Cégtulajdonosként vagy vezetőként számtalanszor hallottál már a marketingről, de nem érted, hogy mi ez a nagy felhajtás körülötte? Engedd meg, hogy elmagyarázzuk miért is fontos a marketing céged számára.
Eddigi pályafutásunk alatt rengetegszer tapasztaltuk már, hogy a cégek jelentős nehézségekkel küzdenek, amikor marketingre kerül a sor. A KKV-knak és startup cégeknek kifejezetten nagy falat a vállalatuk reklámozása, hiszen nem látnak át a különböző hirdetési lehetőségek dzsungelén. Sőt, kezdő vagy kis cég lévén még az alapvető kezdeti célmeghatározási lépések is hiáányoznak, ami miatt a cég előrehaladása meglehetősen korlátozott.
Mi is az a marketing?
A marketing egy dinamikusan fejlődő ágazat, mely a kor előrehaladtával újabb és újabb online és offline módszereket fejleszt ki különböző szolgáltatások és termékek reklámozására. Míg az offline marketing egészen átlátható és már-már megszokott, az online marketing egy sokkal komplexebb és modernebb megoldás.
Mára annyi formája és ágazata alakult ki, hogy az a laikusok számára szinte követhetetlen. Nem is beszélve arról, hogy a különböző megoldások milyen hamar megváltozhatnak. Bár ez egyáltalán nem probléma a szakemberek számára, hiszen ez adja a szakma szépségét.
Folyamatosan megújítja önmagát, sohasem unalmas és nem öli meg a kreativitást, épp ellenkezőleg!
Mikor van szükség marketingre?
Fordulj marketingeshez akkor, amikor szeretnél:
- Célpiac meghatározást
- Új termék bevezetést
- Akciókat hirdetni különböző platformokon
- Célközönséget aktiválni
- Weboldal nézettséget növelni
- Több eladást
- Cikkeket, kreatív szöveget készíteni
- Új potenciális vevőket elérni
- Lemorzsolódást csökkenteni
- Előfizető számot növelni
- Online arculatot kialakítani
- Márkaismertséget növelni
- Hűségesebb, visszatérő vásárlókat
A lista számtalan elemmel bővülhetne, hiszen a megfelelően finomhangolt marketing eszközök sohasem válhatnak egy cég hátrányára.
Ha rossz marketing stratégiával rendelkezik egy vállalat, rossz embereket céloz, fals üzenetekkel és nem a megfelelő időben – hisz az időzítésnek is hatalmas szerepe van – csak pénzt és energiát veszteget el.
Sokan fenntartásokkal kezelik a szakmát, mert csak a feleslegesen elégetett pénzt és a nem megtérülő belefektetett időt látják benne a sok negatív tapasztalat és történet miatt. Az igaz, hogy igenis kell bizonyos összeget invesztálni a termékek és a cég reklámozásába, hogy minél több potenciális vevőt elérhessenek. Ami nem mindegy az az, hogy a befektetés megtérülése (ROI) 30%, 300% vagy 1000%. Ez az, ami egy jó marketingesen és egy kiváló stratégián múlik.
Milyen előnyei vannak a marketingnek?
A marketing számos problémára nyújt megoldást.
Segíti az egész vállalatot, hogy értékes, visszatérő vevőkkel gazdagodjon. Emellett segít a célközönség edukálásában, hogy tudatos fogyasztókká válhassanak, akik igenis azért használják a terméket vagy szolgáltatást mert az megoldást nyújt a problémájukra és érzelmi kielégülést ad a számukra. Hiszen ez az egésznek az alapja: megtalálni online azokat az embereket, akiknek pont arra van szüksége, amit a cég kínál.
Leggyakoribb marketing eszközök
A marketing specialisták számos megoldással állhatnak elő egy bizonyos probléma megoldására. Az eszközök tárháza valamelyest limitált, de azok a testre szabásával több tucat lehetőséggel gazdagodhatunk.
A különböző digitális marketing megoldások a következőek:
- Marketing stratégia
- Online hirdetések
- E-mail marketing
- Tartalommarketing, szövegírás
- Közösségi média marketing
- SEO
- Weboldalfejlesztés
- Arculattervezés
- 3D virtuális túra
- Fotó és videó készítés
Mindent egybevéve, a digitális vagy online marketing csodákat tehet a vállalatoddal.
Olyan szinteket érhetsz el vele, amelyekről előtte csak ábrándoztál.