2020 marketing trendek

5 marketing trend 2020-ban, amiket érdemes követned

Az új év beköszöntével fontos tiszta fejjel átgondolnunk és átértékelnünk marketing stratégiánkat. Minden évben más-más trendek kerülnek az előtérbe, melyek nagyban meghatározzák azt, ahogyan elérheted célközönségedet, generálhatsz lead-eket, és leelőzheted konkurenciádat. Nézzük meg, hogy milyen marketing trendeket érdemes figyelnünk és követnünk 2020-ban!

Amikről ebben a cikkben olvashatsz:

  1. Conversational marketing
  2. Marketing automatizációk
  3. Vásárlói élmény
  4. Hangalapú keresés
  5. Featured Snippet

Vágjunk is bele!

1. Conversational marketing, vagyis a chatbotok kiemelt szerepe

A chatbotok már évek óta velünk vannak, akkor miért is érdemes még mindig 2020-ban is beszélni róluk? Az igazság az, hogy még mindig nagyon kevesen alkalmazzák ezt a megoldást annak ellenére, hogy már ingyenes szoftverekkel is magas hatékonyságú rendszereket lehet felépíteni.

2020-ban a perszonalizáció, azaz a marketing elemek lehető legnagyobb fokú személyre szabása egyre inkább hangsúlyosabbá válik, amihez a chatbotok is nagy mértékben hozzájárulnak. Ahelyett, hogy az ügyfélszolgálatos kollégák folyamatosan az élő chatet, vagy a Facebook Messengert figyelnék, egy jól összerakott chatbot-rendszerrel temérdek idő megspórolható a számukra.

chatbot marketing trendek 2020 Rocketing

Arról nem is beszélve, hogy nem csak az idő, és pénzspórolás miatt ajánlatos a chatbotok használata, hanem az új leadek szerzése, az extra ügyfél élmény-nyújtás, a retenció, azaz a lemorzsolódás csökkentése, és a visszatérő vásárlók számának növelése miatt is.

Egy chatbot képes arra, hogy a weboldal látogatót interakcióba léptesse a cégeddel, végigvezesse őt a kiépített marketing csatornán, meggyorsítsa a döntéshozatalt, és rászoktassa a tartalmaid olvasására egy kis AI, azaz Mesterséges Intelligencia használatával. Kinek ne lenne szüksége egy ilyen segítségre?

2. Marketing automatizáció: magasabb hatékonyság, több szabadidő

A mai világban a marketing már olyan magas komplexitásúvá vált, hogy aki nem minden nap foglalkozik ezzel a területtel, könnyen elveszhet a lehetőségek erdejében, és nem fogja tudni, hogy a bőség zavarában mikor, hová nyúljon.

Ha egy személyében szeretnéd kivitelezni a marketing stratégiád minden elemét, könnyen az egész napod, vagy a csapatod egész munkaideje elmehet rá. Így inkább a mindennapi operatív tevékenységek helyett érdemes marketing automatizációs szoftverekkel dolgozni, melyek csak az összeállításukkor igényelnek nagyobb energia-, és időbefektetést.

Az elkészítésük után a profi marketing szoftverek már elvégzik helyetted a piszkos munkát, mint például a személyre szabott e-mailek küldését, az említések figyelését, a bejegyzések posztolását, üzenetek megválaszolását, lead-ek szerzését, vagy az üzletágad híreinek, és konkurenciádnak követését. Miért töltenéd vagy töltené marketing csapatod ezzel az idejét, amikor a felszabadult időben tovább gondolkodhattok a további optimalizáción, és a koncentrálhattok a következő lépésekre.

2020 marketing trend gyűjteményében azért szerepelnek a marketing automatizációs programok, mert csak ezek stratégikus használatával haladhatnak előre a cégek és készíthetnek valami egyedülállót a mai nagy marketing zajban.

3. A vásárlói élmény szignifikáns funkciót tölt be a marketing trendek között 2020-ban

Az online vásárlók egyre tudatosabban figyelnek oda az őket érő impulzusokra, a cégek online megjelenésére, és folyamataikra. Egy nem optimalizált mobil nézet, egy átláthatatlan landing oldal, vagy az elérési lehetőségek teljes hiánya negatívan hathat az érdeklődők benyomására.

Ezért az eddigieknél még nagyobb figyelmet kell a cégeknek fordítaniuk online jelenlétükre, és arra, hogy célközönségük igényeit a lehető legnagyobb mértékig kiszolgálják.

Fontos, hogy ne csak az eladásra koncentráljanak a tartalmak, amit a mai napig még rengeteg vállalat elkövet. Nagyobb figyelmet kell fordítani arra, hogy az elkészített tartalmaknak valós értéke legyen, és ne csak a cég érdekeit szolgálja, hiszen a mai vásárlók ennél már sokkal tudatosabbak, és szinte “vakok” az efféle hirdetésekre és tartalmakra. Nem tőled várják el, hogy magasztos esszéket írj termékedről, vagy szolgáltatásodról, hanem inkább saját maguk fognak bele az online kutatásba.

A PWC felmérései szerint az emberek 73%-a figyelembe veszi a vásárlói élményt, amikor egy adott termék/szolgáltatás vásárlásán gondolkodik. A vásárlói élmény több összetevőből tevődik össze, amit az alábbi kép nagyon jól szemléltet:

Vásárló élmény Rocketing

Ezt figyelembe véve a cégek is megvizsgálhatják saját folyamataikat, és kijavíthatják azokat, melyek nem felelnek meg ügyfeleik és potenciális vásárlóik számára. Ez a marketing trend 2020 egyik legnagyobb kihívása lesz.

4. Marketing trend 2020: Hangalapú keresés

Egyre többen használják telefonjukon a Google Asszisztenst, vagy Siri-t, esetleg otthonukban Amazon Alexát. A Google elemzései szerint a keresők 20%-a már hangalapú keresést is használ, de az a szám biztosan növekedni fog az elkövetkező években. Már nem csak arra kérik ezeket a készülékeket, hogy például játsszák le kedvenc zenéjüket, vagy kapcsolják le a lámpát a konyhában, hanem már lediktálják érdeklődéseiket, amiket online szeretnének keresni. Így már pötyögni sem kell a telefonon, vagy a számítógépen.

Az online marketingesek és a cégek egyik nagy kihívása idén, hogy weboldalukat, és tartalmaikat a hangalapú kereséseknek megfelelően optimalizálják, így még több eséllyel bukkan fel nevük a találati listán (SERP).

5. Nagy verseny a Featured Snippet pozícióért

Mi az a featured snippet?

A Featured Snippet a Google egyik legújabb funkciója, ami a keresési kifejezésre legrelevánsabb választ mutatja közvetlenül az első hirdetési eredmények alatt. Ha egy cég megjelenik a featured snippet-ben, akkor extra, kiemelt megjelenést kaphat ingyenesen, ezáltal több potenciális érdeklődőt érhet üzeneteivel és tartalmaival.

Így kiemelten érdemes 2020-ban a SEO-ra koncentrálni, hiszen már nem csak a találati oldal első helyeiért megy a verseny, hanem a kiemelt featured snippet pozícióért.

Gondolj csak bele, ha a marketinged minden platformon a helyén van, tehát figyelmet, energiát és pénzt fektetsz a SEO-ba, a Google Ads hirdetésekre, és a YouTube videókra, akkor 1-1 keresésnél, akár három különböző funkcióban is az elsők között mutathatod meg magad az érdeklődőknek.

Ott lehetsz az első oldalon az organikus kereséseknél, a Featured Snippet-ben, illetve a videó ajánlásoknál egy releváns YouTube videóval. Tudod, hogy ez mit jelent? Azt, hogy a keresők kb. 75%-a, akik csak a Google lista első találatait böngészik, garantáltan a Te weboldaladon fognak landolni. Nem hangzik rosszul, ugye? És nem is lehetetlen.

Bár a jövőt senki sem tudja 100%-ban megjósolni, abban biztosak vagyunk, hogy az említett marketing fogások és technikák nagy szerepet fognak játszani 2020-ban, de az azutáni években is, így ha még nem barátkoztál meg velük, itt az ideje belevetni magadat.

Reméljük, hogy tetszett a marketing trendek 2020 összefoglalónk, és olyan hasznos ötletekkel gazdagodtál, melyeket szívesen beleépítesz idei marketing stratégiádba, hogy elérd kitűzött üzleti céljaidat.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!