Instagram Shop Rocketing

Instagram shop – Te használod már?

Az Instagram shop funkciója 2018 közepe óta hazánkban is elérhető. Ezzel a közösségi média praktikával a webshopok dolga nagyban leegyszerűsödött, hiszen jócskán lerövidült az út, amit a potenciális vevőknek meg kell tenniük a weboldalra. Termékeket árulsz webshopodban? Akkor mindenképpen ki kell próbálnod az Insta Shopping-ot!

 

Az Instagram Shopping lehetővé teszi értékesítő cégeknek, hogy az általuk posztolt Instagram képeken megjelöljék a megjelenített termékeket. Ezzel a megoldással az Instagram úgy segíti az online árusokat, hogy még egy extra lehetőséget biztosításával forgalmat terelhessenek a weboldalukra, és növeljék az eladásaikat.

instagram shopping Rocketing

Nézzük, hogyan néz ki a vásárlási folyamat az Instagram shop funkció nélkül:

  1. A látogató megnézi a képeket a profilon
  2. Megtetszik neki egy termék, ami éppen az egyik legújabb posztban látható
  3. Remélhetőleg, a leírás tartalmazza a terméknevet, és a bio tartalmazza a weboldal linket
  4. A potenciális vevő ellátogat a weboldalra, és megpróbálja megkeresni a terméket, ha egyáltalán sikerül
  5. Ha megtalálta kosárba teszi, és reméljük, hogy nem hagyja el a kosarat

Ezzel ellentétben, így néz ki a vásárlási folyamat az Insta Shopping funkcióval:

  1. A látogató megnézi a képeket a profilon
  2. Megtetszik neki egy termék, ami éppen az egyik legújabb posztban látható
  3. A képen rögtön láthatja a termék nevét, és az árat. Ha a megjelölésre kattint, azonnal a termékoldalon találja magát
  4. Meg is rendelheti a terméket a webshopból, reméljük, hogy nem hagyja el a kosarat

A második esetben sokkal kevesebb lemorzsolódási lehetősége van a potenciális vevőnek. Ezzel a kis trükkel megnövelhetjük az eladásainkat, csökkenthetjük a lemorzsolódást, és építhetjük a közösségünk. Ezért mindenképp tanácsoljuk, hogy kezd el használni ezt a lehetőséget, hiszen Magyarországon még meglehetősen kevés cég vagy marketinges nyúl ehhez a megoldáshoz.

Instagram shopping

 

Így használd az Instagram shop funkciót

  1. Kösd össze az Instagramodat a Facebook üzleti profiloddal
  2. Bizonyosodj meg róla, hogy az Instagram üzleti verzióját használod
  3. Olyan Facebook oldallal kell rendelkezned, ami használja a Bolt szekciót, tehát szükséges, hogy az értékesített termékeket feltöltsd fiókodba
  4. Ha minden feltételnek megfelel a bolt, akkor a Facebook pár napos ellenőrzés után elérhetővé teszi számunkra a funkciót
  5. Töltsd fel Instagramra egy fotót úgy, ahogy eddig tetted.
  6. A “Tag Products” vagy “Termék megjelölése” opciót használva válaszd ki a képen a terméket, melyet meg szeretnél címkézni.
  7. Egy kereső fog megjelenni, ahová csak a termék nevét kell beírnod. Fontos, hogy csak azokat a termékeket fogod látni, amiket a Facebook boltodba is feltöltöttél.

Első hallásra kicsit bonyolultnak tűnhet a folyamat, de valójában csak a Facebook bolt létrehozása tarthat hosszú ideig. Onnantól már egy csapásra halad minden tovább, sőt, a megszokottnál sokkal hatékonyabban.

Így adj el Instán a címkézéssel

Az Instagram Shoppingot nem csak a képek megjelölésére, de a sztorik címkézésére is lehet használni. Mivel naponta körülbelül 300 millió ember használja ezt a lehetőséget, eszméletlen mennyiségű embert lehet elérni használatával.

A Faceebook egyik elemzése szerint azokra a történetekre reagálnak a legtöbben, melyek megfelelnek ennek az 5 kritériumnak:

  1. Releváns, illik a cég profiljába
  2. Rövidek, még a másodpercek is számítanak
  3. Minél több történés van benne, annál jobb
  4. Termékeket mutatnak be
  5. Mobilra optimalizált

Tehát, nagyban növelheted céged bevételét, ha nem csak a képeiden jelölöd be termékeidet, de a történeteidet is arra használod, hogy bemutasd címkézett ajánlataidat.

instagram shop

Tesztelj, elemezz, optimalizálj

Szerencsére az Instagram készült releváns statisztikákkal, így folyamatosan követni tudod a címkéid teljesítését. Mindegy, hogy milyen pozíciót töltesz be cégeden belül, vagy hogy éppen milyen stádiumban van vállalkozásod, a statisztikák elemzéséről nem lehet sohasem megfeledkezni.

Az elemzéseken alapulva pedig folyamatosan optimalizálhatod a címkék használatát, a posztolt képek típusát, a szövegezést, vagy az időzítést. Ez a titka annak, hogy hosszútávon is növeld eladásaidat az Instagram Shopping segítségével.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram
avatar
  Subscribe  
Visszajelzés

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!