Tuti social media tippek 2019-re

Tuti social média tippek 2019-re

Tartalomjegyzék

Mi is tudjuk, hogy a vállalatoknak mennyire fontos az új év kezdete. Ilyenkor kicsit mindenki megújulva tér be az irodába, friss célokkal és tervekkel indulnak neki az év kihívásainak. Azért, hogy felpezsdítsük a posztjaid elérését,elhoztuk neked a legjobb social media tippeket 2019-re.

Te is biztosan tudod, hogy mennyire fontos az online jelenlét a cégek életében. Manapság már szégyen, ha egy vállalat hetek, hónapok óta nem tett fel értékes tartalmat saját social media oldalaira. Összegyűjtöttünk neked sok hasznos tippet, amikkel 2019-be felvirágoztathatod az általad használt platformok stratégiáját.

Vigyél bele személyes mondanivalót

Nincs annál érdekfeszítőbb, mint amikor egy cég visz egy kis életet a posztjaiba. Ez egy örökzöld tanács, ezért 2019-be se hanyagold el az egyedi tartalmak megspékelését a céges fotókkal, történetekkel, személyes hangvételű megszólítással, és a saját gondolataiddal. Vizsgáld csak meg a saját szokásaidat, és te is észre fogod venni, hogy sokkal több időt töltesz olyan posztok olvasásával, vagy nagyobb arányban kattintasz olyanokra, amiknek van személyes töltete.

social media tippek 2019-re

Használd az újdonságokat

Az összes social media platform folyamatosan újul mindenféle hasznos funkcióval. Nagyon sokkal vetheted vissza versenytársaid haladását, ha bizonyos platformok által nyújtott lehetőségeket sokkal hamarabb kiaknázol, és a magadévá teszel, mint ők. Gondolj például az Instagram által 2018 nyarán bevezetett névcímkére, vagy az IGTV-re. De arról se feledkezz el, hogy a videótartalomnak mekkora létjogosultsága van a mai világban. Készíts live videókat, használd a YoutTube-t és minden esetben igyekezz egyedi, kreatív tartalmat szolgáltatni. A Cisco felmérései szerint 2020-ban a komplett globális internetforgalom 79%-át videómegtekintések fogják kitenni. Ezért ne hanyagold el a Google Ads (Adwords) videókampányokat sem.

Nincs ötleted mire használhatod a névcímkét? Íme, néhány ötlet:

Kövess embereket egy új, modern módszerrel
Küld át őket könnyedén üzlettársaidnak
Helyezd el őket offline szóróanyagon
Oszd meg külső chat alkalmazásokban
Tedd ki a weboldaladra
Akaszd ki a fizikai boltodban is
Használd Instagram nyereményjátékokhoz
Nyomtasd rá ajándéktárgyakra és ingyenes kiadványokra

Tegyél arcokat a céged mögé

Ha igazán a csúcsra akarsz törni, akkor fogadd meg a következő social media tippet 2019-re. Azok a posztok, melyek emberi arcokat ábrázolnak, látványosan több elérést generálnak, mint az animált, vagy arcokat nem mutató képek. Ezért azt tanácsoljuk, hogy párosítsd ezt az ötletet a legelsővel, ami arra ösztönöz, hogy írj személyes mondanivalót minden egyes bejegyzésedhez. Így az arcok mögött történetek és vélemények is lesznek. Így tutira megtöbbszörözöd az elérésedet a következő évben is.

Használj feltörekvő véleményvezéreket

Kik a véleményvezérek azaz influenszerek? Azok a személyek, legfőképpen Youtuberek vagy Instagrammerek, akik több ezer vagy százezer követővel rendelkeznek, és egy bizonyos réspiac érdeklődését elégítik ki az általuk létrehozott tartalmakkal. Ilyen gyakran felkapott téma például az utazás, videojátékok, számítógépek és technológiai eszközök, smink és szépségápolási szerek, baba-mama készítmények. De bármire keresel az interneten, abban biztos lehetsz, hogy szembe találkozol temérdek ilyen szakértővel.

Mára már az influenszerek teljes mértékben beleszőtték magukat a hétköznapi social média fogyasztási szokásainkba. Míg Magyarországon ez a marketing ág még kialakulóban van, addig a nyugati országokban, a nagyobb, több millió vagy több százezer követővel rendelkező influenszerek lassacskán elvesztik a befolyásukat. Miért is van ez? Az emberek már tudják a technikájukat, megunták a random termékek promótálását, amik nem illenek szorosan a véleményvezér által képviselt álláspontokhoz, és nem passzolnak a közölt üzenetekhez. Mára már visszataszító is lehet egy olyan profil, ami ekkor mennyiségű követőtáborral rendelkezik.

Mi ezért ajánljuk 2019-ben is a kisebb, feltörekvő influnszerek felkeresését partnerkapcsolat végett, hiszen ők még sokkal megközelíthetőbbek, barátságosabbak, és sokkal inkább tűnnek valódi embernek valós problémákkal vagy hétköznapi mondanivalóval, mint a nagyok, akiket a legnagyobb cégek pénzelnek minden nap.

2019 social media tippek

Tegyél nagyobb hangsúlyt a kommentekre a megosztások helyett

Tudtad, hogy ma már a kommentek legalább akkora befolyással vannak az elérésedre, ha nem nagyobbal, mint a megosztások? A legújabb Facebook algoritmus már nagyobb figyelmet szentel a kommenteknek, ezért gyakrabban jelennek meg a posztjaid olyan embereknek, akik már hozzászóltak a tartalmadhoz, mint azoknak, akik csak megosztották azt. Az egyik legjobb social media tipp 2019-re az, hogy a nyereményjátékaidban hanyagold a megosztások hajkurászását, hiszen sokkal de sokkal többet érsz kommentek kérésével. Sőt, arról se feledkezzünk el, hogy például nyereményjátékok írásánál a Facebook kifejezetten kiemeli, hogy tilos személyeket tartalommegosztásra kérni a saját üzenőfalukon. Bár, ezt rengeteg vállalat figyelmen kívül hagyja, amikor az elérések generálására kerül sor. De így már nincs min aggódnod, csak fókuszálj a hozzászólásokra.

+1 Tuti social media tipp 2019-re

Érj el több embert a legújabb Instagram Story funkcióval

Ha igazán szuper elérést szeretnél az Instagram sztorijaidnak, akkor jó helyen jársz. A céges Instagram fiókoddal biztosan gyakran használod a Story funkciót. De arról hallottál már, hogy ha megjelölöd a helyszínt vagy egy hashtag-et (#) adsz hozzá, akkor a megosztott tartalmad a megjelölt hashtag vagy helyszín sztorijában is megjelenik?

Na oké, de mit jelent ez valójában a számodra? Igazából nagyon egyszerű, ha valaki használja a keresés gombot az IG-on, és hasonló hashtag-re vagy arra a helyszínre keres rá amit te is megjelöltél a sztoridban, akkor az annak az összefoglalójában is látható lesz. Mi már használjuk ezt a lehetőséget, ebből a forrásból szerezzük az Instagram megtekintéseink nagyjából 10-15%-át.

Ha te is egy olyan marketingesekkel szeretnél dolgozni, akik kívülről fújják a social media platformokat, és gyorsan felismerik a kihívásaidban rejlő lehetőséget, akkor dolgozz velünk hosszútávon, és érjük el együtt céged növekedését!

Nézd meg a többi cikkünket is: