7 vevőszerzési alapelv

7 vevőszerzési alapelv

Ahhoz, hogy új vevőket szerezz, nem csak hirdetésekre van szükséged, hanem alapvető céges értékekre és termék menedzsment alapelvekre is, amik nélkül a vevőszerzés sohasem lesz olyan gyors, mint ahogy azt szeretnéd.

Ebben a  cikkben összeszedtünk neked 7 alapelvet, amit muszáj betartanod ahhoz, hogy a céged és a terméked/szolgáltatásod értékesítése biztos alapokon nyugodjon. Az alábbi elvek hiánya komoly problémákat okozhat a vállalatod számára, hiszen ezek az alappillérei a jó cégnek, a jó terméknek és a vevőszerzésnek. Sokkal nehezebb ezeket újragondolni vagy visszamenőleg implementálni, ezért fontos, hogy már a cégalapítás vagy termékkoncepcionálás elején gondolj ezekre a lépésekre.

1. Szolgáltass valódi értéket

Mindennek az alapköve az, hogy olyan terméket/szolgáltatást készíts, ami valódi értéket rejt magában. Ezt az értéket nem csak neked kell látnod benne, hanem azoknak, akiknek tervezed értékesíteni ezt a megoldást. Hiszen az egész szolgáltató iparnak az a lényege, hogy olyan fájdalomra, hiányra, problémára, nehézségre nyújts problémát, ami valós, és eléggé fontos az embereknek ahhoz, hogy keressék az arra való megoldást, enyhítést.

Ha nehezen találsz vevőket a termékedre, valószínűleg nincsen, vagy alig van erre a termékre szükségük. Ebben az esetben, érdemes átgondolnod az egész üzleti modelledet.

Csinálj valami nagyot!

2. Határozd meg a célközönségedet

Dobálózunk itt a nagy szavakkal, de mégis mi is az a célközönség? A célközönség az az embercsoport, akik a legnagyobb valószínűséggel rendelkeznek azzal a problémával vagy szükséggel, amit a te szolgáltatásod/terméked megold. A potenciális vevőközönségedet le kell szűkítened olyan demográfiai adatokkal rendelkező emberekre, például, korcsoport, lakhely, nem, munkahelyi pozíció, pénzügyi helyzet, iskolázottság stb., hogy megkapd azoknak a csoportját, akik valóban rendelkeznek a terméked iránti vággyal vagy szükséggel.

Mielőtt piacra dobod a termékedet, fontos a piackutatás és a validálás. Attól még, hogy te azt hiszed, hogy megtaláltad a célközönségedet, még nem biztos, hogy igazad is van. Csinálj piackutatást, hogy felmérd a potenciális ügyfeleid valódi igényeit, így nem fogsz hasra esni és feleslegesen időt tölteni egy olyan szolgáltatással, ami nem is fog eladásokat generálni.

3. Tedd a termékedet könnyen elérhetővé

Legyél részese és tagja azoknak a platformoknak, melyeket a célközönséged is használ. Így sokkal könnyebben elérheted őket. Vizsgáld meg a szokásaikat, a netes viselkedésüket. Aktívan keress új üzleti lehetőségeket, és törekedj arra, hogy ezeket kihasználd. A weboldalad legyen áttekinthető, hogy a felhasználóknak ne kelljen percekig nézelődnie a legfontosabb információkért. Emellett, ügyelj arra, hogy a weboldalad az első pár találat között legyen a Google találati listáján a legfontosabb kulcsszavaidra.

marketing-kommunikáció

4. Keress új értékesítési csatornákat

Aktívan keress értékesítési csatornákat, amikkel a potenciális vásárlóid orra elé tudod tolni a termékedet/szolgáltatásodat. Ehhez a lépéshez már szorosan hozzákapcsolódik a marketing, pontosabban a “growth hacking”, aminek a célja az, hogy új, jól konvertáló és profitáló értékesítési csatornákat találj, amikkel egyre több vásárlót érhetsz el. Ha elakadtál a munkában és nincs több ötleted arra, hogy hogyan érd el a vevőközönségedet, fogadj fel egy marketing specialistát.

5. Kommunikálj hatékonyan

Törekedj arra, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű információt add át a kommunikációs  csatornáidon a vevőidnek. Ha túl kevés információt biztosítasz, akkor nem leszel elég meggyőző, viszont ha átesel a ló túlsó oldalára, az akár visszataszító is lehet a vevőközönségnek. Fontos az, hogy ezek a kommunikációs csatornák hatékonyak és hosszú távon is fenntarthatóak legyenek anélkül, hogy túl sok pénzbe kerülnének neked.

6. Juttasd el a rendelt terméket minél hamarabb

A megrendelt szolgáltatást vagy terméket igyekezz minél hamarabb a a megrendelő ajtajáig elszállíttatni, vagy a számára online elérhetővé tenni. Ne várakoztasd meg őket. Már nálad a pénz, de ez még nem jelenti a vásárlói ciklus lezáródását. Még mindig a te felelősséged a termék kiszállítási ideje és minősége.  Továbbá arról se feledkezz meg, hogy az sem árt ha ezt a megrendelőt hosszútávon is a vásárlóddá konvertálod.

Sose ígérj meg olyat, amit nem tudsz teljesíteni. Ezzel ez egyszerű praktikával elkerülheted a kellemetlen e-maileket, kicsúszásokat a megegyezett határidőből vagy az alacsony minőségű termékek/szolgáltatások átadását.

7. Ismételd és terjeszd ki a vevőszerzés folyamatát

Ha már ideig eljutottál, akkor jó úton jársz. Nincs más dolgod, mint ezt a folyamatot kibővíteni egyre több és több lehetőséggel. Találj új értékesítési lehetőségeket, kommunikációs csatornákat. Tanuld folyamatosan a vevőid viselkedésének változását.

A vevőszerzés folyamata egy körkörös ciklus. Az elején még az összes érdeklődő benne van a tölcsérben, de a lépések előrehaladtával egyre több ember morzsolódik le, míg végül megkapjuk a valós vásárlók és visszatérő vásárlók számát. Ne feledd, minél több embert teszel bele a tölcsér tetejébe, ezzel kiszélesítve azt, annál több ember fog megmaradni veled a folyamat végéig.

Nézd meg a többi cikkünket is: