Kríziskommunikáció helyesen Rocketing

Kríziskommunikáció: Így csináld helyesen

A kríziskommunikáció jelenleg egy kikerülhetetlen téma, ami könnyen meghatározhatja, hogy céged sikeresen fogja-e venni a jelenlegi egészségügyi és gazdasági válság nehézségeit, vagy térde kényszerül a súlya alatt.

Az elmúlt 1 hónapban, és a következő jó pár hónapban teljesen más lesz a nemzeti és nemzetközi hangulat, mint amit eddig megszokhattunk. Máshogy állunk egymáshoz, vannak olyanok, akik félnek, vannak akik a hosszú bezártság és szeparáció miatt mentális problémákkal küzdenek, és vannak, akik aggódnak a megélhetésük miatt.

Miért kell változtatnod kommunikációdon?

Ilyen atmoszférában egyszerűen öngyilkosság, ha cégeddel ügyet sem vetsz a körülötted zajló eseményekre.

A piaci szegmensek átformálódása és az emberek vásárló kedvének drasztikus csökkenése miatt mindenképpen meg kell változtatnod az online kommunikációd mennyiségét és milyenségét ebben a helyzetben. Az emberek mentalitása, mindennapi problémái és gondolatai is teljesen más körül forognak, mint eddig bármikor. Már a legtöbbjüknek nem az a legnagyobb problémája, hogy A vagy B esetleg C terméket vegye meg, hanem erősen mérlegel arról, hogy megengedheti-e magának ezt a kiadást jelen helyzetben. Ezért hirdetéseiddel nem ronthatsz be a Facebook üzenőfalukra egy “Helló, de jó, hogy itt vagy, nézd meg milyen szuper modern termékeink vannak, biztosan szükséged van rájuk, mert megérdemled” stílussal.

Megmutatjuk, hogy miért nem, és hogy hogyan csináld helyesen!

Az elkövetkező pár hónap a gyász időszaka

Az emberek gyászolják:

  1. Az elmaradt utazásukat, amire már hónapok óta vártak
  2. A lemondott/eltolódott esküvőjüket vagy nászútjukat
  3. Pénzügyi helyzetüket
  4. Elvesztett munkahelyüket
  5. Társasági életük korlátozását – Barátok, és más támogató emberekkel való kapcsolataikat
  6. Szórakozási lehetőségük elvesztését pl. étterembe, vagy koncertekre járás
  7. Szabadságuk korlátozását
  8. Közeli családtagoktól való szeparációt
  9. Ne adj isten egy közeli hozzátartozó vagy barát elvesztését

És a lista még hosszú sorokig folytatódhatna.

Mindenki egyfajta gyász perióduson megy keresztül a nem várt drámai globális helyzet miatt. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy Te mint cégvezető/vállalkozó képes vagy-e fenntartani vállalatodat ilyen tragikus körülmények között is? Vajon el fogod tudni adni termékeidet, szolgáltatásaidat? Fenn tudod tartani magadat és munkavállalóidat? És persze felmerül az erkölcsi kérdés is, hogy ilyen helyzetben lehet-e egyáltalán értékesíteni valamit?

Attól, hogy ilyen nehéz és bizonytalan napokat élünk, ahol sokan nap mint nap előre nem látott nehézségekkel szembesülnek, még nem kell lemondanod az értékesítésről, de alapjaiban meg kell változtatnod hangvételedet és üzenetedet. Egyértelműen Te sem alkalmaznál direkt értékesítési megoldásokat egy temetésen, vagy egy természeti katasztrófa sújtotta területen. Ezért fontos a kríziskommunikáció alkalmazása.

De itt van, hogy mit tehetsz ehelyett!

A kríziskommunikáció alapjai

E köré a 3 kérdés köré építsd fel online kommunikációdat:

  1. Mit tehetek érted?
  2. Mire van szükséged jelenleg tőlem vagy a cégemtől?
  3. Hogyan segíthetünk fájdalmaid/veszteségeid enyhítésén?

A 3 fő kérdés mögötti logika az, hogy az eladás helyett a segítésre kell koncentrálnod, őszinte együttérzést kell mutatnod és olyan kapcsolatokat kell építened, melyek a járvány lecsengése után is életképesek lesznek.

Ezzel a módszerrel végül nem is a vásárlások ösztönzése lesz üzeneteid központjában (ami egyébként is egy nagy hiba a magyar cégeknél, hogy minden egyes bejegyzésükkel csak eladni akarnak), viszont ez a stratégia rövid-, és hosszú távon is az eladások növekedését eredményezi. Ezt pedig az magyarázza, hogy az embereknek szimpatikussá válnak azok a márkák, akik empátiával fordulnak feléjük és problémájuk felé, és nem csak egy számként tekintenek rájuk a statisztikák halmazában, hanem emberként is.

Felejtsd el a megszokott kommunikációs stílusodat és üzeneteidet. Írj olyan hirdetés szövegeket, hírleveleket és közösségi média posztokat, amik ebben a globális lélekállapotban is megállják a helyüket.

Ha szívesen olvasnál még ebben a témában, akkor olvasd el a velünk készült interjút a Hajdú Online oldalán arról, hogy mi hogyan látjuk a közösségi média oldalak használatának változását a koronavírus járvány miatt és ez milyen hatással van társadalmunkra és az üzleti szférára.

Kríziskezelés Rocketing

Ha szeretnéd minimalizálni a cégedet/vállalkozásodat ért negatív hatásokat a járvány miatt, kérd Te is ingyenes kríziskezelés e-mail sorozatunkat, amiben 7 napon keresztül minden reggel informatív és praktikus üzleti megoldásokat olvashatsz.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!