Instagram Shop Rocketing

Instagram shop – Te használod már?

Az Instagram shop funkciója 2018 közepe óta hazánkban is elérhető. Ezzel a közösségi média praktikával a webshopok dolga nagyban leegyszerűsödött, hiszen jócskán lerövidült az út, amit a potenciális vevőknek meg kell tenniük a weboldalra. Termékeket árulsz webshopodban? Akkor mindenképpen ki kell próbálnod az Insta Shopping-ot!

 

Az Instagram Shopping lehetővé teszi értékesítő cégeknek, hogy az általuk posztolt Instagram képeken megjelöljék a megjelenített termékeket. Ezzel a megoldással az Instagram úgy segíti az online árusokat, hogy még egy extra lehetőséget biztosításával forgalmat terelhessenek a weboldalukra, és növeljék az eladásaikat.

instagram shopping Rocketing

Nézzük, hogyan néz ki a vásárlási folyamat az Instagram shop funkció nélkül:

  1. A látogató megnézi a képeket a profilon
  2. Megtetszik neki egy termék, ami éppen az egyik legújabb posztban látható
  3. Remélhetőleg, a leírás tartalmazza a terméknevet, és a bio tartalmazza a weboldal linket
  4. A potenciális vevő ellátogat a weboldalra, és megpróbálja megkeresni a terméket, ha egyáltalán sikerül
  5. Ha megtalálta kosárba teszi, és reméljük, hogy nem hagyja el a kosarat

Ezzel ellentétben, így néz ki a vásárlási folyamat az Insta Shopping funkcióval:

  1. A látogató megnézi a képeket a profilon
  2. Megtetszik neki egy termék, ami éppen az egyik legújabb posztban látható
  3. A képen rögtön láthatja a termék nevét, és az árat. Ha a megjelölésre kattint, azonnal a termékoldalon találja magát
  4. Meg is rendelheti a terméket a webshopból, reméljük, hogy nem hagyja el a kosarat

A második esetben sokkal kevesebb lemorzsolódási lehetősége van a potenciális vevőnek. Ezzel a kis trükkel megnövelhetjük az eladásainkat, csökkenthetjük a lemorzsolódást, és építhetjük a közösségünk. Ezért mindenképp tanácsoljuk, hogy kezd el használni ezt a lehetőséget, hiszen Magyarországon még meglehetősen kevés cég vagy marketinges nyúl ehhez a megoldáshoz.

Instagram shopping

 

Így használd az Instagram shop funkciót

  1. Kösd össze az Instagramodat a Facebook üzleti profiloddal
  2. Bizonyosodj meg róla, hogy az Instagram üzleti verzióját használod
  3. Olyan Facebook oldallal kell rendelkezned, ami használja a Bolt szekciót, tehát szükséges, hogy az értékesített termékeket feltöltsd fiókodba
  4. Ha minden feltételnek megfelel a bolt, akkor a Facebook pár napos ellenőrzés után elérhetővé teszi számunkra a funkciót
  5. Töltsd fel Instagramra egy fotót úgy, ahogy eddig tetted.
  6. A “Tag Products” vagy “Termék megjelölése” opciót használva válaszd ki a képen a terméket, melyet meg szeretnél címkézni.
  7. Egy kereső fog megjelenni, ahová csak a termék nevét kell beírnod. Fontos, hogy csak azokat a termékeket fogod látni, amiket a Facebook boltodba is feltöltöttél.

Első hallásra kicsit bonyolultnak tűnhet a folyamat, de valójában csak a Facebook bolt létrehozása tarthat hosszú ideig. Onnantól már egy csapásra halad minden tovább, sőt, a megszokottnál sokkal hatékonyabban.

Így adj el Instán a címkézéssel

Az Instagram Shoppingot nem csak a képek megjelölésére, de a sztorik címkézésére is lehet használni. Mivel naponta körülbelül 300 millió ember használja ezt a lehetőséget, eszméletlen mennyiségű embert lehet elérni használatával.

A Faceebook egyik elemzése szerint azokra a történetekre reagálnak a legtöbben, melyek megfelelnek ennek az 5 kritériumnak:

  1. Releváns, illik a cég profiljába
  2. Rövidek, még a másodpercek is számítanak
  3. Minél több történés van benne, annál jobb
  4. Termékeket mutatnak be
  5. Mobilra optimalizált

Tehát, nagyban növelheted céged bevételét, ha nem csak a képeiden jelölöd be termékeidet, de a történeteidet is arra használod, hogy bemutasd címkézett ajánlataidat.

instagram shop

Tesztelj, elemezz, optimalizálj

Szerencsére az Instagram készült releváns statisztikákkal, így folyamatosan követni tudod a címkéid teljesítését. Mindegy, hogy milyen pozíciót töltesz be cégeden belül, vagy hogy éppen milyen stádiumban van vállalkozásod, a statisztikák elemzéséről nem lehet sohasem megfeledkezni.

Az elemzéseken alapulva pedig folyamatosan optimalizálhatod a címkék használatát, a posztolt képek típusát, a szövegezést, vagy az időzítést. Ez a titka annak, hogy hosszútávon is növeld eladásaidat az Instagram Shopping segítségével.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!