Lődd weboldalad előre a Google-ban keresőoptimalizálás (SEO) használatával

SEO Tippek

Tartalomjegyzék

Te is mindig arra vágytál, hogy organikusan érj el nagy weboldal látogatottságot? Azt szeretnéd, hogy a weboldalad megjelenjen a Google kereső oldalának első lapján ha valaki releváns kulcsszavakkal keres? Ebben a cikkben megtanítjuk mit kell ehhez tenned.

Tudtad, hogy fizetett hirdetések nélkül is tudsz forgalmat irányítani a weboldaladra? A SEO (Search Engine Optimization),más néven keresőoptimalizálás, arra van kitalálva, hogy a Google számára vonzóvá és hasznossá tedd a weboldalad. A Google folyamatosan szkenneli a weben levő tartalmakat. Persze maga az algoritmus amit használnak a rangsoroláshoz titkos, de a SEO 3 része abban segít a weboldal tulajdonosoknak vagy fejlesztőknek, hogy a keresőrobot számára értékes elemek használatával előbbre repítse a honlapot.

Google keresőmotor

Hogyan kezdj neki a keresőoptimalizálásnak?

Először is, kulcsszókeresésbe kell fognod. Ez az első és legfontosabb lépése az egész procedúrának. Gondold végig, miről szól az oldalad? Milyen szavakat (kulcsszavakat) használva kereshetnek az emberek a szolgáltatásodra vagy termékedre? Elemezd az eredményeket, amiket a Google találati oldalán találsz. Ha látod, hogy nagy a konkurencia és a vetélytársaid már nagy piaci presztízsnek örvendnek és jó SEO-val rendelkeznek—ezt meg tudod állapítani miután elolvastad a következő 3 bekezdést— akkor keress addig, míg olyanokat nem találsz amire kisebb a verseny.

Amit mindenképpen tudnod kell mielőtt belevágsz a folyamatba, hogy a keresőoptimalizálás eredménye sokkal de sokkal később látszódik, mint a fizetett hirdetéseké. Ezért semmiképpen se várd, hogy holnapra már az első oldalon lesz a weboldalad. Ez ugyanis egy hosszú, hónapokig is eltartó folyamat. De ha elég ügyes és rafkós vagy, sokat elérhetsz a belefektetett munkáddal.

Mi a SEO 3 része?

  • On-site SEO
  • Folyamatosan frissülő minőségi tartalom
  • Off-site SEO

Nézzük meg mind a 3 tényezőt egyesével, hogy jobban átlátható legyen a kép.

On-site SEO, azaz a weboldal technikai felépítése

Fontos, hogy a weboldalad ne csak kívülről nézzen ki jól, hanem a kódja is logikusan és következetesen felépített legyen. Ha nem értesz a weboldalkészítéshez, keress olyan szakembert aki ezt keresőbarát módon el tudja neked készíteni. 

Az on-site azt jelenti, hogy az oldalon levő technikai beállításoknak mutatnia kell, hogy az egyes oldalaid miről szólnak és ezt a Google felé is mutatnod kell. Amit az on-site SEO-hoz tartozik és figyelned kell rá:

  • Címsorok beállítása: h1 h2 h3… (heading)
  • URL-ek
  • Oldalcímek (page title)
  • kulcsszavak jelenléte (keyword)
  • elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  • kulcsszósűrűség (keyword density)
  • kevés komplikált átirányítás
  • ne legyen felesleges 404-es oldal
  • meta leírások (meta description)
  • kép címek (image title and alt text)

Figyelj rá, hogy az elsődleges kulcsszavad mindenképpen benne legyen az oldal címében, URL-jében, a meta leírásban és arra, hogy egy oldalon csak egy H1-es címsorod legyen.

Amit nagyon sok SEO specialista vagy weboldalkészítő elfelejt, az az, hogy a weboldalszöveget nem csak a Google-nek írjuk, hanem elsősorban a látogatónak és olvasónak. Ezért ne vidd túlzásba a kulcsszósűrűséget, mert az emberek számára élvezhetetlen lesz, és hiába érted el a megnövekedett organikus forgalmat, ha a negatív élmény miatt el is hagyják a webhelyedet.

SEO- weboldal tartalom

Folyamatosan frissülő tartalom

Sok más magyar blogon nem említik külön a frissülő tartalmat mint SEO tényezőt, hanem hozzáveszik az on-site optimalizálás részhez. A mi megközelítésünkben az oldalon levő optimalizálás a technikai beállításokat tartalmazza. Igaz, hogy a megújuló tartalom is egy weboldal részét képzi, de a Google előrébb rangsorolja azokat az oldalakat is, ahol érzékel folyamatos tartalomfrissítéseket. Nem is beszélve arról, hogy a tartalom egy honlap szíve és lelke. Hallottad már azt a tippet, hogy mindenképp legyen egy blogod a weboldaladon, ahol bizonyos időközönként releváns cikkeket osztasz meg? Hát ez volt az oka.

A keresőmotor szemében értékes az a weboldal, ahol a tartalom folyton frissül, hiszen így a Google meg tud bizonyosodni arról, hogy az oldal karban van tartva és nem tartalmaz elévült információt. Emiatt fontos, hogy rendszeresen írj és tartsd magad a felállított tartalommarketing stratégiádhoz, mert sokat fog neked segíteni hosszútávon. Ha nem vagy a szavak embere, de nem akarod kihagyni a lehetőséget, akkor fogadj fel egy vérbeli tartalommarketingest.

Ahogy a cikk elején is említettük, a keresőoptimalizálás egy lassú folyamat, így az is hetekig eltart mire az keresőrobot újra indexeli, újra szkenneli a honlapot. Van egy módszer, amivel segítheted őket ebben a folyamatban, erről a cikk végén fogok írni.

off-site linképítés

Off-site SEO, avagy építsd fel a linkbirodalmad

Az nem elég, hogy a weboldaladon profi tartalmakat generálsz. Be is kell bizonyítanod, hogy mások is hisznek abban, amit leírsz és állítasz. De hogyan bizonyítsd ezt be? Minél több más weboldal hivatkozik a te weboldaladra, mint hiteles tartalomforrás, annál magasabbra fogja értékelni a Google a honlapodat. Ha egyre több jó minőségű weboldalon található link (backlink) a te tartalmaidra, akkor bizony a keresőmotor számára is egyre feltűnőbb lesz az oldalad. Mivel mások is beszélnek róla, ezért nem szolgáltathatsz invalid információkat.

Próbáld meg kiépíteni a linkbirodalmad, amivel egyre nagyobb presztízst tudsz kialakítani a Google szemében is. Hidd el a munkád meg fog térülni hosszú távon.

Hogyan legyenek backlinkek a weboldaladra?

A legfelkapottabb módszer a backlink építésre a vendég blogok írása. Ha te is rászánod magad a vendég posztok írására, elsősorban keresned kell olyan kapcsolódó weboldalakat, ahol fogadnak ilyen tartalmakat. De vigyázz, mindenképp olyan honlapot keress, aminek a témája illik a tiédhez, hiszen csak abban az esetben lesz érdekelt az ottani közönség rákattintani a te linkjeidre. Ne tömd tele a cikket weboldal linkekkel, mert az ilyeneket könnyen elutasíthatják. Emellett, mindig törekedj a hasznos üzenetre, ami értéket ad át az olvasóknak. Ne csak a saját linképítési érdekeidet tartsd szem előtt.

Ha ez a módszer túl fáradságosnak tűnik neked, akkor egy másik lehetséges megközelítés lehet a partnerkapcsolatok építése. Ebben az esetben hasznos üzleti kapcsolatokat kell kiépítened, esetleg megkérheted az ismerős cégvezetőket, hogy tegyétek ki egymás logóját a weboldalra egy linkkel a honlapra. Ezekkel a kis praktikákkal sokat tudsz segíteni a helyezéseden.

A sitemap és a Google Search Console

A Google Search Console-t itthon csak Webmester Eszköznek nevezik. Ha ide regisztrálsz, összekötöd a weboldaladdal és feltöltöd a weboldalad sitemap-jét—ami egy kivonata a weboldalad struktúrájának—kicsit gyorsíthatsz a rangsorolási folyamaton. Ugyan ezen a helyen fogod látni, ha valamilyen probléma van a honlapoddal, esetleg ha bizonyos tartalmakat nem sikerült indexelnie a Google-nak.

Ha további hasznos dolgokat szeretnél olvasni a SEO-ról, akkor mi ezt az angol nyelvű weboldalt ajánljuk neked.

Biztos vagyok benne, ha figyelmesen betartod és alkalmazod az itt tanult praktikákat, akkor kis idő múlva te is meg fogod látni a jótékony hatását.

Nézd meg a többi cikkünket is: