Gondoltad volna, hogy sokat növelhetsz a webáruházad eladási számán ha rendelkezel bloggal és azt támogató tartalommarketinggel? Sokan ódivatúnak gondolják a blogolást, de mi álltjuk, hogy megéri a belefektetett energiát, vagy esetleg pénzt, hiszen a többszörösét fogja visszadolgozni webáruházadba.
Ha azt állítom, hogy egy nagyon erős blog és tartalommarketing jelentősen tudja csökkenteni marketing költségeidet hosszútávon, elhiszed? Ha nem vagy teljesen meggyőződve erről, akkor ez a cikk Neked szól, mert arról fogunk most írni, hogy miért éri meg webshopoknak is a blog készítése és fenntartása.
Egy rossz szokás, és egy tévhit az, hogy webáruházaknak nem kell blog oldallal rendelkezniük. Ha megnézel egy útmutató leírást, hogy mik szükségesek egy webáruház létrehozásához, biztos lehetsz benne, hogy a blog oldal nem fog közte szerepelni. Ennek az oka az, hogy sok marketinges vagy cégvezető elavultnak gondolja a blogolást, mert állításuk szerint, mára a videótartalom felváltotta az összes írott tartalmat. Azt persze mi sem tagadjuk, hogy nagyobb nézőközönséggel rendelkeznek a videók, mint amekkora olvasóközönséggel az írott szövegek, de ez nem jelenti azt, hogy bármelyik kiszorítaná a másikat a helyéről.
Ahogy írtuk az egyik előző cikkünkben, a videótartalom tökéletes bástyája lehet marketing stratégiádnak, de azt még ki kell egészítened más, írott tartalmakkal is.
Továbbá a blog fontosságát támasztja alá egyik előző felmérésünk is, amiből kiderült, hogy a kitöltők 46,6%-a időszakosan olvassa a neki érdekes szolgáltatók blogcikkeit.
Na de kanyarodjunk vissza az eredeti témához egy rövidke kitérő után.
Miért kell webáruházaknak is blog és tartalommarketing?
Nagyobb látogatottság
Ha megszokott időközönként, témához illő és minőségi tartalmat készítesz webáruházadhoz, amit ügyesen belefűzöl tartalommarketingedbe, akkor közösségi média oldalaid értékit is felturbózhatod. De nem csak több Facebook követőt szerezhetsz érdekfeszítő tartalmak posztolásával, hanem a webáruházad látogatottságát is növelheted vele. Mivel több oka van az embereknek meglátogatni webshopodat, már nem csak azok érkeznek oda, akik egy termék után érdeklődnek, hanem azok is, akik új információt akarnak szerezni blogodról, így több emberből nagyobb eséllyel lesznek vásárlóid. Magyarán, ha a marketing tölcsér tetejébe több érdeklődőt teszünk bele, akkor többen is fognak megmaradni a vásárlás végeztéig.
Hatékonyabb vásárló megtartás
Attól, hogy valaki már legalább egyszer vásárolt tőled, még nem jelenti azt, hogy újra vissza is fog térni. Neked pedig értelemszerűen az hoz profitot, ha sok visszatérővásárlód van. Miért? Mert sokkal olcsóbb az ügyfelek megtartása, mint az újak megszerzése.
A blogolás egy tökéletes megoldása a vásárló megtartásnak, mert a vásárláson felül további értéket adsz nekik, amiért érdemes újra és újra hozzád látogatniuk. Persze ehhez nem csak az kell, hogy megírd azt a minőségi tartalmat, el is kell juttatnod vásárlóidhoz. Ezért javasoljuk mindenkinek a hírlevél használatát, amiben megszokott időközönként új információkat és értékeket küldötök vásárlóitoknak, amivel elősegíthetitek lojalitásukat.
SEO, azaz keresőoptimalizálás
Ha olvastad egyik előző cikkünket a SEO-ról, akkor már pontosan tudod, hogy milyen technológiai és tartalmi feltételei vannak annak, hogy előrébb kerülj a Google találati listán. Minél több releváns és kulcsszó-dús tartalmat készítesz, ami persze a közönségednek is érdekes, előrébb kerülhetsz a találati oldalon, ha valaki egy olyan kapcsolódó kulcsszóra vagy kifejezésre keres, amire optimalizáltad az oldaladat. Persze ez nem megy egyik napról a másikra, hiszen a SEO elkészítése és a munkánk gyümölcse sok energiába és időbe telik, de mindenképp meghozza az eredményét.
Ne felejtsd el azt sem, hogy magában nem elég, ha csak SEO-barát cikkeket készítesz. Arra is figyelned kell, hogy az oldalad logikusan legyen felépítve, címszavazva, így a Google robotjainak is könnyű dolga lesz, ha értelmezni kell az ott talált szövegeket. Ezeken felül talán a legfontosabb a link építés. Arra is hangsúlyt kell fektetned, hogy rengeteg releváns weboldal hivatkozzon a Te weboldalara, ami bebizonyítja a Google számára, hogy másoknak is fontos, ami azon az oldalon található. De ezekről a komponensekről részletesen olvashatsz a fentebb említett cikkünkben. Jelenleg ami számunkra fontos, hogy ha webáruházad rendelkezik bloggal, és rendszeres tartalommal, akkor nagyobb esélyed van arra, hogy ezzel megelőzd konkurenciád.
Minőségibb ügyfelek
Talán nem szép dolog csoportosítani az ügyfeleket minőségi és nem minőségi kategóriákba, de szolgáltatóként és eladóként biztosan Te is tudod, hogy milyen azaz ügyfél akivel szívesen dolgozol, és milyen akivel annyira nem. Nos, a blogolás és a tartalommarketing abban is segít neked, hogy minőségi ügyféllé “neveld” potenciális érdeklődőidet.
Blogodat arra is használhatod, hogy olyan tartalmakat osztasz meg rajta, amit Te már unsz megválaszolni, de mindenképpen fontos, hogy tudják ügyfeleid. Továbbá hasznos információkat tudsz általa közölni, így értékesített termékednek még több előnyét fogják majd látni ügyfeleid. Arról nem is beszélve, hogy olyan tudatos vásárlói kört hozol létre magadnak, akik pontosan tudják, hogy miért vásárolnak Tőled, és miért pont azokat a termékeket. Hidd el, az ilyen visszatérővásárlók a legjobbak, hiszen ha megosztják tapasztalataikat mással, akkor annál jobb referenciád soha nem lesz.
Színesebb marketingstratégia
Ha rendelkezel bloggal, és el szeretnéd készíteni marketingstratégiád, vagy bővíteni szeretnéd azt, akkor azt is mindenképp vedd bele a hirdetési megoldások közé. Sokan előszeretettel hirdetnek blogcikkekre is, ezzel növelve a weboldal látogatottságot. Mivel sokan kattintanak az olyan hirdetésekre amiben nem direktben eladni szeretnének nekik, ezért okos megoldás lehet, ha az egyik legjobban menő cikkedre készítesz vagy készíttetsz egy hirdetést, ha Te nem értesz hozzá.
Remélem, hogy meggyőződtél arról, hogy a webáruházadnak is rendelkezni kell bloggal, és hozzákapcsolódó tartalommarketinggel. Ha esetleg még a cikk elolvasása után is lennének fenntartásaid, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és megválaszoljuk kérdéseidet.
Ha nem tudod, hogy vágj bele a tartalommarketingbe és a blogod elkészítésébe, válassz egy kreatív szövegírót, aki ért a közösségi médiához és a SEO-hoz is, így biztos lehetsz abban, hogy olyan szakemberrel dolgozol együtt, aki minden szükséges területhez ért a sikered érdekében.