Mi a különbség a Facebook poszt kiemelés és a hirdetés között?

Fb hirdetés vs. kiemelés Rocketing

Tartalomjegyzék

A témakörhöz kulcsszavakat keresgélve meglepően láttam, hogy nagyon kevés magyar nyelvű anyagot lehet találni, ami összehasonlítaná a Facebook poszt kiemelést és a hirdetéseket azok hatékonysága, célja, felhasználási lehetőségei, vagy korlátai szempontjából.

Már csak azért is meglepő, mert a legtöbb vállalkozás a Facebook posztok kiemelésével kezdi el bontogatni marketinges szárnyait, és amint komolyabb hirdetési tevékenységet szeretnének, ez az első kérdés, ami megfordul a fejükben. Külön-külön egész jó leírásokat találhatunk róluk, de nagy az információhiány a két módszer összehasonlítása terén.

Nézzük meg részletesen, hogy mire lehet használni az egyes megoldásokat, és mi a különbség köztük, amikor vevőszerzésre kerül a sor.

Mi az a Facebook bejegyzés kiemelés?

Facebook bejegyzés kiemelés
Rocketing

A Facebook bejegyzés kiemelés az a funkció, amivel minden üzleti oldallal rendelkező a leghamarabb ismerkedik meg, más hirdetési lehetőségekkel szemben. Ennek oka az, hogy a “Kiemelés”, vagy angolul “Boost” gomb minden egyes publikált poszt alatt látható, ezáltal gyorsan és könnyen elérhetővé téve ezt a megoldást.

A bejegyzés kiemelése lehetővé teszi, hogy a Facebook oldalon már létrehozott bejegyzést nagyobb közönség számára is megmutasd. Erre egyre jobban van igény és szükség is, hiszen a kék óriás korlátokat szab az organikus elérésnek, folyamatosan tizedelve a hirdetés nélküli nézettség számát.

Milyen beállításokat tesz lehetővé a bejegyzés kiemelés?

A bejegyzés kiemelés a lehető legegyszerűbb módja vállalkozásunk hirdetésének, viszont komplex beállítások hiányában a személyes igényekre szabhatósága meglehetősen limitált.

A Facebook bejegyzés kiemelésénél beállíthatjuk, hogy:

  • Kiket szeretnénk elérni: A bejegyzésünk célközönsége, ami lehet teljesen egyedi meghatározás alapján, lehetnek az oldalunk követői és az ő ismerőseik, kizárólag az oldal kedvelők, vagy emberek egy bizonyos földrajzi helyen.
  • Maximum költségvetés: Értelemszerűen meghatározza, hogy mi az a maximum összeg, amit a kérdéses bejegyzés meghirdetésére szeretnénk szánni.
  • A kiemelés futási ideje: Beállíthatjuk időtartamra (pl. 10 nap), vagy dátumra pontosan (pl. 2022.08.20-ig), hogy mennyi ideig szeretnénk futtatni a kiemelést.

Ezen beállítások alapján a Facebook kiszámolja a napra lebontott költségvetést, és megbecsüli, hogy mekkora elérés várható. Ne vedd készpénznek ezt a becslést, hiszen az eredményességhez rengeteg más faktor is hozzájárul, mint például a helyes célközönség beállítás, a téma popularitása, a kreatív minősége stb, amiket ebben a becslési stádiumban az algoritmus nem tud figyelembe venni.

Számlázás szempontjából a Facebook a kiemelésnél ugyanúgy jár el, mint a Hirdetési fiókból indított hirdetések esetében, tehát ha hirdetéseket és kiemeléseket is használsz, nem fogod őket külön látni az elszámolásnál.

Mik a Facebook poszt kiemelés korlátai?

Az előző felsorolásból láthatjuk, hogy meglehetősen limitáltak a beállítási lehetőségek. A legnagyobb különbség itt rejlik a bejegyzés kiemelés és a hirdetés között, hiszen a kiemelés egy lebutított, leegyszerűsített verziója a Facebook hirdetési fiókjából indított promócióknak.

Ennek értelmében, kiemelésnél NINCS lehetőségünk a következőkre:

  • Kreatívok A/B tesztelése
  • Szöveg A/B tesztelése
  • Szöveg módosítása – Ha egyszer kiemeled a posztot, és észreveszel egy elírást, nem tudod azt átírni benne
  • Hirdetés típusának kiválasztása
  • Megjelenési helyek kiválasztása (egyedül az Instagram adható hozzá kiemelésnél, de további finomítás nem lehetséges)
  • Haladó célközönség beállítások, mint például hasonmás közönségek
  • Hirdetés időzítése
  • Marketing tölcsérek készítése
  • Optimalizálás

Sokan, akik még frissek a PPC világában, bátran állítják, hogy ők már aktívan hirdetnek Facebook-on, de valójában csak bejegyzés kiemeléseket alkalmaznak. A felsorolás alapján levonható, hogy egy Facebook kiemelés nem egyenrangú egy valódi, komplex hirdetéssel, ami mögött stratégiai gondolkodás, komoly logikai felépítés, és folyamatos optimalizálás rejlik.

Azok, akik kizárólag bejegyzéseket emelnek ki, alacsony hatékonyságú, és megtérülésű megoldást alkalmaznak a korlátozott lehetőségek miatt. Ezáltal nem meglepő, ha hamar azon kapják magukat, hogy csak öntik a pénzt a “marketingbe”, látható eredmények nélkül…

Mire jó a bejegyzés boost-olás?

Nem állítjuk, hogy a Facebook poszt kiemelés egyenlő a pénzkidobással, ugyanis bizonyos esetekben nagyon hasznos eszköz lehet, de ehhez tisztában kell lennünk a kiemelés céljával. Bizonyos célok teljesülhetnek az egyszerűbb kiemeléssel, például a Facebook oldal like számának növelése, vagy egy marketing tölcsér tetején lévő tartalom népszerűsítése, míg más célok kizárólag hirdetésekkel valósulhatnak meg.

Ezért már a bejegyzés kiemelése előtt tisztában kell lennünk, hogy mit akarunk elérni, hogy meg tudjuk határozni az alkalmazott technikákat. Ha valaki szolgáltatásához keres vevőket, vagy webáruháza termékeit szeretné eladni, akkor önmagában a poszt kiemelés nem lesz elegendő.

Mire képes a Facebook hirdetés?

A sima bejegyzés kiemeléssel ellentétben a Business Manager-ből indított Facebook hirdetések szinte korlátok nélküli tesztelést, optimalizálást és kísérletezést tesznek lehetővé.

10+ kampánycél, már a hirdetés létrehozásának első lépésénél

Kampánycél Facebook Rocketing

Viszont még mielőtt belecsapnánk a hirdetések elindításába, ismét meg kell vizsgálnunk, hogy milyen eredményeket várunk el az adott promóciótól, hogy ki tudjuk választani az ahhoz legjobban illeszkedő kampánycélt.

A fentebbi képen látható, hogy már az indulásnál 11 különböző megoldás közül választhatunk, ami első nekiugrásra könnyen nyomasztó lehet, ha nem rendelkezünk megfelelő tapasztalattal. Ilyen esetben érdemes szakértő segítségét kérni, hogy ne fölöslegesen öntsük a Facebook zsebébe a pénzt, hanem befektetésünk meg is térüljön.

A Facebook hirdetésekkel a következő célokat érhetjük el, a teljesség igénye nélkül:

  • Branding (cégünk népszerűsítése)
  • Eladások növelése
  • Messenger üzenetek gyűjtése
  • Feliratkozók gyűjtése
  • Applikáció letöltések elérése
  • Videómegtekintések számának növelése
  • Oldalon lévő aktivitás növelése

Ezen célok eléréséhez temérdek kampánystruktúra, marketing tölcsér-felépítés párosulhat a rendelkezésre álló források függvényében.

Precíz, testre szabható beállítások, variációk

Amiért mi a Facebook hirdetéseket preferáljuk, az nem csak a számtalan alkalmazási terület, hanem a precízebb, komplexebb beállítási lehetőségek, amik valójában feloldják a PPC hirdetésekben rejlő potenciált. Ilyen például a hasonmás közönség, vagy az egyéni konverziók használata.

A Hirdetési fiókban látható statisztikák alkalmasak arra, hogy kövessük a hirdetés teljesítményét, az elköltött összeg megtérülését, sőt, arra is tökéletes, hogy meghatározzuk, hogy nem kielégítő eredmény esetén a folyamat melyik elemén kell finomítani a profitnövelés érdekében.

Választhatunk különböző hirdetés megjelenési lehetőségek közül, amik további kapukat nyitnak ki a számunkra, vagy akár a Facebook algoritmusára is bízhatjuk a megjelenések kezelését.

A/B tesztelés, folyamatos optimalizáció

A bejegyzés kiemeléssel ellentétben, a Facebook hirdetéseket lehet módosítani elkészítésük után is. Sajnos a sima Facebook poszt kiemelést nem lehet szerkeszteni csak törölni, és újra létrehozni, így ha egy elírás van a szövegben, elölről kell kezdenünk a folyamatot.

Ezen kívül a Facebook Hirdetési fiók használatával több verziót is lehet az egyes hirdetésekből készíteni, a szöveg, a kreatív, vagy a célközönség variálásával, hogy jobban megismerhessük a piac igényeit, preferenciáit, és még pontosabb hirdetéseket készíthessünk, amik ezeknek megfelelnek. Az optimalizáció és A/B tesztelés lehetősége teljes mértékben hiányzik a bejegyzés kiemelés megoldásai közül, ami egy nyomós érv lehet ellene, ha valóban sikeres, a célközönség igényeire szabott kommunikációra vágyunk.

Mindent összevetve: mi a különbség?

A Facebook bejegyzés kiemelés csupán egyetlen egy hirdetési technika a sok közül. Arra alkalmas, hogy egy posztot népszerűsítsünk, de legtöbbször önmagában nem megfelelő vevők szerzésére, az eladások számának növelésére.

A hirdetési stratégián belül, más Facebook hirdetésekkel jól kombinálható, viszont amikor a cégek megérzik a Facebook hirdetések sikerének ízét, gyakran már nem is alkalmaznak bejegyzés kiemeléseket.

A poszt kiemeléssel ellentétben, a hirdetési fiókból indított kampányok sokkal agilisebbek, flexibilisebbek, ráadásul olyan célokra lehet őket alkalmazni, amikre a kiemelés egyáltalán nem, vagy csak alacsonyabb hatékonysággal képes.

Nézd meg a többi cikkünket is: