Ebben a vendégcikkben a Mokapot webügynökség oszt meg trükköket veletek, amikkel könnyen növelhetitek a landing page-etek eladásainak számát, vagyis konverzióját.
Mi az a landing page?
A landing page egy viszonylag elterjedt szakzsargon a marketingterületeken tevékenykedő szakemberek számára, de azért egy mondatot érdemes róla ejteni, mit is jelent.
A landing page egy értékesítési oldal, ahol a látogató először “landol” a hirdetésre kattintás után.
Ennek az oldalnak lehet célja a makrokonverzió: eladás, vagy egy mikrokonverzió: lead generálás, email cím gyűjtés.
Ahhoz, hogy az eredményt mérni tudjátok, a konverziós ráta lesz segítségetekre, aminek a számítása pofonegyszerű. Ha 1000 weboldal látogatóból 60 vásárol, akkor a konverziós ráta 6%.
Miért fontos a landing oldalak optimalizálása?
A konverzióoptimalizálás a nagy forgalmú webshopok esetében növelheti jelentősen az eladások számát, hiszen ott akár egy 0,1%-kos változás is milliókat érhet. Egy landing page esetében szerényebb az összeg, viszont cserébe könnyebb a változtatásokat eszközölni.
A következőkben bemutatunk Neked 5 tippet, amikkel még sikeresebbé teheted landing oldalaidat!
1. Egyértelmű értékajánlat
Az egyik legfontosabb szempont a landing page optimalizálásakor, hogy amit kínálsz, legyen kézzelfogható.
Ahhoz, hogy ezt megfogalmazd, sorold fel az eladni kívánt termék/szolgáltatás minden előnyét a fontosabbtól kezdve a kevésbé fontosig.
Használd az alábbi formulát, hogy megfogalmazd a terméked értékajánlatát
- Milyen problémát oldd meg?
- Hogyan oldja meg?
- Miért oldja meg jobban, mint a konkurens termék?
Fontos: Ezeket nem kell mind leírnod a landing page-edre, ez magadnak kell, hogy az értékajánlatot hatékonyabban tudd megfogalmazni.
2. A lényeg a “hajtás felett” legyen
A hajtás felett, angolul above the fold, a landing page-ednek az a része, amivel görgetés nélkül találkozik a látogatód.
Ez a része rendkívül fontos része a weboldaladnak, hiszen itt egy pillantásra kiderül, hogy neki való-e egyáltalán, amit te kínálsz.
A lényeg, hogy velős és lényegre törő legyen, véletlenül se legyen egy “Üdvözöljük a weboldalunkon szöveg”, mert ezzel értékes területeket veszítünk.
Az alábbi egyszerű sémát alkalmazhatod:
- Cím: Mit kínálsz?
- Alcím: Hogyan oldja meg a problémát?
- Releváns kép
- +Esetleg egy menüsör, hogy jobban tudjon navigálni.
Ebben az értékajánlat jó megfogalmazása lesz segítségedre.
3. Kelts bizalmat a látogatódban
Azt már régóta tudjuk, hogy a csomagolás igen is számít offline és online is, máskülönben nem épülnének rá iparágak.
Egy landing page esetében sincs ez másképp, hiszen itt éppen értékesíteni szeretnél valamit, legyen akár egy tanfolyam, e-book vagy egy fizikális termék. A csomagolás pedig ebben az esetben maga az értékesítési oldalad.
A termékedre és arculatodra elkészített weboldal lényege nem az, hogy a kollégák büszkék legyenek rád, hogy milyen szép is, hanem az, hogy bizalmat keltsen a látogatóban.
A bizalmat keltő weboldal dizájn lehetővé teszi, hogy látogatóid az első pillanattól kezdve úgy érezzék, egy minőségi szolgáltatást kapnak.
Ezt egyébként “holdudvar hatásnak” is nevezik. A holdudvar hatás azt jelenti, hogy egy tulajdonság alapján alkotunk egy átfogó ítéletet egy személyről, vagy dologról. Pl.: szebb csomagolás – jó minőségű termék, modern weboldal – megbízható szolgáltatás.
Néhány praktikus tanács:
- Használj minőségi képeket
- A betűtípust úgy válaszd ki, hogy lehetőleg az “ő” betűre is kompatibilis legyen
- Használj garanciát sugalló jelvényeket, ami bizalmat kelt a fizetésnél is pl.: Pénzvisszafizetési garancia, biztonságos vásárlás
- A CTA-nál használj kontrasztos színeket
4. Adj hozzá vásárlói véleményeket, referenciákat
Van-e attól jobb marketing ha más mondja el rólad, hogy király a cucc amit árulsz?
A kérdés természetesen költői, hiszen a “word-of-mouth” marketing az egyik legpraktikusabb eszköz, ami segít a bizalomépítésben. Viszonylag könnyen kivitelezhető: Adj néhány ingyenes terméket -lehetőleg ismert embereknek- a piacon és kérdd meg, hogy írjanak véleményt. A kapott véleményeket pedig töltsd fel a landing page-edre.
Fontos, hogy csak valós visszajelzéseket használj fel, ellenkező esetben visszafelé sülhet el a dolog.
5. Optimalizáld a felhasználói élményt
A UX design, vagyis a felhasználói élmény tervezés lehet segítségedre abban, hogy a látogató figyelmét ne tereljék el felesleges elemek az oldaladon.
Tüntess el minden akadályt a látogatód útjából, ami nem szükséges. Ne legyenek irreleváns felugró ablakok, vagy megkérdezett adatok.
A fizetés a lehető legegyszerűbb kell, hogy legyen, hiszen az emberek türelmetlenek. Amennyiben a számlázási és postázási adatok megegyeznek, szúrj be egy gombot, hogy még véletlenül se kelljen beírni kétszer ugyanazokat az adatokat.
Tetszettek a tippek? Akkor kövesd továbbra is blogunkat, hiszen folyamatosan új és érdekes tartalmakkal készülünk Nektek!