Így aktiváld a felhasználóidat!

Így aktiváld a felhasználóidat

Ha online szolgáltatást értékesítesz, például software-t, akkor meglehetősen nehéz dolgod lehet a felhasználók aktiválásával. Szolgáltatások online eladásánál nagyon fontos, hogy a vásárló a rendszerben rejlő értéket minél hamarabb meglássa, így visszatérő fogyasztóvá válhat. Ám az idáig vezető út túlnyomó részben rögös, és semmiképpen sem egyszerű.

A SaaS cégek (Software as a Service) egyik legnagyobb ellenségei az inaktív felhasználók, akik nem veszik az energiát ahhoz, hogy kiismerjék az összes lehetőséget, amit a szolgáltatás nyújt. Mivel kezdetben nem töltenek vele elég időt és nem viszik végig a fő folyamatokat, nem veszik észre a benne rejlő potenciált, így nagyon hamar lemorzsolódnak.

Mint azt tudjuk, az összes szolgáltatás lényege az, hogy értéket adjanak a vásárlóknak. Viszont, ha ez az érték bizonyos folyamatok, beállítások végén mutatkozik, kénytelenek vagyunk a felhasználót végigsegíteni ezen az úton, vagy motiválni ha elakad, a pozitív végeredmény érdekében. Így mindenki nyer, hiszen nekünk lesz egy új előfizetőnk, a vásárló pedig boldog, mert valós megoldást nyújtunk a problémájára.

A következő bekezdésekben számos olyan trükköt olvashatsz, amivel kimozdíthatod felhasználóidat a tétlenségből, és elindíthatod őket a cél felé haladó úton.

felhasználó aktiválás

Mutasd a haladást

Minél rövidebb a célhoz vezető út, annál izgatottabbá válunk az elérése miatt. Ennél még motiválóbb csak az lehet, ha már csak pár lépésre vagyunk tőle.

Tegyük fel, hogy az online felhasználódnak regisztrálnia kell, ki kell töltenie egy űrlapot, installálnia kell a software-t és azon belül 3 darab fontos beállítást kell elvégeznie azért, hogy minden funkció rendesen működjön. Lehet, hogy megfelelő leírás és irányítás nélkül már az űrlap kitöltésen sem jut tovább a regisztrálók 15%-a, de még több potenciális ügyfelet vesztesz el a beállítás résznél.

Ha több kihagyhatatlan lépést kell megtenniük, mindenképpen mutasd nekik, hogyan teljesítenek. Hozz létre egy ellenőrző listát, ahol leírod az összes mérföldkövet, és egyesével kihúzódik az, amelyiket már teljesítették. A haladás illúziójával elérheted az ösztönzést, így sokkal tovább érnek majd el a folyamatban az érdeklődők.

Egy extra tipp! Azokat a lépéseket is jelöld a listán, amiket már ezelőtt megtett, mert ez extra adag magabiztosságot és motivációt fog a látogatónak adni. Például, két olyan üzlet közül, ahol törzsvásárlói kártyával szeretnék motiválni az odajárókat, sikeresebb lesz az a hely, ahol egy 12 pecsétes kártyát kapnak a vendégek, amin már 2 jelölés van, mint a másik, ahol a nulláról kell 10-et összegyűjteni.

Jutalom

Adj jutalmat

A génjeinkbe van kódolva, hogy több energiát is képesek vagyunk belefektetni olyan tevékenységekbe, amikért jutalmat kapunk. Ezért ne vesd el azt a marketingötletet, hogy egy jelképes, de mégis nagyon hasznos ajándékot adj az érdeklődőknek. Például így működött a Dropbox rendszere is, ahol minden egyes újonnan meghívott tag után extra tárhelyet kaptál.

De ugyanezen a logikán alapszanak a Facebook-os nyereményjátékok is, amik manapság hatalmas aktivitást képesek produkálni egy-egy cégnek. Gondolom te is találkoztál már ilyenekkel, főleg most, a karácsonyi szezon környékén. Amire mindenképpen figyelned kell, hogy a cselekvés, amit kérsz a felhasználótól, hasznos legyen a te számodra, de hozza az érdeklődőt is közelebb hozzád. A jutalom amit adsz, pedig értékes legyen neki, de könnyen megvalósítható neked. Mire vágyik a célközönséged?

Vigyázz, a jutalom teljesülése után a legnagyobb a kockázata annak, hogy a felhasználó/érdeklődő elhidegüljön tőled. Már megkapta amit akar, ezért nincs miért maradnia. Emiatt fontos a remarketing, és az érdeklődők gondozása (lead nurturing).

felhasználó aktiválás

Kezdetben kevés, de figyelemfelkeltő információt adj

Te is néha a technológia függőjének érzed magad? Azon kapod magad, hogy rákeresel valamire a Google-ben, de 10 perc múlva már valami teljesen mást böngészel? Az online keresés és érdeklődés felkeltés titka az, hogy kezdetben csak kevés, de érdekfeszítő információt adjunk át az embereknek. Emellett, szükséges mellé egy gomb vagy link, amire rákattintva azonnal egy olyan oldalra érkeznek ahol a témához kapcsolódó további részletes információt olvashatnak. Ez a logika áll az online hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó landing/érkező oldalak mögött is.

Használod a Twitter-t? Akkor biztosan tisztában vagy azzal, hogy egy tweet maximum 140 karakterből állhat. Ez a limitálás előhozza a kreatív énjét az embereknek, és ha elég ügyesen fogalmaznak, embertömegek érdeklődését tudják felkelteni, és tovább vezetni őket a megfelelő oldalra. Ha magyar célpiaccal dolgozol, akkor valószínűleg nem a Twitter lesz a fő eleme a social media stratégiádnak, de semmiképp se hagyd ki, ha külföldre, pl Amerikába, értékesítesz.

Twitter
Forrás: https://www.cnbc.com/2018/09/21/twitter-says-it-patched-a-bug-that-could-have-shared-users-private-messages-with-developers.html

Alapvetően kíváncsi természetűek vagyunk, és az olyan tartalmak, hirdetések és webszövegek, amik ezt az alapvető emberi tényezőt figyelembe veszik, nagy hatással lehetnek az egész cég növekedésére.

Használd ki a Pavlovi-reflex előnyeit

Biztosan te is ismered a Pavlovi-reflex kifejezés mögött rejlő történetet. Neked engedélyezve vannak a hang és fény értesítések a telefonodon? Ha igen, akkor valószínűleg te is ennek a kondicionált reflexnek az áldozata vagy. Ezért nyúlsz rögtön a telefonodhoz, amikor pittyog a Messenger vagy a Gmail, mert már megtanultad, hogy ezek a hangjelzések milyen történésekhez társulnak.

Ha ugyanígy szeretnéd a szolgáltatásodra függővé tenni a felhasználókat, tégy elérhetővé egy olyan funkciót (push notification), ahol egy bizonyos egyedi hangjelzés egy folyamat lezárultát, vagy siker megtörténtét jelzi. Így biztosan többen fogják aktívan használni a rendszeredet.

Ha úgy érzed, hogy bármelyik folyamat létrehozásához szükséged van egy marketinges szakmai simításaira, ne habozz  és keress fel minket!

Forrás:  Susan M. Weinschenk – 100 dolog amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről

Nézd meg a többi cikkünket is: