Marketing tippek kezdő vállalkozásoknak

5 marketing tipp kezdő vállalkozásoknak

Most állsz éppen a vállalkozásod megnyitásának kapujában?  Vagy már vállalkozó vagy egy pár hónapja, de marketing terén még mindig el vagy veszve? Ne aggódj, még kicsit sem vagy elkésve, hiszen ha használod a következőkben leírt tippeket, már többet értél el mint sok több éves tapasztalattal rendelkező vállalkozó, akinek még a mai napig káosz az egész marketing és értékesítési folyamata. Ha Te igazán meg szeretnéd alapozni a céged sikerét, vedd sorba az alább olvasható lépéseket, melyek segítenek a jövőbeli céljaid elérésében.

Többen is megkerestek már minket, hogy ők éppen saját vállalkozás nyitásán gondolkodnak, de segítsünk már nekik, mert lövésük sincsen arról, hogy ezt hogy is kell csinálni. Ahelyett, hogy mindenkinek egyesével írnánk le ezt a sok tudást, inkább cikkünkben összefoglaltuk a kezdő vállalkozásokra vonatkozó marketing tippjeinket, melyek segítenek hosszútávon megalapozni a jó eredményeket.

Marketing tipp #1: Ötlet validálása

A marketing nem a vállalkozás elindítása után kezdődik, hanem már jóval előtte. Első körben érdemes alapos piackutatást végezned az ötleteddel kapcsolatban, hogy megtudd, lesz-e olyan társadalmi réteg, aki lát valós értéket a termékben vagy szolgáltatásban. Emellett, azt is meg kell tudnod, hogy képesek-e kifizetni érte annyit, amennyit Te tervezel. Ki kell számolnod a kiadásaidat, és úgy kalkulálnod a költségeidet, hogy még a kezdeti fázisban is fenn tud magad és a vállalkozást tartani, amíg még nem sorakoznak vevők a kapuid előtt.

Marketing tipp #2: Célpiac ismerete

 

Az előző marketing tippben leírt piackutatás rengeteg kérdésedre választ kell hogy adjon. Ki lesz a célközönséged, mennyit hajlandóak érte fizetni, látnak-e benne egyáltalán értéket, milyen platformokon van jelen a célközönséged? Mivel foglalkozik, mennyi idős, milyen pozíciója van, mik érdeklik? Ezek mind elkerülhetetlen adatok, melyeket tudnod kell ahhoz, hogy megfelelően tálald majd a szolgáltatásod vagy terméked, illetve, hogy hirdetni tudd azt.

Egy jó termék, mindig megoldást ad egy problémára, élethelyzetre. Ezt észben tartva úgy kell megalkotni a piackutatás kérdéseit, hogy kiderüljön a célközönség fájópontja és problémája, amire a Te terméked meg fog oldani. Ha ezt már tudod, akkor ez segíteni fog abban, hogy megfelelően szövegezd online anyagaidat és hirdetéseidet.

célpiac

Marketing tipp#3: Konkurencia elemzés

Ahhoz, hogy tudd, kivel állsz szemben az online térben, illetve a valós világban elemezned kell a konkurenciáid weboldalát, stratégiáját, árait. Ezt kezdd a lehető legegyszerűbben, írd be a Google-ba azt a pár szót, amivel Te tervezel foglalkozni például: kertépítés, személyi edzés, szolárium, cukrászda. Ezeket az úgynevezett kulcsszavakat tovább szűkítheted földrajzi helyekre is, például ha Te csak Pest megyében szeretnél építkezéseket kivitelezni, vagy csak Pécsieknek fodrász szalont nyitni, akkor a helyek nevét mindenképp használd keresésedben.

Persze ne csak az első oldalt bogarászd, hiszen nem az összes sikeres cég fektet nagy hangsúlyt a keresőoptimalizálásra, így az is lehet, hogy csak a 2-3. oldalon fog megjelenni. Ha a weboldalukon jársz nézd meg az áraikat, a szövegezésüket, a weboldal felépítését, a közösségi média oldalaikat és ismerkedj szolgáltatásaikkal. Ezek mind sok ötletet fognak Neked adni ahhoz, hogy megfelelően alakítsd ki a saját vállalkozásod és árazási stratégiád.

Marketing tipp#4: Marketing stratégia kialakítása

Miután már rendelkezel a piackutatás és a konkurencia elemzés összes adatával, ki kell alakítanod a marketing stratégiád. Azért fontos, hogy ezt előre kitaláld és összeírd, mert ha már lesznek ügyfeleid nem lesz rá időd, és pár hónap elteltével észre fogod venni, hogy ha cél és logika nélkül hirdetgetsz, bele-bele nyúlsz 1-2 praktikába, és folyamatosan változtatsz valamin a vállalkozásoddal kapcsolatban, akkor nem lesznek hosszútávon jó eredményeid. A marketing stratégia kiépítése fontos, hogy kérdéses helyzetben is tudj hova fordulni. Ez segít abban, hogy elér célpiacod, hogy javítsd az online jelenléted, növeld a bevételed, és hogy megmutasd másoknak mivel vagy jobb, mint a konkurencia.

Ha már itt tartunk, ne feledkezz meg annak a fontos elemnek a meghatározásáról sem, hogy Te és a szolgáltatásod/terméked miért jobb mint másé. Ezt Unique Selling Proposition-nek, vagy USP-nek nevezik. Sokan kifelejtik ezt az érvet a marketing stratégiából, pedig igazából e-köré  kellene építeni a márkát és a cég üzenetét is.

online jelenlét

Marketing tipp #5: Online jelenlét kiépítése

Ha már tudod, hogy mit és hogyan akarsz közölni a potenciális vevőiddel, itt az ideje a vállalkozásod online jelenlétének kialakítására. As hogy pontosan milyen platformok alkalmazására van szükséged teljesen a célpiacod viselkedésétől, és igényétől függ. Általában a weboldal létrehozása az első, és legfontosabb lépés az online jelenlét kiépítésében. Persze, ha úgy látod, hogy egy sima Facebook profil elég vállalatodnak, hiszen az érdeklődők leginkább azt a platformot használják, akkor nem kell a weboldallal foglalkoznod. Ha a későbbiekben pedig mégis máshogy gondolod, bármikor elkészítheted saját websiteodat.

A weboldal elkészítése után pedig regisztrálnod kell azokra a közösségi média oldalakra, ahol aktív a célközönséged. Ez nagyban függ a termékedtől és szolgáltatásodtól is. Pédául, ha vizuálisan attraktív termékeid, vagy szolgáltatásod van, mondjuk lakberendezés, fotózás, vagy egyedi ruhák forgalmazása, valószínűleg a Pinterest, Facebook és az Instagram lesz a legjobb választás számodra.Ezeket a platformokat általában akkor érdemes használnod ha B2C üzleti modelled van, azaz magánszemélyeknek, vagy kis vállalkozásoknak árulsz. Ezzel ellentétben, ha B2B terméked/szolgáltatásod van, azaz, KKV-knak, és nagyobb cégeknek árusítasz, már inkább a LinkedIn-t kell aktívabban használnod a Facebook mellett.

Persze itt még nagyon nincsen vége a marketing tevékenységek sorozatának, de ezek a marketing tippek bőven adnak Neked több hetes elfoglaltságot. Ha ezzel készen vagy, akkor jön még csak a java, a SEO, a hirdetés, az értékesítés, a remarketing, a tartalommarketing stb. De ezekről több információt fogunk készíteni számodra következő cikkeinkben!

 

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram
avatar
  Subscribe  
Visszajelzés

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!