Miről beszéltek az emberek 2020-ban a Facebook-on?

Miről beszéltek az emberek 2020-ban a Facebook-on_ Rocketing

Tartalomjegyzék

A Facebook nemrégiben publikálta azt elemzést, ami megmutatja, hogy az elmúlt bő évben (2019 Április-2020 Szeptember) milyen témákról beszéltek a Facebook-ot használó, 18 éven felüli felhasználók egyes országokban.

Ezt az emberek online viselkedéséből, érdeklődési köréből, és online beszélgetéseikből szűrték le, majd megosztó eredmények esetén lokális, megbízható forrásokhoz fordultak megerősítés végett.

Az eredeti, angol nyelvű kimutatást itt érheted el.

Itt vannak az eredmények:

USA: Faji egyenlőtlenség

Rengetegen oktató jellegű tartalmat osztottak meg közösségi oldalukon a rendszerszintű rasszizmusról, és arról, hogy hogyan támogathatják afro-amerikai társaikat. 3 hónap alatt (2020 Május-Július) közel $50 millió értékű adományt gyűjtöttek össze az amerikaiak Facebookon a faji egyenlőséget elősegítő szervezetek számára.

Ausztrália: Az olvasás varázsa

A koronavírus okozta lezárások közepette az ausztrálok egyre inkább a könyvolvasás és a non-fiction irodalom felé fordultak. Ez segített számukra a környezetük értelmezésében, és a mindennapokból való kilépésben. 2019-hez képest 1,4x-re nőtt az irodalmi témákról szóló beszélgetések volumene 2020-ban.

Anglia: “Termeld meg a sajátodat”

Az angol kormány 1,7 millió “Victory Garden”-nek, azaz a hazánkban közösségi kertként ismert területnek, különített el földterületet országszerte, ami serkentette az angolok kedvét a saját termény megtermesztésére. Mivel a koronavírus miatt sok időt töltenek otthon, körülbelül a britek 42%-a kezdett el kertészkedéssel foglalkozni. A magok nagyon kelendőek voltak a tavalyi évben, rengeteg kis-, és nagyker futott ki a készletből.

Kanada: Otthonfelújítás

2020 Júliusában a kanadaiak háztartásonkénti kiadása 20%-al az eddig megszokott átlag felett volt, aminek a tetemes részét DIY termékekre költötték. Rengetegen vásároltak kerti bútorokat és készítettek emelt ágyásokat. Facebook-on például 2019-hez képest 4,9x többen beszéltek az emelt ágyásos kertészkedésről, de még többen vásároltak ergonómiai kialakítású bútorokat az otthoni iroda kényelmesebbé tételéhez.

India: Kapcsolatteremtés

2020-ban több, mint 30 millió falun élő indiai jutott internet elérhetőséghez, így abban az évben eddig nem látott rekordot döntött az ország internethasználata. Egyre többen rendelnek online, streamelnek, és digitális műsorokat néznek. Egy 2020 Augusztusi felmérés szerint az indiai 18 éven felüli internet felhasználók 68%-a otthonról dolgozott, és a munka mellett oktató tartalmak nézésére használták a netet, ami leterhelte az elérhető sávszélességüket.

Németország: Az országon belüli utazás újra felfedezése

A kerékpár árusítók eddig nem látott kereslettel szembesültek tavaly, míg az emberek új bicikli utakat követeltek. Elterjedtté vált a városi elektromos bicikli megosztó hálózat. Az autók pedig a szórakozás helyszínévé váltak, hiszen a németek autós mozikat, autós bulikat szerveztek a social distancing irányelveknek megfelelően. Rengetegen béreltek lakó autót, és a németek 34%-a nyilatkozta, hogy országon belüli utazást terveznek 2020-ban. 2019-hez képest duplájára nőtt a lakóautók utáni kereslet az országban.

Brazília: Digitális művészet

A digitális művészet már a pandémia előtt is feltörő ágban volt Brazíliában, de a vírushelyzet egy újabb löketet adott a számára. Sao Paolo-ban megnyílt az első digitális múzeum, ami segíti a tehetséges művészek kibontakozását, és új munkahelyek teremtését. A digitális festmények kereslete jelentősen megnőtt a 2020-as évben, aminek a 77%-áért a 18-35 év korú Facebook felhasználók a felelősek.

Miért fontosak ezek a 2020-as adatok?

A marketing egy folyamatosan változó iparág, ahol nemcsak a marketing megoldások és platformok változásával kell tisztában lenni, hanem a társadalom irányával is. Ezek a kimutatások kritikusak azoknak a vállalatoknak, akik az adott országban terveznek terjeszkedni, új üzletet nyitni, hogy meg tudják állapítani, van-e elég kereslet a termékükre.

2020 mindenki számára megmutatta, hogy alkalmazkodni kell a célközönség igényeihez, és innoválni kell a technológiai megoldásainkat, hiszen csak így leszünk képesek fenntartani saját vállalkozásunkat, másokat segíteni, és valami maradandót alkotni.

Nézd meg a többi cikkünket is: