YouTube Prémium: ezt is a hirdetők fogják megszívni

YouTube prémium

Tartalomjegyzék

2019 májustól hazánkba is megérkezett a YouTube Prémium, és YouTube Music, melyek alternatívát kínálnak a videómegosztó oldalon lejátszott hirdetésekkel szemben. Jó, vagy rossz, ez a funkció? Kinek fogja megérni a legjobban, és vannak-e olyanok, akik veszíthetnek vele? Tudd meg a cikkből!

Biztosan már Te is találkoztál vele az elmúlt hónapokban, hogy videónézés után, vagy előtt a YouTube automatikusan felkínálja neked, hogy 30 napig ingyenesen használhatod a vadi új Prémium csomagjukat. Viszont a cég nem csak ezzel az új üzleti modellel rukkolt elő, hanem egy applikációval is, amit YouTube Music-nak hívnak, és a Google Play-en találkozhatsz vele. Ha még nem próbáltad ki az ingyenes verziót, vagy még nem hallottál erről az applikációról, akkor most elmondjuk, hogy pontosan miről is szólnak.

Mi az a YouTube Music?

Ez az vadonatúj zene, és videólejátszó program a Google Play Music és a YouTube közreműködésével jött létre, melyben összegyúrták legfontosabb funkcióikat, és végre előálltak egy olyan megoldással, ami véget vet a  YouTube legutálatosabb hiányosságnak. Ami nem más, mint az, hogy a mobilos alkalmazás nem tud a háttérben videót, vagy zenét lejátszani, és amint lezárod a képernyőt, vagy mást szeretnél megnyitni, megszűnik a hang is. Nos a YouTube Music alkalmazásával, és persze az előfizetéssel erről mindörökre elfeledkezhetsz.

Ami még jó ebben a megoldásban, hogy internet nélkül, azaz offline is hallgathatjuk a zenét, és mindezt teljesen zavartalanul, hirdetésektől mentesen.

A YouTube Music az  alábbi leírás alapján a Spotify és as Apple Music legújabb nagy konkurenciája lesz, hiszen nem csak funkcionalitásában, hanem  üzleti modelljében is teljesen megegyeznek. A Google célja valószínűleg ezzel az újítással az volt, hogy ők se maradjanak ki az egyre növekvő videóőrületből, és nekik is csurranjon-cseppenjen valami erről a területről is.

videó

Mi az a YouTube Prémium?

Ez a csomag a videómegosztó oldal új előfizetéses modelljének az üdvöskéje, amire előfizetve nem kell többet szenvedned a végtelen reklámtól, amivel böngészés, vagy kikapcsolódás közben találkozol. A YouTube Prémium ezen felül magában foglalja a fentebb részletezett YouTube Music szolgáltatást is, így nem csak online, de offline, illetve mobilon, és PC-n is mentesülhetsz a hirdetésektől.

Ezen felül a Prémium előfizetés segítségével még videókat is menthetsz le magadnak, amit végül is eddig is megtehettél, csak nem a közvetlenül a hivatalos weboldalon keresztül.

YouTube Music és a YouTube Prémium ára

A YouTube Music applikáció 1490 Ft-ba kerül havonta, de választhattok belőle családi csomagot is, ami maximum 6 fő esetén 2290 Ft. A YouTube Prémium pedig 1790 Ft, vagy családi csomag esetén 2690 Ft. Ha használsz Spotify-t, akkor biztos ismerős számodra is ez a konstrukció.

Milyen hátrányai lehetnek ennek az új megoldásnak?

Minél jobban fog elterjedni ez az újítás hazánkban, annál nehezebb lesz a cégeknek, és a marketingeseknek is videóhirdetésekkel elérni a célközönséget. Bár eddig is voltak olyanok, akik hirdetés blokkoló bővítményeket használtak, de sokak számára ez a megoldás még mindig ismeretlen. Ennek ellenére ez a két újítás meglehetősen nagy marketing kampány háttérrel, és stabil céges háttérrel rendelkezik, ezért biztosan nagyobb közönséghez fog eljutni ez a lehetőség.

Egy szó mint száz, a YouTube Prémium elterjedésével nagy valószínűséggel csökkenni fog a videóhirdetések elérése, ezért a marketingeseknek, és a cégeknek új felületeket, és módszereket érdemes kipróbálniuk, hogy fenntartsák célközönségük érdeklődését, és ezután is növekedést érhessenek el. Ezért is hangoztattuk már többször is, hogy soha de soha sem szabad csak egy jól működő marketing csatornára hagyatkozni. Nem tudhatjuk, hogy mikor fog bekövetkezni rajta egy nagy változás, mint lásd ezt a YouTube esetén, és máris meginghat vállalatod stabil jövedelme, és növekvő vásárlói bázisa.

 

Nézd meg a többi cikkünket is: