MARKETING STRATÉGIA
Ugye tudod, hogy egy jó stratégia nélkül kampányaid nem érhetik el teljes potenciáljukat? A marketing stratégiának céged egyik alap dokumentumának kellene lennie, ami meghatározza, hogy kit, mikor, hol, és hogyan tudsz elérni. Ha nem szeretnél pénzt égetni kampányaidon, fordulj szakemberekhez, akik logikusan felépítik marketing folyamataidat!
Marketing stratégia
Gyakori Kérdések
Mi az a marketing stratégia?
A marketing stratégia minden vállalkozás és cég alap dokumentuma, ami meghatározza, hogy a terméket/szolgáltatást kinek, mikor, hol és hogyan lehet hirdetni. A megfelelő piackutatás után olyan alapvető kérdésekre ad választ, melyekkel tudni fogjuk, hogy milyen marketing folyamatokat készítsünk, és ezt hogyan tegyük a maximális eredmény érdekében
Milyen elemei vannak?
A marketing terv alap elemi közé tartozik a célpiac elemzés, a konkurens elemzés, a SWOT analízis, az online jelenlét audit, a kulcsszó tervezés, a kulcsszó kutatás, a weboldal elemzés, majd mindezek után az eredmények függvényében a konkrét marketing terv összeállítása. Ez magába foglalja a hirdetéseket, közösségi médiát, SEO-t, tartalommarketinget, és minden más marketing lehetőséget.
Mi történik, ha nincs ilyenem?
A cég és vállalat alapítás első pár évében rengetegen még hallomásból sem ismerik a marketing stratégiát, ezért ha megtudják, hogy mi az, akkor is azt mondják, hogy hát eddig se volt rá szükségük, akkor ezután sem lesz.
Ám pontosan az ilyen cégeknél fordul az elő, hogy rengeteg pénzt költenek marketingre, viszont megtérülésük nagyon alacsony, legtöbb esetben veszteséges. Ennek az az oka, hogy alapvető tényekkel nincsenek tisztában saját termékükkel és piacukkal kapcsolatban.
Miért nem elég, ha csak 1-2 Facebook hirdetést futtatgatok stratégia nélkül?
Rengetegen csak néhány hirdetési kampányt szeretnének készíteni és azokat optimalizálni, és remélik, hogy azok majd felpörgetik vállalatuk mérőszámait. Az egyáltalán nincsen kőbe vésve, hogy ez így nem fog megtörténni, viszont sokkal nagyobb a veszélye annak, hogy a kampányok csak a pénzt fogják fölöslegesen költeni.
Számtalan teszt, végtelen elbukott kampány sorozata fogja egymást követni, amíg talán rátalálsz a megfelelő közönségre, és az üzenetre. Ezt mindet kikerülheted, ha már előre elkészíttetsz egy marketing tervet. Arról nem is beszélve, hogy a marketing nem ér véget néhány Facebook kampánynál, hiszen a vásárlóid nem csak ezen az egy oldalon fognak utánad nézni. De erről a témáról akár egy regényt is írhatnánk. 🙂
Már több cikket is írtunk marketing stratégia készítésről,
olvasd el azokat is, ha még részletesebben érdekel a téma!
Hogyan készül el
egy marketing stratégia?
1. Konzultáció
A konzultáció során megismerkedünk cégeddel, céljaiddal, marketing történeteddel, eddigi eredményekkel, és az általad használt rendszerekkel. Átbeszéljük az együttműködés részleteit, így nem maradnak benne kérdések.
2. Tervezés
Ez a munkánk oroszlánrésze. Itt készítjük el a piackutatást, minden elemzést, felmérést, és összeállítjuk a lehető legjobb stratégiai hátteret a kitűzött üzleti célok eléréséhez.
3. Meeting
A folyamat következő lépéseként elmondjuk Neked, hogy mit találtunk a kutatás alatt, és átbeszéljük az összeállított marketing stratégiát. Megbeszéljük a marketing költségeket, és felállítjuk a kivitelezés sorrendjét.
4. Kivitelezés és optimalizálás
A megbeszéltek alapján elkészítjük a funnel-eket, folyamatokat, kampányokat és felállítjuk a rendszereket. Majd miután megfelelő mennyiségű statisztikával rendelkezünk folyamatosan menedzseljük és optimalizáljuk a beállításokat az kitűzött eredmény elérése céljából.