Miért is fontos a marketing?

Miért is fontos a marketing

Cégtulajdonosként vagy vezetőként számtalanszor hallottál már a marketingről, de nem érted hogy mi ez a nagy felhajtás körülötte? Engedd meg, hogy elmagyarázzuk miért is fontos a céged számára.

Eddigi pályafutásunk alatt rengetegszer tapasztaltuk már, hogy a cégek mekkora nehézségekkel küzdenek amikor marketingre kerül a sor. A KKV-knak és startup cégeknek kifejezetten nagy falat a vállalatuk reklámozása, hiszen nem látnak át a különböző hirdetési lehetőségek dzsungelén. Sőt, kezdő vagy kis cég lévén még az alapvető kezdeti célmeghatározási lépések híján is vannak, ami hiányában a cég előrehaladása meglehetősen korlátozott.

Offline marketing poszter

Mi is az a marketing?

A marketing egy dinamikusan fejlődő ágazat, mely a kor előrehaladtával újabb és újabb online és offline módszereket fejleszt ki különböző szolgáltatások és termékek reklámozására. Míg az offline marketing egészen átlátható és már-már megszokott, az online marketing egy sokkal komplexebb és modernebb megoldás. Mára annyi formája és ágazata alakult ki, hogy az a laikusok számára szinte követhetetlen. Nem is beszélve arról, hogy a különböző megoldások milyen hamar megváltozhatnak. Bár ez egyáltalán nem probléma a szakemberek számára, hiszen ez a szakma szépsége. Folyamatosan megújítja önmagát, sohasem unalmas és nem öli meg a kreativitást, épp ellenkezőleg!

Mikor van szükség marketingre?

Fordulj marketingeshez akkor, amikor szeretnél:

  • Célpiac meghatározást
  • Új termék bevezetést
  • Akciókat hirdetni különböző platformokon
  • Célközönséget aktiválni
  • Weboldal nézettséget növelni
  • Több eladást
  • Cikkeket, kreatív szöveget készíteni
  • Új potenciális vevőket elérni
  • Lemorzsolódást csökkenteni
  • Előfizető számot növelni

A lista számtalan több elemmel bővülhetne, hiszen a jól megkomponált hirdetések, képek és szövegek sohasem válhatnak egy cég hátrányára.

Ha rossz marketing stratégiával rendelkezik egy vállalat, rossz embereket céloz, fals üzenetekkel és nem a megfelelő időben – hisz az időzítésnek is hatalmas szerepe van – csak pénzt és energiát veszteget el.

Sokan fenntartásokkal kezelik a szakmát, mert csak a feleslegesen elégetett pénzt és a nem megtérülő belefektetett időt látják benne a sok negatív tapasztalat és történet miatt. Az igaz, hogy igenis kell bizonyos összeget invesztálni a termékek és a cég reklámozásába, hogy minél több potenciális vevőt elérhessenek. Ami nem mindegy az az, hogy a befektetés megtérülése (ROI) 30% vagy 300%. Ez az, ami múlik egy jó marketingesen és egy kiváló stratégián.

A marketing számos problémára jelent megoldást. Segíti az egész vállalatot, hogy értékes, visszatérő vevőkkel gazdagodjon. Emellett, segít a célközönség edukálásában, hogy tudatos fogyasztókká válhassanak, akik igenis azért használják a terméket vagy szolgáltatást mert az megoldást nyújt a problémájukra és érzelmi kielégülést ad a számukra. Hiszen ez az egésznek az alapja, megtalálni online azokat az embereket, akiknek pont arra van szüksége, amit a cég kínál.

A marketing specialisták számos megoldással állhatnak elő egy bizonyos probléma megoldására. Az eszközök tárháza limitált, de azoknak a testre szabásával több tucat ötlettel szolgálhatnak csupán egy felmerülő esetre.

A különböző digitális marketing megoldások a következőek:

  • Facebook hirdetések
  • Instagram hirdetések
  • Google Ads (Adwords) Display hálózat hirdetések
  • Google Ads (Adwords) Keresési hálózat hirdetések
  • Videóhirdetések
  • Utánkövetés (Remarketing)
  • Hírlevelek megírása
  • Blog cikkek írása
  • Weboldal-szöveg írása
  • Nyereményjátékok
  • Közösség építés
  • Marketing stratégia kidolgozás
  • Cross-blogging
  • Social Media Live videók
  • Display kampányok
  • E-mail marketing automatizációk

Mindent egybevéve, a digitális vagy online marketing csodákat tehet a vállalattal. Olyan szinteket érhetünk el vele, ami előtte csak hiú ábránd volt a számunkra.

 

 

Nézd meg a többi cikkünket is: