Mikor kell kiszervezni a marketinget_

Mikor kell kiszervezni a marketinget?

Nehezen ruházzuk át a cégünk fejlődésének kulcsát más személyekre, de mégis sok cég életében szóba kerül a marketing kiszervezése. A nagy nyomás, az egyre csak tornyosuló feladatok és projektek intő jelként szolgálnak, és figyelmeztetik a cégvezetőket a változtatás szükségességére. Minden növekvő vállalat életében elérkezik az a pont, amikor már az alapítók saját energiából, vagy kútfőből nem tudják ellátni a szükséges feladatokat. Ezért ezeknek az ellátására vagy felvesznek egy alkalmazottat, vagy egy ügynökséget keresnek hozzá. Eheti cikkünkben azt vizsgáljuk meg, hogy mikor érdemes inkább egy marketing vállalkozást megbízni a projektek elvégzésére.

Mikor jöhet szóba a marketing kiszervezése?

A cég fejlődésével egyre több feladatot kell ellátni, egyre nagyobb volumenben. Ezeket a kezdetekben végző tulajdonosok már nem lesznek képesek időben elkészíteni más szerteágazó felelősségeik, és feladatkörük megváltozása miatt. Ezért ahelyett, hogy hagynánk a fejünk fölé tornyosulni a ránk váró projekteket, határidőket, vagy megbeszéléseket, inkább elkezdjük cégünket felvértezni új munkaerővel. Ám sok esetben ez egy kezdeti stádiumban lévő startup cégnek, egy KKV-nak, de akár egy nagy vállalatnak sem mindig kivitelezhető. Emiatt felmerül a kiszervezés lehetősége, ugyanígy a marketing esetében is. De pontosan milyen szituációkban érdemes profi segítségét kérni, és átadni a munkát egy vállalkozónak?

1. Ha nincs rá kapacitás

Talán az egyik leggyakoribb ok a marketing feladatok kiszervezésére az a kapacitás hiány. A vállalat növekedésével az ügyfelek gondozása, a HR feladatok, a pénzügy, és persze a cég jövőbeli terveinek felvázolása rengeteg időt elvesz a menedzserek, és a cégvezető idejéből. Ez így is van rendjén, hiszen a cég vezetője a hajó kormányzója, és neki kell tudnia, hogy merre is tart a hajó, és milyen lehetséges útvonalakon lehet azt elérni. Viszont ahogy már több cikkben is említettük, a marketing a vállalatok működésének egyik alapvető pillére, és itt most nem feltétlenül a fizetett hirdetésekre gondolunk. Az elemzések, a módszerek meghatározása, a költségvetés megtervezése stb., mind elkerülhetetlen ahhoz, hogy a terméket ellehessen adni a piacon úgy, hogy az profitot termeljen. Ezáltal ennek az iránynak az elhanyagolása negatívan hatna a cég egészére.

2. Ha nincs elég pénz felvenni egy teljes állású marketingest

Sok kezdő vállalkozás, vagy pár éves cég életében megtörténhet az, hogy a nem megfelelő arányú és gyorsaságú fejlődés miatt nem engedhetik meg maguknak, hogy heti 40 órában egy új munkatársat foglalkoztassanak. Arról nem is beszélve, hogy egy új marketinges alkalmazott, akinek nagyjából járulékokkal és adóval együtt havonta kifizetünk 300-400.000 Ft-ot, nagy valószínűséggel nem rendelkezik akkora tudással, tapasztalattal, mint egy kifejezetten marketinges vállalkozó, hiszen akkor nem ennyibe kerülne az alkalmazása. Ezt a gondolatmenetet folytatva, az alkalmazott betanítása akár hónapokat is elvehet, ami nagyban meghosszabbítja a cég által befektetett pénz megtérülési idejét. Ebben az esetben mindenképpen ajánlott egy vállalkozóhoz fordulni, hiszen ennek az összegnek a hányadáért már akár 1-2 héten/hónapon belül (projekttől függően) nagy eredményekre tehetünk szert.

3. Ha nem értünk hozzá

A kapacitás hiány mellett a szakértelem hiánya a második leggyakoribb ok a marketing kiszervezésére. Hiszen miért is kezdene bele valaki úgy, hogy nem tudja, hogy mit csinál? Általában azok az egyéni vállalkozók, akik maguknak igyekeznek a hirdetéseket, és más csatornákat kezelni minden előképzettség nélkül fogják a legnagyobb arányban elpocsékolni a vállalkozás költségkeretét, majd később a marketinget beállítani haszontalan, és eredménytelen módszerként. A fölösleges pénzköltés, logikátlan hirdetések, strukturálatlan bejegyzések, hírlevelek, vagy nem kampányszerű akciózások, és a végleges elkeseredés elkerülése érdekében, mi mindenképpen azt ajánljuk, hogy aki tudja magáról, hogy nem ért a marketinghez vagy még soha nem foglalkozott vele, az forduljon egy szakértőhöz.

marketing kiszervezés

4. Ha többet keresnénk, ha mással töltenénk az időnket

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy akkor is görcsösen a marketingre koncentrálnak, amikor nekik nem ez a szakterületük. Itt nem pont azokról az emberekről beszélünk, akik kifejezetten nem értenek hozzá, hanem azokról, akik konyítanak valamelyest a hirdetésekhez, és az online megjelenéshez, de az erőfeszítéseik ellenére sem kapják meg az elvárt eredményeket. Ebben az esetben az a legtanácsosabb, ha arra fókuszálunk, amiben a legjobbak vagyunk, és amivel a leginkább cégünk fejlődését tudjuk szolgálni. Még akkor is ezt kell tennünk, ha tisztában vagyunk a marketing és a stratégia fontosságával, de az túlszárnyalja képességeinket. Ha továbbra is ezzel töltjük el vezetőként az időnket, ahelyett, hogy mondjuk partnerkapcsolatokat keresnénk, vagy a már meglévő ügyfeleink elégedettségére fókuszálnánk, többet vesztünk hosszútávon, mint amennyi energiát és időt belefektettünk ebbe a procedúrába.

 

megtérülés

5. Ha gyors megtérülést, és garantáltan hatékony kampányokat szeretnénk

A szakemberekkel való együttműködésnek az a legnagyobb előnye, hogy profikkal dolgozhatunk együtt, akik kifejezetten arra vannak specializálódva, amire cégünknek szüksége van. Emiatt tudni fogják hogyan kezeljék a problémás helyzetet, tudják, hogy milyen eszközökhöz kell nyúlni, hogyan kell megszólítani a közönséget, és hogyan kell logikusan felépíteni egy hirdetési stratégiát. Ezáltal a marketing kiszervezésére szánt pénzünk, tehát a munkadíj, és a hirdetésekre, online eszközök használatára költött összeg biztosan nem fog kárba menni. Így megbizonyosodhatunk arról, hogy befektetésünk gyorsabban, és nagyobb mértékben fog megtérülni, és hogy hamarabb érjük el a kitűzött célokat, mintha mindezt magunknak csinálnánk. Amikor már megvannak a célok, de az odáig vezető út még mindig homályos, akkor érdemes marketinges segítségét kérni. Egy külső megfigyelő és tanácsadó rengeteg új ötletet vagy megközelítést tárhat a szemünk elé.

6. Ha stagnál a cégünk fejlődése

Akkor is ajánlatos szakemberhez fordulni, amikor minden erőfeszítésünk ellenére a mutatók és a statisztikák nem indikálják az általunk várt növekedést. Ennek a stagnálásnak az oka, a teljesség igénye nélkül, lehet a rosszul komponált értékesítési csatorna, a rossz kommunikáció, egy nem megfelelő termék, vagy akár egy hibásan meghatározott célközönség. Ha már mindent megpróbáltunk, amit a saját és a csaptunk kapacitása, tudása és az energiája elbír, akkor itt az ideje egy külső szemlélődő betekintését, és varázsérintését igényelni.

 

 

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram
avatar
  Subscribe  
Visszajelzés

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!