Marketing 101, avagy ezeket mindenképp tudnod kell

Marketing 101

Tartalomjegyzék

Az üzleti szféra tele van magukat szakemberknek nevező kontárokkal, akik leígérik a csillagkat az égről, csak azért, hogy megkapjanak egy megbízást. Miattuk is sokkal nehezebb ma a profi szakembereknek és a segítséget kereső vállaltoknak egymásra találni. Ezért is fontos, hogy vezetőként vagy cégtulajdonosként tisztában legyél a marketing alapjaival.

Azért írtuk meg ezt a blog cikket, mert a KKV tulajdonosoknak van annál jobb dolga is, hogy a kampányokat szabják testre vagy a statisztikákat bújják. Viszont, az alapokat muszáj elsajátítani azért, hogy ne engedjük magunkat becsapni és ne fogadjunk el haszontalan, elavult vagy nem működő tanácsokat.

Ha a felszínen levő komplikált marketing stratégiák mélyére nézünk, akkor láthatjuk hogy a marketing valójában egy igazi tudományág, ami stabil alapokon nyugszik. Ha ezeket az alapokat megértjük, minden sokkal egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a számunkra. De mik is a marketing alapelvei?

Fecebook marketing

1. Nem lehet egy hét alatt csodát tenni

Nagyon egyszerűen ki tudod szűrni a haszontalan marketing tanácsokat, hiszen rengetegen fognak neked sikert ígérni pár nap leforgása alatt. Amit tudnod kell, hogy a fenntartható növekedéshez akár hetek vagy hónapok is szükségesek, különböző praktikákat együttesen alkalmazva.

Minden egyes hirdetés a tanulási fázissal kezd, ami azt jelenti, hogy monitorozzák a beállított célközönség viselkedését és az alapján fogják a megfelelő pillanatot kalkulálni arra, hogy mikor mutassa nekik a pormóciódat a legmagasabb átkattintási arány érdekében. Valamint ahhoz, hogy valódi következtetéseket vonj le a különböző promóciók teljesítéséről 2-4 hétig biztosan futtatni kell őket, hogy elég vásárlói adatot szerezzenek a számodra.

2. A promóció nem egyenlő a marketinggel

A hirdetés maga csak egy kis része a marketingnek. Ez az iparág nem csak abból áll, hogy vizuálisan attraktív és megkapó szövegű hírdetéseket készítsünk, hanem attól sokkal de sokkal többől. A marketing szerves részét képzi a célpiac meghatározása, az automata e-mail kampányok, a tartalommarketing, a social media oldalak kezelés, kreatív szövegek írása, képek készítése és még sorolhatnám. Az, hogy te szeretnéd hirdetni a cégedet, termékedet vagy szolgáltatásodat, rengeteg más munkát is jelenthet egy marketingesnek, magán a hirdetés elkészítésén kívül.

3.  A marketing magával a koncepcióval kezdődik

Már a termék/szolgáltatás körvonalazódásánal az ötletgazdának az is kell, hogy a fejében járjon, hogy kinek fogja értékesíteni a termékeit, és hogyan akarja majd több és több potenciális vásárló tudtára adni annak létezését. Ha eddig azt hitted, hogy a marketing szüksége egy cég életében csak akkor jön el, ha az már nem tud hirdetés nélkül növekedni, akkor tévedtél. Hiszen már maga a termék koncepjiója és az értékesítési stratégia felvázolása komoly marketing tevékenységet igényel. Ha úgy érzed, hogy nehezedre esik a termék vagy a szolgáltatás piacra dobása, ne hezitálj, írj nekünk most.

4. Magába foglalja az árazást is

Az árazás legnehezebb része az, hogy megtaláld azt a bizonyos árat ami mindkét fél részére nyerő. Neked elég magas ahhoz, hogy az előállítási költséget/vételárat és minden más velejáró kiadást fedezzen, plusz még profitod is legyen rajta, de mégis elég olcsónak kell lennie ahhoz, hogy a vevő számára még mindig kívánatos és megfizethető legyen. De gondoltad volna, hogy az árazási stratégia ennél sokkal többet rejt magában, ami komoly marketinges tudást igényel? Magába foglalja a kupon ajánlatokat és akciókat, amiket úgy kell kommunikálni a vevők számára, hogy az pozitívan hasson az eladásaid számára.

árazás-marketing

5. A terv az egész alapja

Rengetegen beleesnek abba a hibába, hogy nem találják ki a módját, hogy hogyan fogják eljuttatni a termék/szolgáltatás hírét a potenciális vevőközönségnek. Márpedig ha ez az elhanyagolhatatlan lépés hiányzik, könnyen elmaradhat a várva várt nagyot ütű berobbanás a piacra.

Ne csak arra bízd meg a jövendőbeli marketingesedet, hogy egy nagyot szóló, magas konverziójú kampányt hozzon létre a számodra. Hanem arra is, hogy elemezze a céged kapcsolatát az ügyfelekkel, a stratégiát és magát a célpiac igényeit. Egy ügyes szakember, nem csak azért jó mert képes magas kattintási arányt produkálni, hanem mert céges tanácsadóként is szolgálhat, aki képes új látószögből megvilágítani a termékedet és a célközönséged szükségleteit.

Abban biztos lehetsz, hogyha ezeket az elveket észben tartod és tovább tájékozódsz a céged marketinges lehetőségeiről, nem fogsz rossz döntést hozni, amikor ki kell választanod a következő marketinges megbízottadat.

 

Nézd meg a többi cikkünket is: