Annyiszor olvastuk és hallottuk, hogy az e-mail marketing halott. De tudod, hogy kik mondják ezt? Azok, akik rossz e-maileket írnak. Persze, hogy nem látod az üzenetek eredményét, ha csak spammeled vele a feliratkozóidat, és értéktelen tartalmakat küldesz nekik. Ki akarna olyan hírlevelet olvasni, ami csak cégedről és termékeid eladásáról szólnak?
A rossz hír az, hogy a legtöbb cég még mindig nem tud átlépni a folyamatos értékesítési üzenetek mezejéről az értékadáséra, ami halmozott eredményeket produkálna számukra, és elégedettebbé tenné vásárlóikat.
Milyen e-maileket küldesz jelenleg?
A webshopok által küldött e-mailek általában a következőek, biztos vagyok benne, hogy Te is alkalmazol közülük párat:
- Vásárlás visszaigazolása
- Csomag állapot-értesítő
- Szállítási értesítés
- Kosárelhagyás
- Termékajánló
Meg kell hogy mondjam, hogy ha az utolsó két e-mail automatizációt már használod webáruházadban, akkor már többet teszel meg vásárlóidért, mint az átlag.
De ennél még sokkal de sokkal több lehetőség áll előtted, amivel nemcsak a kosárértéket, és havi bevételed tudod növelni, hanem a visszatérő vásárlók arányának növekedését, az ügyfél-elégedettséget, és a termékértékeléseid számát is.
Nem is szaporítom tovább a szót, nézzük meg azt az 5 e-mail marketing kampányt, amit azonnal tudsz alkalmazni webshopodban!
1. Üdvözlő kampány
Az egyik legnagyobb hiba, amit a cégeknél látunk, hogy hamarabb eldöntik, hogy e-mail listát kezdenek el építeni, minthogy meghatároznák, hogy mit is akarnak vele kezdeni.
Sokan fognak bele stratégia nélkül az emailek gyűjtésébe, de hiába rendelkeznek több száz, akár több ezer címmel, ha nem tudják, hogy hogyan fogják azt monetizálni. Majd amikor hónapok, évek után észbe kapnak, addigra a lista értéke degradálódik, a lead-ek kihűltek, már azt sem tudják, hogy ki az, aki üzenetet küld nekik. Ilyenkor nem meglepetés az alacsony megnyitási arány, a magas leiratkozási szám, vagy a spam bejelentés.
Ezeket viszont el lehet kerülni egy jól felépített, automatizált e-mail marketing kampánnyal, aminek az első lépése az üdvözlés. Ez semmiben sem másabb, mint a való életben egy kapcsolat felépítése, hiszen ott sem ronthatsz ajtóstul a házba, máris termékedet tukmálva valakire, aki még csak egyszer látott téged az utcán.
Az üdvözlő kampányodban mond el, hogy mennyire örülsz, hogy köreidben üdvözölheted az új feliratkozót. Mutatkozz be, mutasd meg az arcodat, hiszen az emberek más emberekben bíznak, nem a cégek logója mögé bújt arctalan robotokban. Írd le neki, hogy milyen előnyei fognak származni abból, hogy megadta az e-mail címét. Írd le, hogy milyen tartalmakra számíthat tőled, milyen gyakorisággal fogod megkeresni, így senkit nem ér meglepetés.
Érdemes azonnal egy értékes tartalommal nyitnod, akár egy kis ajándékkal, amivel megköszönöd, hogy itt van veled. Kelts fel az érdeklődését egy téma iránt, ami természetesen releváns a webáruházadban értékesített termékekhez. A következő neki címzett üdvözlő üzenetben még tovább fejtegeted ezt a témát, körbejárod a problémát, amire a termékeid megoldást nyújtanak.
Ne feledd, ez nem rólad szól. Ez a vásárlóról szól, aki megtette feléd az első lépést azzal, hogy feliratkozott, nyitott a megoldásaid, és az általad képviselt értékek felé, ne zavard el azzal azonnal, hogy máris az értékesítési szövegedet darálod neki.
2. Upsell e-mail marketing kampány
Miután egyszer már vásárolt Tőled valaki, fel kell tenned a kérdést magadban, hogy van-e még valami, amit logikusan el tudsz neki adni? És itt a hangsúly azon van, hogy “logikusan”…
Ha matracokat árulsz webáruházadban és semmi más kiegészítőt, akkor a vásárlást követő 2. héten ne zaklasd a vásárlódat azzal, hogy vegyen még egyet, mert nagy eséllyel nincs rá szüksége. Viszont ha a termékpalettád engedi, akkor bátran ajánl e-mailben olyan termékeket, amik kapcsolódnak az első rendeléséhez, vagy olyanokat, amiket mások gyakran együtt vásárolnak az ő választásával. A matracos példánál maradva például párnákat, huzatot, matrac tisztító készletet stb.
Valójában ez olyan, mint az automatikus termékajánló, amit webshopodban is használsz, csak ezt egyenesen a vevőd e-mail fiókjába küldöd. Ezzel a megoldással növelheted a kosárértéket, ezáltal alacsony költséggel növelheted bevételedet.
Ha még több webshop marketing tippet szeretnél olvasni, ajánlom ezt a cikket: Webshop marketing tippek 2020-ban
3. Nurturing, azaz “gondozó” kampány
Lezárult a vásárlási fázis, örülsz, hogy egy újabb rendeléssel gazdagodtál. Mit csinálsz ezután? Semmit? Nagy hiba! Ilyenkor kerül sor a nurturing, azaz vásárló gondozó kampányokra, amik fenntartják a vevők érdeklődését és izgatottságát nemcsak a rendelésükkel, hanem a márkáddal kapcsolatban is.
A nurturing e-mail marketing kampányokat érdemes már az előtt elindítanod, hogy a vevő megkapná csomagját, így van 1-2 napod arra, hogy extra praktikákat mutass neki, amivel még jobban kiélvezheti a termék adta előnyöket. Például ha valaki egy konyhai turmixot rendelt, akkor küldj neki olyan recepteket, amikhez tudja használni a terméket.
Ezen kívül írhatsz még pár sort a garanciáról, a rendelkezésére álló ügyfélkapcsolatról, hogy érezze, hogy tényleg törődnek vele, és nem csak legomboltak róla több ezer fortintot, majd magára hagyták egyedül.
4. Árakció beharangozó
Jó dolog az árakció, ha meg tudod magyarázni az okát. Sose ess bele abba a hibába, hogy hónapokon keresztül, bármilyen magyarázat nélkül akciózod a termékeidet, mert akkor mindenki számára egyértelmű lesz, hogy ez csak egy rosszul alkalmazott marketing trükk, nem is valódi kedvezmény.
Viszont ha van egy jó okod az akcióra, például ünnep, készletkisöprés, új termék bevezetése, céged születésnapja stb, akkor igenis kommunikáld ezt a feliratkozóid felé. Ami miatt Te is izgatott vagy, amiatt nekik is izgatottnak kell lenniük.
Állíts össze egy több e-mailből álló automatizált e-mail kampányt ami érthetően leírja, hogy miért adod ezt most számukra, mire érvényes, meddig érvényes, és hogyan tehetnek szert a kedvezményekre.
5. Újra aktiváló e-mail marketing kampány
Hiszed vagy sem, e-mail listád értéke hónapról hónapra csökken. Az emberek egyre gyakrabban változtatnak e-mail címet, mert megunják a rengeteg kéretlen, vagy rosszul megírt hírlevelet, így inkább odébb állnak. Ezen felül a rosszul megírt tárgymezők, és a feliratkozók számára érdektelen tartalom is okozhatja a feliratkozók teljes inaktivitását.
Ne lepődj meg rajta, ha a feliratkozóid 30-40%-a az elmúlt 2-3 hónapban egy üzenetedet sem nyitotta meg. De ha rosszul végeztétek eddig cégednél a hírlevelezést, akkor ez az arány sokkal magasabb is lehet.
Na de mit csinálj ezekkel az emberekkel? Lehet, hogy drága és nehéz volt a megszerzésük, így kár lenne azonnal törölni őket a listáról, még akkor is, ha ez az email küldő szolgáltatódnak fizetett havidíjad csökkenését jelentené.
Erre való az újra aktiválás e-mail kampány. Ez a több üzenetből álló e-mail automatizmus egyetlen egy céllal rendelkezik, hogy újra rávegye feliratkozóidat, hogy rákattintsanak az e-mailedre, és valamilyen tartalmat fogyasszanak Tőled. Pontosan, itt nem a vásárlás ösztönzése a cél, hiszen egy olyan embertől ne várd el, hogy kinyitja számodra a pénztárcáját, aki már hónapok óta nem mutatott érdeklődést céged iránt.
Itt az e-mailek minden egyes elemével azért kell küzdened, hogy megnyissák azokat és kattintsanak. Ha sikerült, akkor nyert ügyed van, mert folytathatod velük a kommunikációt, viszont ha többszöri próbálkozásra sem sikerült valami cselekvést kicsikarnod tőlük, akkor itt az ideje archiválni, vagy leiratkoztatni őket listádról.
Neked melyik e-mail marketing kampány tetszett a legjobban? Melyiket fogod máris megvalósítani webáruházadban?