Hogyan add hozzá a marketingesed a Facebookhoz?

hogyan add hozzá a marketingesed a facebookhoz

Azok a vállalkozók vagy cégvezetők, akik nem használják nap, mint nap a Facebook vállalkozáskezelőjét, bizony bajban lehetnek akkor, amikor egy új marketingest vagy marketing ügynökséget kell hozzáadni ehhez a felülethez, hogy átvehessék az oldal és a hirdetések kezelését. Ne aggódj, ha Te is köztük vagy, hiszen tapasztalatból mondjuk, hogy egyre nehezebbé válik ennek a felületnek a kezelésre, ráadásul az sem könnyíti meg a helyzetet, hogy a kék óriás évente akár többször is módosítja a menü elrendezését, a menüpontok nevét, és funkciókat helyez át egyik helyről a másikra.

Ezzel a cikkünkkel azoknak szeretnénk segíteni, akik új marketingeseiket, közösségi média menedzsereiket vagy PPC szakemberüket szeretnék hozzáadni a Facebook felületeihez. Az alábbiakban megnézzük, hogy mit, hol találsz, és kinek milyen jogosultságot kell adnod, hogy megfelelően elvégezhesse a feladatait.

Facebook oldal és Vállalkozáskezelő kezelése

Kezdjük az egyszerűbbel. Nézzük meg azt, hogy hogyan tudod az új közösségi média menedzsered hozzáadni a Facebook üzleti oldaladhoz, hogy ő bejegyzéseket készíthessen az oldalra.

Kezdésként fontos tisztában lenned az alábbi szabályokkal:

  1. Csak a Vállalkozáskezelő (Business Manager) adminisztrátorai rendelhetnek hozzá embereket oldalakhoz.
  2. Legjobb az, ha az oldalakhoz hozzárendelni kívánt felhasználót felveszed a Vállalkozáskezelő-fiókodba.

Nézzük meg lépésről-lépésre, hogy hogyan kell ezt megtenned:

  1. Nyisd meg a Vállalkozás beállításai területet.
  2. Felhasználók pont alatt kattints az Emberek elemre.
  3. Válaszd ki azt a személyt, akinek hozzáférést szeretnél adni.
  4. Kattints az Objektumok megadása pontra, majd válaszd az Oldalak lehetőséget.
  5. Válaszd ki az oldalt, amelyhez hozzáférést szeretnél biztosítani. Kapcsold be az illetőhöz hozzárendelni kívánt feladatokat. Másik lehetőségként aktiváld az adminisztrátori hozzáférést, amellyel lehetővé teszed a felhasználó számára az objektum kezelését és minden elérhető feladat végrehajtását.
  6. Kattints a Változtatások mentése lehetőségre.

Milyen típusú hozzáférést adj?

A kívánt személy fiókjának kiválasztása után lehetőséged lesz arra, hogy különböző szerepköröket rendelj hozzá a profilhoz. Melyiket kell választanod?

  • Ha kizárólag bejegyzések készítésére, az üzenetek és kommentek moderálására, vagy események kezelésére adsz hozzá valakit, akkor bőven elég az Alkalmazotti, azaz Employee szerepkör.
  • Amennyiben azt szeretnéd, hogy az új kezelő hozzáférjen a vállalkozás adatokhoz, menedzselhesse a további hozzáadott személyeket, fiókokat és oldalakat, akkor válaszd az Admin szerepkört.
  • Továbbá adhatsz kifejezetten pénzügyi hozzáférést is például a könyvelődnek, hogy le tudja tölteni a hirdetések után kiállított számlát.
  • A pénzügyi szerkesztő, azaz Finance Editor szerepkör ezek mellett még arra is ad jogosultságot, hogy az illető módosítsa a bankkártya adatokat.
  • Ezen felül fejlesztőt is hozzáadhatsz a vállalkozáskezelőhöz, ha bonyolultabb applikációkat szeretnél létrehozni.

Mit kell tenned, ha még nincs Vállalkozáskezelőd?

Ha még nincsen Vállalkozáskezelőd, azaz csupán van egy üzleti oldalad, amit a saját profiloddal hoztál létre és csak az üzleti oldalon elérhető beállításokat és lehetőségeket használod, akkor mindenképp azt tanácsoljuk, hogy hozz létre egy Vállalkozáskezelőt, és kösd azt össze a már meglévő üzleti oldallal.

Ez azért fontos, mert így sokkal több vállalkozások számára elérhető funkcióval fogsz gazdagodni, például a termék fájlok integrációja, pontosabb és részletesebb hirdetések létrehozása, és jobb statisztikák böngészése.

De ha még nem rendelkezel ilyennel, akkor közvetlenül az üzleti oldalról is hozzáadhatod az új menedzsert:

  1. Navigálj az üzleti oldaladra és fent válaszd a Kezelés gombot.
  2. Bal oldalt válaszd ki a Page access, azaz az oldal hozzáférései menüt.
  3. Itt a Facebook hozzáférésnél tudsz hozzáadni új személyeket a Facebook oldal kezelésére.
  4. A Facebook oldal kezelése mellett akár teljes hozzáférést, azaz admin szerepet is adhatsz neki, ha arra van szükség, hogy minden más fiókot, oldalt és embert kezelni tudjon az illető.

Hogyan add hozzá a marketingesed, aki a hirdetéseket fogja kezelni?

Ha egy ügynökséget vagy egy szabadúszót nem csak arra bérelsz fel, hogy menedzselje az üzleti oldaladat, hanem arra is, hogy Facebook hirdetéseket indítson számodra, akkor az alábbiakat kell tenned:

A fenti leírás szerint elsőként hozzá kell adnod az illetőt a Vállalkozáskezelőhöz (Business Manager).

Ezután, a Vállalkozáskezelőben meg kell keresned a Hirdetési fiók beállításait, ahol megtalálod azt a lehetőséget, hogy új kezelőt adj hozzá. Az emberek hozzáadása (Add people) gombra kattintva az e-mail cím vagy az illető nevének begépelésével találhatsz rá az új marketingesedre.

Ha nem találod őt a listában, akkor ellenőrizd, hogy:

  1. Valóban jó-e az e-mail cím.
  2. Hozzáadatd-e már a Vállalkozáskezelőhöz.
  3. Ismerősök vagytok-e Facebook-on.

Milyen szerepkört adj az új PPC-s szakemberednek?

A megfelelő profil kiválasztása után három lehetőség közül választhatsz: Admin, Hirdető, vagy Elemző.

  • Az adminok létrehozhatnak, szerkeszthetnek és megtekinthetnek hirdetéseket, hozzáférhetnek a jelentésekhez, szerkeszthetik a fizetési módokat és kezelhetik az adminisztrátori jogosultságokat.
  • A hirdetők a hirdetési fiókhoz már hozzáadott fizetési mód alkalmazásával láthatják és szerkeszthetik a hirdetéseket. A fizetési módot is megtekinthetik, de nem látják a fizetési adatokat és nem szerkeszthetik azt.
  • Az elemzők megtekinthetik a hirdetéseket és hozzáférhetnek a jelentésekhez, viszont egyiket sem szerkeszthetik.

Katalógus és Meta Pixel

Ha már a hirdetések menedzsmentjéről beszélünk, akkor két másik nagyon fontos tényezőt is meg kell említenünk. Egy PPC szakembernek ugyanis sokszor nem csak az a feladata, hogy hirdetéseket optimalizáljon és hozzon létre, hanem gyakran még a hirdetési fiókot be kell csatornáznia a megfelelő adatforrásokkal is, hogy a hirdetések megfelelően működhessenek.

Ilyen alapvető adatforrás a Facebook Pixel, vagy Meta Pixel, amit a weboldalon vagy webáruházban kell elhelyezni ahhoz, hogy a Facebook hirdetések mérni tudják a hirdetés hatékonyságát és el tudják raktározni a célközönség adatokat.

A katalógus pedig webáruházaknál nélkülözhetetlen, ugyanis ezzel az adatforrással tudunk létrehozni dinamikus termékhirdetéseket és katalógus hirdetéseket, amelyek a webáruházban található termékeket mutatják meg az érdeklődőknek.

Egy PPC szakembernek ezekhez is szüksége van hozzáférésre, hogy gördülékenyen el tudja végezni a munkáját, és jelezni tudja az ügyfél számára, ha esetleg valami probléma van, például, ha kritikus termékinformációk hiányoznak a katalógusból.

Facebook Pixel hozzáférés

Megoszthatod Meta Pixelt a vállalkozásban dolgozó többi emberrel. A Pixel megosztásához rendelkezned kell egy Vállalkozáskezelővel.

A Pixelhez való hozzáférés megadásának 2 módja van:

  1. A Business Manager adminisztrátoraként hozzá adhatod a kívánt személyt a Pixelhez vagy a Pixelhez kapcsolódó hirdetési fiókhoz. Csak a Pixelhez tartozó Vállalkozáskezelő adminja oszthatja meg azt más adminokkal, akik aztán hozzárendelhetik az azon belüli hirdetési fiókokhoz.
  2. Második opcióként a PPC szakembered is kérhet szerkesztési jogot a Pixelhez, ha Te ezt még nem adtad meg neki eddig.

Így add hozzá a marketingesed a Pixelhez:

  1. Nyisd meg a Vállalkozás beállításai területet.
  2. Az Adatforrások alatt kattints a Pixelek elemre.
  3. Válaszd ki azt a Pixelt, amelyhez hozzá szeretnél adni valakit.
  4. Kattints a Személyek hozzáadása gombra.
  5. Válaszd ki a hozzárendelni kívánt személyeket és szerepköröket.
  6. Kattints a Hozzárendelés gombra.

Katalógus hozzáférés

Ahhoz, hogy valakit hozzáadj a Katalógus beállításokhoz, hasonlóan kell eljárnod, mint a Pixelnél, csak egy almenüvel fentebb kell menned.

  1. Győződj meg róla, hogy a személy hozzá van adva a Business Managerhez.
  2. Nyisd meg a Vállalkozás beállításait, és válaszd ki a vállalkozásodat.
  3. Válaszd az Adatforrások menüpontot.
  4. Válaszd a Katalógusok menüpontot, és válaszd ki a katalógus nevét.
  5. Válaszd az Emberek lehetőséget, hogy láthasd azokat a személyeket, akiknek már vannak katalógus hozzáférései. A módosításhoz vagy új kezelő hozzáadásához válaszd az Emberek hozzáadása lehetőséget.
  6. Válaszd ki a személy nevét a bal oldalon.
  7. A jobb oldalon válaszd ki a Katalógus kezelése vagy a Hirdetések létrehozása lehetőséget a személy jogosultsági szintjeként.
  8. Válaszd a Hozzárendelés lehetőséget.

Ezekben a menüpontokban mindent meg fogsz találni, amire csak szükséged lehet ahhoz, hogy hozzáadd az új marketingesedet vagy a marketingügynökséget a vállalatodhoz, hogy gördülékenyen végezhessék a munkájukat.

Amit sosem szabad elfelejtened, hogy mindenképp Te hozd létre a Vállalkozáskezelőt, Te legyél az admin és a vállalkozás tulajdonosa, hiszen ezeknek azután is a Te kezedben kell lenniük, miután esetleg szétválnak az útjaitok a kezelő szabadúszóval vagy céggel!

Nézd meg a többi cikkünket is: