Így növeltük organikusan 1 hónap alatt 34%-kal ügyfelünk blog olvasottságát

Így növeltük ügyfelünk blog olvasottságát organikusan 34%-al 1 hónap alatt

Tartalomjegyzék

A SEO-ról köztudott, hogy sokáig tart vele jelentős eredményeket elérni, és nagy energia-, vagy pénzügyi befektetés szükséges hozzá. Ám van egy olyan megoldás a látogatók számának növelésére, amiről rengeteg SEO specialista nem tud, és még ennél is kevesebb használja. Ezt a praktikát alkalmazva növeltük egyik ügyfelünk organikus blog olvasottságát 34%-al, ráadásul csupán 1 hónap alatt.

Biztos, hogy jó a tartalom stratégiád?

Rengetegen beleesnek abba a hibába, hogy túlzottan az új tartalmak készítésére teszik a hangsúlyt. Mindig csak újabb, és újabb anyagokat akarnak, majd a már elkészült cikkeket teljesen elhanyagolják.

Ez a tendencia egyébként nem csak a tartalommarketingre érvényes, hanem összességében az egész marketingre. A legtöbb cég új lead-ek szerzésére koncentrál, ami felemészti a marketing költségük legnagyobb részét, míg teljesen elhanyagolják a már meglévő vásárlóikat vagy érdeklődőiket, akiket sokkal olcsóbban tudnának hűségessé tenni.

A tartalommarketingben is megfigyelhető, hogy a blog olvasók legnagyobb százaléka nem a frissen megírt cikkeket olvassa, hanem inkább a régebbieket.

Ennél az ügyfelünknél is megfigyeltük ezt a jelenséget, hiszen havi szinten a blog megtekintések csupán 5,3%-a érkezett az új bejegyzésekből, míg éves szinten ez a szám 3,8%-ra csökkent. (A havi elemzésnél réginek számít az a cikk, ami nem az adott hónapban íródott.)

Cikk olvasottság Rocketing
Cikk olvasottság rocketing

Ezek a számok megmutatják, hogy nem lenne szabad teljesen megfeledkeznünk a régi cikkeinkről, hiszen néhány változtatással kiemelkedő eredményeket érhetünk el velük.

Blog cikkek Történelmi Optimalizálása (Historical Optimization)

Ennek a SEO praktikának a lényege, hogy megfelelő kulcsszó kutatás és a cikkeink analitikájának megismerése után sorban végighaladunk a régi cikkeken, és a bennük lévő tartalmat frissítjük. Ez a tartalom-frissítés nem csak a leírtak aktualizálását foglalja magába, hanem a keresési kifejezések, a címsorok, és a meta leírások változtatását is.

Az analitikák megmutatják, hogy a blog olvasók milyen kulcsszavakkal találnak rá a cikkekre, és hogy a pozitív eredményekre még jobban ráerősítsünk, érdemes ezeket a kulcsszavakat elhelyezni a szövegben a címsorokban és a meta leírásokban. Arról nem is beszélve, hogy könnyen előfordulhat, hogy a 3-4 évvel ezelőtt cikkek még nem voltak megfelelően SEO szempontok szerint megírva,ezért az ilyen hibákat is érdemes szemügyre venni.

Ezen kívül, ha rendszeresen foglalkozol a blogoddal és alapos tartalom stratégiát követsz, akkor biztosan rendelkezel már olyan friss anyagokkal, amiket beilleszthetsz akár egy linkként, akár egy képként vagy egy paragrafusként a régebbi cikkeidbe, ezzel is növelve belső link-hálózatodat.

Mi ennek a növekedésnek az oka?

A Google algoritmusa nagyra értékeli a friss tartalmakat. Ha valóban iparágad top cégei közé akarsz kerülni, és ehhez nem csak a hirdetésekben, hanem organikusan is le szeretnéd győzni a konkurenciádat, akkor mindenképpen érdemes bevetned ezt a SEO praktikát.

Ezzel a megoldással többféle módon is pozitív hatást fejthetsz ki organikus megjelenéseidre, amiket a következők:

  • Növeled belső link-hálózatodat
  • Friss tartalmat készítesz
  • Optimalizálod címsoraidat a megfelelő kulcsszavakra
  • Javítasz a kulcsszó sűrűségen
  • Aktualizálod meta leírásaidat
  • Kijavítod esetleges SEO hibáidat

Hogy sikerült ügyfelünk blog olvasottságát átlagosan 34%-al növelni 30 nap leforgása alatt?

Elsőként analizáltuk ügyfelünk statisztikáit és a már meglévő tartalmait, és rájöttünk, hogy rengeteg lehetőség rejlik bennük SEO szempontból. Google Analytics-ben csökkenő sorrendbe raktuk a cikkeket az elmúlt 30 nap olvasottsága szerint, majd mindegyiken elvégeztük a lehető legtöbb optimalizálása feladatot a kulcsszó kutatás után.

Természetesen az optimalizálás előtti állapotot is egy táblázatban rögzítettük, és azt is, hogy pontosan miket változtattunk az adott tartalmon. Majd 30 nap elteltével visszatértünk a táblázatunkhoz, és ismét a Google Analytics segítségét hívtuk. Megfigyeltük, hogy a cikkek átlagosan 34%-al nagyobb olvasottságot produkáltak, de volt olyan cikk, ami saját értékeihez képest 388%-os növekedést mutatott!

Cikk optimalizálás Rocketing

Több tartalomnál figyelhettünk meg akár 100%-nál is nagyobb növekedést, viszont voltak olyan tartalmak is, amik az előző hónapban mért értékekhez képest csökkentek.

Azok a cikkek, melyek csökkenni kezdtek jellemzően PR témájú cikkek voltak, amik a cég életét és náluk zajló eseményeket mutatták be, mint például a csapatépítők, kollégák bemutatása, vagy egy-egy éves kiértékelő. Az ilyen cikkekre a többi szakmai cikkhez képest kevesebb olvasó érkezik Google keresésből, mivel olyan témát ölelnek fel, amik általánosságban nem rendelkeznek nagy érdeklődőtáborral.

Az alábbi ábrán megfigyelhető a blog tartalmak olvasottsága. A diagram első felében az optimalizálás előtti időszak, a második felében pedig az optimalizálás utáni 30 nap látható.

Rocketing SEO statisztika

2 hónap elteltével ismét visszatértünk a statisztikákhoz. Mivel a Google-nek szüksége van egy kis időre, hogy a változtatásoknak megfelelően rangsorolja az oldalakat, fontos az optimalizálás utánkövetése is.

Azt vettük észre, hogy az organikus olvasottság még mindig növekedés alatt áll, hiszen az első méréshez képest, 34%-ról 36%-ra növekedtek az adatok.

Kiknek ajánlott ez a megoldás?

A blog oldal történelmi optimalizálását azoknak ajánljuk, akik már több éve rendszeresen írnak cikkeket, és egyes cikkeik havi olvasottsága legalább már több száznál jár, hogy valóban releváns eredményeket kaphass.

A fent említett praktikákon kívül ne felejtsd el néha napján újra megosztani régebbi tartamaidat a közösségi oldalaidon is, mert ezzel is nagyot lendíthetsz a weboldal látogatóid számán.

Ez a módszer jelentősen kevesebb energiabefektetéssel jár, mint az új cikkek írása. Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy abba kell hagynod a friss tartalmak készítését, de tartalomstratégiádnak nem csak ezt érdemes tartalmaznia. Kombináld bátran ezt a két megoldást, és hidd el, pár hónapon belül nagy változást fogsz észrevenni a statisztikáidon.

Nézd meg a többi cikkünket is: