A hirdetések előnyei az organikus forgalommal szemben

A hirdetések előnyei az organikus forgalommal szemben (1)

Tartalomjegyzék

A kis- és középvállalkozások (KKV) a vállalkozói élet középpontját jelentik, és hiába apróak, rengetegen vannak, ezért itthon és világszerte is jelentős mértékben hozzájárulnak a gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez. 

Kis méretükből adódik, hogy kezdeti lendületük és forgalmuk kritikus tényezők, amelyek meghatározhatják túlélésüket a piaci versenyben. A KKV-k korai szakaszában gyakran a stabil ügyfélkör, a folyamatos pénzforgalom és a hiteles piaci jelenlét kiépítése (brand) a legfontosabb. 

Ha ezek a feltételek nem teljesülnek minél hamarabb, a KKV csődbe fog menni!

Az induló vállalkozások jelentős része (a vállalkozás ötlet és a pénzügyi terv hiánya mellett) a rosszul megválasztott marketingcsatornák miatt megy csődbe, amelyek nem képesek hatékonyan megragadni a célközönséget. Ez a hibás választás — még ha nem is jár minden esetben korai csőddel — jelentős pénzügyi veszteségeket és elszalasztott lehetőségeket eredményezhet. 

Ezeknek a szempontoknak a kiemelésével fogunk most elmélyedni a KKV-k világában, fontosságában, kihívásaiban — és leginkább a megfelelő marketing döntő szerepében.

A fizetett és az organikus forgalom

Fizetett forgalom

A fizetett forgalom olyan látogatókat jelent, akik egy hirdetésre kattintva érkeznek egy adott weboldalra. A vállalkozások ezeket a hirdetéseket keresőmotoroktól, közösségi média platformoktól vagy más webhelyektől vásárolják meg a forgalom növelése érdekében. 

Ez a fajta forgalom jellemzően célzott, ami azt jelenti, hogy a vállalkozások demográfiai adatok, érdeklődési körök vagy online viselkedés alapján meghatározhatják, hogy ki láthatja a hirdetéseiket. 

A fizetett forgalom általában gyors eredményeket is kínál, mivel a hirdetések már a megjelenésük után elkezdhetik a látogatókat irányítani. Fontos azonban megjegyezni, hogy a fizetett forgalom fenntartása folyamatos hirdetési költségvetést igényel.

Egy olyan nehéz és kompetitív iparágban például, mint a sport, nagyon nehéz egy KKV-nak labdába rúgnia a nagy, több évtizedes múlttal rendelkező multikkal szemben, ezért a hirdetésekkel sokkal nagyobb eséllyel tud új vásárlókat találni, mint organikus forgalommal — már amennyiben magát a terméket szeretné hirdetni. A nagy cégeknek már kiépített brandjük van, ezzel pedig szinte lehetetlen felvenni a versenyt. Amennyiben inkább az organikus forgalom felé hajlunk, érdemes olyan témákkal nekiindulni, amelyek nem direkt módon a termékeinkről szólnak, hanem indirekt módon a sporthoz köthető tevékenységekről — legyen az akár egy edzésterv, a regenerálódás fontossága vagy éppen az aminosavak szerepe —, és ezekbe a tartalmakba beépíteni a termék valamilyen módon.

Organikus forgalom

A másik oldalon az organikus forgalom szerepel, ami olyan látogató forgalmat jelent, amely természetes úton érkezik egy weboldalra, és nem fizetett eszközökkel. Ez a fajta forgalom általában abból származik, hogy a felhasználók egy keresőmotor, például a Google vagy a Bing használata után találnak rá egy webhelyre, de származhat más forrásokból is, például a közösségi médiából, más webhelyeken található linkekből vagy közvetlen látogatásokból is. 

Az organikus forgalmat egyesek értékesebbnek tartják, mint a fizetett forgalmat, mivel általában olyan látogatókat hoz, akiket valóban érdekel, amit egy weboldal kínál, és fenntartható, hosszú távú növekedést biztosíthat — azonban kevésbé tudunk velük targetálni, ezért mások szerint a hirdetésekkel sokkal jobb eredményeket érhetünk el sokkal kevesebb pénzből. 

Ilyen és ehhez hasonló előnyöket és hátrányokat érdemes felsorolni, amennyiben választani szeretnénk a két módszer között.

A két ügyfélszerzési módszer előnyei és hátrányai

SEO vs. hirdetés

Fizetett forgalom előnyei

Gyorsaság: A fizetett forgalom azonnali eredményeket hoz. Amint a hirdetési kampány élesedik, máris megkezdődhet a forgalomterelés.

Célzás: Meghatározott demográfiai adatokat, helyszíneket, érdeklődési köröket és viselkedési formákat targetálhatunk, hogy elérjük az ideális közönségünket.

Skálázhatóság: Amíg van költségvetésünk, a hirdetési költés növelésével skálázhatjuk a forgalom mennyiségét.

Fizetett forgalom hátrányai

Költségek: A fizetett forgalom meglehetősen drágává válhat, különösen a kompetitív iparágakban.

Függőség: Amint abbahagyjuk a fizetést, a forgalom is leáll. Nem nyújt hosszú távú, fenntartható eredményeket.

Hirdetési vakság: Az internetfelhasználók egyre immunisabbak a hirdetésekre. Egyesek akár reklámblokkolókat is használhatnak, ami csökkentheti a fizetett kampányok hatékonyságát.

Az organikus forgalom előnyei

Hitelesség és bizalom: A felhasználók gyakran megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tartják az organikus találatokat, mint a fizetett találatokat.

Hosszú távú eredmények: Az organikus forgalmat növelő SEO-erőfeszítések hatása hosszú ideig tarthat, folyamatos forgalmat biztosítva.

Költséghatékony: Bár a SEO nagy idő és energiaberuházást igényel, hosszú távon gyakran költséghatékonyabb lehet, mint a fizetett forgalom, mivel nem kell fizetned minden egyes kattintásért vagy megjelenésért.

Az organikus forgalom hátrányai

Időigényes: Időbe telik, mire a SEO-erőfeszítések eredményt hoznak. Ez egy hosszú távú stratégia.

Bonyolultság: A SEO összetett, és különböző területeken igényel szakértelmet, a weboldal technikai szempontjaitól kezdve a tartalomkészítésen át a linképítésig.

Algoritmusfüggőség: Az organikus rangsorolásodat folyamatosan befolyásolni fogják a keresőmotorok algoritmusának változásai, amelyekre nincs ráhatásod.

Az organikus forgalom tehát jó, de egy igencsak hosszú távú játszma, amire egy induló vállalkozásnak a legtöbb esetben nincs ideje. Éppen ezért csak és kizárólag olyan témákkal érdemes organikus forgalomra pályázni, amelyek időtállóak, örökzöldek és a következő években (vagy inkább évtizedekben) biztosan nem fognak változni. Ilyenek például az egészség, az utazás vagy a romantikus könyvek világa.

Kijelenthetjük tehát, hogy a KKV-knek — amennyiben nem áll mögöttük jelentős tőke — a hirdetések sokkal fontosabbak lesznek a kezdeti szakaszban.

A legjobban persze akkor tud majd működni hosszú távon a vállalkozás, ha mindkét ügyfélszerzési módra jelentős hangsúlyt fektet.

Összefoglalás

A fizetett forgalom a megvásárolt hirdetéseken keresztül érkező látogatókat jelenti — azonnali eredményeket, pontos célközönségcélzást és skálázhatóságot kínálva. Ugyanakkor költséges lehet és a reklámvakság is erőteljesen sújthatja. 

Az organikus forgalom ezzel szemben természetes módon, SEO-erőfeszítések révén jön létre, hitelességet teremt, hosszú távú eredményeket biztosít, és hosszú távon bizony költséghatékonyabb lehet, mint a hirdetések. Ezen előnyök ellenére azonban az organikus forgalom generálása időigényes, összetett és a keresőmotorok algoritmusainak változásától függő lehet. 

Mindkét megközelítésnek megvannak tehát a maga előnyei és a hátrányai, így egy átfogó marketing stratégia fontos, egymást kiegészítő elemei kell, hogy legyenek!

Azt pedig, hogy egy vállalkozásnak — legyen bármely méretű — szüksége van marketing stratégiára, már mondanunk sem kell. Az ügyfélszerzés és az ügyfelek megtartása olyan fontos, hogy a legtöbb nagy márka values (értékek) listájában és mission statementjében (küldetés) szinte elsőként szerepel különböző módokon megfogalmazva.

Ha szeretnéd, hogy a KKV-d marketingje hatékonyan működjön, keress meg minket!

Nézd meg a többi cikkünket is:
mennyibe kerül az online marketing
Mennyibe kerül az online marketing?

Marketing ügynökségünk hetente több árajánlatkérést kap KKV vezetőktől, tulajdonosoktól, egyéni vállalkozóktól, vagy más külsős marketingest kereső cégek reprezentatívjaitól. Egy-egy új együttműködés létrejötte előtt az egyik

Tovább olvasom »