Hallottad már azt bárkitől – aki nem marketinges – hogy “a múltkor láttam egy ütős hirdetést” xy témában? Valószínűleg nem. És azt hallottad már, hogy “nemrég olvastam egy szuper cikket/hallgattam egy podcastet/néztem egy videót” xy témában? Fogadni mernék, hogy ilyen mondatot már több százszor hallottál.
Bármerre nézel, a tartalommarketing körül vesz minket. Még akkor is ott van, ha nem tudsz róla. A tartalommarketing adja az internet lelkét, ami vagy új dolgokra tanít minket, vagy cselekvésre késztet, vagy bizonyos érzelmeket és reakciókat csal elő belőlünk.
Mire jó a tartalommarketing?
Biztosan hallottad már azt, hogy az emberek nem akarják, hogy eladjanak nekik, hanem értékes információt szeretnének mielőtt saját maguk meghoznak egy döntést.
Azt is hallhattad már, hogy a hatásosan megírt szövegek futótűzként terjednek online, megosztásokat generálnak a közösségi médián, és hírnevet hoznak a szöveg írójának vagy az azt publikáló cégnek.
És már arról is hallhattál, hogy a Google algoritmusa is pozitívan értékeli a jól megírt, SEO-barát, az olvasóknak is értékes szöveget.
Ezek tudatában mire vársz még? Miért halogatod azt, hogy Te is energiát és más erőforrásokat fektess a tartalommarketingbe, ha kiemelkedő eredményeket lehet vele elérni?
Remélem, hogy ezen most egy kicsit elgondolkodtál.
De még mielőtt stratégia nélkül belefognál, olvass egy kicsit tovább, hogy megtudd, hogy hogyan léptetheted közelebb potenciális érdeklődőidet a terméked/szolgáltatásod megvásárlásához és hogyan teheted őket hűséges vevővé tartalommarketing segítségével.
Tartalommarketing = Tartalom + Social + SEO
A legnagyobb hiba, amit a cégek többsége elkövet az az, hogy külön kezeli az egyes marketing megoldásokat. Ez egy egymástól függetlenül működő és nehezen kezelhető katyvaszt hoz létre, ami még a legnagyobb cégeket is a ROI számaik megkérdőjelezésére készteti.
Az online marketing sokkal hatékonyabb módja, ha egy stratégiába építve használjuk őket, hogy egymás erejét exponenciálisan felerősítsék, és együtt dolgozzanak a kitűzött célokért. A közösségi platformokra, a SEO-ra és a szövegírásra sokszor külön hivatkozunk, de valójában egy egészt alkotva lövik ki céged rakétáit megfelelő megközelítéseket használva.
Hogyan döntik el az emberek hogy vásároljanak-e nálad vagy sem?
Ha a potenciális vásárlóid valóban vásárolni akarnak, akkor nem fogják megvárni, hogy a szemük elé told hirdetéseidet. Saját kutatásba fognak, elemzik a terméket, az ajánlatokat, de persze nem csak nálad, hanem a konkurencia oldalain is. Megnézik az értékeléseket, másoktól kérnek ajánlásokat, és mindezt úgy teszik, hogy valószínűleg te semmit sem látsz belőle.
Ezek alapján már egy képet alkotnak cégedről azelőtt, hogy bármit is vettek volna tőled, amiből meglehetősen nehéz lesz kitörnöd, ha az nem lenne számodra megfelelő.
Például ha láthatólag semmivel sem vagy jobb a konkurenciánál, ugyanis szövegesen nem kommunikálod azt megfelelően, és csak árakban tér el az ajánlatod másétól, akkor biztosan az olcsóbbat fogják választani.
Te biztosan tisztában vagy termékeid előnyével, de nagy rá az esély, hogy az érdeklődőid nem.
Építs kiemelkedő eladási folyamatot
Itt jön képbe az értékesítés és a tartalommarketing, hiszen sokszor jobban számít, hogy hogy adod el a termékedet/szolgáltatásodat, mint az, hogy mit árulsz valójában.
Ez nem azt jelenti, hogy minőségtelen termékekkel kell foglalkoznod, hiszen az online térben való verseny már így is nagy, szinte minden szektorban, ezért hamar kiesik az, aki nem üti meg az elvárt minimum mércét. Itt inkább arról van szó, hogy az érdeklődők az általuk tapasztalt online élmények alapján fognak elindulni inkább az egyik irányba, mint a másikba.
Így többet kell adnod nekik az értékesítési folyamatod során, mint bármelyik másik konkurenciád, és ezt tartalommarketing segítségével teheted meg.
A tartalommarketing többet ad, mert:
- Előtérbe helyezi a márkád, mivel engedi, hogy az érdeklődők kedvükre végezzék el a saját kutatásukat az általad kiadott anyagok olvasásával
- Egy megbízható tanácsadó/szakember szerepbe fogsz kerülni a szemükben, így biztosan hozzád fordulnak ha segítségre lesz szükségük
- Természetes hajlandóságot hoz létre terméked iránt
Ezt a megoldást használva elsőként tanítod őket, pitchelés helyett, ami a legtöbb esetben sokkal meggyőzőbb és hitelesebb a termék előnyök kommunikálásakor.
Professzionális és élvezhető értékesítés
A tartalommarketing arra való, hogy addig edukáld a közönségedet, amíg üzletet nem akarnak veled kötni. Az emberek tanulni szeretnének, és tudatosan megalapozott döntéseket akarnak hozni, nem értékesítési szöveget hallgatni/olvasni.
Elsőként valószínűleg nem akarnak hallani a termékedről, hanem meg akarják érteni saját helyzetüket, problémájukat, és el akarnak egy bizonyos szintig mélyedni annak megoldásában és az előttük álló lehetőségekben.
Ez az az ok, amiért a tartalommarketing működik.
Az emberek az adott témakör legnagyobb tekintéllyel rendelkező szolgáltatóját akarják választani, mert ezzel is csökkenthetik a vásárlással járó kockázatokat. Senki sem akarja magát vesztesnek érezni, mert egy nem megbízható forrásból rendelt/vásárolt meg valamit.
Reméljük, hogy már érted, hogy miért annyira fontos, hogy nagyobb hangsúlyt fektess a tartalommarketingedre, és ne csak eladni akard a termékeidet, hanem a vevőid elégedettségére és a hozzád fűződő érzelmeire is hatással legyél.