Lépésről-lépésre útmutató Facebook hirdetés indításához

Facebook hirdetés

Tartalomjegyzék

Napjainkra egy Facebook hirdetés indítása összetett feladattá vált, a közösségi oldal folyamatos fejlődése a hirdetéskezelés területét sem kerülte el. A funkciók folyamatosan változnak, szinte havonta találkozhatunk valamilyen újítással – ezt a folyamatos dinamikát még szakemberként sem egyszerű nyomon követni, egy kezdő számára pedig szinte lehetetlen gyorsan átlátni a rendszert. Ha mégis sikerül, akkor az időfaktor kerül képbe: amennyiben például cégvezetőként, egyedül szeretnéd menedzselni hirdetéseidet, akkor csapat híján aligha lesz rá elegendő kapacitásod a vállalkozásod stratégiájának tervezése mellett.  

Ahhoz, hogy sikeres legyél az online térben, megbízható forrásokra és támogatásra van szükséged. Mostani bejegyzésünkkel a Facebook hirdetéskezelés alapjainak megértéséhez nyújtunk segítséget: ha érdeklődsz a téma iránt, de nem mozogsz még benne otthonosan, akkor mostani tartalmunk egyenesen Neked szól.

Megnézzük, mire lesz szükséged egy saját kampány futtatásához, milyen lehetőségeid vannak a célok vagy a Facebook hirdetés típusok tekintetében. Kitérünk arra is, hogyan mérheted hirdetéseid teljesítményét és érheted el a legjobb eredményeket egy-egy kampánnyal!

Mire van szükség egy Facebook hirdetés indításához?

Egy Facebook hirdetés indításához először a technikai feltételeket kell megteremteni, ha teljesen a nulláról kezdenél bele. Szükséged lesz a Hirdetéskezelőre, a Vállalkozáskezelőre és a Facebook pixelre, amelyekkel tökéletesen testre szabhatod kampányaidat, mérheted és kielemezheted hirdetési eredményeidet.

A Facebook hirdetéskezelés eszközei

Első lépésként nézzük is meg a szükséges eszközöket!

Facebook Business Manager fiók (Facebook Vállalkozáskezelő)

A Vállalkozáskezelővel egy kézben tudhatod Facebook oldalad menedzsmentjét, egyszerre kezelhetsz Facebook és Instagram oldalakat, valamint az ezekhez való hozzáféréseket és azok szintjét is megoszthatod csapaton belül vagy partnerügynökségeddel. Regisztrációhoz személyes adataid mellett a vállalkozás adatai is szükségesek.

Facebook Ads Manager Fiók (Facebook Hirdetéskezelő)

A Hirdetéskezelő fiókot a Vállalkozáskezelőből hozhatod létre. A Facebook hirdetéskezelésben van fontos szerepe, innen indíthatod hirdetéseidet, a cél mellet megadhatod a formátumot, beállíthatod az elérni kívánt közönséget vagy a megjelenítési helyeket. A kampányok összesített adatait és az egyes hirdetésekre vonatkozó statisztikákat pedig pár kattintásból megtekintheted, ennek megfelelően pedig optimalizálhatod hirdetéseidet vagy változtathatsz költségvetéseden.

Facebook Pixel

A Facebook pixel egy kódrészlet, amit weboldalad forráskódjában kell elhelyezni. Ezt követően a Facebook képes lesz nyomon követni felhasználók oldaladon mutatott viselkedését, pontosan mérve ezzel Facebook hirdetéseid teljesítményét. A kódrészletben megadhatod, hogy melyek azok az események, amelyeket követni szeretnél, mint például:

  • kosárba helyezés,
  • fizetési adatok megadása vagy
  • regisztráció befejezése.

Ha WordPress alapú honlapod van, akkor akár egy pluginnal, más esetben egy kis fejlesztői munkával elhelyezhető és testre szabható.

A pluginok azonban lassítják az oldal betöltését, ezzel nem csak a felhasználói élményt ronthatják, hanem a keresőmotorok (pl. Google) találati listájában elfoglalt pozícióidat is. Ezért WordPress weboldal esetén is érdemesebb plugin telepítése helyett hozzáértő segítséget kérned a kód elhelyezésében. Ezt követően pedig hasznos információkhoz juthatsz a hirdetések teljesítményéről, amely hatékony segítség folyamatos optimalizálásukhoz.

Fontos, hogy a Facebook Hirdetéskezelőből indított hirdetéseket ne keverd össze a Facebook poszt kiemeléssel! A kettő között rengeteg különbség van, amelyről itt olvashatsz.

Hogyan épül fel egy Facebook hirdetés?

Lényegében három részből: kampány, hirdertéssorozat és a hirdetések. Egy kampány több hirdetéssorozatból, egy hirdetéssorozat több hirdetésből állhat. Magunk elé képzelve a felépítése olyan, mint egy fa struktúrája: a kampány, ahol a fő irányvonalakról döntünk, a fa törzse. Ez aztán a folyamatos tesztelések, optimalizálások során különböző irányokba ágazik tovább, mire elér a célközönséghez.

Kampány

A kampány határozza meg fő irányokat. Kiválaszthatod a legfőbb célt, amelyet hirdetéseid útján el szeretnél érni és olyan alapvető beállításokat adhatsz meg, amelyek érvényesek lesznek a későbbi hirdetésekre. Mint a fa törzse, ez fogja össze a stratégiába tartozó további elemeket, a hirdetéseket és hirdetéscsoportokat.

Hirdetéssorozat

A hirdetéssorozatokkal az összetartozó, például célközönség szerint csoportosított hirdetéseket rendszerezheted. A fa struktúrában a nagyobb ágak elágazásához hasonlíthatóak, ahol az elágazások  különböző részletes beállításokat tesznek lehetővé. Megadhatod a célzott felhasználókat, a hirdetések ütemezését, vagy lokációját.

Hirdetés

A hirdetés a stratégia legkisebb eleme, a kampány és a hirdetéssorozat beállításai egyaránt érvényesek rá. Itt azokról a kreatívokról beszélünk, amelyek eljutnak a célközönséghez – ezek lehetnek a képzeletbeli fa levelei is, azok a konkrét megjelenési formák, amelyek az elágazásokat követően már a felhasználók számára is láthatóak.

Honnan lehet Facebook hirdetést indítani?

Ha már rendelkezel az ehhez szükséges fent bemutatott feltétellel (Facebook pixel, vállalkozás- és hirdetéskezelő), akkor a Vállalkozáskezelőbe belépve elérheted a hirdetéskezelőt is: itt pedig a „Létrehozás” gombra kattintva Te is beléphetsz a közösségi médiás hirdetések világba és nekikezdhetsz első kampányod szervezésének.

hirdetéskezelő Ads Manager

Miután “Létrehozás“ gombra kattintottál, első lépésként a kampánycélt kell megadnod. Ezekre még részletesen kitérünk lentebb. Ha választottál, az egyes hirdetések indításához további paramétereket kell megadnod, mint például

  • költségkereted,
  • életkor, földrajzi hely és más adatok alapján behatárolt célközönség,
  • a hirdetés elhelyezése, formátuma,
  • és maguk a kreatívok, azaz a hirdetéshez tartozó vizuális anyagok és szöveg

A következőkben a kampánycélok és a Facebook hirdetés típusok bemutatása útján megnézzük egy kicsit közelebbről azokat a lehetőségeket, amelyek a Facebook hirdetéskezelés rendszere biztosít számodra.

Milyen kampánycélok léteznek?

Kampánycélok

A kampánycélok a legfelső szinten helyezkednek el, áthatják az egész stratégiát, meghatározzák a fő irányvonalakat. Három fő csoportba sorolhatjuk be őket aszerint, hogy mit kívánunk elérni a kampány során:

  • ismertséget,
  • megfontolást vagy
  • konverziót.

Ismertség kampányok

Az ismertség kampányok célja, hogy hirdetésed

  • a lehető legtöbb emberhez eljusson (elérés) vagy
  • a lehető legtöbbször megjelenjen (márkaismertség).

Márkaismertség

A Facebook a legtöbb megjelenést célozza, ezért egy szűkebb csoportnak mutatja meg a hirdetést minél több alkalommal. Mivel a megjelenés a cél, ezért egy idő után a korábban elért embereknek ismét megjelenik a hirdetés. hogy megismerjék és lehetőleg vissza is emlékezzenek a márkára, amellyel találkoztak.

Elérés

Az elérés a legtöbb emberre helyezi a hangsúlyt, a cél, hogy egy adott célcsoporton belül a minél több ember lássa legalább egyszer a hirdetésedet. A gyakorisági plafont itt is állíthatod, megadva, hogy egy felhasználó átlagosan hányszor találkozzon vele.

Megfontolás kampányok

A megfontolás kampányok valamilyen interakció kiváltását célozzák, például átkattintást, videómegtekintést vagy oldalkedvelést.

Forgalom

A Facebook azokat keresi, akik a legnagyobb valószínűséggel kattintanak a hirdetésedre, átnavigálva valamilyen alkalmazásba, a Messengerbe vagy weboldalra. Az így gyűjtött adatok hasznos alapjai lehetnek egy későbbi remarketing kampánynak.

Aktivitás

A cél a felhasználói oldalkedvelések, eseményre való visszajelzések, hozzászólások, reakciók és hasonló interakciók elérése. Hatékony módszer bejegyzések népszerűsítésére és hitelességük növelésére, ami pedig remek alapja lehet egy későbbi kampányodnak.

Alkalmazástelepítés

Annak hasznos, aki applikációt szeretne népszerűsíteni. A megadott URL-k valamelyik alkalmazásboltba irányítják a felhasználókat.

Videómegtekintés

Bármelyik termék vagy szolgálatás részletes bemutatására jó lehetőséget biztosít, a videómegtekintési adatok később pedig részletesen kielemezhetők. Ez szintén hasznos remarketing alap lehet, megnézheted, hogy a felhasználók hány másodpercet néztek meg belőle, ki nézte végig vagy ki látta legalább a 75%-át.

Érdeklődőkeresés

Leadek generálását célozza, landing page-hez hasonló formában, egy adatlapon gyűjtheted be a felhasználók adatait, hogy az érdeklődőket később célzottan kereshesd meg.

Üzenetek

A felhasználói interakciók utolsó csoportjába az üzenetváltások kerültek, amelyek Messengerben és Whatsapp-on egyaránt működhetnek. Nem csak remarketing célokra hasznos, hanem általánosságban könnyítheted meg érdeklőid információhoz jutását: előre programozhatsz automata kérdéseket és válaszokat (pl. hol található az üzlet, hol foglalhatok időpontot?), a felhasználók pedig az üzenetküldésre kattintva választhatnak a felkínált lehetőségek közül anélkül, hogy minden egyes kérdést maguktól kéne bepötyögniük.

Konverzió kampányok

Akkor fontosak, ha üzleti célod az értékesítés (vagy más konverzió) akár online, akár offline formában. Ehhez már érdemes ismerni potenciális vásárlóidat és nem a hideg célközönséget célozni. Ezért akkor lehetnek igazán hatékonyak ezek az eszközök, ha a marketing tölcsér közepén vagy végén használjuk őket, emellett pedig remarketing célokra is remek megoldást kínálnak.

Konverziók

Konverzió esetében a kampánycél egy előre megadott konverzió elérése, regisztrálók és vásárlók felkutatása útján. A Facebook Pixel telepítése elengedhetetlen alkalmazásához, de bonyolultabb beállítások is szükségesek lehetnek optimális működéshez.

Katalógus

Már meglévő Facebook katalógusból mutat termékeket hirdetés formájában, különböző sorrendekben és paraméterek szerint. Elsősorban az algoritmus dönt, azonban Te is beállíthatod, hogy kinek milyen termékek, milyen szempontok szerint jelenjenek meg.

Bolti forgalom

Akkor hasznos, ha valamilyen fizikai, offline üzlettel (is) rendelkezel. Fő szempont a lokáció alapján történő szűrés lehet, például a hirdetést csak a boltodtól adott távolságon belül tartózkodóknak jelenítheted meg.

Milyen Facebook hirdetés típusok vannak? 

A marketingcsatorna tetején található kampánycélok a stratégia alapvető beállításait határozzák meg, a Facebook hirdetés típusok pedig azt a legalsó szintet jelentik, ahol terméked hirdetés formájában találkozik célközönségeddel.

Képes hirdetés

Klasszikus típus, nincs szükség másra, mint egy jó minőségű, JPG/PNG formátumú képre és valami kreatív szövegre. Maga a hirdetés a képből, a címsorból, a leíró részből és egy CTA gombból áll. Ideális választás, ha gyorsan és egyszerűen szeretnél hirdetni, nincs szükség videóra vagy más extrára és célod elsősorban a látogatottság növelése.

képes hirdetés

Videós hirdetés

Részletesebben bemutathatod termékedet, több információt adhatsz át és figyelemfelkeltőbb lehetsz a képes hirdetéssel szemben. Azonban fontos, hogy egyszerre ne zúdíts túl sok üzenetet a nézőid nyakába és feliratozással érdemes gondolni azokra, akik lenémítva néznek videókat.

videó hirdetés

Kollekció

A kollekció remek eszköz, ha egyszerre több terméket szeretnél megmutatni a felhasználóknak. Ugyanakkor csak mobilon látható és kizárólag a hírfolyamban használható. Ott viszont lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy a hirdetésre koppintva akár 50 különböző termékedet is megtekinthessék.

kollekció hirdetés
Forrás: https://www.smartly.io/blog/new-collection-ad-format-merges-direct-response-brand

Carousel

Ez a Facebook hirdetés típus 10 képet tartalmaz, a körhinta elvén oldalra húzható formában. A képek kis kártyákat alkotnak, mindegyikhez különböző linket állíthatsz be. Akkor hasznos, ha egyszerre több terméket szeretnél bemutatni amellett az előny mellett, hogy nem csak mobilon, hanem asztali képernyőn is megjelenik.

carousel hirdetés
Forrás: https://litcommerce.com/blog/facebook-carousel-ads-best-practices/

Slideshow

A Slideshow gyakorlatilag egy átmenet a videós és a képes Facebook hirdetés között. Legfeljebb 10 képből, valamint a hozzá illesztett aláfestő zenével együtt rövid videós hirdetést állíthatsz össze.

slideshow hirdetés
Forrás: https://www.facebook.com/slideshowads/

Azonnali élmény

Akkor hasznos, ha nincs saját weboldalad, mégis szeretnél több információt átadni potenciális vásárlóidnak. Lényege, hogy a hirdetésre kattintva a felhasználó egy weboldalakra nagyon hasonlító felületre navigál, viszont közben a Facebookon belül marad. Ezen a (kizárólag mobilon elérhető) felületen pedig szövegeket, képeket, videókat, gombokat vagy kérdőíveket egyaránt elhelyezhetsz.

azonnali élmény hirdetés
Forrás: https://medium.com/@bigbomeco/what-is-facebook-canvas-instant-experience-what-are-its-pros-and-cons-eb1c9b7fe14

Lead generation

A képes vagy videós hirdetésre kattintva az azonnali élményre hasonló űrlapot jelenít meg, ahol elkérheted a szükséges információkat látogatóidtól. Rövidtávon hasznos megoldás lehet leadeket gyűjteni saját honlap hiányában is.

lead generation hirdetés
Forrás: https://medium.com/adrielai/update-3-reasons-why-you-should-use-lead-generation-ads-667f26f6ccc

Messenger

Ezek a Facebook hirdetés típusok két csoportra oszthatók:

  • Szponzorált üzenetekre (Sponsored message), ahol egy előre megírt, képpel és linkkel ellátott üzenetet küldhetsz a felhasználóknak.
  • Kattintás utáni üzenetekre (Click to Messenger), amelyek kattintást követően a felhasználót irányítják a Messengerbe, hogy ő lépjen veled kapcsolatba.

Elsősorban olyan termékek esetén célszerű alkalmazni, ahol edukálni kell a piacot vagy hosszabb döntési folyamaton végig kísérni a felhasználókat. 

messenger hirdetés
Forrás: https://blog.shoppop.com/ultimate-guide-facebook-click-to-messenger-ads/

Röviden az A/B tesztelésről

Mint láthattad, egy kampány létrehozása során széles lehetőségek állnak a rendelkezésre. Különböző stratégiai célok mellett a hirdetések szintjén is eltérő típusokkal találkozhatsz, amelyeknek a Facebook hirdetéskezelés keretében további eltérő paramétereket vagy célközönségeket adhatsz.

Az A/B tesztelés lényege, hogy (legalább) két hirdetést vizsgálsz, A-t és B-t. A kettőt egyidőben. ugyanazokkal a beállításokkal, viszont eltérő kreatívokkal futtatod, majd megnézed, melyik teljesített jobban. De tesztelhetsz azonos kreatívokat is eltérő beállítások mellett. Az is lehetséges, hogy csak a kreatívoknak bizonyos részeit, például címsorát vagy a képet változtatod. A lényeg, hogy a kettő (vagy legfeljebb öt) hirdetésnek egymással párhuzamosan kell futnia, hogy ezek versenyeztetéséből és az eredmények összevetéséből szerezz hasznos információkat.

Hogyan érhető el a legjobb eredmény Facebook hirdetésen keresztül?

A Facebook hirdetéskezelés nem csak összetett, hanem egyben dinamikus rendszert is alkot. Nem elég meghatározni a kívánt marketingcélt, felépíteni a stratégiát, elkészíteni a kreatívokat és futtatni a hirdetéseket, hanem folyamatosan monitorozni kell teljesítményüket és változtatni a kialakított stratégia mentén.

Mikor éri meg a Facebook hirdetés kiszervezése?

Attól függ, hogy milyen gyorsan és milyen eredményre van szükséged, mekkora az erre fordítható kereted és mennyire vagy jártas a témában. Kezdő egyéni vállalkozóként egy kis affinitással kitanulhatod az alapokat, az interneten elérhető oktatóanyagok mellett hasznos lehet beiratkoznod egy tanfolyamra vagy egyéb helyről tanácsokat szerezned.

Nagyobb vállalkozásoknál a Facebook hirdetés menedzsment is összetettebb, sokszor több emberes feladat, ahol elengedhetetlen a hozzáértő tervezés és a szakszerű megvalósítás, a folyamatos optimalizálás a legjobb hatékonyság elérése érdekében. Ilyenkor hasznos a Facebook hirdetés kiszervezése, hogy a komplett marketingstratégiád ne csak egy kézben, hanem egyúttal hozzáértő kezekben is legyen.

Ha Neked is hasonló segítségre vagy tanácsadásra van szükséged, keress minket és mindenben segítségedre leszünk.

Lépj velünk kapcsolatba és tervezzünk úgy sikeres kampányt, hogy ennek minden nehézségét levesszük a válladról!

Nézd meg a többi cikkünket is: