A krízishelyzet alatt is lényeges, hogy ne szüntesd be vevőszerző folyamataidat, mert sokkal nehezebb lesz a hullám elvonulása után a nulláról lábra állnod, mint mondjuk egy ideiglenes, csökkentett kapacitású szituációból.
Persze az is könnyen előfordulhat, hogy olyan sikeresen adaptálódtál ehhez a helyzethez, hogy rekord hónapokat zártál, hiszen ügyfeleink között is láttunk már erre példát.:)
De mit tehetsz akkor -és most nem csak a jelenlegi helyzetről van szó-, amikor vissza kell venned a kiadásokból, és nem teheted meg, hogy marketing gépezeted ugyanazzal a lánggal égjen, mint ezelőtt?
Tippek a hirdetési költségek csökkentésére, ha minden fillér számít
Ezeket a tippeket azoknak a vállalkozóknak ajánljuk, akik saját maguknak kezelik hirdetéseiket, és tanácsokat keresnek a nehéz időszakokra.
Ezeket a tevékenységeket egy marketingügynökségnek, vagy egy szabadúszó marketingesnek saját magától is elő kell terjesztenie, ha a rendszeres megbeszélések során felmerül a költségcsökkentés kérdése az ügyfélnél. Ideális esetben ezek hirdetés optimalizációs tevékenységnek számítanak, amit a hirdetéskezelő vállalkozóknak kell elvégeznie.
E tények tudatában csapjunk is bele a közepébe!
1. Ellenőrizd követőkódjaid beállítását
Győződj meg arról, hogy minden követőkód, és konverzió mérés jól be van állítva oldalaidon, és valós képet kapsz hirdetéseid teljesítéséről.
Rengeteg új ügyfelünknél tapasztaljuk, hogy eddigi “marketingeseik” hanyag munkát végeztek, és félbe van hagyva hirdetési fiókjuk testre szabása, vagy egyáltalán nem rendelkeznek elhelyezett követőkódokkal. Ez akár halálos is lehet cégedre nézve, mert így nem tudod mérni hirdetéseid hatékonyságát és megtérülését, ezáltal sosem fogsz tudni adatvezérelt döntéseket hozni.
2. Tesztelj, és figyeld a piac mozgását
Végezz A/B teszteket és azok eredményei alapján indíts hatásos hirdetéseket. Ebben a bizonytalan szituációban folyamatos változás alatt áll a piacod, így valószínűleg teljesen máshogy fognak reagálni hirdetéseidre, mint eddig. Ezért mindenképp tesztelj különböző megoldásokat.
Ne csak a hirdetéseid szövegére gondolj teszteléskor, hanem a címre, a kreatívra, és persze magára a célközönség beállításaira is! Minél jobban ismered a piacodat, annál költséghatékonyabb hirdetéseket fogsz tudni készíteni.
3. Állítsd le az alacsony megtérülésű kampányaidat, és csoportosítsd át a költségvetést
Az adatok kielemezése után állítsd le az alacsony megtérüléssel, vagy negatív hozammal rendelkező hirdetéseidet, ne eméssze fel energiáidat és marketing büdzsédet. Ennek a költségét inkább csoportosítsd át magas ROI-val rendelkező hirdetéseidre, így azok skálázásával még magasabb eredményeket érhetsz el.
Persze itt visszakanyarodhatunk egy kicsit az első pontra, hiszen ha a konverzió mérésed, és a követőkódjaid nem megfelelően vannak elhelyezve vagy beállítva, akkor nem fogod tudni megállapítani, hogy melyik hirdetésed teljesít elvárásaid alatt, vagy felett.
4. Változtass hirdetés szövegeiden
Egyik előző cikkünkben írtunk arról, hogy ebben a helyzetben máshogy kell kommunikálnod célközönségeddel, mint eddig. Jelenleg az emberek érzékenyebbek, türelmetlenebbek, gyorsabban harapnak bizonyos kijelentésekre, kifejezésekre. Ennek tudatában nem árt átnézned azokat a hirdetéseidet, amiket már régóta futtatsz, mert könnyen lehet, hogy nem rezonálnak a járványhelyzet adta hiper-szenzitivitással.
5. Változtass hirdetési stratégiádon, ha a kitűzött céljaid engedik
Megjelenés alapú hirdetések helyett készíts kattintás alapú hirdetéseket, így valóban csak az elért eredmények után kell fizetned. Viszont figyelj arra, hogy ez nem minden típusú kampánycélnál érvényesíthető.
6. Tegyél nagyobb fókuszt a churn csökkentésére
Fektess nagy hangsúlyt a retencióra és az eddigi vevőidre. Sokkal költségkímélőbb és hatékonyabb azoknak hirdetned, akik már ezelőtt legalább egyszer elköteleződtek márkád mellett. Ha valaki egyszer vásárol nálad, vagy egyszer előfizet, nem jelenti azt, hogy örökké veled lesz. Koncentrálj inkább arra, hogy őket magadhoz láncold ahelyett, hogy öntenéd a pénz a hideg hirdetésekbe.
7. Izzítsd be a remarketing gépezetet (ha pedig volt eddig is, akkor optimalizáld)
Indíts magas hatékonyságú remarketing kampányokat. A remarketing kampányok azokat a potenciális vevőket célozzák meg, akik például a kosárba tettek egy terméket, de nem fejezték be a vásárlási folyamatot, vagy a weboldaladra érkeztek már, de nem végeztek olyan cselekvést, ami számodra értékes lett volna, mint például egy hírlevél feliratkozás.
Ezeknek az embereknek, mivel már ismernek téged, találkoztak már a márkáddal, sokkal olcsóbban tudod vásárlásra ösztönözni hirdetésekkel, mint azokat, akik még soha nem hallottak rólad. Ezért általában a remarketing kampányok megtérülése akár többszöröse is lehet a sima, “hideg hirdetéseknek”.
8. Kombináld a különböző platformok erejét
Sokan gondolják, hogy a különböző marketing platformok, mint például a LinkedIn, a Facebook, vagy a Google Ads, nem képesek együttműködni egymással. Pedig ez egyáltalán nem így van. Jó stratégia lehet például, ha Google Ads Search hirdetéseket készítesz a potenciális vevők megtalálására, majd remarketing hirdetést indítasz a weboldal látogatókra Facebook-on, vagy fordítva. Ez egy szuper kis megoldás, mivel segítségével csökkentheted a Facebook-on elköltött pénzedet és még jobban az emberek fejébe vésheted márkádat és termékeidet.
Hasznosnak találtad a fentebbi 8 tippet? Reméljük nem halogatod tovább a kivitelezést, hanem azonnal neki is látsz az optimalizálásnak!