Mennyibe kerül az online marketing?

mennyibe kerül az online marketing

Marketing ügynökségünk hetente több árajánlatkérést kap KKV vezetőktől, tulajdonosoktól, egyéni vállalkozóktól, vagy más külsős marketingest kereső cégek reprezentatívjaitól. Egy-egy új együttműködés létrejötte előtt az egyik kulcskérdés az online marketing ára, hiszen minden vállalat előre kiszámítható költségeket szeretne maga előtt látni mielőtt belevág ebbe a projektbe.

Összességében elmondható, hogy az online marketing ára sok tényezőtől függ és több típusú költségből tevődik össze, ami átláthatatlan lehet azoknak, akik még most kezdenek bele első vállalkozásuk promóciójába.

Ezért is írtuk meg ezt a cikket, hogy mankóként szolgáljon azoknak, akik szabadúszó marketingest vagy marketing ügynökséget keresnek hosszú távra.

Az árajánlatkérők azt tapasztalhatják, hogy óriási a szórás a kapott árak között. Míg egyes szabadúszok havi 40.000 Ft-ért vállalnak egy feladatot, addig ugyanarra másoktól több százezer forintos havi díj ajánlatot is kaphatnak. Mégis mi a realitás egy marketinges szemével? Ezt fejtegetjük ebben a tartalomban.

“Jó bornak nem kell cégér”???

Sokan úgy gondolják, hogy a marketing egyféle újkeletű varázslás, és hisznek abban, hogy csak a rossz termékeket kell hirdetni. A kutya az előző mondat végén van elásva. A marketing NEM EGYENLŐ a hirdetéssel. A hirdetés csupán egy eszköz a marketing eszköztárból.

Amikor egy vállalat megnyitja a boltját, (ideális esetben) utána néz, hogy a környéken hol helyezkednek el a konkurenciák, mennyiért adják a termékeket, azok milyen minőségűek és hogyan értékesítik azokat. Már maga a bolt lokációjának a kiválasztása is a marketing stratégiához tartozik (Place), majd az árak kialakítása (Price) is. A legtöbb lokális vállalkozás szórólapokat készít a környékbeliek eléréséhez, ami a hirdetés egy fajtája (Promotion). Nos, állítja még ezután valaki, hogy ő nem csinál semmilyen marketinget?

Nem kell mindenkinek online hirdetéseket futtatnia, bár tény, hogy a világhírű márkák is folyamatosan harcolnak egymással hirdetéseikkel a piacvezető helyért. Más eszközöket is lehet használni a marketing mixben. De hiba azt gondolni, hogy a marketing kizárólag az online hirdetéseket rejti magában. Az pedig még nagyobb probléma, ha valaki úgy gondolja, hogy egy jó termék képes eladni önmagát… Ha ez így lenne, akkor egy startup vagy webáruház sem dőlne be 1-2 év után, ha nincs költségvetése a szolgáltatás/termék népszerűsítésére.

Mitől függ az online marketing ára?

Ahogy fentebb is említettük már, egy online marketing projekt ára számos tényezőtől függ. Azok a marketingesek és ügynökségek, akik valóban az ügyfél igényeire szabják az árakat, egy előzetes megbeszélés alapján mérik fel ezeket, majd a válaszok alapján állítják össze a végleges árajánlatot.

Ezek a tényezők a következők:

  • Van-e már marketing stratégia?
  • Elsőnek hirdet a vállalkozás, vagy már van marketinges háttere?
  • Létre vannak hozva a megfelelő fiókok? (Pl. Google, Facebook, Analytics stb.)
  • Követő kódok el vannak helyezve az oldalon, mérések megfelelően működnek?
  • Milyen marketing tevékenységekkel indulunk? (pl. e-mail marketing, tartalommarketing, hirdetés, SEO)
  • Fizikai boltról vagy online üzletről beszélünk?
  • Mi a termék/szolgáltatás?
  • Vannak már közösségi média oldalak?
  • Mely platformokon indítunk hirdetéseket? (Pl. Linkedin, TikTok, Instagram, Facebook, Google)
  • Hirdetési költségvetés
  • Kell-e vállalni kizárólagosságot?
  • Weboldal, webáruház megfelelő állapotú, vagy fejleszteni kell rajta mielőtt bármilyen forgalmat terelünk oda?
  • Van saját fejlesztő, aki elvégzi a módosításokat, vagy külsős segítség kell hozzá?

Természetesen az előzetes megbeszélésen más kérdések is felmerülhetnek, de ezek azok a létfontosságú információk, amiket mi minden esetben megkérdezünk az érdeklődőktől. Kizárólag ezek birtokában tudjuk valójában megállapítani, hogy mekkora erőforrást igényel a projekt és hány szakember bevonására van szükség.

Sokan árajánlatkéréskor azt várják, hogy néhány mondatos leírás után e-mailben azonnal egy komplex árajánlatot küldünk nekik, és meglepődnek, hogy kérdéseket teszünk fel még mielőtt az árakról beszélnénk. Bár ez extra energiabefektetést jelent az ügyfélnek, főleg akkor, ha több marketing ügynökségtől is kér árajánlatot, viszont így garantáltan testre szabott árakat kap, melyek csak azokat tartalmazzák, amire vállalatának szüksége van.

A marketing egy befektetés

Mindegy, hogy online vagy offline marketingről beszélünk, egyszerű kiadás helyett befektetésként kell elkönyvelnünk az erre szánt költségeket.

Míg régen meglehetősen nehéz volt mérni a marketing megtérülését, mára ez már teljesen megváltozott. Ma már olyan analitikai megoldások vannak a kezünkben, amelyekkel pontosan meg tudjuk mondani, hogy az adott online marketing eszközzel mekkora kiadásból mekkora bevételt generáltunk. Ennek köszönhetően egy ügyfélnek sem kell attól tartania, hogy a pénze egyszerűen csak kifolyik az ujjai között és nem tudja, hogy mire lett elköltve és milyen eredménnyel.

Ma már bármely vállalat vagy vállalkozó egyszerűen nyomonkövetheti a kampányok alakulását és figyelemmel tarthatja a felbérelt marketing ügynökség munkájának minőségét a hirdetési platformok saját felületén, vagy más analitikai szolgáltatásokkal.

Bár sajnos azt hozzá kell tennünk, hogy még mindig vannak olyan ügynökségek, akik nem biztosítanak hozzáférést az ügyfél számára ezekhez a platformokhoz. Így ők csak az általuk készített riportokból (ha van ilyen egyáltalán) értesülnek az eredményekről.

A marketing szolgáltatások típusai

Az ajánlott online marketing szolgáltatások és azok ára nagyban függ attól is, hogy az ajánlatot kérő vállalkozás milyen stádiumban van. Míg KKV-knak, már évek óta profitot termelő webáruházaknak és vállalkozásoknak bátran merünk komplett csomagokat ajánlani, amelyek magukban foglalnak több marketing megoldást, beleértve a SEO-t is, ami köztudottan később érik be, mint egy online hirdetés.

Ennek oka szimplán az, hogy az ilyen cégeknek a stabil háttér miatt van lehetősége távolabbi célokra fókuszálni, hiszen nagyobb költségvetés áll a rendelkezésükre. Ilyen vállalatoknak tanácsadói együttműködést, 100%-os kivitelezést vagy hibrid megoldást is fel tudunk kínálni, mikor is együtt dolgozunk a saját belső marketinges csapatukkal. Az online marketing ára attól is függ, hogy ezek közül az ügyfél mely konstrukciót preferálja.

Ezzel ellentétben a kezdő vállalkozóknak inkább oktatást, vagy tanácsadást szoktunk ajánlani abban az esetben, ha alacsony költségvetéssel rendelkeznek. Ilyenkor jobban megéri nekik megtanulni bizonyos fokig a marketing eszközök alkalmazását, mint azt kiadni egy külsősnek.

Online marketing árazási konstrukciók

Az árazási konstrukciók között is különbséget tehetünk. A leggyakoribb az alábbi 4 árazási modell:

1. Fix díj

Ebben az esetben a marketing ügynökség egy fix díjat állapít meg a szolgáltatásokért cserébe. Sok ügynökség ugyanazt az árat adja az ügyfeleknek függetlenül attól, hogy mennyi munkával jár a megbízás.

2. Fix díj + jutalék

Ilyenkor az alacsonyabb fix díj mellé egy jutalék is számolódik, ami minden hónapban a marketing tevékenységekből befolyt összeg bizonyos százaléka. Általában webáruházaknál alkalmazandó.

3. Költségvetés alapján számolt árazás

Ilyenkor az ügynökség nem az elvégzendő feladatok volumene alapján szabja meg az árakat, hanem az elkölteni kívánt hirdetési költség bizonyos százalékát számolja fel havi díjként. Ennek minden esetben megvan a minimum összege, így általában közepes vagy nagy költségvetésű ügyfeleknél használandó.

4. Sikerdíj

A sikerdíjas modell elég sok port kavar maga körül. Egyre több megbízó, aki több marketingesben csalódott már, ragaszkodik a sikerdíjas modellhezz, mondván, hogy csak az eredmények után szeretne fizetni. Ami teljesen érthető, ha valaki már többször csak pénzt veszített mások munkája miatt. A másik oldalon pedig ott van a “normális” marketinges, aki mögött évek tapasztalata és önfejlesztés áll (jó esetben), aki nem szeretne akár 2-3 hónapig valakinek ingyen dolgozni csak azért, mert hisz a projekt sikerében és a saját képességeiben. A 100%-ban sikerdíjas modellt elég kevés marketinges vállalja, köztük mi sem.

Mi a Rocketing-nél az első, második és harmadik árazási modellt alkalmazzuk flexibilisen az ügyfél igényei szerint. A negyedik, sikerdíjas modellt azért nem használjuk, mert a marketing eredményét nem csak a marketinges munkája határozza meg, hanem az ügyfél együttműködésbe tett erőforrásai, a belső kommunikáció sebessége, esetleg a belsős csapat munkája is. Ezek hatással vannak az eredményekre, de nincsen közük a marketinges munkájának minőségéhez.

Miből áll az online marketing ára?

Alapvetően három fő tétel van, ami megadja, hogy az ügyfélnek mennyibe kerül havonta az online marketing. Ez a három az ügynökségi díj, a hirdetési költségvetés, valamint a marketing szoftverek ára.

1. Marketing szoftverek ára

Kezdjük a legegyszerűbbel. A havi marketing költséged egyik elemét az alkalmazott szoftverek ára határozza meg. Ide tartozik például a hírlevélküldő rendszer, az analitikai megoldások, a landoló oldal készítő, vagy SEO eszközök, továbbá a grafikai programok.

2. Hirdetési költségek

Hirdetéseket mindenhol látunk az interneten. Mezei felhasználóként szinte hihetetlen elképzelni, hogy minden egyes ilyen megjelenésért a vállalkozások sokszor komoly pénzeket fizetnek.

Minden cég érdeke a profit maximalizálása, és ezalól a közösségi oldalak, mint a Facebook, vagy a böngészők, mint a Google sem kivételek. Azért, hogy különböző hirdetéseket indítsunk számodra egyes platformokon, legyen az Twitter vagy Bing, fizetni kell az adott cégnek azért, hogy az a célfelhasználók számára láthatóvá tegye a hirdetésed.

Hogy pontosan mennyit kell nekik fizetni egy-egy eredményért? Ezt előre sajnos nem tudjuk megmondani. A Google rendelkezik egy kulcsszó tervezővel, amivel elvileg meg lehet állapítani, hogy az egyes kulcsszavakra való kattintás mennyibe kerül, de a tapasztalatunk az, hogy ez óriási mértékben eltér a valóságtól. Éppen ezért csak tájékoztató jelleggel érdemes ezt az eszközt használni.

A tapasztalatunk az, hogy minden hirdetési platform évről-évre, hónapról-hónapra egyre drágábban adja a kattintásokat, így a vállalkozásoknak fel kell készülniük arra, hogy már nagyobb havi összeg elköltésére kényszerülnek, mint pár évvel korábban.

Hirdetéseket természetesen bármekkora összeggel lehet futtatni, lehet az napi 1000 Ft is (kivéve Linkedin-en, mert ott a minimum hirdetési költség az 10EUR/kampány/nap!). Ilyen alacsony költségvetésből is lehet profitot termelni a megfelelő beállításokkal, viszont nem lesz akkora hatása, mint egy nagyobb költségkeretnek. De ez nem jelenti azt, hogy egy ilyen kampány eredménytelen lenne. Ennek ellenére, alacsony költségvetés, havi kb 50-60.000 Ft esetén inkább azt javasoljuk, hogy az ügyfél oktatást vagy tanácsadást vegyen igénybe és magának menedzselje a hirdetéseket, különben a minimum ügynökségi díj magasabb lehet, mint maga a hirdetésre szánt összeg.

Két féle ügynökség létezik…

Két féle ügynökség létezik. Az egyik kiszámlázza az ügyfélnek a hirdetési költséget a menedzsment díj mellett, majd rajta keresztül történik a tranzakció a hirdetési platformok felé. Van elvétve néhány ügyfél, aki ezt a megoldást pártolja számlázási okok miatt. Azt viszont érdemes tudni, hogy a hirdetési platformok is biztosítanak számlát minden hirdető felé, amelyeket szintén fel tudnak használni a könyvelésben. Ráadásul itt arra a fontos aspektusra is ki kell térni, hogy Magyarországon a hirdetésekre elkötött összeg után is áfát kell fizetni, amit külön bevallással kell benyújtani a NAV felé.

A másik típusú ügynökség pedig kizárólag a menedzsment díjat számlázza ki az ügyfélnek, és az ügyfél közvetlenül intézi a tranzakciókat a hirdetési platformok felé. Véleményünk szerint ez egy átláthatóbb, megbízhatóbb és kontrollálhatóbb folyamat, így mi is a Rocketing-nél ezt a megközelítést használjuk minden ügyfelünknél.

3. Menedzsment díj

Ez az az összeg, amire mindenki kíváncsi, amikor felbérel egy külsős szabadúszó marketingest vagy egy marketing ügynökséget. Ahogy láthattad fentebb, az ügynökségi díj rengeteg dologtól függ, ezért is elkerülhetetlen, hogy az árajánlat kiadása előtt alaposan megismerjük az érdeklődő igényeit, hogy ne beszéljünk el egymás mellett.

Az ügynökségi díjak között két típust különböztethetünk meg. Az egyik az egyszeri fix díj, amit egyszer teljesítendő projekteknél alkalmazunk, például weboldalfejlesztés, vagy ebook szövegírás. Nagyobb összegeknél 30% előleget kérünk, míg a maradék 70% a végeredmény átadása és elfogadása után fizetendő.

A másik típus a havi díj, amit folyamatosan teljesítendő feladatoknál alkalmazunk, mint például a közösségi oldal menedzsment, vagy a hirdetéskezelés.

Mit tartalmaz az ügynökségi díj?

Az ügynökségi díjakat nagy mértékben befolyásolja a választott kivitelező szakértelme és tapasztalata. Bár a legdrágább nem mindig a legjobb, mégis azt mondhatjuk, hogy a nagy szórást általában a marketingesek közötti tapasztalatbeli különbségek okozzák. A nagy tapasztalattal rendelkező szakembereknek ugyanis azért magasabb a bére, mert éveket tanult, gyakorolt, és feltehetően sokat fizetett képzésekért, hogy az adott feladatot hatékonyan, magas minőségben és jó eredményekkel tudja elvégezni.

Itt persze bejönnek a képbe azok az ügynökségek kivételként, ahol a híres szakember bevonzza az ügyfeleket, majd a kivitelezést rábízza egy junior kollégára…

Visszatérva az ügynökségi díj tartalmára…

Az ügynökségi díj a legtöbb esetben tartalmazza a feladatok megtervezését, előkészítését, kivitelezését, majd felügyeletét. Ha a hirdetéskezelést vesszük például, akkor magába foglalja kampánystruktúra kitalálását, a büdzsé allokálását, ezután a kreatívok elkészítését és a hirdetés beállításait, majd a folyamatos menedzsmentet és optimalizálást. Ezen kívül a legtöbb ügynökség rendszeres megbeszéléseket és riportolást is biztosít ügyfeleinek.

Közösségi média menedzsment esetében a tartalom kalendárium elkészítésében, a szövegek és a vizuális anyagok létrehozásában, majd azok időzítésében és a megfelelő időpontban való posztolásában merül ki.

Mennyibe kerül a weboldalfejlesztés?

Az elméleti rész után térjünk a tárgyra, úgyis mindenki arra kíváncsi, hogy “mennyi az annyi”.

A weboldalfejlesztés árát a következő tényezők befolyásolják:

  • Webáruház/Weboldal rendszer (Opencart, Shopify, Shoprenter, WordPress, egyedi fejlesztés stb.)
  • Termékek száma
  • Egyedi fejlesztések/funkciók/igények száma
  • Integrálni kívánt szoftverek mennyisége, integráció komplikáltsága

Mivel mi WordPress és WooCommerce fejesztéssel foglalkozunk, így csak ennek az áráról tudunk mérvadóan nyilatkozni.

  • Egy WordPress portfólió oldal ára 100.000-250.000 Ft körül mozog.
  • Egy “komolyabb”, több aloldalból álló website ára 150.000-350.000 Ft körülre tehető.
  • Egy webáruház pedig a termékek, termék kategóriák és más tényezők figyelembe vételével 200.000-600.000 Ft is lehet.
  • A weboldal havi karbantartása 20.000-60.000 Ft között mozoghat.

Mennyibe kerül a marketing stratégia?

Tapasztalatunk szerint a marketing stratégia kérdése az, amit a cégek leginkább szeretnek a szőnyeg alá seperni. Hiába a temérdek írás ebben a témában, még a mai napig rengetegen jönnek olyan konkrét elképzeléssel, hogy nekik erre és erre van szükségük, adjunk rá árat. Mikor viszont rákérdezünk, hogy ezeket miből számolták/kalkulálták/tervelték ki, akkor kiderül, hogy hasraütés alapján. A bedőlt projektek, sikertelen vállalkozások a legnagyobb százalékban ilyen esetekből születnek.

A marketing stratégia ára is óriási szórást mutatat. Ezt viszont nem csak a szakértelem különbsége magyarázza, hanem az is, hogy különböző ügynökségek különböző elemeket tesznek bele a stratégiába. A leggyakoribb marketing stratégia elemekről itt olvashatsz.

Ezek értelmében a marketing stratégia ára 150.000 Ft-tól akár milliós nagyságrendig is nőhet.

Mennyibe kerül a hirdetésmenedzsment?

Véleményünk szerint a hirdetésmenedzsment az, amiben a legnagyobb különbséget láthatjuk marketinges szolgáltatók között. Ezt a tapasztalatbeli, valamint az alkalmazott árazási modellek közötti eltérések is okozzák.

Mitől függ az online hirdetés ára?

  • Hirdetési költségkeret
  • Használt hirdetési platformok száma
  • Új vállalkozás, vagy már vannak statisztikák, meglévő kampányok
  • Kampányok száma és komplexitása

A hirdetéskezelésnél extra költségként megjelenhet a fiókbeállítások elvégzése. Erre akkor van szükség, ha a vállalkozás még új, és akkor kell létrehozni az új hirdetési fiókokat a megfelelő beállításokkal. Ez több óra munkát igényel a marketingesek részéről, amit értelemszerűen kiszámláznak az ügyfél felé. Ez egy olyan feladat, amit nem lehet kihagyni, hiszen enélkül nem lehet normálisan hirdetéseket indítani és azok teljesítményét mérni. Ennek az ára egyszeri 30-80.000 Ft is lehet/platform.

A Rocketing-nél ennek az ára például 40.000 Ft/platform.

A hirdetéskezelési árak pedig tapasztalataink szerint havi 30.000 Ft-tól kezdődnek/platform és akár több százezer forintig is emelkedhetnek/platform. Ez attól függ, hogy az ügynökség milyen árazási modellt használ, mekkora az ügyfél költségkerete, vagy milyen bonyolult a kampánystruktúra.

Vannak ügynökségek, akik a hirdetés típusokat is különbontják, így például külön ára van a “normál” kampánymenedzsmentnek és a remarketingnek is.

Mennyibe kerül a SEO?

A SEO egy olyan marketing eszköz, amitől sok vállalat vagy vállalkozó tart. Ennek az oka valószínűleg az, hogy az eredmények megtérülése elég sokáig húzódik, bonyolult maga a folyamat, sokan nem értik, hogy pontosan mit is művel a SEO szakember. Ráadásul az sem segíti a helyzetet, hogy a Google hét pecsétes titokként őrzi a valódi formulát, amivel rangsorolja az oldalakat. A legjobb szakértők is csak saját mérések, tapasztalatok, és a cégóriás homályos közleményei alapján tudnak következtetni a legeredményesebb módszerekre.

A SEO projektek is rengeteg összetevőből állnak, ami misztikusnak tűnhet a laikusoknak.

Elsőként fel kell térképezni a weboldal aktuális állapotát, helyezéseit. Fel kell mérni a konkurenciát, a kulcsszavakat és egy stratégiát kell alkotni. Ki kell javítani a technikai hibákat, akár a weboldal elemeire szedésével, majd a landoló oldalakon a webszöveget is optimalizálni, javítani kell a cél kulcsszavak és kiegészítő kulcsszavak alapján. Ezután következik az utánkövetés, a mérés, és a folyamatos finomítgatás az eredmények tükrében. Nem is beszélve persze a linképítésről…

Ehhez több szakember együttműködésére van szükség, ami egyértelműen magasabb árakhoz is vezet. Egy ilyen projekten együtt dolgozik egy SEO szakember, egy szövegíró és egy webfejlesztő is, de persze vannak olyan szabadúszok, akik egyszemélyben ellátják ezeket a feladatokat.

Egy komplex SEO projekt, aminek az elemeit itt részletesen is kifejtettünk, több százezer forinttól milliós nagyságrendig is terjedhet.

Mennyibe kerül a közösségi oldal menedzsment?

Talán nem mondunk újat azzal, hogy a közösségi oldalak kezelésének árát is több faktor befolyásolja.

Ezek között a legfontosabbak a következők:

  • Hány közösségi oldalt kell menedzselni?
  • Milyen gyakran kell bejegyzéseket létrehozni?
  • A képeket/videókat is az ügynökség készíti, vagy az ügyfél küldi, esetleg vegyesen?

Általában a megbízóknak van konkrét elképzelése arról, hogy heti hány bejegyzést szerentének viszontlátni az oldalaikon. De ha elképzelések helyett a tényekre támaszkodunk, akkor a legfrissebb 2021-2022 elemzésekből azt láthatjuk, hogy a legnagyobb növekedést 2 naponta 3 bejegyzéssel lehet elérni, tehát napi 1,5 poszttal, ami jó iránymutató lehet.

Viszont ne ijedjen meg senki, nem kell mindenre az ügyfélnek tudnia a választ. Ezt senki sem várja el tőle. Pontosan ezért van a marketing stratégia, hogy ezeket feltérképezzük, megtaláljuk a kérdéseinkre a választ, és ez alapján határozzuk meg a teendőket és az árakat.

Egy havi közösségi oldal menedzsment platformonként 30.000 Ft-tól egészen 150.000 Ft-ig is rúghat a fentiek figyelembe vételével.

Mennyibe kerül a szövegírás?

A legtöbb szövegíró karakter vagy leütés áron számolja a díjakat. Ezek körülbelül 1 Ft és 6 Ft között mozognak témakörtől függően, például IT szövegírás. Ha ezeket felszorozzuk egy 6-7000 karakteres/1000 szavas cikkre nézve, akkor láthatjuk, hogy a különbség elég látványos. Amennyiben más nyelven kell egy anyagot elkészíteni, a szövegírók felárat számolnak fel.

A szövegírás megítélése felettébb szubjektív. Egyeseknek az 1Ft/karakter áron dolgozó szövegíró munkája is tökéletes, míg mások a legdrágább szakember munkájában is szálkát találnak. Vannak, akik kifejezetten a vicces, laza és élcelődő stílust szeretik, míg másik informatív, hivatalos, és távolságtartóbb stílusú írót keresnek cégükhöz.

Ezen kívül itt is érdemes különbséget tenni a bizonyos szövegírói feladatok között, mert nem minden feladat karakter áron számolandó. A weboldalszövegek, landoló oldalak szövegének írása a legtöbb esetben egy egyszeri fix ár, míg a hirdetési szövegek, vagy szórólapok szövegének írása darab áron történik.

Konklúzió

A cikkből Te is megtudhattad, hogy az online marketing ára nem egy egzakt tudomány. Itt semmi sem fekete-fehér, és minden mindennel összefügg.

Ha a tartalom olvasása közben összeadogadtad az egyes eszközök árát, biztosan milliós nagyságrendű költséget kaptál. Még mielőtt felháborodva lezárnád a laptopod, mondván, hogy Te biztosan nem vagy hajlandó ennyit kifizetni a marketingért, várj még egy kicsit…

Ezeket az összegeket nem kell egyszerre kifizetned.

Nagyon ritka az olyan vállalat, aki egyszerre ennyi területre tud fókuszálni és erőforrást fordítani. A tendencia leginkább az, hogy a marketing stratégiában feltérképezzük a lehetőségeket, majd utána felállítjuk a projektek sorrendjét. Tehát ezek szépen, egymás után lesznek kivitelezve. Például nem tudunk hidetést indítani, amíg a weboldal romokban van. De hirdetésszöveget sem tudunk írni, amíg nincs létrehozva a közösségi oldal, vagy webszöveget sem tudunk írni kulcsszókutatás nélkül.

Emiatt nélkülözhetetlen, hogy a stratégiában minden pontosan ki legyen fejtve, meg legyen határozva, és a projektek sorrendje logikusan legyen felépítve.

Ráadásul azt is fontos megemlíteni, hogy ezeket nem mindig “zsebből” kell finnanszírozni. Arra akarunk itt rámutatni, hogy például elsőnek elindítunk Google hirdetéseket, aztán az ebből befolyt profitot vissza tudja a vállalat fordítani a tartalommarketingbe, az e-mail marketingbe, vagy szép lassan a SEO-ba. Ezáltal szépen, fokozatosan skálázzuk a marketingre szánt összeget, de csak is akkor kezdünk el valami újat, amikor az előzőleg elindított marketing csatorna már profitot termel.

Reméljük, hogy rengeteg hasznos tudást zsebeltél be ebből a cikkből, és jobban át fogod látni a kapott árajánlatokat. Ezzel a tartalmunkkal elértük a célunkat, amikor egyszerűbben és könnyebben választod majd ki a számodra legideálisabb marketing ügynökséget.

Nézd meg a többi cikkünket is: