Marketing tippek a kirobbanó Black Friday bevételhez

Black Friday marketing

Tartalomjegyzék

2020 rengeteg előre nem látott nehézséget tartogatott a cégek és vállalkozások számára. Sokan kitörölnék ezt az évet az életükből, de mi úgy gondoljuk, hogy még azok is ki tudnak hozni belőle valami kiemelkedően jót, akik eddig nehézségekkel küszködtek.

Koncentráljunk az előttünk lévő lehetőségekre, és arra, amit befolyásolni tudunk, és ne arra, ami már elmúlt, vagy hatásunkon kívül esik. Még van majdnem 2 hónap ebből az évből, ráadásul nem is akármilyen. Előttünk áll a Black Friday, Cyber Monday a Karácsony és az Új Esztendő is, amik rengeteg cég számára az éves bevétel döntő részét teszik ki. Készüljünk fel erre az időszakra megfelelően, teljes energia bevetéssel, hiszen még annál sincs minden veszve, aki eddig nehézségekkel küzdött.

Ebben a cikkben olyan praktikus marketing tippeket fogsz olvasni, amik segítenek abban, hogy tökéletesítsd marketing folyamataidat, és felkészítsd rendszereidet az oda érkező nagy mennyiségű érdeklődő konvertálására, és igényeik kielégítésére.

1. Készíts külön menüt, kollekciót, vagy landing oldalt a Black Friday ajánlatokhoz

Ezt a pontot leginkább két különböző “nehézségi” fokozatra bontanánk. A kezdő, vagy középhaladó megoldás az a külön Black Friday menü vagy kollekció készítése, míg a haladó megoldás mindenképpen a külön landing oldal létrehozása.

Az első megoldás rövidebb időbe telik, kevesebb erőforrást, felkészülést és tervezést igényel, de eredményei is várhatóan alacsonyabbak lesznek, mint egy külön erre a célra szánt landoló oldalnak. A menüs/kollekciós megközelítéssel az érdeklődők elkattinthatnak más menü pontokra, elkavarodhatnak az oldalon, elfelejthetik, hogy miért jöttek ide, és ezek mind rontják a konverzió megtörténésének arányát.

2. Az ajánlatodat ne csak a weboldaladon promótáld, hanem e-mailt is küldj róla közönségednek

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy csak weboldalukon tüntetik fel a kedvezményeket, majd a “marketinget” kimerítik Facebook hirdetések futtatásával.

Fontos, hogy ne feledkezz meg már meglévő feliratkozóidról sem, legyen akár még csak érdeklődő vagy vásárló státuszban. Mindig olcsóbb olyanokat vásárlásra ösztönözni, akik már hallottak rólad, mint azokat, akik még csak most látnak Téged elsőnek.

Készíts szegmentált listádnak egy, az érdeklődésüknek megfelelő szöveggel és tárgymezővel készült e-mail sorozatot, ami már az akciód elstartolása előtti napokban felkészíti őket a pénteki vásárlásra.

3. Péntek után sem áll meg az élet… Adj értéket, amit a vevő megbecsül

Ne csak a pénteki nap rekordbevételére koncentrálj, hanem azon is kezdj el ötletelni, hogy milyen remarketing módszerekkel juthatsz vissza a közönségedhez, akár vásároltak, akár nem.

A legtöbb e-kereskedelemben dolgozó vállalat azt hiszi még mindig, hogy a vásárló és közte lévő kapcsolat csak addig tart, amíg az érdeklődő ki nem nyitja a pénztárcáját, és ki nem fizeti a terméket. De érdemes tudni, hogy a legnagyobb profit lehetőség leginkább az első vásárlás utáni fázisokban rejlik, ugyanis aki egyszer már elköteleződött, azt sokkal olcsóbban lehet újra és újra vásárlásra ösztönözni, mint azokat, akik még sosem vettek Tőled semmit.

Példák arra, hogy hogyan adhatsz nekik még több értéket a Black Friday után, amivel magadhoz láncolhatod a vevőket:

  • Küldj Nurture, azaz érték teremtő e-maileket, amikben leírod a leggyakoribb kérdésekre a válaszokat termékeddel kapcsolatban. A cél az legyen, hogy fenntartsd a vásárló izgatottságát a vásárlás lezárása és a csomag megérkezése között, valamint csökkentsd a visszáru és a panaszok mennyiségét.
  • Készíts külön ajánlatot azoknak a jövőben (persze nem ugyanakkora kedvezménnyel), akik meglátogatták oldaladat, de nem vásároltak Tőled semmit.
  • Ajánlj plusz termékeket és szolgáltatásokat vásárlóidnak úgy, hogy azok igénybevételével még jobban kihasználhassák a termékükben rejlő lehetőségeket, és kiélvezzék funkcióit.
  • Kérj visszajelzést, értékelést a vásárlási élményükről, és magáról a termékről, amit különböző módokon is felhasználhatsz: közösségi oldalon bejegyzésként, landing oldalon vagy értékesítő stílusú emailben bizalomkeltés céljával…

4. Készíts egy chatbot-ot, ami képes lekezelni a hirtelen beáramló kérdéseket

Ha valóban nagy erőforrásokat fektetsz a Black Friday-ba, és nagy mennyiségű weboldal látogatóra számítasz, akkor készülj fel arra is, hogy lekezeld kérdéseiket/kéréseiket. Ma már nem csak az számít, hogy jó minőségű termékeket árulj, hanem az is, hogy kiemelkedő ügyfélélményt nyújts a vásárlás előtt, közben és után is.

Ha ügyfélszolgálatod kapacitása nem elég ahhoz, hogy lekezeljen egy nagyobb, hirtelen beáramló ügyfélkérést, akkor inkább tervezz előre, és készíts/készíttess egy chatbot-ot, ami képes legalább a leggyakrabban feltett kérdéseket megválaszolni. Az egyedi igények, módosítások stb, ígyis-úgyis az ügyfélszolgálatra fognak befutni, viszont a chatbot segítségével nem fogsz olyan embereket elveszteni a hosszú válaszidő miatt, akiknek csak általános kérdései vannak.

chatbot marketing

5. Kezdd el a Black Friday akcióid hirdetését időben

Bár a Black Friday és a Cyber Monday ideje fix, nem kell ajánlataid népszerűsítését csupán ezekre a napokra korlátoznod. Készítsd fel közönségedet időben, ismertesd meg velük az ajánlatodat már pár nappal, akár 1-2 héttel a kitűzött dátum előtt, hogy ne akkor kelljen megismerkedniük ajánlatod minden részletével.

Ha valamilyen szolgáltatást nyújtasz, és az eddigi tapasztalataid alapján szolgáltatásod extra értéket nyújthatna ügyfeleidnek a Black Friday során, mint például e-commerce szoftverek, vagy marketing megoldások, akkor nyugodtan hozd előre a saját Black Friday-odat, hogy ők már szolgáltatásoddal felvértezve várhassák saját közönségük érkezését.

6. Élesítsd upsell és cross-sell kampányaidat

Ennél a két fogalomnál kicsit rendet kell tenni a fejekben, ugyanis sokan keverik a kettőt.

Míg mind a két marketing megoldás célja, hogy extra értéket adjon a vásárlónak, és növelje a kosárértéket, addig van egy nagy különbség köztük.

A cross-sell olyan termékeket ajánl, ami az első termék megvásárlását teszi még hasznosabbá, így egy kicsit több pénzért a vásárló azonnal több értéket kap, mintha csak egy terméket vásárolt volna. Ilyen például egy nyomtató megvásárlásakor a bele illő patron, egy fényképezőgép vásárlásakor a memória kártya, vagy hajszárítónál a fésű ajánlása.

Ezzel szemben az upsell az első kiválasztott terméktől függetlenül ajánl további lehetőségeket. Ezzel gyakran találkozhatunk e-mail kampányokban, vagy webshopokban a checkout résznél “További ajánlataink”, vagy “Legkedveltebb termékeink” névvel ellátott blokkok formájában.

A különbségeket tisztázva tovább léphetünk arra a fontos tényre, hogy Black Friday és Cyber Monday hirdetéseid elindítása előtt érdemes meggyőződnöd arról, hogy ezek a funkciók be vannak állítva webáruházadban, remarketing kampányaidban és e-mail sorozataidban.

Mit gondolsz? Hasznos volt ez a 6 tipp még a Black Friday előtti hetekben?

Te mit tennél még hozzá ehhez a listához, ami nélkül szerinted nem érdemes Fekete Péntek-et tartani?

Nézd meg a többi cikkünket is: