u00e1k eljuttatni a term\u00e9k\/szolg\u00e1ltat\u00e1s h\u00edr\u00e9t a potenci\u00e1lis vev\u0151k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek. M\u00e1rpedig ha ez az elhanyagolhatatlan l\u00e9p\u00e9s hi\u00e1nyzik, k\u00f6nnyen elmaradhat a v\u00e1rva v\u00e1rt nagyot \u00fct\u0171 berobban\u00e1s a piacra.<\/p>\n Ne csak arra b\u00edzd meg a j\u00f6vend\u0151beli marketingesedet, hogy egy nagyot sz\u00f3l\u00f3, magas konverzi\u00f3j\u00fa kamp\u00e1nyt hozzon l\u00e9tre a sz\u00e1modra. Hanem arra is, hogy elemezze a c\u00e9ged kapcsolat\u00e1t az \u00fcgyfelekkel, a strat\u00e9gi\u00e1t \u00e9s mag\u00e1t a c\u00e9lpiac ig\u00e9nyeit. Egy \u00fcgyes szakember, nem csak az\u00e9rt j\u00f3 mert k\u00e9pes magas kattint\u00e1si ar\u00e1nyt produk\u00e1lni, hanem mert c\u00e9ges tan\u00e1csad\u00f3k\u00e9nt is szolg\u00e1lhat, aki k\u00e9pes \u00faj l\u00e1t\u00f3sz\u00f6gb\u0151l megvil\u00e1g\u00edtani a term\u00e9kedet \u00e9s a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged sz\u00fcks\u00e9gleteit.<\/p>\n Abban biztos lehetsz, hogyha ezeket az elveket \u00e9szben tartod \u00e9s tov\u00e1bb t\u00e1j\u00e9koz\u00f3dsz a c\u00e9ged marketinges lehet\u0151s\u00e9geir\u0151l, nem fogsz rossz d\u00f6nt\u00e9st hozni, amikor ki kell v\u00e1lasztanod a k\u00f6vetkez\u0151 marketinges megb\u00edzottadat.<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Az \u00fczleti szf\u00e9ra tele van magukat szakemberknek nevez\u0151 kont\u00e1rokkal, akik le\u00edg\u00e9rik a csillagkat az \u00e9gr\u0151l, csak az\u00e9rt, hogy megkapjanak egy megb\u00edz\u00e1st. Miattuk is sokkal nehezebb ma a profi szakembereknek \u00e9s a seg\u00edts\u00e9get keres\u0151 v\u00e1llaltoknak egym\u00e1sra tal\u00e1lni. Ez\u00e9rt is fontos, hogy vezet\u0151k\u00e9nt vagy c\u00e9gtulajdonosk\u00e9nt tiszt\u00e1ban legy\u00e9l a marketing alapjaival.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1240,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[22],"tags":[],"class_list":["post-580","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-marketing-tanacsok"],"yoast_head":"\n<\/p>\n
1. Nem lehet egy h\u00e9t alatt csod\u00e1t tenni<\/h2>\n
2. A prom\u00f3ci\u00f3 nem egyenl\u0151 a marketinggel<\/h2>\n
<\/p>\n
3. A marketing mag\u00e1val a koncepci\u00f3val kezd\u0151dik<\/h2>\n
4. Mag\u00e1ba foglalja az \u00e1raz\u00e1st is<\/h2>\n
<\/p>\n
5. A terv az eg\u00e9sz alapja<\/h2>\n