marketingügynökség

Miért érdemes egy marketing ügynökséggel dolgozni?

Az online jelenlét napjainkban mindennél fontosabb. Ha vállalkozásodnak még nincs, vagy nem elég erős a digitális lába, akkor itt az idő igazán jól kiépíteni. A marketing ügynökségek virágkorát éljük Magyaroroszágon, így ma már megfizethető áron is igényelhető a segítség. Legyen szó KKV-ról vagy multinacionális vállalatról, start-up-ról vagy szolgáltatóról, a digitális marketing nélkülözhetetlen.

A partneri közös munka mindig a jelenleg használt eszközök felmérésével és kiértékelésével kezdődik. Tanácsadással, közös célkitűzésekkel majd stratégia alkotással folytatódik. A tervet a kezedbe adják, és meg is valósítják úgy, hogy neked a lehető legnagyobb forgalmat generálhassák. Mielőtt kiválasztanád a legjobb marketingügynökséget, nézzük meg, miért érdemes neked is együttműködést kötni.

1. Egy marketingügynökség leveszi a terhet a válladról

Vállalkozóként vagy egy KKV ügyvezetőjeként mindenhez is kell értened, viszont az idő szűke miatt nem tudsz mindennel foglalkozni. A marketing kampányok folyamatos figyelmet igényelnek, a digitális marketing eszközök pedig szüntelenül fejlődnek, aminek a nyomon követésére nagy valószínűséggel nincs időd. Egy marketing ügynökség leveszi ezt a terhet a válladról, időt és teret ad, hogy azzal tudj foglalkozni, amiben nagyobb tapasztalatod van.

A SEO, PPC, Content Marketing, webdesign vagy a social media felületek kezelése nagy odafigyelést igényelnek. Egy marketingügynökség mindebben támogatást adhat, hiszen tapasztalt, szakmailag kompetens kollégákkal áll a rendelkezésedre.

Ahhoz, hogy az online lábad a lehető legnagyobb fejlődésen menjen keresztül, és a legtöbb eladást generálja, egy partneri együttműködés lehet a megoldás. Egy marketing ügynökség olyan lehet, mint a kiterjesztett csapatod. Együtt határozzátok meg a célokat, és erre az ügynökség stratégiát készít. Elemzi a jelenlegi marketing eszközeidet, és segít megújítani vagy fejleszteni azokat.

A sikeres együttműködés során Neked, mint cégvezetőnek, időd szabadul fel, így más projektekkel tudsz foglalkozni. Az együttműködés hatására céged átalakuláson mehet keresztül, amely során raktárbővítésre, az emberek pozíciójának aktualizálására, esetleg új termék bevezetésére vagy új bolt nyitására lesz lehetőséged. Ezek pedig mind céged növekedésének indikátorai. Új feladataid lesznek, amelyek új irányt és fejlődést mutatnak.

2. Olcsóbb és hatékonyabb, mintha egy Senior kollégát fizetnél

A marketing ügynökséggel kötött partneri szerződés során megállapodhattok havi díjban. Ezáltal a költség kiszámítható és minden hónapban azonos lesz. Ezzel a konstrukcióval biztosan olcsóbban jössz ki, mintha felvennél 1-2 teljes állású kollégát az összes járulékukkal együtt. Emellett itt nem egy embert, hanem egy egész csapatot kapsz a pénzedért, akik a Te sikeredért dolgoznak.

3. A kapcsolati háló

Ha leszerződsz egy marketing ügynökséggel, akkor a kapcsolati hálójára is szert teszel. Bármire is van szükséged, ők tudni fognak hozzá megbízható szakembert, nem ritkán házon kívül is. Ez óriási terhet vesz le a válladról, hiszen nem neked kell szakembert keresned. Az idő pénz, legyen szó szakember keresésről vagy új trendek, technológiák elsajátításáról, így ez egy hatalmas pozitívuma az együttműködésnek. A marketingügynökség ez esetben valóban támogatást adhat abban, hogy mindenre kész tervetek legyen a megfelelő szakembert bevonva.

4. A tudás már megvan

Egy ügynökségnél a szakemberek folyamatosan képzik magukat, ismerik a legújabb digitális trendeket. Éppen emiatt biztos lehetsz benne, hogy csakis a legújabb, legeredményesebb, és a céged szükségleteinek megfelelő ötletek érnek el hozzád. Neked nem kell költened a kollégák képzésére, sőt! Ha van már marketing csapatod, akkor a személyes beszélgetések, konzultációk alatt sokat tanulhatnak az ügynökség képviselőitől!

Marketingügynökség típusok

Ahhoz, hogy kiválaszthasd, pontosan mire van szükséged, nézzük meg, milyen marketing ügynökségek vannak jelen a piacon.

A full-service marketing ügynökség

A full-service marketing ügynökségeknél mindent megtalálsz a plakátnyomtatástól és PR-tól a videó vágásig. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik számára fontos, hogy minden egy kézben legyen. Így kizárólag egy kivitelezővel, egy szakértői csapattal dolgozhatsz, akik minden tevékenységed és ötleted menedzsmentjét ellátják.

 A digitális marketing ügynökség

A digitális marketing ügynökségek szinte teljeskörű szolgáltatást ajánlanak. A különbség a full-service ügynökségekhez képest, hogy náluk biztosan nem találsz PR vagy hagyományos (offline) hirdetési megoldásokat, de cserébe mélyebb tudást várhatsz el tőlük minden más online marketing megoldás esetén. Emellett a digitális marketing ügynökség minden egyéb tevékenységet is ellát, ami a következő kategóriáknál fel van sorolva.

SEO ügynökség

A SEO ügynökségek a keresőoptimalizálásban járnak az élen. A Google Analytics, kulcsszókutatás, weboldal és blog szövegírás, videó leírások és metaadatok írásában, linképítésben kérheted a segítségüket. Olyan cégeknek ajánlott, akik rendelkeznek marketing csapattal, de nem szeretnének egy teljes állású kollégát foglalkoztatni csak SEO marketingre, vagy jelentős tudáshiánnyal rendelkeznek ezen a téren.

Social media marketingügynökség

A közösségi médiával foglalkozó ügynökségekhez akkor fordulj, ha a tartalomgyártásban van szükséged segítségre.  Ha még nincs Facebook vagy Instagram felületed, vagy nem tudod, hogyan oszd be a büdzsét, akkor keresheted őket. Emellett sokszor az affiliate marketingben és a hozzászólások, beérkező üzenetek menedzselésében is segítenek. Ha kizárólag ilyen szükségleteid vannak, akkor akár egy virtuális asszisztens is a segítségedre lehet.

PPC marketingügynökség

A fizetett hirdetések segítségével forgalmat tudsz generálni a weboldaladra, növelheted a márkaismertséget, valamint az eladások számát. Ehhez kulcsszavakra, megfelelő felületen a megfelelő célközönségnek szóló tartalmat kell tudni gyártani. Egy PPC ügynökség ebben, valamint ideális esetben, a weboldalad konverziós arányának növelésében tud támogatni, legyen szó Youtube, Facebook, vagy Google hirdetésekről.

Mikor nem való Neked egy marketing ügynökség?

Mindenképpen tartsd észben, hogy a marketing ügynökség az üzleti partnered, nem pedig egy teljes állású kolléga, vagy alkalmazottak csapata. Ha olyan szakemberekre vágysz, akik éjjel-nappal hívhatók és minden elképzelésedet azonnal, kritika nélkül teljesítik, akkor számodra egy alkalmazott a javasolt, nem egy ügynökség. Az ügynökségek több másik ügyféllel is együtt dolgoznak, ezért sokszor nem tudják annyira rugalmasan kezelni az ad-hoc hívásokat, vagy azonnal belevetni magukat az általad elképzelt tevékenységbe.

Egy marketing stratégiát, tervet és azon belül kampányokat készíteni pénzbe kerül. Mielőtt leszerződnél egy ügynökséggel, gondold át, havonta mennyi pénzt tudnál marketingre szánni.

A legtöbb együttműködési szerződésbe foglalt díjban nincs benne a hirdetési költség. A hirdetési költség az az összeg, amit majd a különböző marketing csatornákon elköltötök, például a Facebook vagy Google Ads felületein. Ha mindezekre havi 30 – 40 ezer forintod van, akkor még nem jött el az ideje egy ügynökséggel való közös munkának.

Mielőtt marketing ügynökséget választasz, mindenképp próbálj meg üzleti célokat megfogalmazni, és számold ki, mekkora büdzséd van a marketingre. Mérd fel, hol lehet szükséged támogatásra. A marketing egy eszköz a kezedben ahhoz, hogy megismertesd a vállalkozásodat és termékedet a célközönséggel.

Ha segítségre van szükséged ahhoz, hogy elérd őket, vagy átmenjen az üzenet, és büdzséd is van rá, bátran válassz marketingügynökséget!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük