Így neteztek Ti: Nagy 2019-es online marketing felmérés

Online marketing elemzés Rocketing

Tartalomjegyzék

Végeztük egy átfogó online marketing felmérést, amiben megkérdeztünk Titeket online hirdetésfogyasztási szokásaitokról. Az eredmény nem csak érdekes, hiszen egyesítve láthatod a magyar internetezők viselkedését, hanem hasznos is, mivel segít a jövőbeli kampányaid megalkotásában. Az elmúlt napokban értékeltünk, osztottunk-szoroztunk, majd ábrázoltuk az eredményeket. Ez lett a végkimenetel.

Te is szereted a statisztikákat bújni? Szereted elemzésekre alapozni a marketing és értékesítési stratégiádat? Mi is! Pont azért gondoltuk, hogy egy ilyen átfogó felmérés, és annak eredménye nagy segítséggel lehet a magyar vállalatok online jelenlétének növelésében. Független kérdőívünket több mint 200 ember töltötte ki, akik különböző demográfiai és földrajzi háttérrel rendelkeznek.

Mivel annyira sok aspektusára kitértünk az online marketingnek, hogy nem tudtunk minden információt besuvasztani egy infografikába, ezért kapásból kettőt készítettünk nektek. De mivel ezek még mindig nem tartalmazzák az általunk feldolgozott adathalmaz összes végeredményét, ezért több statisztikával, szövegesen fogjuk kiegészíteni az ábrázolt adatokat.

Vágjunk is bele!

Az eredmény: Első rész

Marketing statisztikák 2019 Rocketing

Mit tehetsz zsebre ezekből a kimutatásokból? A fenti eredmények tisztán kimutatják, hogy hazánkban a Facebook a legelterjedtebb közösségi média platform. Korosztálytól függetlenül, kicsik és nagyok egyaránt felhasználói az oldalnak, ezért kitűnő választás hirdetés szempontból. Bármilyen összetételű is legyen a célcsoportod, biztos lehetsz abban, hogy a legnagyobb részüket el fogod érni különböző Facebook promóciók használatával.

Ami még esetleg felkelthette a figyelmed az az, hogy a kitöltők nagy része nő. Ennek következményeképpen állíthatjuk azt, hogy ha női célközönséged van, akkor a Facebook lesz valószínűleg a legjobb platform, amit termékeid hirdetéséhez használhatsz.

Ezen a szálon továbbhaladva láthatod, hogy 88,8%-a azoknak a felhasználóknak, akik ezen a közösségi média platformon fizetett hirdetésekkel találkoznak, előszeretettel kattintanak is rá, ha az megfelel az érdeklődési körüknek. A Google elmaradása ezen a téren szerintünk annak is köszönhető, hogy nem mindenki van annak tudatában, hogy a Google találati oldalán (SERP) megjelenő eredmények közül az első 3 fizetett hirdetés. Továbbá valószínűleg sok átlagfelhasználó azt sem tudja, hogy a különböző weboldalakon megjelenő hirdetések is a Google rendszerével lehetnek elkészítve.

Hallottál arról, hogy az emberek jobban szeretik a videóhirdetéseket, mint a sima szöveges és képes promóciókat? Nos, kutatásunkból pont az ellenkezője derül ki. Míg a videóhirdetéseket csak a válaszadók majdnem 30%-a preferálja, addig a szöveggel és képpel rendelkező promóciók magasan verik a többi hirdetésformát 62,2%-al. Mit jelent ez egy marketingesnek? Nem szabad elhanyagolni egyik megoldást sem, hiszen az emberek különféle kivitelezéseket részesítenek előnyben. Ezért ha az egyiket teljesen kihagyjuk marketingstratégiánkból, célközönségünk nagy részének nem fogjuk felkelteni az érdeklődését.

Nézzük tovább az eredményeket!

Az eredmény: Második rész

Marketing statisztikák 2019 Rocketing

A második infografikából kiderül, hogy a hirdetések még 2019-ben is hatalmas mértékben képesek vásárlásra ösztönözni a vevőket. A megkérdezett internetezők több mint 64%-a állítja, hogy vásárolt már hirdetés hatására. Érdemes felturbóznod Facebook és Adwords kampányaidat, ugye?

Marketingesként sokszor gondolkodunk azon, hogy vajon mennyi megjelenést veszthetünk el a hirdetésblokkoló internetes bővítmények jóvoltából. Mindig attól tartunk, hogy célközönségünk nagy része tisztában van ezekkel a lehetőségekkel, és aktívan ki is használja őket. Kutatásunk 53%-os felhasználtságot mutat a kitöltők körében. Ez azt jelenti, hogy videóhirdetéseidnek és Google Display hirdetéseidnek sokkal nagyobb elérése is lehetne, ám ezeket különböző böngésző bővítmények használatával csökkentik a felhasználók. Biztosan találkoztál már Te is olyan weboldalakkal, ahol bizonyos tartalmak megtekintése előtt megkérik a látogatót, hogy kapcsolja ki az AdBlockert. Nos, ez egy jó megoldás olyan oldalak számára, akik profitálnak hirdetések megjelenítéséből.

A második infografika harmadik részéhez nem érdemes sok kommentet hozzáfűzni. Tisztán látható, hogy milyen fontos a jó SEO, hogy magasan legyél a Google találati listáján. Az is látszik, hogy érdemes energiát belefektetni a közösség építésbe is, hiszen célközönségednek legnagyobb része belép az érdeklődési körének megfelelő csoportokba, követi az érdekes tartalmakat YouTube-n és vásárlás után értékel platformokon.

hírlevél megnyitás statisztika Rocketing

Készítesz hírlevelet heti vagy havi rendszerességgel? Íme egy kis betekintés az átlagos magyar megtekintési arányokba. Azoknak a kérdőív kitöltőknek akik feliratkoznak hírlevelekre, több mint 70%-a olvassa a megkapott tartalmakat. Ezeknek a feliratkozóknak több mint 50%-a időszakosan olvassa az e-mailjeidet. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos nagy hangsúlyt fektetned a rendszeres, tartalmas és értékes hírlevelek készítésére, hiszen azok a percek amiket a megírásával töltesz nem mennek kárba. Mindig figyelj oda a figyelemfelkeltő tárgy mezőre, hiszen ez motiválni fogja a címzettet annak megnyitására, így könnyen növelheted hírlevél olvasóid számát.

Az eredmény: Harmadik rész

Ahogy azt a cikk elején is említettük, nem ábrázoltuk grafikonokon az összes általunk feltárt eredményt. Mivel még mindig nincs vége a hasznos elemzéseknek, ezért a következőkben még néhány kihagyhatatlan statisztikát szeretnénk Neked bemutatni.

Nagy hangsúlyt fektetsz a tartalommarketingre? Íme néhány adat blogolvasással kapcsolatban:

  • A kitöltők 23,4%-a rendszeresen olvas érdeklődési körének megfelelő cikkeket
  • A kitöltők 46,4%-a időszakosan olvas blogcikkeket

Webshopot üzemeltetsz? Online értékesítesz szolgáltatást? Nézzük meg, milyen online viselkedési formái vannak a magyar internetezőknek, és mennyi pénzt költenek egy-egy vásárlás esetén.

  • A megkérdezettek 32,4%-a havonta vásárol online
  • A megkérdezettek 10%-a kéthetente, míg 35,1%-a csak félévente vásárol az interneten

Leggyakrabban online vásárolt termékek, csökkenő sorrendben:

  • Elektronikus eszközök
  • Ruházat (holtverseny az első helyért)
  • Könyv
  • Szépségipari termék
  • Háztartási cikk
  • Játék
  • Bútor
  • Élelmiszer
  • Applikáció
  • Tisztítószer
  • Étrendkiegészítő

online vásárlás Rocketing

Az, hogy milyen összeget szánnak egy-egy vásárlásra a netezők az teljesen termékfüggő, de 70,6%-a a megkérdezetteknek 20.000 Ft alatt vásárol alkalmanként átlagosan. 21,5%-uk 20 és 50 ezer Forint között vásárol minden egyes alkalommal.

Arra kérdésre, hogy honnan rendelnek termékeket a következő válaszokat kaptuk:

  • 50,7% belföld és külföld
  • 36,2% csak belföld
  • 9% csak külföld

Reméljük, hogy online marketing felmérésünket hasznosnak találtad, és az előző adatok sokat fognak majd Neked segíteni abban, hogy tökéletesítsd marketing stratégiád, felturbózd kampányaid és pontosítsd az értékesítési módszereid.

Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged marketing stratégiád felállításában és annak kivitelezésében, ne hezitálj tovább, lépj velünk kapcsolatba!

Nézd meg a többi cikkünket is: