keresőoptimalizálás hibák

A 3 leggyakoribb SEO hiba egy weboldal újratervezésekor

Egy weboldal üzemeltetése bizony nagy felelősséggel jár.

Ha az oldal leáll, annak komoly következményei lehetnek – mind a látogatóforgalomban, mind pedig a bevételben.

A látogatók ebből a szempontból viszonylag megbocsátóak, hiszen megannyi másik weboldal közül választhatnak, csupán néhány kattintás, és már meg is találták a keresett információt vagy terméket egy másik honlapon.

Van azonban egy másik látogató fajta, aki korántsem ilyen elnéző, és a memóriája is sokkal jobb, mint az emberé. Ez nem más, mint a Google.

A világ legnagyobb keresőmotorjának ugyanis rendkívül fontos, hogy releváns, hasznos és minden igényt kielégítő találatokat szolgáltasson a felhasználóinak.

Amennyiben viszont egy weboldal nem működik, miután a Google odaküldte a látogatókat a találati oldalról (SERP), az bizony rossz fényt vet magára a keresőóriásra is. Ezt pedig még ő sem engedheti meg magának egy olyan kompetitív környezetben, mint az internet.

Az eredmény az lesz, hogy a Google bünteti fog. Minél nagyobb a leállás, annál nagyobb a büntetés.

Egy néhány napos kimaradás még önmagában nem jelent túl nagy problémát, hiszen hibázni emberi dolog, és az oldal újraindulásakor a Google azonnal látni fogja, hogy csak egy apróbb probléma volt a háttérben, de már megoldódott – így néhány nap lefolyása alatt egyre nagyobb forgalmat küld ismét az oldalra, majd 2-3 héten belül visszaáll a régi rend.

Azonban ha a kimaradás nagyobb, a Google sem lesz ilyen elnéző.

Éppen ezért a legutolsó dolog, amit egy weboldal tulajdonos látni akar, az így néz ki:

marketing hibák

A potenciális veszélyforrások pedig még nagyobb kárt tudnak tenni egy olyan kockázatos művelet során, mint a weboldal újratervezés.

Ha rossz szakemberekre bízzuk a honlap kialakítását, annak már rövidtávon is nagyon súlyos következményei lehetnek.

Íme, a 3 leggyakoribb keresőoptimalizálás hiba, ami lenullázhatja a forgalmat egy weboldal újratervezésekor.

A 3 leggyakoribb SEO hiba egy weboldal újratervezésekor

1. A weboldal belassulása

A weboldal sebessége egy nagyon fontos technikai SEO faktor.

A SEO magyarul keresőoptimalizálást jelent – az online marketing egyik legfontosabb része, amely során a weboldalakon olyan módosításokat hajtunk végre, amelyeknek hála előrébb kerülhetnek a Google találati listáján az egyes kifejezésekre, kulcsszavakra.

Ráadásul a weboldal sebesség azon tulajdonságok közé tartozik, amelyek nem csak a keresőrobotokat, de magukat a felhasználókat is hihetetlenül erősen befolyásolják, hiszen minden egyes másodperc növeli a visszapattanás esélyét, és jelentősen csökkenti az oldal konverzióját.

A probléma megoldásához a legtöbb esetben nincs másra szükség, mint két fontos módosításra: 

  1. Egyrészről érdemes beiktatni egy tárhely cserét, amennyiben a tárhely szolgáltatónk lassú
  2. Másrészről pedig fontos, hogy a weboldal mögötti kód helyesen legyen strukturálva és ne foglaljon túl sok helyet

Nemrégiben a https://kavefolt.hu/ oldalt pontosan ezzel a két változtatással teszteltük, hogy lássuk, mekkora változás érhető el csupán két dolog megváltoztatásával.

Az eredmények magukért beszélnek:

Előtte:

Utána:

weboldal sebesség

2. SSL tanúsítvány hiánya

Kezdetben csak a Chrome, ma már viszont szinte az összes böngésző figyelmeztet, ha egy weboldal nem biztonságos – azaz nem titkosított csatornán történik a kommunikáció.

Az SSL ugyanis pontosan ezt jelenti: 

  • A weboldal kezeli az adatokat
  • Az adatok azonban titkosításon esnek át
  • Így a weboldalt – így a weboldalon történő fizetést is – biztonságosan használhatjuk

Egy SSL tanúsítvánnyal rendelkező biztonságos online magazinnál a fentebbi “Not Secure”, azaz “Nem biztonságos” felirat helyett ez látható:

Ráadásul a keresőmotorok az SSL-el rendelkező oldalakat előrébb helyezik a találati listában.

Előbb-utóbb tehát minden oldalnak át kell álnia a titkosításra, avagy a HTTPS-re (HTTP helyett), amennyiben nem akarnak lemaradni a versenytársaktól.

Az egyik legnagyobb probléma tehát, amit egy weboldal újratervezésekor el lehet követni, hogy ezt az apró módosítást elmulasztjuk.

Az SSL megszerzésére ugyanis talán nincs is jobb lehetőség, mint egy előre beütemezett weboldal karbantartás.

3. Az átirányítások nem megfelelő használata

Egy weboldal újrastrukturálásakor nagyon sok helyen el tudnak csúszni a dolgok, főleg, ha az adott oldal több száz vagy akár több ezer egyedi aloldallal, kategória oldallal vagy termék oldallal rendelkezik.

Ahhoz ugyanis, hogy ne veszítsünk forgalmat, minden egyes régi aloldalt át kell irányítani a megfelelő, új változatra.

Amennyiben például a rocketing most kapná meg a korábban említett SSL tanúsítványt, az átirányítás így nézne ki:

Régi: http://rocketing.hu

Új: https://rocketing.hu

Látható, hogy bármelyiket is kattintjuk le, a biztonságos HTTPS oldalra jutunk.

Nem kell azonban weboldal újrastrukturálás ahhoz, hogy átirányításokat használjunk, ugyanis a zombi oldalakat (azok az aloldalak, amelyekre egyáltalán nem érkezik látogatóforgalom) rendszeresen, állandó jelleggel érdemes átirányítani.

Itt az URL-ből például azonnal látható, hogy egy elavult, régi tartalomról van szó, ám a kattintás után azonnal láthatóvá válik, hogy megfelelően át van irányítva egy friss tartalomra:

https://www.koviko.hu/blog/melyik-terko-fogyott-legjobban-2014-i-felevben/

Ezt pedig mind a felhasználók, mind pedig a Google díjazza.

Összegzés

A honlap a cégek egyik legfontosabb értéke, főleg akkor, ha az adott vállalkozásnak az online elérhetőségen kívül nincsen semmiféle fizikai üzlete.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy az oldal megfelelően működjön, minden egyes percben.

A weboldal újrastrukturálás és újratervezés rengeteg hibalehetőséget hordoz, ám ugyanakkor ez a legjobb időpont arra, hogy a régi, elavult elemeket megújítsuk az oldalon.

Az SSL tanúsítvány hiánya, a weboldal lelassulása vagy az átirányítások helytelen használata ugyanis mind-mind olyan hiba, ami egy kis odafigyeléssel és szakmai segítséggel könnyen javítható – ellenkező esetben viszont nagy károkat tudnak okozni.

Amennyiben egy szakértő, megbízható csapatot keresel, van egy jó tippünk számodra!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük