Facebook Beta teszt

Teszteltük az új Facebook Beta verzióját!

Pár héttel ezelőtt mi is beléptünk az új Facebook Beta verzió tesztelői közé. Ezt használva menedzseltük az ügyfeleink Facebook oldalait és bejegyzéseit, így különféle alkalmazási módokon keresztül feszítgettük az új dizájn és funkciók határait. Ebben a cikkben leírjuk a tapasztalatainkat, tarts velünk!

Új Facebook dizájn, ami merőben hasonlít a mobilos verzióra

A legelső szembeötlő változás a platform új kinézete volt, ami modernebb, letisztultabb, és a Facebook állítása szerint egyszerűbb, és átláthatóbb is, mint az előző. A színek világosabbak lettek, a gombok és a szövegek mérete megnőtt, nagyobbak lettek a térközök, és a menü helyzete is megváltozott.

Nekünk rögtön az jutott róla eszünkbe, hogy nagyon hasonlít a Messenger és a Facebook mobil applikációk stílusához, amik már hónapok óta ezt az irányvonalat képviselik. A stílusvilág egységesítése segít abban, hogy a cég brandingje és arculata még erőteljesebb legyen. Arról nem is beszélve, hogy ha kilép az új verzió a béta stádiumból, az emberek egyszerűbben fogják venni a változásokat, hiszen egy olyan platformot találnak majd maguk előtt, ami nem teljesen idegen a számukra.

A fejlécben a keresés a bal, míg a saját profilunk és az értesítések a jobb sarokba tolódtak, és nagyobb hangsúlyt kapnak videók, játékok, csoportok, és a Marketplace a középső szekcióban.

Alapvetően a kinézet változása egyáltalán nem zavaró, véleményünk szerint is sokkal letisztultabbá vált tőle a platform. Viszont még sok funkciót nem ültettek át az új Facebook Beta verzióba – ezért is hívják még bétának 🙂 -, így a megszokotthoz képest kicsit üresnek tűnhet az első használat alatt.

Üzleti oldalak kinézete

Az üzleti oldalak is teljesen átrendeződtek a Facebook Beta-ban. Sokkal hangsúlyosabbá válik a cég leírása és a Beállítások menüben megadott információk, mint például az elérhetőség, a weboldal, vagy az impresszum. A kék óriás ezzel is készteti a cégeket arra, hogy több figyelmet szenteljenek üzleti profiljuk rendes kitöltésére és a leírás átgondolására, hiszen ezután ez lesz az első információ, amit a látogatók megpillantanak róluk, és nem a bejegyzések.

Ezen felül jobban szembeötlő lett az üzleti oldalakhoz tartozó gomb, így még az eddigieknél is fontosabb lesz ennek a marketing stratégiába való foglalása.

Emellett, az üzleti oldalak menedzsent menüje az oldal tetejéről, a bal oldalra vándorolt.

Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan tökéletesítheted Facebook üzleti oldaladat, és hogyan készíthetsz érdekes bejegyzéseket a célközönséged számára, olvasd el ingyenes letölthető tanulmányunkat!

ebook rocketing

Milyen új funkciók vannak a Facebook Beta verzióban?

-Az üzenetek ezentúl a jobb sarokban található kis karikából is elérheted, mint a Messenger telefonos alkalmazásban.

-Az üzleti oldalaknál, a bejövő üzeneteket meg lehet címkézni. Saját címkéket, és színeket hozhatunk létre a könnyebb kezelhetőség érdekében.

-A főmenü középső részében láthatóvá vált külön a csoportokra vonatkozó gomb, amire kattintva az összes csoport-értesítést megnézheted.

-A középső főmenü Gaming, Játékok, gombjára kattintva teljesen új játék központ áll az érdeklődők rendelkezésére.

-A Publishing Tools és az Insights nem lesz többé elrejtve a menüben, hanem rendesen, a többi elem között fog látszani üzleti oldalak kezelésekor. Ez jó hír, hiszen már 1 kattintással rövidebb úton érhetjük el a bejegyzések időzítéséhez szükséges oldalt.

Milyen hirdetési változások lesznek?

A hirdetési központra még nem terjesztették ki a Facebook Beta verziót, ezért azt nem tudjuk, hogy azon milyen módosításokat fognak eszközölni.

Viszont, azzal már most tisztában vagyunk, hogy a Facebook ki fogja vezetni a hirdetések készítésénél használatos leírás mezőt, így minden fontos szöveget az Primary Text, azaz elsődleges szöveg mezőbe kell írnia a hirdetőknek. A jobb oldali sávban például így fog kinézni a hirdetés:

Ezáltal a marketingeseknek nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a figyelemfelkeltő képekre, ha eddig nem tették volna. Illetve az oldalt található limitált hirdetés-helyek miatt nehezebb lesz a hirdetéseket megjeleníteni, az egy helyre eső megnövekedett verseny miatt.

Ami jelenleg még nem működik a Beta verzióban

Több napon keresztül próbáltam az ügyfeleim bejegyzéseit ezen a platformon készíteni, hogy valóban minden aspektusában letesztelhessem az új verziót.

Viszont számos esetben nehézségekbe ütköztem, hiszen a bejegyzések készítésénél az emberek és a lokáció megjelölése még nem működik rendesen. A tageknél egyszerűen nem találja meg a kereső a megfelelő embereket, még akkor sem, ha a teljes nevüket beírom.

Még nem lehet benne többféle bejegyzés variáció között válogatni, például carousel, album stb, ami eléggé megnehezíti az ember dolgát.

Ezen kívül, amikor egy blog bejegyzést szerettem volna kitenni, beillesztettem a linket, de útközben meggondoltam magam, és egy másik borítóképpel frissítettem a cikket a WordPress oldalon, a Facebook sehogy sem akarta az új képet megjeleníteni, mindig a régivel együtt posztolta volna a cikket. Nem segített rajta semmilyen megoldás sem, ezért visszaléptem a klasszikus Facebook nézetbe, és ott azonnal megoldódott a problémám.

A következő, és egyben utolsó kellemetlenség, amit jelenleg még tartalmaz a béta verzió az az, hogy ha bármelyik ügyfelem üzleti oldalát látogatom meg, és a képüket szeretném likeolni, akkor nem elég csak egyszer a privát profilomra átváltani, hanem minden egyes bejegyzésnél egyesével ki kell választanom az üzleti oldal account-ja helyett a sajátomat, ami hosszútávon eléggé idegesítő.

Ezért nem is igazán tudtam sokat dolgozni ezen az oldalon, hiszen folyamatosan akadályokba ütköztem, így inkább visszatértem a klasszikus nézethez, míg ezeket a hibákat (vagy esetleg új funkciók?) ki nem javítják benne.

Egy szó mint száz, a Facebook asztali nézete dizájnilag valóban megfelel a modern felhasználók elvárásának, és a stílusvilág egységesítése marketing szempontból is jót fog tenni a Facebook-nak. A funkciók még hagynak kivetnivalót maguk után, dehát pont ezért van még csak béta verzióban, és szívesen várják a tesztelők visszajelzését.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!