A remarketing, vagy retargeting, azoknak az érdeklődőknek az utánkövetése vagy újra célzása, akik már egyszer meglátogatták a honlapodat. Ez az elem elengedhetetlen része a marketing stratégiának, ezért nézzük is meg, hogy hogyan tud hozzájárulni a céljaid eléréséhez.
Manapság az emberek annyi különféle impulzussal találkoznak és olyan nagy a legtöbb piac esetén a versengés, hogy mára teljesen normálissá vált az, hogy egy egyszeri weboldal látogatásból nem lesz rögtön vásárlód. Az érdeklődőket többször is emlékeztetned kell a létezésedről, a márkanevedről és a termékedről, azért hogy beleivódjon a vállalatod neve az emlékezetükbe. Így mindig tudni fogják, hogyha valamilyen termékre vagy szolgáltatásra szükségük van, akkor kihez forduljanak.
Mi az a remarketing?
A remarketing az alapkoncepciójában is eltér a legtöbb online hirdetéstől, hiszen az online marketing lényege az, hogy abban a pillanatban kínálod a szolgáltatást a kereső félnek, amikor éppen szüksége van rá. Ezzel ellentétben, a remarketing hirdetés inkább fut az érdeklődőd után, még akkor is ha a jelen pillanatban nincsen rád szüksége.
A weboldaladra vezető külön márkaépítési hirdetések nem elegek ahhoz hogy végtelen vásárlásod legyen, hiszen ha valaki elkattint az oldaladról, már el is vesztetted. A remarketing viszont itt jön a képbe, mert ez a hirdetéstípus azokat az embereket célozza, akik már egyszer érdeklődést mutattak a szolgáltatásod/terméked iránt, viszont nem vittek véghez olyan cselekvést, ami a számodra értékes lett volna. Ilyen lehet például egy vásárlás, hírlevél feliratkozás, regisztráció vagy egy időpontfoglalás.
A remarketing kampány segítségével ezeket a potenciális vásárlókat tudod elérni, így nem feledkeznek meg rólad. Fontos az, hogy figyelmesen legyen beállítva a tagsági időtartam. Ez az az időintervallum, ami meghatározza, hogy egy érdeklődőt meddig üldöznek a hirdetésid. Mert ha túl kevés időre van beállítva, akkor kevesebb embert érsz el mint amennyit ideálisan lehetne, viszont ha túl sokra, akkor pedig még mindig olyanoknak is fogod küldeni az üzeneteidet, akik már rég nem érdeklődnek felőled.
De mégis honnan tudhatom, hogy kiket kell remarketingelnem?
Egy kódot kell a webfejlesztődnek, vagy a marketingesednek elhelyeznie a weboldalad kódjában, ami képes követni a látogatók tevékenységét. Ez a kód, és a mögötte álló rendszer, lehet Facebook, Google Ads vagy valamilyen más remarketing applikáció, minden interakciót figyelemmel kísér. Ennek a kódnak köszönhetően, a hirdetéseid pontosan tudni fogják, hogy kik azok, akik a beállított tevékenység megtétele nélkül hagyták el az oldaladat.
Mik a feltételei?
Itt még nincs vége a történetnek. A remarketingnek vannak feltételei is, a rendes tagsági beállításokon és a figyelemfelkeltő hirdetésen kívül. Ha a weboldalad vagy webshopod kevés megtekintéssel rendelkezik, nem fog elindulni az utánkövetés. A nagykönyv szerint legalább 100 megtekintéssel kell rendelkezned display hirdetés esetén vagy 1000-el keresési hirdetések esetén az adott hónapban. De ne aggódj, ezt egy jó marketinges kívülről tudja, ezért neked csak az ő tanácsaira kell majd hallgatnod, amikor kialakítjátok a stratégiát.