Egy Facebook üzleti oldal menedzselése során előfordul, hogy a posztok írása fejtörést okoz, pedig szeretnénk egy igazán izgalmas témában kontentet gyártani. Ha eredményes szeretnél lenni, akkor rendszeresen posztolj, és még jobb, ha ezt hetente minimum kétszer megteszed. Statisztikák szerint a legjobb, ha kétnaponta 3 bejegyzést teszel közzé.
De mégis milyen posztokat érdemes közzétenni?
Összegyűjtöttünk párat, amelyek segítenek lenyűgözni a követőidet!
1. Tervezz tematikus napokat
Tervezz tematikus napokat, válaszd ki minden héten ugyanazt a napot, ami mindig egy adott témáról szól. Gyűjts össze releváns tartalmakat, ezzel is elősegíted az üzleti oldalad hitelességét, közben pedig segíted a közösségtudat kialakulását.
2. Vívd ki a figyelmet listákkal
A listázás jó módszer arra, hogy megragadd a felhasználók figyelmét. Ezekre a felsorolásokra jellemző, hogy valami izgalmas és edukatív tartalmat rejtenek. Ezzel a Facebook poszt típussal informálhatod a közönséged az iparágad sajátosságairól és segíthetsz nekik tudatos döntést hozni.
3. Mutasd meg mi zajlik a háttérben
A legtöbb vevőt foglalkoztatják a háttérben zajló történések. Hogyan készül el az adott termék? Miből áll egy napi munkafolyamat? Milyen partnerekkel állsz kapcsolatban? Tervezel-e piacra dobni új terméket? A vevők odáig lesznek, ha apró kulisszatitkokat árulsz el nekik, ezáltal közelebb kerülnek hozzád. Pontosan ez a cél, nem igaz?
4. Foglalkoztasd a közönséget kérdésekkel
A követők aktivizálása nem is olyan bonyolult feladat, hiszen szavazásokkal és tesztkérdésekkel ki tudod kérni a véleményüket. Ez a módszer nagyszerű alkalom lehet arra, hogy a reakciógombok lehetőségeit is kipróbáld. A közönséged foglalkoztatásával párhuzamosan nő az oldalad aktivitása.
5. Ne feledkezz meg a nyereményjátékokról
Az érdeklődők többsége szívesen vesz részt nyereményjátékban, ezért is olyan népszerű a social media felületek életében. A Facebook szigorú szabályai miatt figyeljünk oda erre a tevékenységre. A legjobb, ha a felhasználók kommentben írják meg a helyes választ, mindezt a bejegyzés alatt könnyen megtehetik.
6. Ismertesd meg a vállalkozói oldalad is
A felhasználók bizalmát elérheted személyes posztokkal is. Ha lehetőséget biztosítasz a felhasználók számára, hogy téged és a vállalkozásod kapcsolatát megismerjék, biztosan nagyobb figyelmet kap a Facebook üzleti oldalad. Mikor kezdtél a vállalkozásba? Honnan indultál? Mi volt a motivációd? Mivel teszed színessé szolgáltatásaidat? Az elveid megismertetése bizalmi kapcsolatot ápol a látogatókkal.
7. Kérj véleményt
Nagyon hatásos poszt ötletnek bizonyul, ha kikérdezed követőidet egy új termékedről egy aktuális témáról, vagy akár a meglévő termékekkel kapcsolatos tapasztalatokról. Kérdezd meg őket arról, hogy a helyedben milyen megoldást találnának egy adott problémára.
8. Lazább posztokra is szükség van
Érdemes több olyan témát összegyűjteni, amihez a célközönséged hozzá tud fűzni pár gondolatot. Minél több hozzászólás történik a poszt alatt, annál több embernél jeleníti meg azt a Facebook. Boncolgass olyan témákat, amelyek könnyed hangvételűek, ilyenek lehetnek a munkahelyi környezettel kapcsolatos témák vagy a munka-otthon egyensúlya.
9. Inspirációs gondolatok
Azok a gondolatok, amelyek pozitív töltetűek, kifejezetten jó hatással lesznek a követőidre. Motiváló szavakkal garantálni tudod a rendszeres figyelmet. Ha még az egyedi designra is fordítasz időt, biztosan inspirálni fogod a közönséget.
Különösen fontos, hogy a posztok segítségével úgy szólítsd meg a célközönséged, hogy figyelembe vedd az érdeklődési körüket. Legyél szórakoztató vagy informatív, de törekedj a minőségi tartalomgyártásra. Érd el, hogy a kreatív Facebook posztjaidon ne tudjon átsuhanni egyetlen látogató sem.
A cikk szerzője Révai Csaba a Selector Online Marketing Ügynökségtől.