Mindenki növelni szeretné a hirdetési kampányainak a megtérülését, és konverziós arányát, mégis a legtöbb marketinges, vagy vállalkozó nem tudja, hogy hogyan kezdjen neki.
Június elején megjelent az Unbounce 2021-es Conversion Benchmark riportja, amiben vizsgálták a különböző iparágakhoz tartozó vállalatok landoló oldalainak a teljesítményét, és elemezték a landoló oldal látogatóinak viselkedését.
Hogyan tudod hasznosítani ezt az elemzést?
- A riport segítségével összemérheted céged landoló oldalainak teljesítményét saját piacod többi szereplőjének konverziós eredményeivel.
- Felfedezheted, hogy milyen nyelvezetet, és landoló oldal elemeket kedvel a célközönséged.
- Megértheted a célközönséged igényeit.
- Ötleteket meríthetsz landoló oldalad optimalizálására.
A teljes riportot itt tekintheted meg angol nyelven. Ebben a cikkben mi kiemeltünk néhány piacot, melyeknél részletesebben ki fogjuk fejteni az Unbounce által feltárt eredményeket.
Az elemzés során az Unbounce a mesterséges intelligencia erejét hívta segítségül, és 44.000 landoló oldalt, valamint több, mint 33 millió konverziót vizsgált.
Vágjunk is bele!
Konverziós arányok lebontása iparágak szerint
Luke Carthy, Ecommerce Growth Consultant ezt nyilatkozta az Unbounce által elkészített elemzésről:
“A landoló oldalak optimalizálása kritikus fontosságú, de túlságosan komplikált. A cégek gyakran lecserélik a landoló oldalaikat ahelyett, hogy elsőnek megértenék, hogy mi az, ami működött rajta. Az ilyen adat kimutatások [mint az Unbounce riportja] segítik a marketingeseket abban, hogy az alapoktól kezdve optimalizálhassák ezeket az oldalakat ahelyett, hogy azok esztétikájával foglalkoznának.”
1. SaaS – Software as a Service
A software marketingesek arra használják a landoló oldalakat, hogy a marketing tölcsér tetejébe tereljék az embereket, és regisztrálókat, vagy demo érdeklődőket szerezzenek. Ám a felmérés szerint kiderült, hogy amikor lead-szerzésről van szó a SaaS iparágban, fontosabb az, hogy kik landolnak az adott oldalra, mint az, hogy hogyan van az oldal felépítve.
A felmérésből a következő konklúziókat vonták le a SaaS landoló oldalakkal, és konverziókkal kapcsolatban:
- Az e-mail feliratkozók konverziós aránya a legmagasabb: Érdemes az összes marketing csatorna konverziós arányát összevetni, mert lehet, hogy feleslegesen vezeted az embereket Google Ads hirdetésekkel azokra a landoló oldalakra, ahol űrlapot kell kitölteni.
- Az olvashatóság kritikus faktor a konverziók elősegítésénél, leginkább applikációknál: Már a tavalyi konverziós riport is kimutatta, hogy a SaaS iparágban leginkább a rövid, és jól olvasható landoló oldalak teljesítenek a legjobb, leginkább akkor, ha mobil applikációkról van szó.
- Nem nyerő az érzelmekre ható nyelvezet: A többi iparághoz képest a SaaS cégek landoló oldalai tartalmazzák a legkevesebb olyan szót, ami érzelmeket fejez ki. Esetleg érdemes lehet kísérletezned velük, hogy kitűnj a tömegből.
A keresési hirdetésekből érkező lead-ek nem konvertálnak hatékonyan, ha űrlapot kell kitölteniük
A Google keresési hirdetések adják a SaaS iparági landoló oldalak elsődleges forgalom forrását (átlagosan 46,4% olyan landoló oldalaknál, ahol átkattinthatnak, és 71.5% olyanoknál, ahol űrlapot kell kitölteni), viszont ennek ellenére a többi forgalom forrás többszörös konverziós aránnyal operál.
Míg a Google Search kampányokból érkező forgalom átlagos mennyiségű konverziót bonyolít le az olyan landoló oldalakon, ahonnan tovább navigálhat az érdeklődő a cég weboldalára, az olyan landoló oldalakon, ahol űrlapot kell kitölteniük, 50-ből csupán 1 konverzió születik. Ehhez képest a közösségi média hirdetésekből érkező forgalomnál már 20-ból 1, míg az e-mailből érkező forgalom esetén ez egy meglepő 5-ből 1 arányra emelkedik.
Lehet, hogy itt az ideje e-mail listát építeni, és e-mail stratégiát létrehozni?
Konverziós arányok a SaaS iparágon belül
2. E-kereskedelem
Csakúgy, mint egy tipikus termékoldalnak, egy e-kereskedelmi landoló oldalnak is kimagasló vásárlói élményt kell nyújtania az első kattintástól kezdve a rendelés leadásáig. De vajon hogy néz ki egy optimalizált landing page? Az egyszerű, és pozitív üzenetek biztosan elősegítik a magasabb konverziós arányt.
A felmérésből a következő konklúziókat vonták le az e-kereskedelmi landoló oldalakkal, és konverziókkal kapcsolatban:
- A pesszimizmus nem az eladások titka: A tavalyi év már önmagában is eléggé depresszív volt, így nem csoda, hogy a látogatók nem rendelkeztek kimagasló vásárlói kedvvel, ahol negatív értékesítési szöveggel találkoztak. A felmérés szerint az ilyen típusú szöveg csökkentheti az eladásaid számát.
- A Google hirdetések konverziója alacsonyabb, mint az e-mailekből, vagy a közösségi média hirdetésekből érkező leadeké: Bár az e-kereskedelemben is a látogatók nagy része a Google Search hirdetésekből érkezik a landoló oldalra, más források mégis nagyobb konverziós aránnyal rendelkeznek.
- Szuper-rövid, és átgondolt szöveg: Már a 2020-as felmérésben is látszott, hogy az emberek a rövid és tömör megfogalmazást kedvelik, ám a mostani elemzés szerint az emberek még inkább a rövid tartalom felé hajlanak.
Még akkor is, ha a terméked bemutatása negatív kifejezéseket igényel, mint például egy elsősegély készlet, a látogatóknak ennek ellenére is meg kell értenie a termék adta előnyöket. Használj negatív nyelvezetet úgy, hogy megfelelően keretezd a termék előnyeit és az arra irányuló igényeket, hogy pozitív reakciót válts ki.
Nik Sharma – CEO, Sharma Brands
Konverziós arányok médiumok szerint űrlapos landoló oldalakon
Az elemzés továbbá kimutatta, hogy e-kereskedelmi landoló oldalak esetén a Facebook hirdetéseknek magasabb a konverziós aránya, mint a Google hirdetéseknek.
(Igen, tudjuk, hogy a képen Paid Search, és Social szerepel, ami egyébként a Fizetett hirdetéseket, és a Közösségi médiáról érkező forgalmat jelenti, viszont az Unbounce felmérése a Paid Search alatt a Google keresési hirdetéseket érti, a Social alatt pedig a Facebook és Instagram hirdetéseket, így ez a megfogalmazás ne tévesszen meg senkit sem.)
Bár az olyan landoló oldalakon, ahol a vásárlónak nem kell űrlapot kitölteni, nagyjából megegyezik a Google-ből és a közösségi média hirdetésekből érkező forgalom konverziós aránya, ez már láthatóan, mintegy 4,1% különbséget mutat a Facebook és Instagram hirdetések javára az űrlapos oldalakon.
Ha feliratkozókat gyűjtesz, akkor érdemes lehet az űrlapnál kihagynod a “Név” mezőt
Az Unbounce a különböző e-kereskedelmi űrlapok konverziós arányát is összehasonlította. Ők is látták, hogy minél kevesebb információt kell beírni a feliratkozónak (maximum két mező), annál jobb az adott űrlap konverziós aránya. Ebben semmi újdonság nincsen, hiszen ezt már évekkel ezelőtt mindenki így használja.
Viszont ami újdonságként hathat, az az, hogy már a név bekérése is csökkentheti a feliratkozások számát. Ha mindenképpen szükséged van rá, akkor ne hagyd ki, viszont ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz, vagy egy másik marketing kampányodhoz van szükséged e-mail címekre, akkor érdemes lehet csak az e-mailt elkérni. Majd egy külön e-mailben bekérheted tőlük a többi személyesebb információt.
3. Vendéglátás és éttermek
Nem számít, hogy a landoló oldaladat arra használod, hogy bemutass egy új egészséges snack-et, vagy hogy promótáld az előfizetés-alapú ételrendelés szolgáltatásodat; a rövid, és játékos megfogalmazás a legjobb módja, hogy megfogd a látogatókat.
A felmérésből a következő konklúziókat vonták le a vendéglátás és éttermi landoló oldalakkal, és konverziókkal kapcsolatban:
- A vendéglátósok landing pageinek magas a medián konverziós aránya: A többi iparághoz képest a vendéglátósok landoló oldalai majdnem dupla annyi konverziót zsebelnek be, mint a többi.
- Adj hozzá egy csipetnyi pozitivitást: A felmérés azt mutatja, hogy a marketingesek növelhetik a landoló oldalak teljesítményét, ha a szövegbe pozitív, játékos, és várakozást kifejező szavakat illesztenek bele.
- Kevés szöveg a landoló oldalon: A statisztikák azt mutatták, hogy ezek a landoló oldalak akkor konvertálnak a legjobban, ha kevesebb, mint 300 szót tartalmaznak, és megfelelnek egy középiskolás szövegértési képességeinek.
A boldogság és a várakozás érzelmének kiváltása növeli a konverziók számát
Az ételekkel foglalkozó marketingesek jól tudják, hogy az evés boldogságot okoz. Pontosan ezért az éttermek, és az élelmezési szolgáltatók landoló oldalai tele vannak pozitív kifejezéssel, és boldogságot leíró szavakkal. Az összes iparágat elemezve, ennek a szegmensnek a weboldalai tartalmazzák ezeket az érzelmeket kifejező szavakat a legnagyobb százalékban. A medián konverziós arányt tekintve semmi kétség; a boldogság és a várakozás szavaival ellátott oldal sokkal jobban teljesít, mint a többi.
Reméljük, hogy tetszett ez az érdekes összefoglaló, és ha a 3 iparág egyike közé tartozik céged, máris sok ötlettel gazdagodtál arról, hogy hogyan optimalizálhatnád tovább landoló oldalidat.