Te hirdeted terméked vagy szolgáltatásod a Google-ben? Ha még nem, vagy már használtad de nem hozta az elvárt eredményeket, akkor ez a cikk neked szól. Összefoglaltuk, hogy miért érdemesidén is a Google Ads-ben hirdetned, persze csak akkor, ha tudod hogyan kell használni, vagy egy szakember elkészíti hirdetéseidet.
Mi is az a Google Ads, korábbi nevén Adwords?
A Google Ads – korábban Adwords – a Google saját hirdetési rendszere, ahol a hirdetők különböző kulcsszavakra licitálhatnak. A licitálás és a hirdetéskészítés célja, hogy a saját hirdetéseik előrébb jelenjenek meg a keresések között a konkurenciához képest, ezáltal nagyobb forgalmat vezetve weboldalukra vagy termékoldalaikra.
Egyszerűen összefoglalva, azért fizetsz a Google-nek, hogy a te hirdetésed is megjelenjen a találati oldalon vagy releváns témájú weboldalakon, még akkor is ha az adott kulcsszóra amúgy nem jelenne meg a weboldalad. Ebben a módszerben az a legjobb, hogy hirdetésed csak azoknak fog megjelenni, akik szolgáltatásod vagy terméked után érdeklődnek. Ha Search, azaz keresési kampányokról beszélünk, a felhasználónak az adott pillanatban éppen a te szolgáltatásodra van szüksége, így ha jó helyen jelenik meg a hirdetésed, nagy eséllyel egy új vevőt szerezhetsz magadnak. Ezzel ellentétben, a Facebook és más közösségi oldalakon való hirdetések esetében egy meghatározott célcsoportra tudsz csak hirdetni, akiknek lehet nincs is szüksége Rád, mint szolgáltatóra.
Az, hogy mennyire lesz sikeres az adott hirdetés, csak rajtad vagy a marketingeseden, illetve a konkurencián múlik.
Rengeteg beállítási lehetőség van a Google Ads rendszerén belül, amikkel pontosan meghatározhatod, hogy kiknek is szeretnél hirdetni.
Be tudod állítani a célközönséget, hogy csak azokra a potenciális ügyfelekre költs, akik hajlandóak is vásárolni nálad.
Ahhoz, hogy ezeket a beállításokat mindig profin és precízen be tudd állítani, komoly tapasztalat vagy egy profi marketinges szükséges. Ha egyedül esik neki az ember a hirdetéseknek mindenféle segítség nélkül, az sokszor komoly pénzégetéshez vezet. Ezért érdemes először átgondolni a marketing stratégiát, meghatározni a célközönséget, hogy ne a sötétben tapogatózzunk és a nehezen megkeresett pénzünket dobáljuk ki az ablakon. Ha nincs időd hasonló feladatok elvégzésére, fogadj fel egy Adwords hirdetés specialistát.
7 pontban összeszedtük neked, miért is szükséges használni a Google Ads rendszerét 2020-ban is.
1. A potenciális vásárlóid a Google-t használják
Gondolom jelen szeretnél lenni Te is, ha valaki olyan terméket vagy szolgáltatást vásárolna, amit megkaphat Tőled. A Google Ads-et használva ott lehetsz ezekben a pillanatokban. Ahogyan Te is az internetet használod ha vásárolni szeretnél valamit, ugyan úgy a potenciális vevőid is a neten fognak bogarászni. Tudtad, hogy 1000-ből 471 ember a Google-t használja tájékozódásra mielőtt online vásárlásra szánná el magát? Sőt, célpiacodnak 75%-a az első 5 találatra kattint minden egyes keresés alkalmával. A Te szempontodból ez annyit jelent, hogy ha valaki éppen azt a valamit keresi amit te szolgáltatsz, de nem jelensz meg sem hirdetéseddel sem a weboldaladdal a találati lista első oldalán, akkor több száz potenciális vásárlót vesztesz el minden hónapban.
Visszatérve a hirdetések készítésére, ha jól állítod be a célközönséged és megfelelő kulcsszavakra licitálsz, egy remekül összerakott és megfogalmazott hirdetéssel nagy az esély, hogy a konkurencia előtt fogsz megjelenni a releváns érkezési oldaladdal. Ha az ügyfél már a te weblapodon van, miért is ne tőled vásárolna, ha szuper a terméked és megnyerő az arculatod, igaz?
2. Gyorsabb és egyszerűbb, mint a SEO
Arról már korábban írtunk, hogyan tudsz előrébb kerülni a keresési eredmények között a Google-ben SEO használatával. Ha már egy kicsit is tudsz a SEO-ról, vagy esetleg olvastad előző cikkünket, akkor biztosan tudod, hogy nem egy egyszerű és gyors folyamatról beszélünk. Különböző keresőoptimalizációs trendek léteznek, amik gyakran változnak a Google algoritmusával együtt. Aki nem fektet bele elég időt a kulcsszavak kutatásába, elég energiát cikkek írásába, link építésbe és weboldal SEO-baráttá tételébe, az elveszik a találati lista rengetegjében.
Ha valaki nem szeretne ebbe a hosszú, hónapokon át tartó folyamatba belebonyolódni, de mégis keres egy olyan módszert amivel gyorsan felvirágoztathatja üzletét, annak a Google Ads a megoldás. A hirdetések létrehozása és elfogadása után azonnal megjelenik a promóció a kiválasztott médiumokon a megfelelő formában. Ha bármilyen változtatásra van szükség relatíve gyorsan véghez lehet vinni azokat, és akár azonnali hatást lehet kiváltani a kampány teljesítésén.
3. Skálázható
Ha jól állítottad be kampányaidat, vannak konverzióid és megtérül a befektetett pénzed, akkor a Google Ads, Adwords, a marketing világ egyik legkönnyebben skálázható megoldásává válik. Ez nem jelent többet, mint hogy minél többet költesz hirdetésekre, annál nagyobb bevétellel számolhatsz. Fontos, hogy ez csak a jól teljesítő hirdetések esetében működik. Ha van egy alacsony relevanciapontszámú hirdetésed nulla konverzióval, az nem fog megjavulni attól, hogy megtöbbszörözöd a kampányokra szánt büdzsédet. Ebben az esetben valószínűleg rossz célközönség, és sikertelen beállítások állnak a háttérben.
4. Csak az eredményért fizetsz
Különböző céljaidnak megfelelően számos kampányfajta áll rendelkezésedre, hogy megvalósítsd azokat. Például ha azt szeretnéd, hogy több ember ismerje meg a márkanevedet, mert új vállalkozás vagy a piacon, akkor márkaismertségi kampányt kell futtatnod Ads-ben. Ha az eladásaidat szeretnéd növelni, akkor a hirdetésed célja a konverziók növelése lesz, ami segít megnövelni bevételed. Minden egyes kampány esetében más jelenti a sikert. Ez előző két példánál maradva, ha 20.000 ember látta már a videóhirdetésedet 1 héten belül, úgy hogy a márkaneved elismerését szeretnéd növelni, akkor a kampánybeállításaid megfelelőek. Ha viszont a vásárlásaid számát szeretnéd növelni, de még senki sem kattintott a promóciódra hetek elmúltával sem, akkor valamin sürgősen változtatnod kell.
Az Ads-ben az a jó, hogy a kampányod céljainak megfelelően kell fizetned az eredményekért. Márkaismertségi kampány esetén a megjelenések után, bevételnövelő hirdetések esetén pedig akkor, ha valaki rákattint vagy vásárol is weboldaladról. Egyszerű, mint az egyszer egy.
5. Mérhető
Szerencsére a Google által készített statisztikák sokkal megbízhatóbbak, mint a Facebook hirdetéskezelőben mutatott adatok. 2018-ban derült fény arra, hogy a Facebook rossz számítások miatt, hamis kampányadatokat publikált a hirdetéskezelőben éveken keresztül. Elvileg azóta próbálják javítani az algoritmusukat, több-kevesebb sikerrel. A Google esetében nem kell aggódnunk hasonló incidensek miatt.
A Google Ads felületén rengeteg hasznos adatot találunk promóciónkkal kapcsolatban. Ha valaki szeret elmerülni a számok dzsungelében vagy analitikai gondolkodással rendelkezik, akkor hamar kiderítheti, hogy hogyan tudja javítani a hirdetése helyezését. A kulcsszavaktól kezdve, a konkurenciához viszonyított álláson keresztül a találati listán való hirdetés helyezéséig mindenről tiszta képet kaphatunk ezen a platformon.
6. Utánkövetheted a potenciális vásárlókat – Retargeting
Egy előző cikkünkben már azt is leírtuk, hogy mi az a remarketing, és hogy miért jó neked. Reméljük, tisztában vagy azzal, hogy nem az összes hirdetésből érkező felhasználó fog azonnal vásárlóvá válni. Az online vásárlási folyamat ennél sokkal de sokkal hosszadalmasabb. Általában az embereknek legalább 4-5-ször kell a márkáddal és termékeiddel találkoznia, mielőtt vásárlásra adnák a fejüket. Ezért fontos, hogy ne csak egyféle hirdetést futtass, hanem legyen egy utánkövetési hirdetésed is. Ezzel újracélzod azokat a lemorzsolódott érdeklődőket, akik anélkül távoztak oldaladról, hogy bármit is megvásároltak volna. Így folyamatosan emlékezteted őket üzleted létezéséről, előnyeidről és termékeidről.
7. A versenytársaid is ezt használják
Üzleti szempontból talán a legfontosabb indok. Hatalmas hátrányba kerülhetsz, ha az összes konkurenciád hirdeti szolgáltatásait, te pedig nem, lehalászva előled az értékes kattintásokat és érdeklődőket. Ha azt veszed észre, hogy konkurenciád ugyanazokat a termékeket árulja, hasonló weboldal minőséggel, termékleírással és árréssel, de Te mégis csak a töredékét árulod az ő napi eladásainak, akkor itt az ideje, hogy te is elkezdj hirdetni. Más módszerekkel sokkal lassabban, és nagyobb energiabefektetéssel leszel csak képes megközelítőleg utolérni őket. Gondolok itt a tartalommarketingre és SEO-ra, vagy más közösségépítő tevékenységre. Ha úgy érzed, hogy már mindent megtettél azért, hogy legyőzd őket, kivéve a hirdetések létrehozását, nincs mit tenned, most már a hirdetések mezején kell legyőznöd őket magas relevanciával és értékes szövegezéssel.
Remélem, összefoglalónk rávilágított arra, hogy miért érdemes a Google Ads-et is használnod 2020-ban a marketing stratégiád részeként. Bármilyen kérdésed van a témával kapcsolatban, vagy ha kiszerveznéd Google Ads hirdetéseid kezelését profiknak, nyugodtan vedd fel velünk a kapcsolatot a hello@rocketing.hu e-mail címen.