Miért fontos a marketing?

online marketing

Tartalomjegyzék

Cégtulajdonosként vagy vezetőként számtalanszor hallottál már a marketingről, de nem érted, hogy mi ez a nagy felhajtás körülötte? Engedd meg, hogy elmagyarázzuk miért is fontos a marketing céged számára.

Eddigi pályafutásunk alatt rengetegszer tapasztaltuk már, hogy a cégek jelentős nehézségekkel küzdenek, amikor marketingre kerül a sor. A KKV-knak és startup cégeknek kifejezetten nagy falat a vállalatuk reklámozása, hiszen nem látnak át a különböző hirdetési lehetőségek dzsungelén. Sőt, kezdő vagy kis cég lévén még az alapvető kezdeti célmeghatározási lépések is hiáányoznak, ami miatt a cég előrehaladása meglehetősen korlátozott.

Mi is az a marketing?

A marketing egy dinamikusan fejlődő ágazat, mely a kor előrehaladtával újabb és újabb online és offline módszereket fejleszt ki különböző szolgáltatások és termékek reklámozására. Míg az offline marketing egészen átlátható és már-már megszokott, az online marketing egy sokkal komplexebb és modernebb megoldás.

Mára annyi formája és ágazata alakult ki, hogy az a laikusok számára szinte követhetetlen. Nem is beszélve arról, hogy a különböző megoldások milyen hamar megváltozhatnak. Bár ez egyáltalán nem probléma a szakemberek számára, hiszen ez adja a szakma szépségét.

Folyamatosan megújítja önmagát, sohasem unalmas és nem öli meg a kreativitást, épp ellenkezőleg!

Mikor van szükség marketingre?

Fordulj marketingeshez akkor, amikor szeretnél:

  • Célpiac meghatározást
  • Új termék bevezetést
  • Akciókat hirdetni különböző platformokon
  • Célközönséget aktiválni
  • Weboldal nézettséget növelni
  • Több eladást
  • Cikkeket, kreatív szöveget készíteni
  • Új potenciális vevőket elérni
  • Lemorzsolódást csökkenteni
  • Előfizető számot növelni
  • Online arculatot kialakítani
  • Márkaismertséget növelni
  • Hűségesebb, visszatérő vásárlókat

A lista számtalan elemmel bővülhetne, hiszen a megfelelően finomhangolt marketing eszközök sohasem válhatnak egy cég hátrányára.

Ha rossz marketing stratégiával rendelkezik egy vállalat, rossz embereket céloz, fals üzenetekkel és nem a megfelelő időben – hisz az időzítésnek is hatalmas szerepe van – csak pénzt és energiát veszteget el.

Sokan fenntartásokkal kezelik a szakmát, mert csak a feleslegesen elégetett pénzt és a nem megtérülő belefektetett időt látják benne a sok negatív tapasztalat és történet miatt. Az igaz, hogy igenis kell bizonyos összeget invesztálni a termékek és a cég reklámozásába, hogy minél több potenciális vevőt elérhessenek. Ami nem mindegy az az, hogy a befektetés megtérülése (ROI) 30%, 300% vagy 1000%. Ez az, ami egy jó marketingesen és egy kiváló stratégián múlik.

mi a marketing

Milyen előnyei vannak a marketingnek?

A marketing számos problémára nyújt megoldást.

Segíti az egész vállalatot, hogy értékes, visszatérő vevőkkel gazdagodjon. Emellett segít a célközönség edukálásában, hogy tudatos fogyasztókká válhassanak, akik igenis azért használják a terméket vagy szolgáltatást mert az megoldást nyújt a problémájukra és érzelmi kielégülést ad a számukra. Hiszen ez az egésznek az alapja: megtalálni online azokat az embereket, akiknek pont arra van szüksége, amit a cég kínál.

Leggyakoribb marketing eszközök

A marketing specialisták számos megoldással állhatnak elő egy bizonyos probléma megoldására. Az eszközök tárháza valamelyest limitált, de azok a testre szabásával több tucat lehetőséggel gazdagodhatunk.

A különböző digitális marketing megoldások a következőek:

Mindent egybevéve, a digitális vagy online marketing csodákat tehet a vállalatoddal.

Olyan szinteket érhetsz el vele, amelyekről előtte csak ábrándoztál.

Nézd meg a többi cikkünket is: