A ChatGPT-hez hasonló AI szoftverek, algoritmusok és chatbotok számtalan területen, egyre szélesebb felhasználási körökben válnak értékesebb és agilisabb eszközökké, így nem csoda, hogy a fejlett AI modell világszerte elsöprő népszerűségnek örvend. A modell 2022 november 30-as indulása óta többek között a fejlesztő OpenAi egyik jelentős partnere, a Microsoft is integrálni fogja a GPT technológiát termékeibe, köztük a Bing és a Microsoft 365 átalakításába.
A ChatGPT a jelenleg elérhető egyik legfejlettebb és legerősebb természetes nyelvi feldolgozó modell, amely képes összefüggő, valósághű és árnyalt válaszokat írni a legkülönbözőbb lekérdezésekre is. Míg a középiskolás diákok, egyetemista hallgatók esszék és tanulmányok megírásához használják, a vállalkozások is számos módon profitálhatnak a ChatGPT-ből, többek között ötlet- és tartalomgenerálás révén.
Cikkünk folytatásában megismerheted a ChatGPT-t, valamint összesítjük a marketing szempontból is releváns előnyöket és felhasználási területeket, kitérve a használat során tapasztalható hiányosságokra is.
Pontosan mi is a ChatGPT?
A Chat GPT, azaz a Chat Generative Pre-trained Transformer egy mesterséges intelligencia nyelvi modellje, amelyet nagy mennyiségű adaton képeztek ki, ezáltal értelmes és releváns válaszokat generál a felhasználói kérdésekre. Képes megérteni a kontextust, összefüggő válaszokat generálni, sőt, még az emberszerű beszélgetési stílust is képes utánozni.
A chatbotok egy olyan típusáról beszélünk, amely számos területen rendelkezik széles körű ismeretekkel, valamint képes a felhasználókkal társalgást folytatni, kérdésekre válaszolva, információkat szolgáltatva, sőt kreatív tartalmakat, akár verseket vagy fikciókat is képes létrehozni vagy éppen kijavítani a bugokat egy kódban.
Hogyan lehet a segítségünkre a ChatGPT a saját vállalkozásunkban?
Az olyan AI alapú rendszerek, mint a ChatGPT, nem csak a tartalomgyártásban lehetnek hasznunkra: speciálisabb, racionálisabb és sikeresebb marketing kezdeményezések kialakításában is jelentős támogatás, hiszen számos értékes erőforráshoz biztosít hozzáférést, beleértve a tartalomkutatást és gondozást.
Segíthet olyan friss koncepciókkal, anyagokkal előrukkolni, amelyek stratégiailag is támogatják a célkitűzéseinket. Felhasználható piackutatáshoz és versenytárselemzéshez is, hiszen a fogyasztói adatok elemzésével képes akár olyan trendeket, preferenciákat is felfedezni, ami fölött már elsiklottunk volna.
A folytatásban összegyűjtöttük a ChatGPT releváns felhasználási területeit:
1. Marketing stratégia strukturálása
A ChatGPT kiváló eszköz lehet a marketing stratégia felépítésében, ugyanis számos különböző marketing szemponthoz biztosít hozzáférést. A fejlett, élvonalbeli technológia segít nekünk az adatok elemzésében és az új lehetőségek azonosításában a célközönség hatékonyabb eléréséhez, amivel akár többlépcsős, komplex marketing stratégiát is kialakíthatunk. Mivel elemezni tudja a célközönséget, olyan nyelvezetet és megfogalmazást ajánl, amely rezonál a különböző célközönség csoportokkal.
2. Kulcsszókutatás SEO-hoz vagy PPC-hez
Az AI modellt sikeresen felhasználhatjuk jól konvertáló PPC kampányok reklámszövegeinek megírásához is. Ezen felül a fizetett hirdetési kampányok és a SEO kulcsszókutatásában is segíthet biztosítani, hogy a megfelelő kulcsszavakat célozzuk meg az ideális felhasználó eléréséhez. Elegendő néhány célkulcsszót megadnunk és a ChatGPT legenerálja a kapcsolódó kulcsszavak és kifejezések listáját, melyet a tartalmak keresőmotorokra való optimalizálásában kamatoztathatunk.
3. Termékleírások
Olyan releváns információk megadása után, mint a termék neve, kategóriája, jellemzői vagy előnyei, a ChatGPT-vel egy olyan leírást tudunk létrehozni, amely nem csupán kiemeli a termék egyedi értékesítési pontjait, hanem a célközönség számára is vonzó és kellően informatív.
4. Hirdetés vagy poszt szövegek
Inspiráció híján, már koncepció szinten is támaszkodhatunk a mesterséges intelligenciára. Hasznos eszköz lehet meggyőző, informatív és célközönség-specifikus hirdetések vagy bejegyzések létrehozásában is. Miután megadtuk a termékről vagy szolgáltatásról szóló releváns információkat, valamint a célközönség és a marketingcélok részleteit, a ChatGPT a meghatározott marketingcélok eléréséhez optimalizált szöveget generál.
5. Blog vázlatok
Időnként minden tartalomkészítő kénytelen megküzdeni a kreatív energiák hiányával. A ChatGPT segítségével könnyűszerrel találunk inspirációt, hiszen a legkülönfélébb ötletek sorát biztosítja.
Milyen hiányosságokat, gyengeségeket érdemes szem előtt tartanunk az AI modell használata során?
A ChatGPT hatékony eszköz lehet a válaszok generálásában és a kommunikáció javításában, azonban mindig tanácsos, hogy az általa generált végeredményt egy ember ellenőrizze a pontosság és a megfelelőség érdekében.
Bár a mesterséges intelligenciamodell magasan fejlett és kiváló válaszokat tud adni, mégsem tökéletes. Mivel az AI még nem tud tökéletesen magyarul, sok magyartalan megfogalmazás fordulhat elő az általa legyártott szövegekben. Emiatt, habár egyáltalán nem helyettesítheti az emberi munkát, remek alapot adhat hozzá. Ezen kívül, mivel a ChatGPT az internetről összegyűjtött adatok és a felhasználók által adott információkat használja fel a tanuláshoz, kérdéses, hogy a megírt szövegek plagizálva vannak-e, s ha igen, mekkora mértékben.
A problémára már reagált is az OpenAI, méghozzá egy másik AI lefejlesztésével, ami képes ellenőrizni a ChatGPT AI által írt szövegek természetességét, azaz hogy mennyire hihető, hogy egy ember írta azokat. Ezen az ellenőrző szoftveren lefuttatva általában 40-50%-ban kaphatunk human-generated content eredményt, így a generált tartalmakat minden esetben le kell ellenőrizni és átfogalmazni. Sokkal inkább inspirációnak, vázlatnak érdemes használni, amit készít, semmiképpen sem szabad egy az egyben másolni és felhasználni.
Szerencsére minden nyelvi hibát, kulturális csúszkálást vagy egyéb problémát, amelyet az AI esetleg figyelmen kívül hagyott, meg ki lehet küszöbölni egy anyanyelvi beszélő munkájával. Anyanyelvi beszélőként abban is segíthetünk, hogy a válaszok jobban igazodjanak a hallgatósághoz és az adott projekt kontextusához. A hangnem, a stílus és a formaságok tekintetében is érdemes figyelmesen átszerkeszteni a szöveget.
A ChatGPT és az AI jövője
A ChatGPT számos olyan funkciót kínál, amelyek megkönnyíthetik és hatékonyabbá tehetik az életünket, a bekezdések megírásától az adatelemzésig. Habár megvannak a maga sajátos – emberi ellenőrzéssel kiküszöbölhető – esetlenségei, az AI modell felbecsülhetetlen értékű eszköznek bizonyul mind a diákok, mind a tartalomkészítők, mind a vállalkozások számára. Kétségtelen, hogy jelentős szerepe lesz az automatizálás és a mesterséges intelligencia jövőjének alakításában.