Marketing a koronavírus idején

Marketing koronavírus

Tartalomjegyzék

Cikkünk célja az, hogy felhívjuk a cégvezetők figyelmét arra, hogy ez a váratlan egészségügyi és gazdasági helyzet jelentős üzleti változtatásokért kiált. Tagadhatatlan, hogy a koronavírus minden céget és minden egyént negatívan érint világszerte, ezért a veszteségek kordában tartásához el kell térni a megszokott üzleti folyamatoktól és megoldásoktól.

Miért fontos, hogy a jelenlegi krízishelyzetnek megfelelően alakítsd marketing stratégiád?

A marketing stratégia minden vállalat egyik alappillére, ami meghatározza, hogy mit, kinek, hogyan, mikor és hol árulsz. Viszont ha körbenézel nem csak Magyarországon, hanem a környező országokban is, akkor észre fogod venni, hogy a koronavírus jelentősen átformálja az egyes iparágakat.

Termékek és szolgáltatások vesztik el piacukat, míg mások a korlátozások ellenére növekedésnek indulhatnak, mint például a házhoz szállítás és a webshopok. Emiatt Neked is át kell gondolnod, hogy hogyan alakíthatod át vállalkozásodat, hogy a lehető legkevesebb veszteség érjen, és a válságos időszakban is fenn tudd magad tartani.

Marketing terv Rocketing

A környezetünkből ezeket a jó üzleti példákat tudjuk kiemelni, hogy inspiráljunk a változásra:

  • Személyi edző, kijárási tilalom idején streameli a csoportos és egyéni edzéseket
  • Elmaradt konferencia vagy expo? Szerverbiztonsági cég a saját online expóját tartja közönségének, hogy ne vesszen kárba több hónapos és több millió forintot érő előkészülete
  • E-commerce startup cég, aki nagy mennyiségben keres új kollégákat, a személyes interjúkat online tartja meg
  • Webshop minden vásárlójának ajándékba ad egy fertőtlenítőszert
  • Csoportos órákat tartó coach átáll az online coaching-ra.

Hogyan változtasd meg marketinged a koronavírus ideje alatt?

1. Kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj

A legfontosabb tanács, amit adhatunk számodra az, hogy kommunikálj úgy, és olyan intenzitással, mint még soha. Ebben az időszakban az emberek rengeteg időt fognak a közösségi média oldalakon tölteni, ezért ha eddig nem fektettél platformjaidra nagy hangsúlyt, akkor most mindenképpen tedd meg.

Ezen kívül kezdd el céged brandjét erősíteni storytelling használatával, ami közelebb hozza a célközönségedet vállalatodhoz ahelyett, hogy engedné őket elszigetelődni.

Mutasd meg a közönségednek, hogy…

  • nem veszed félvállról a problémát és minden Tőled telhetőt megteszel azért, hogy lelassítsd a vírus terjedését
  • számodra fontos a munkavállalóid és a vásárlóid egészsége
  • eszközeidet, termékeidet fertőtleníted
  • megválogatod beszállítóidat
  • home-office-ba küldted dolgozóidat
  • hogyan tartjátok videóchat-en a kapcsolatot, és tartjátok meg a meetingeket
  • hogyan segíted dolgozóidat, hogy pénzügyileg is kibírják ezt a válságos időszakot
  • hogyan alakítottad át szolgáltatásaidat vagy termékpalettádat, hogy megfeleljen a jelenlegi társadalmi elvárásoknak

2. Offline marketing helyett online marketing

Mivel várhatólag kevesebb ember fog a szabadban tartózkodni, és mindenki kerülni fogja az olyan helyeket, ahol tömegekkel találkozhat, az offline marketing hatása nagyban csökkenni fog. Ha most gondolkodsz óriás poszter nyomtatásán, szórólapozáson, vagy új névjegykártya készítésén, akkor azt javasoljuk, hogy verd is ki a fejedből. A következő hónapokban ezek a megoldások elvesztik a létjogosultságukat a koronavírus miatt.

Ehelyett, ezeknek a megoldásoknak az árát fektesd inkább online megjelenésed javításába. Végre fejleszd weboldaladat olyanra, amilyet mindig is elképzeltél magadnak. Indíts Facebook és Google Ads hirdetéseket. Fektess sokkal nagyobb hangsúlyt a SEO-ra, mert várhatóan megfog emelkedni a kulcsszavak havi keresési mennyisége.

fizetésösztönzés Rocketing

3. Ingyenes házhoz szállítás

Ha eddig webshopodban nem volt ingyenes házhoz szállítási lehetőség, akkor itt az ideje. Az emberek nem fognak fizikai boltokban vásárolni, minden az online térbe költözik egy időre. Ha árazásodat úgy módosítod, hogy ingyenes házhoz szállítást tudsz garantálni vevőidnek a koronavírus alatt, biztosan pozitív hatást fejthetsz ki eladásaidra.

4. Bevételed X%-át ajánld fel valamelyik kórháznak és az egészségügyi dolgozóknak

Igen, tudjuk, hogy sokan még saját vállalkozásuk fenntartása miatt is aggódnak, nemhogy még az adakozásra gondoljanak. De ha a Te vállalatod olyan szerencsés helyzetben van, hogy megteheti, hogy pár százaléknyi bevételt a jó ügy érdekében ajánljon fel, azt vásárlóid biztosan emlékezni fognak rá hosszú távon is.

5. Készülj fel a megnövekedett ügyfél-kérdésekre és kezeld őket chatbottal

Ha olyan iparágban dolgozol, amit nagyban érint a koronavírus, például turizmus, vendéglátás, wellness stb. , készülj fel a jelentős mennyiségű ügyfél-kérdésre. Sokan meg fognak keresni, hogy elérhető-e még a szolgáltatásod, lemondják a foglalásukat, esetleg alternatív megoldásokat kérjenek tőled, vagy visszatérítést igényeljenek.

konverziónövelés Rocketing

Ezek kezelése megterhelheti vállalkozásodat. Ezért törekedj a minél nagyobb fokú automatizációra, amiben egy chatbot tud a segítségedre sietni. Alakítsd ki úgy a chatbot folyamatokat, hogy minden fontos kérdésre kielégítő választ adjanak ügyfeleid részére. Lásd el őket releváns blog cikkekkel, biztosítsd számukra a szükséges weboldalak könnyű elérhetőségét, de adj számukra arra is lehetőséget, hogy telefonon vagy e-mailben kollégáiddal is kommunikálhassanak, ha nagyon specifikus kérdésük lenne.

Az előttünk álló pár hónap egy vállalkozó vagy cég számára sem lesz egyszerű menet, leginkább a gazdasági hatások miatt. Vedd ki Te is a részed, mint magánember, és mint vállalkozó is az események kordában tartásából. Változtasd üzleti modelled és marketing stratégiád a történéseknek megfelelően, amikkel remélhetőleg moderálni tudod a Téged ért negatív hatásokat.

Nézd meg a többi cikkünket is: