Rocketing marketing árajánlat

Én csak hirdetésre kértem árajánlatot, a marketinges mégis mást ajánl. Miért?

Gyakran előfordul, hogy egy hirdetések iránt érdeklődő ügyféljelölt olyan elemeket is talál az árajánlatában, amire szerinte nincs szüksége, de a marketingügynökség mindezek ellenére beletette az ajánlatba. Mégis mi ennek az oka?

Hogy ne érjen Téged sem meglepetés, ha esetleg ilyennel találkoznál, miközben marketingest keresel céged számára, ebben a cikkben megmagyarázzuk ezt a jelenséget.

A hirdetések sikere nem csak azon múlik, hogy azok jól vannak-e összerakva

Szinte utópikus lenne, ha a hirdetések eredményességét csupán azok felépítése, és a kreatívok minősége befolyásolná. A valóság ennél sokkal bonyolultabb, de ne aggódj, részletesen és érthetően mindent leírunk számodra.

Afelől semmi kétség, hogy valóban kritikus pont a kampányok professzionális összerakása, viszont nem feledkezhetünk meg a többi, ettől különálló tényezőről sem, melyek ugyanúgy hatással vannak a konverziós arányra.

Mi befolyásolja a hirdetések konverziós arányát a kampányok felépítése, és a kreatívok mellett?

A landoló oldal – ahol valójában megtörténik a konverzió -, és az ott működő megoldások (például felugró ablakok, chatbot, vásárlási integrációk stb.) mind hatással vannak a konverziós arányra, hiszen hiába kattintanak tömegesen a hirdetésre, ha a weboldal, amit utána látnak alacsony minőségű és technikailag is rossz felépítésű.

Egy kampány sikerességéhez számtalan tényezőt figyelembe kell venni, ami egyáltalán nem merül ki annyiban, hogy a marketinges képes-e alacsony CPC-vel weboldal látogatókat generálni. Ez csak egy töredéke az egész rendszernek.

További tényezők, amik befolyásolják a konverziós arányt:

  • Maga az ajánlat/termék (minőség, ár, pozicionálás)
  • A landoló oldal betöltődési sebessége
  • A landoló oldal kinézete, felhasználó-barát kialakítása
  • A szöveg minősége, meggyőző ereje (Webshop esetén termékleírás)
  • Az oldalon lévő folyamatok felépítése (Egyértelmű-e, hogy mit kell csinálnia, és mit, hol ér el a látogató, vagy mindent keresgélnie kell?)
  • CTA-k, azaz Call To Action szövegek

Mit csinál ilyenkor egy marketinges?

Mivel egy jó marketinges szakember tisztában van ezzel a ténnyel, és az ő sikere az, ha az ügyfél is sikeres, ezért az árajánlat kiadása előtt átvizsgálja a leendő ügyfél online jelenlétét és már rendelkezésre álló anyagait.

Ellenőrzi, hogy azok jelen állapotukban megfelelőek-e arra, hogy nagy mennyiségű weboldal látogatót kezeljenek, és realizálják a kívánt konverziókat.

Az állapotfelmérés után olyan árajánlatot tesz, ami nemcsak arra terjed ki, amit az ügyfél eredetileg kért, hanem olyan elemekkel is kiegészülhet, melyek elvégzése szükséges ahhoz, hogy sikeres legyen a kampány.

Ezzel a módszerrel nagy arányban el lehet kerülni azt, hogy fölöslegesen pénzt öntsön az ügyfél olyan kampányokba, amik alacsony megtérüléssel dolgoznak, így összességében akár veszteséget is jelenthetnek a cég számára.

Bár sokan meglepődnek azon, hogy ilyen új feladatokkal kell szembesülniük, és még többen úgy érzékelik, hogy a marketinges csak a lehető legtöbb pénzt szeretné kivenni a zsebükből, a valódi ok nem más, mint amit fentebb olvashattál.

Egy szakembernek sem érdeke átvernie, vagy lehúznia saját ügyfeleit, hiszen azzal saját rossz hírét gerjeszti, és gátját szabja cége fejlődésének.

Mi történik, ha nem fogadja el az ügyféljelölt az ajánlatban szereplő “plusz” szolgáltatásokat?

Véleményünk szerint, ha az ügyfél tudja, hogy mi az oka annak, amit az árajánlatban új szolgáltatásként lát, akkor nem fog gondolkodni azon, hogy elfogadja-e az ajánlatot vagy sem. (Ez kizárólag akkor nem igaz, ha nagyon szűkös marketing kerettel tud gazdálkodni, és jelen állapotban nem tudja fedezni ezeket a költségeket.)

Ha a részletes magyarázat ellenére mégis úgy dönt, hogy jelenlegi anyagain nem szeretne változtatni, vagy nem szeretné igénybe venni ezeket a szolgáltatásokat, akkor a marketinges saját belátása szerint akár el is állhat a projekt elvégzésétől.

Több év tapasztalat után egy jó marketinges már tudja és látja, hogy mi az, ami tud működni a jelen formájában, és mi az, ami nem. Mivel saját jó hírét, vagy a róla alkotott pozitív véleményeket nem szeretné tarkítani egy sikertelennel, vagy egy elégedetlen vevő véleményével, így érthető, ha ebben az esetben elhatárolódik a munka elvégzésétől.

Ezzel a kis rövid összefoglalóval reméljük már Te is látod, hogy miért egészülhet ki az árajánlat olyan elemekkel, melyekre Te nem kértél árajánlatot, vagy szerinted nincsen rá szükség.

Keress fel minket bátran, ha marketing árajánlatot szeretnél, vagy ha bármi kérdésed van inbound marketing-el kapcsolatban.

Tetszett? Oszd meg másokkal is az újonnan szerzett digitális marketing információkat!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!